Svet
false
Ameriški zunanji minister Kerry (levo) se je v Ženevi sešel s posebnim odposlancem ZN-a za Sirijo Staffanom de Misturo (desno) in savdskim zunanjim ministrom Adelom Al Džubeirom. De Mistura bo v torek odpotoval v Moskvo. Napori sil, vpletenih v vojno v Siriji, za podaljšanje premirja se nadaljujejo. Foto: Reuters
false
Medtem ko se pogovori predstavnikov svetovnih sil nadaljujejo, prebivalci Alepa trpijo grozodejstva vojne. Foto: Reuters
VIDEO
Pritiski za premirje v Alepu

Dodaj v

Sirija: Kerry optimistično o premirju, pesimistično o vojni

Napori za podaljšanje premirja
2. maj 2016 ob 18:02
Washington, Moskva, Ženeva, Damask - MMC RTV SLO, Reuters

Ameriški zunanji minister John Kerry je dejal, da so vse bližje dogovoru glede zmanjšanja nasilja v Alepu in rešitvi prekinitve sovražnosti v Siriji. Vseeno meni, da je vojna v Siriji zunaj nadzora.

Odposlanci v Ženevi so vse bližje dogovoru, je dejal Kerry novinarjem. Ob tem je sirsko vlado obtožil, da krši prejšnji dogovor o prekinitvi sovražnosti in dostavi pomoči.

V ponedeljek so se obnovili zračni in topniški napadi vlade na položaje upornikov v mestu Alep in njegovem predmestju. Po poročanju Sirskega observatorija za človekove pravice s sedežem v Londonu je v zadnjih devetih dneh v Alepu umrlo okoli 250 ljudi. V zadnjih napadih so bili ubiti trije ljudje, sporočajo tamkajšnji aktivisti.

Sirska vlada in Rusija sporočata, da so tarča napadov v Alepu borci Fronte al Nusra, skupine, ki je povezana z Al Kaido, in katero se - ob t. i. Islamski državi - lahko napada kljub premirju, doseženem februarja. Sirska opozicija in ZDA pa na drugi strani takšno trditev zavračajo. Vlado v Damasku obtožujejo, da cilja civiliste in upornike, ki spoštujejo premirje.

Kerry: Vojna je ušla izpod nadzora
Kerry je kljub optimističnim izjavam glede premirja v Ženevi dejal, da je vojna v Siriji "v mnogo pogledih zunaj nadzora", poroča BBC. ZDA si po njegovih besedah v sodelovanju z drugimi državami, tudi Rusijo, prizadevajo za obnovitev prekinitve sovražnosti, še posebej na območjih, kjer je najbolj pod vprašajem.

Kerry je po telefonu govoril z ruskim kolegom Sergejem Lavrovom. Kot je sporočilo rusko zunanje ministrstvo, sta se oba ministra zavzela za vsestransko spoštovanje prekinitve sovražnosti.

Rusijo in ZDA, ki podpirajo nasprotni strani v sirski vojni, je posebni odposlanec ZN-a za Sirijo Staffan de Mistura pozval, naj rešijo premirje, ki je bilo dogovorjeno februarja. V torek bo de Mistura, ki se je v Ženevi srečal s Kerryjem in savdskim zunanjim ministrom Adelom Al Džubeirom, odpotoval še v Moskvo, poroča Reuters.

Pogovori v Ženevi sledijo vladnemu podaljšanju prekinitve ognja okoli Damaska za dodatnih 24 ur. Enostranska prekinitev ognja velja tudi za severno pokrajino Latakija. V soboto je sicer skoraj 40 uporniških skupin dejalo, da prekinitve ognja tam ne bodo spoštovale, če vlada ne bo privolila v to, da se prekinitev ognja nanaša na območje celotne države.

Alep "na robu humanitarne katastrofe"
V sredo je bilo v domnevno vladnem zračnem napadu na bolnišnico ubitih najmanj 50 ljudi, Mednarodni odbor Rdečega križa pa je sporočil, da je Alep potisnjen "na rob humanitarne katastrofe".

Velik del mesta je uničen, infrastruktura je močno poškodovana, prebivalci pa so več mesecev brez vode in elektrike.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
Bivši uporabnik
# 02.05.2016 ob 18:10
Kerry: Vojna je ušla izpod nadzora

On v bistvu jokca, da je vojna ušla ameriškemu nadzoru, kar pomeni poraz ameriške invazivne teroristične doktrine.
Bivši uporabnik
# 02.05.2016 ob 18:13
Dokler je ISIS osvajal mesta in pobijal prebivalstvo, se rdeči križ ni nič pritoževal.
asadullah
# 02.05.2016 ob 18:15
vojna v siriji je izven nadzora od prvega dne, ko se je v njo vmesalo vec kot 70 drzav ...t.i "prijatelji Sirije". Ob takih prijateljih, sovraznikov sploh ne potrebujes
KLIPAN
# 02.05.2016 ob 18:17
Pa kaj si ja nor.....
Ameri so dve leti gledali ISIS, kako se v kolonah prevaža po puščavah, kako osvajajo mesto za mesto, koljejo ljudi......
Proti njim niso izstrelili ene same rakete.
Sedaj pa so pametni????!!!!!!!

Tile ameriški politiki so taki hinavci, da jim ni para na celem planetu.
Valjhun Kajtimar
# 02.05.2016 ob 18:27
Ciracara.... Asad je tam edini steber okoli katerega se lahko kaj postavi.. Tisti divjaki tam niso za demokracijo, volitve ali sodeolavnje. Tam deluje le trda roka in absolutizem. Glej kako je stanje v Libiji, ko so odstranili Gadafija. Kot v Cestnem bojevniku je.
sosman
# 02.05.2016 ob 19:26
Saj je Wesley Clark vse povedal v intervjuju, vse skupaj je ZDA delo.
Šamolin
# 02.05.2016 ob 18:59
Rusija dobro ve kako bi oziroma so zadeve potekale pod "ameriškim nadzorom" dokler jim niso elegantno prevzeli boj s teroristi katere so nekaj let skrbno pripravljali.zdaj se vrste teroristov hitro redčijo in histerija njihovih sponzorjev je razumljiva ..........
matrix
# 02.05.2016 ob 19:24
Dokler bodo sunitske teroristične skupine Ahrar AL-Sham in Jaish Al-Islam,katere sodelujejo z Al Nusro veljale za uporniške in celo sodelovale v mirovnih pogajanjih ne bo miru,kajti opoziciie v Siriji ni.
delfino_
# 02.05.2016 ob 18:38
Amerika naj se že neha vmešavat pa bo prec mir.
asadullah
# 02.05.2016 ob 18:19
@klipan,

uradne podatke o ameriskem bombardiranju Daesha so objavili po enem letu in sicer, da so izvedli okoli 6.000 bojnih naletov ...kolone vozil toyota so se svobodno vozili po iraku in siriji. Za primerjavo, med agresijo nato pakta na SRJ so na dan izvedli med 1000 in 1200 naletov.
POLTERGEIST
# 02.05.2016 ob 19:59
@GD

Dokler bodo rusi bombandiral civilne bolnišnice, tam mira ne bo, ker se bo zaradi tega vedno več Sircev odločalo še bolj nasprotovati rusiji in asadu.

Ko bo SAA osvobodila alep, brez skrbi, prebivalstvo ne bo imelo druge izbire kot stopiti na asadovo stran. Se ti zdi, da se teroristi držijo ženevskih konvencij in ne skrivajo orožja po bolnicah? Kolikor je meni znano rusija pa asad te vojne sploh nista začeli. Kdo pa je začel na veliko oboroževati tuje islamske fundamentaliste? A misliš da sirsko ljudstvo tega ne ve? Marsikateri sirci poznajo življenje pod ISIS-om, Nusro,.... A bi ti raje živel pod taktirko teh bradatih mož, katere je posredno podprla tvoja lubika ZDA?
GeorgeB
# 02.05.2016 ob 19:14
Ko začne tale konjski fris s svojimi "bull shit" frazami, me prime na ta velko in že lahko sklepam, kaj bo v naslednjih dneh na tapeti vojnih novic iz Sirije...
atom ant
# 02.05.2016 ob 18:36
MMC, hvala vam za vse objave stališč ameriškega zunanjega ministrstva.
Odpirajo boljše od Donata.
Anar Hija
# 02.05.2016 ob 18:27
Američani, kateri so vojno v Siriji in še v Libiji, Iraku in Afganistanu ter upor v Egiptu zakuhali, so sedaj udeleženci v mirovnih pogovorih.
To je, kot bi Adolfa Hitlerja 1945-ga spraševal, kako se bi dogovorili.
Sirija bi z uporniki že zdavnaj sklenila premirje, če jih ne bi podpirali ZDA. Uporniki so dobesedno našuhtani, pa sami ne vedo, kaj bi potem s tistim, kar bi dobili tudi, če bi jim vse dali.

ZDA so zlo, ki bi ga bilo potrebno izolirati. Popolna izolacija. Politična, ekonomska, vojaška, zamrzniti vse njihove posle širom po svetu, izgnati vse njihove državljane iz vseh koncev sveta.
V enem letu je na tem planetu mir in sožitje, razcvet in pravičnost.
DrMinistr
# 02.05.2016 ob 20:19
Pa koga briga kaj govori ta drugorazredni wannabe diplomat.
Follow Me
# 02.05.2016 ob 18:41
Če bi na oni strani luže in se brigali samo zase, bi bilo več koristi.
SF-SN
# 02.05.2016 ob 21:24
@ciracara
Dokler bo na oblasti Asad perspektive v Siriji ne bo.

Kaj ko bi o tem odločali SIRIJCI in ne neki pajaci na drugi strani luže, kaj šele en majhen "Slvencelj"?
Saj veš, volitve pa to
Anar Hija
# 02.05.2016 ob 20:13
So imeli to vojno kdaj pod nadzorom? So, ko so jo zanetili...
komsomolec
# 02.05.2016 ob 18:21
ameriška desnica neti vojne po svetu
in
vse desne stranke ji pri tem pomagajo
SF-SN
# 02.05.2016 ob 21:28
@GD
Pa še to, če so američani dve leti gledali ISISi kako se v kolonah prevaža po puščavah, kako osvajajo mesto za mesto, koljejo ljudi, kakšen pa je tvoj potem komentar da so rusi še dve leti dalj le opazovali to? hmmm

Lol, Rusija bombardira teroriste v Siriji 8 mesecev, ZDA naj bi to počela dve leti, prej so pa dodobra oborožili in izurili vse te skupine s ISISom načelu.
Asad je prosil koalicijo za boj "proti" ISISu naj vendarle napade teroriste, ki so se tri dni zbirali v puščavi pred Palmiro, pa se ni NIČ zgodilo.
Tako je ISIS lahko zavzel arheološki biser in ga dodobra uničil. Iz mesta pa so bili izgnani šele s ruskim posredovanjem. Med osvobajanjem Palmire so Američani izvedli samo dva zračna napada v bližini, pa so imeli polno tarč in popolnoma nobenega civilista zraven
SF-SN
# 02.05.2016 ob 21:21
V sredo je bilo v domnevno vladnem zračnem napadu na bolnišnico ubitih najmanj 50 ljudi, Mednarodni odbor Rdečega križa pa je sporočil, da je Alep potisnjen "na rob humanitarne katastrofe".

Spet le kaže nato, da so ta napad izvedla letala koalicije.
Pa številka je vsaj dvakrta, če ne trikrat prenapihnena
POLTERGEIST
# 02.05.2016 ob 20:16
@GD

Pa še to, če so američani dve leti gledali ISISi kako se v kolonah prevaža po puščavah, kako osvajajo mesto za mesto, koljejo ljudi, kakšen pa je tvoj potem komentar da so rusi še dve leti dalj le opazovali to? hmmm

Kolikor sem spremljal Obamo na poročilih, se je bahal, da ima sestavljeno koalicijo šestnajsterice katera bo ISIS zbrisala iz obličja zemlje, kaj veš mogoče je putin računal na njih ker je ruska ekonomija bolj švoh :D učinek Obamove bande pa je bil pač takšen kot je, katastrofalen za sirski ubogi narod.
Bivši uporabnik
# 02.05.2016 ob 21:59
@ciracara
Seveda, da je, če ne se pa uporabi plin..


Jaz tudi kavo na plinu skuham. Je to mogoče zločin?
Glede pobijanja s plinom, pa ni dokaza, da je to storil Assad. Prihajajo pa ven dokazi, da je to počela teroristična opozicija, ki jo oborožujejo ZDA.
Se pravi, da so mu podtikali na ta način, da so pobijali lastne ljudi.
Vse po ameriškem receptu.
Bivši uporabnik
# 02.05.2016 ob 21:56
GD in ciracara nimata pojma o realnem dogajanju v Siriji, a to ni ovira da nebi malce navijala za svojo mother USA.
Kako sta lahko tako navijaško prozorna?
SF-SN
# 02.05.2016 ob 21:32
@ciracara
Seveda, da je, če ne se pa uporabi plin..

Zgleda veš več od skupine strokovnjakov OZN, ki je ugotovila, da so teroristični napad izvedli člani "opozicije", vse pod ukazom ZDA, ki so iskale izgovor za vkorakanje v Sirijo.
So pa prejšni mesec "zmerneži" nad Kurdi v Aleppu DVAKRAT uporabili kemično orožje
SF-SN
# 02.05.2016 ob 21:30
@GD
Dokler bodo rusi bombandiral civilne bolnišnice, tam mira ne bo, ker se bo zaradi tega vedno več Sircev odločalo še bolj nasprotovati rusiji in asadu.

Hahahhaha eni ste pa že smešni :D
A je zato 70% sirskih beguncev pobegnilo na ozemlje pod nadzorom Asada, vključno s vsemi kristjani??
asadullah
# 02.05.2016 ob 18:17
na proteste sta prisla tudi veleposlanika ZDA in Francije, in sicer v Hamo, tega se zelo dobro spomnim ...

http://www.france24.com/en/20110709-hama-protests-bolstered-visits-usa-france-ambassadors-ford-chevallier-syria-assad
SF-SN
# 02.05.2016 ob 21:54
In spet se pozablja, današne napade v Alepou je začela "zmerna" šeriatska "opozicija"
SF-SN
# 02.05.2016 ob 21:22
Mednarodni odbor Rdečega križa pa je sporočil, da je Alep potisnjen "na rob humanitarne katastrofe".

A so to mislili to, da je skoraj dva miljona ljudi prisiljenih živeti pod nenehnim bombardiranjem s strani "opozicije"??
Da ne govorim o tem, da na območju pod nadzorom SAA ni nobene tuje humanitarne organizacije in mora za vse poskrbeti sirska vlada, kljub zahodnemu embargu
garmond
# 02.05.2016 ob 21:11
@noprou
In kdo sestavlja to sedanjo "levo" ameriško vlado? Socialdemokrati, socialisti ali mogoče komunisti?
Partizan Miha
# 02.05.2016 ob 23:11
Kerry optimistično o premirju, pesimistično o vojni

MRŠ !
POLTERGEIST
# 02.05.2016 ob 22:22
@ciracara

Kakšen bo tvoj komentr na to LINK
božo1
# 02.05.2016 ob 18:59
da je vojna v Siriji "v mnogo pogledih izven nadzora"

Kdo bi lahko postavil in razumel ta nadzor, če ni veljavnih teritorialnih meja med vojskujočimi? Kako se naj definira vojna znotraj državnih meja, ko se postavijo z orožjem, neke t.i. uporniške opozicijske skupine, podprte iz tujine, proti institucijam veljavne državne ureditve?

Ali lahko kdo verjame nekim obsodbam, da aktualni sirski "režim", kar tako granatira ali pobija lastno ljudstvo?
Poznana so razna nezadovoljstva in izražanja nezadovoljstva nekih protestnikov tako v Kairu, Damasku, kot v Parizu, Bruslju ali v Los Angelesu itd, ko pride tudi do nasilja s strani istih ter posredovanje varnostnih organov in, da na koncu pride do neke pomiritve.

A protesti v Damasku pa niso bili le to, to je bil insciniran uporniški oborožen napad na lastno državo in ta je bila prisiljena odgovoriti z istimi sredstvi. Žal! Uporniki morajo položiti orožje, sirska vojska pa se umakniti v vojašnice. Tako pa lahko pride do nadzora.
SF-SN
# 03.05.2016 ob 15:14
Tudi "One man band" Observatorij za človekove pravice v Siriji/Londonu že poroča o napadu na bolnišnico, v katerem je umrlo 19 ljudi, od tega 3 otroci
SF-SN
# 03.05.2016 ob 13:50
This is the first time the hospital Dbeet is hit. Al-Razi ambulatory was also hit today. Rocket fell around al-Razi hostpial w/o hitting it.

Torej "zmerneži" so skupaj s Al-Nusro ciljali DVE bolnišnici in ambulanto.
"Sreči" so eno bolnico zgrešili
SF-SN
# 03.05.2016 ob 13:46
Po nekaterih poročanjih je samo v napadu na bolnišnico bilo ubitih 24 ljudi...
SF-SN
# 03.05.2016 ob 13:12
Al-Deet bolnišnica v Aleppu totalno uničena v napadu "zmernih podpornikov šeriatskega prava".
Prav tako so zadeli frančiškansko šolo.
Danes je umrlo že PETINDVAJSET CIVILISTOV na ozemlju pod nadzorom SAA.
"Zmerneži" ciljajo območja daleč stran od frontne črte in ki so najbolj gosto poseljena!!
N3oNight
# 02.05.2016 ob 19:07
lahko smo rečem začelo se je odštevanje ko bo Turčija vstopila v Sirijo!
Novak Gregor
# 04.05.2016 ob 20:50
Kar piše SF-SN is 100% resnica, ker sem sam prišel do skoraj enakoh podatkov.
@Baba Tečna: tvoje upor.ime pove vse o tebi. Sprani možgani in podobno,...Saj veš.
SF-SN
# 03.05.2016 ob 11:49
@Baba Tečna
Daj ne nabijaj.
A so zaradi tega "sodelovanja" ISISovci večkrat na teden napadali Deir el-Zor, dvakrat skupaj s "opozicijo" presekali oskrbovalno pot do Aleppa in večkrat grozili s prekintvijo povezave Homs-Damask
SF-SN
# 03.05.2016 ob 11:43
Medtem pa druga "zmerna" opozicija napada na severu Hame, kjer SAA ni izvajala ofenzive že pol leta.
Spet se vidi kdo se drži premirja
m72
# 03.05.2016 ob 01:11
Ameri, zdaj so Rusi številka ena! Zapomnite si to!
Sicer pa, kako se je že o cmeriju izrazil njegov prijatelj netanjahu? "Da ima sposobnosti trinajsletnika" :-)
noprou
# 02.05.2016 ob 20:27
@komsomolec
"ameriška desnica neti vojne po svetu in vse desne stranke ji pri tem pomagajo"

tole pa žal ne pije vode
Svinjarije po svetu zadnje čase dela "leva" ameriška vlada z Obamo in Killary na čelu
edini, ki je glasno za sodelovanje z Rusijo v Siriji, je konzervatrivec Trump
Valjhun Kajtimar
# 02.05.2016 ob 18:22
Vojna, boj in ubijanje je tam postalo način življenja.... Samo imbeeciil bi vrjel, da je možen mir, ki se sklepa za pogajalsko mizo.
Baba Tečna
# 04.05.2016 ob 07:27
@ SF-SN

No, ko že ravno navajaš vire v vsej svoji nabulozi, greš lahko pogledat na 24ur...

Ne metati vseh upornikov v isti koš.... Asada in ISIS pa zaradi mene lahko!!
Mufisol
# 02.05.2016 ob 19:19
Ker nismo sposobni evolucije....se gremo revolucije. Ampak ni vse grozno. Po vojni je treba veliko postoriti....malo posojil pa se bo delalo in gradilo...sedaj pa ali bo družba napredovala....al pa se bo spet šla revolucije....ja nič inšala pa mašala....bo treba malo več.
GD
# 02.05.2016 ob 18:39
klipan
Ameri so dve leti gledali ISIS, kako se v kolonah prevaža po puščavah, kako osvajajo mesto za mesto, koljejo ljudi......
Proti njim niso izstrelili ene same rakete.


Pa še to, če so američani dve leti gledali ISISi kako se v kolonah prevaža po puščavah, kako osvajajo mesto za mesto, koljejo ljudi, kakšen pa je tvoj potem komentar da so rusi še dve leti dalj le opazovali to? hmmm
GD
# 02.05.2016 ob 18:33
KLIPAN
Proti njim niso izstrelili ene same rakete.

Da te takoj postavim na LAŽ.
ciracara
# 02.05.2016 ob 19:32
Ciracara.... Asad je tam edini steber okoli katerega se lahko kaj postavi..

Seveda, da je, če ne se pa uporabi plin..
Kazalo