Veliko letal tudi v četrtek ostaja na tleh. Foto: Reuters
Veliko letal tudi v četrtek ostaja na tleh. Foto: Reuters
Lufthansa
Družba je obljubila, da vsaj med prazniki odpovedi poletov ne bo. Foto: Reuters

Stavka, že deseta od letošnjega aprila, se je začela ob 3. uri zjutraj in bo trajala vse do polnoči. Poleti na kratke in srednje proge ter poleti Lufthansine hčerinske družbe Germanwings pa tudi poleti družb Austrian Airlines in SWISS zaradi stavke niso prizadeti, na tleh pa je ostala približna polovica letal, ki bi morali opraviti medcelinske polete.

V največjem nemškem letalskem prevozniku so novo stavko sprejeli z nerazumevanjem. Sindikat so pozvali k vrnitvi za pogajalsko mizo, v pogajanjih o pogojih zgodnjega upokojevanja pa so jim ponudili tudi arbitražo. Sindikat bo to možnost še pretehtal. Sicer pa piloti ne izključujejo možnosti nadaljnjih stavk. Izjema so le praznični dnevi, ko po njihovih obljubah sindikalne akcije zagotovo ne bo.

Pokojnina in nov nizkocenovnik
Jabolko spora v več mesecev trajajočem sporu med sindikatom Cockpit in vodstvom Lufthanse je vprašanje upokojitvene starosti za približno 5.400 pilotov. Sindikat želi doseči, da se bodo piloti še naprej lahko upokojevali pri 55 letih in pri tem dobivali 60 odstotkov svoje plače, preden bi pri 65 letih začeli prejemati pokojnino. A vodstvo družbe želi to ugodnost odpraviti.

Mnenja se krešejo tudi glede plač in nove nizkocenovne ponudbe. V sredo je sporni novi koncept nizkocenovnih letalskih prevozov namreč potrdil Lufthansin nadzorni svet. Pri vzpostavitvi nizkocenovne ponudbe bo Lufthansa po novem vse stavila na znamko Eurowings, medtem ko bo znamko Germanwings v letu 2015 opustila.

Nizkocenovne lete želi Lufthansa ponuditi tako po Evropi kot tudi na daljše proge, s tem pa se obeta nov konkurent nizkocenovnim prevoznikom, kot sta Ryanair in Easyjet.

Spor s piloti in posledične stavke so samo letos Lufthanso stali 160 milijonov evrov.