Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.0 od 42 glasov Ocenite to novico!
Carme Forcadell
Tiskovna predstavnica katalonskega parlamenta je odločitev ustavnega sodišča označila kot poseg v pravico do izražanja in opozorila na zlorabo institucije za reševanje političnih problemov. Foto: Reuters
Sant Boi de Llobregat
V kraju Sant Boi de Llobregat blizu Barcelone poteka shod v podporo španski policiji. Foto: Reuters
Reus
Ljudje v kraju Reus južno od Barcelone za špansko in katalonsko zastavo spremljajo odhod španske državne policije iz tamkajšnjega hotela, kjer so bili nastanjeni. Foto: Reuters
VIDEO
Sodišče odložilo katalons...

Dodaj v

Špansko ustavno sodišče na zahtevo katalonskih socialistov suspendiralo sejo parlamenta

Razglasitev neodvisnosti bi bila neveljavna
5. oktober 2017 ob 16:31,
zadnji poseg: 5. oktober 2017 ob 21:53
Madrid - MMC RTV SLO, STA

Špansko ustavno sodišče je začasno odložilo ponedeljkovo zasedanje katalonskega parlamenta, na katerem naj bi razglasili neodvisnost. Po mnenju sodišča v Madridu bi se na zasedanju lahko kršila ustava.

Na ustavno sodišče so se z zahtevo za prepoved zasedanja obrnili katalonski socialisti PSC, ki odločno nasprotujejo neodvisnosti. V svoji zahtevi so zapisali, da bi bilo zasedanje, na katerem bi parlament razglasil neodvisnost, v nasprotju z ustavo in bi pomenilo kršitev pravic njihovih poslancev.

Med začasno odložitvijo želijo sodniki zaslišati rivalske katalonske politike, kar v praksi pomeni, da zasedanja v ponedeljek ne sme biti. Morebitna razglasitev neodvisnosti na seji bi bila tako neveljavna, so še poudarili na ustavnem sodišču.

Odločitev ustavnega sodišča škodi pravici do izražanja, je odločitev komentirala tiskovna predsednica katalonskega parlamenta Carme Forcadell. "Odločitev sodišča še enkrat več kaže, kako se sodišča uporabljajo za reševanje političnih problemov," je dejala predstavnica in dodala, da parlament odločitve o izvedbi ponedeljkovega zasedanja še ni sprejel.

Preložen vrh južnoevropskih držav
Zaradi krize v Kataloniji so preložili vrh južnoevropskih držav na Cipru, ki je bil napovedan za prihodnji torek. Srečanje je preloženo na sredino decembra, natančen datum pa še ni znan.

Za preložitev srečanja sta se po poročanju nemške tiskovne agencije DPA po telefonu dogovorila ciprski predsednik Nikos Anastasiades in španski premier Mariano Rajoy. Anastasiades je Rajoyu v pogovoru tudi zagotovil podporo pri ohranjanju ustavnega reda v Španiji.

Na vrhu v ciprski Nikoziji naj bi sodelovali predstavniki Cipra, Francije, Portugalske, Italije, Malte in Španije, po napovedih pa naj bi na njem govorili o migrantski situaciji ter kriznih žariščih v Sredozemlju. Predsedniki držav in vlad južnoevropskih držav so se prvič srečali lani.

Rajoy poziva Katalonce, naj si premislijo
Pred odločitvijo ustavnega sodišča je španski premier Mariano Rajoy znova posvaril, da se položaj lahko dodatno zaplete, če bo katalonska vlada vztrajala pri odločitvi o razglasitvi neodvisnosti. "Ali obstaja rešitev? Obstaja. Najbolje bi se bilo vrniti k zakonitosti in najhitreje mogoče potrditi, da ne bo razglasitve neodvisnosti, da se izogne večji škodi," je po poročanju Guardiana dejal Rajoy.

Predsednik katalonske regionalne vlade Carles Puigdemont je v sredo ponovil, da bo uveljavil odločitev o neodvisnosti Katalonije. Po napovedih naj bi to storili na seji parlamenta v Barceloni prihodnji ponedeljek.

Katalonska vlada sicer še ni objavila uradnih izidov nedeljskega referenduma, po neuradnih podatkih pa je za neodvisnost glasovalo več kot 90 odstotkov volivcev. Udeležba na referendumu, ki so ga španske oblasti označile za protizakonitega in so ga skušale preprečiti tudi s policijskim posredovanjem, je bila nekaj več kot 42-odstotna.

J. R.
Prijavi napako
Komentarji
direndaj
# 05.10.2017 ob 16:45
Še malo pa se bo španski predsednik razglasil za kanclerja pa bo.........
No, pa saj Franco ni počel nič drugače. Vzel je Kataloncem avtonomijo, prepovedal katalonski jezik, katalonske plese, katalonske pesmi, šole, knjige..........
Enako so počeli Italijanski fašisti z Primorci.
moj komentar
# 05.10.2017 ob 16:40
Najbolje da špansko sodišče kar prepove Katalonce in vsakega, ki se bo oklical za Katalonca, aretira in zapre.
K_ris
# 05.10.2017 ob 16:51
Pa dajte Kataloncem ponuditi, da se v roku enega leta organizira pravi (legalen in legitimen) referendum o samostojnosti. Dogovora ne more biti, če boste Katalonce policijsko preganjali, kot da so največji lopovi.
mihael1
# 05.10.2017 ob 16:44
Zasedanje parlamenta ne more biti krsenje ustave.

Lahko pa bodo sklepi parlamenta.

Ustavni sodniki so se malo prenaglili.
igor-za
# 05.10.2017 ob 17:02
Nisem pravnik, a se mi tako zdi, kot da je to ustavno sodisce politicno. Zasedanje parlamenta protiustavno?
Pa zakaj ne prepovejo krsenje clovekovih pravic, to je ravno tako protiustavno.
rokecr
# 05.10.2017 ob 16:52
Hipokritska EU! no more comment!
K_ris
# 05.10.2017 ob 16:55
@vojnaslo91

Ko že omenjaš Rusijo, mene je navdušil naslov iz Washington Posta:
Catalonia held a referendum. Russia won.
moj komentar
# 05.10.2017 ob 16:54
vojnaslo91

Ti svojega mnenja pač nimaš in se ravnaš tako, kot se odločita ZDA in Bruselj.
Jaz pa se ravnam po svojem osebnem mnenju.
moj komentar
# 05.10.2017 ob 17:04
Nisem pravnik, a se mi tako zdi, kot da je to ustavno sodisce politicno.

Sredi opevane in demokratične EU se dogaja fašizem v najbolj podli obliki. Bruselj ga celo ščiti in poizkuša javnosti prikazati kot upravičenega.
jarovit
# 05.10.2017 ob 17:17
Špansko ustavno sodišče prepovedalo zasedanje katalonskega parlamenta
--------------------------
Ko je prepovedano delovanje parlamenta avtonomne pokrajine to že pomeni nenapovedano izvajanje člena 155 španske ustave
ni maitre
# 05.10.2017 ob 19:46
mmc, dejte še vsaj korektno napisat, da je imajo socialisti PSC 13 poslancev od 135 poslancev v Katalonskem parlamentu...
#jaka muda
sumtb
# 05.10.2017 ob 17:11
In nikoli več ne bo kot je bilo.

EU ki metanje 800 babic po stopnicah komentira z "upravičeno rabo sile" je v zadnjih izdihlajih. Ko sem včeraj gledal na tv kaviar socialiste iz evropskega parlamenta kako v dizajnerskih šalih vsi napihnjeni odrekajo svobodo 7 milijonskemu narodu je v meni usahnil zadnji kanček evropske identitete.
nightwing
# 05.10.2017 ob 17:06
Škoda ker nas ne vodijo ljudje s hrbtenico. Drugače bi že v ponedeljek kot prvi priznali Katalonijo.
kvisko75
# 05.10.2017 ob 16:55
So prepovedal tudi ljudem dihat španski zrak? Kreteni ^2.
boro007
# 05.10.2017 ob 17:16
Po oceni sodišča v Madridu je zasedanje kršenje ustave.

No razglasitev neodvisnost mogoče res je kršenje ustave... Zasedanje pa po vsej verjetnosti ni, saj so že velikokrat zasedali pa se ni nihče pritoževal?

Se obračamo po vetru? Španija, ne vem kako ste uspeli prečkati ocean, ker vaš kompas je očitno pokvarjen...
Fritz.si
# 05.10.2017 ob 17:02
Jah, sedaj so Američanom Rusi krivi za težnje Kataloncev po neodvisnosti. Ko se je pa oboroževalo džihadistično opozicijo v Siriji, deželi ruskega zaveznika, so verjetno spet bili krivi Rusi, anede?
cairns
# 05.10.2017 ob 21:10
Špansko ustavno sodišče na zahtevo katalonskih socialistov suspendiralo sejo parlamenta

Socializem po meri Stalina.

Katalonske socialiste je lahko sram.
utegurovic
# 05.10.2017 ob 19:41
četrti rajh v vsej svoji lepoti...
pripet
# 05.10.2017 ob 19:46
veza # 05.10.2017 ob 18:31
ja, a najprej smo morali premagati tanke, vso so bili prepričani, da se bomo janezi pokakali, pa se nismo!
----------------------
Čeprav to ni tema moramo pošteno priznati, da je Miloševiš parkrat dejal, da Slovenci lahko zapustimo Jugoslavijo in gremo na svoje. Drugo je bilo z republikami kot je Hrvatska kjer so bili Srbi konstitutiven narod. Doživel sem tiste čase in vem kaj se je dogajalo.
gesan
# 05.10.2017 ob 17:41
Očitno EU igra pokeraški blef in raskira vojno v španiji...

Kreteni!
Čeprav še pred kratkim nisem razumel tistih, ki hočejo odcepitev od EU, sem zdaj pomalem praktično za, ker me vedno bolj spominjajo na nacistične podpornike, če to že sami niso!
GORA2
# 05.10.2017 ob 21:44
Na ustavno sodišče so se z zahtevo za prepoved zasedanja obrnili katalonski socialisti PSC, ki odločno nasprotujejo neodvisnosti. V svoji zahtevi so zapisali, da bi bilo zasedanje, na katerem bi parlament razglasil neodvisnost, v nasprotju z ustavo in bi pomenilo kršitev pravic njihovih poslancev.

Zanimivo konservativna ljudska stranka,ki je v Španiji večinska stranka in ima v katalonskem parlamentu samo majhen delež bi rada preprečila delovanje katalonske vlade čeprav so ravno oni bili tisti,ki so pred osmimi leti prekršili sporazum ,ki je prej vladal med Špansko vlado in Katalonijo kjer so slednji prej imeli pravico,da na referendumu glasujejo za ustavne spremembe.
http://www.rtvslo.si/svet/madrid-je-prevec-casa-izgubil-s-tem-ko-je-kataloniji-govoril-ne/433722
Od konca sedemdesetih let je tako veljal dogovor o določeni avtonomiji Katalonije. Za to je obstajal institucionalni okvir, imenovan načelo dveh ključev. Vsakič, ko je Katalonija želela kaj storiti, recimo sprejeti novo pokrajinsko ustavo, je moral o tem poleg katalonskega glasovati tudi španski parlament. Katalonci so sprejeli, da lahko španski parlament uvede določene spremembe, saj so imeli drugi ključ, torej pravico, da o spremembah glasujejo na referendumu. Pred osmimi leti pa je konservativna Ljudska stranka, ki je vladajoča v Španiji, a najmanjša v katalonskem parlamentu, uvedla tretji ključ, po katerem lahko špansko ustavno sodišče zavrne pokrajinsko ustavo. Tako je španska vlada enostransko in v nasprotju z dvotretjinsko večino v katalonskem parlamentu prekršila načelo dveh ključev, in ljudje so dojeli, da ne morejo več biti tiho. Tako je začela ideja o neodvisnosti pridobivati podporo.
gesan
# 05.10.2017 ob 18:02
nightwing
# 05.10.2017 ob 17:59
Dogodek okoli Katalonije je še enkrat lepo pokazal kakšna greznica je EU. Ampak važno da je gospodom v Bruslju lepo. Visoke plače, dragi avtomobili, lepe tajnice, ...
.............................
Točno samo za to se gre!
Vmes pa je tu in tam kakšen orgličar, ki jim kljub vsemu igra, da se majo fajn pa čeprav nam glumači, da on misli drugače!
nightwing
# 05.10.2017 ob 17:59
Dogodek okoli Katalonije je še enkrat lepo pokazal kakšna greznica je EU. Ampak važno da je gospodom v Bruslju lepo. Visoke plače, dragi avtomobili, lepe tajnice, ...
gesan
# 05.10.2017 ob 17:57
To je glih tako...kot, da bi ženski, ki jo je mož pretepel ali dal pretepst, ustavno zabičali, da se ne sme ločit od svojega kretenskega moža, ker ji on tega enostavno ne dovoli!

Hebeš ti pravnike!
Gamad
Calendula
# 05.10.2017 ob 21:47
Razpadla je Jugoslavija, razpadla je Sovjetska zveza, razšli sta se Češka in Slovaška, osamosvojile so se Litva, Latvija in Estonija, zakaj se Španija, bolje rečeno metuzalemi španske vlade upirajo nečemu, kar si narod želi.

Referendum ali plebiscit se je zgodil. Poti nazaj več ni. Kaj španski politiki in španski kralj ne premorejo toliko civiliziranega obnašanja, da se razidejo spoštljivo in brez nasilja.
čarli
# 05.10.2017 ob 21:10
V svoji zahtevi so zapisali, da bi bilo zasedanje, na katerem bi parlament razglasil neodvisnost, v nasprotju z ustavo in bi pomenilo kršitev pravic njihovih poslancev.

Neverjetno česa se vsega spomnijo politiki glede "kršenje" njihovih pravic:)
K_ris
# 05.10.2017 ob 18:01
@vojnaslo91

To imaš prav. V obeh primerih je v nasprotju z ustavo....


Vprašal si po podobnosti, kaj ne? Lahko bi še kakšno s Kosovom dodal, če želiš ...
moj komentar
# 05.10.2017 ob 17:37
Prepovedano zasedanje parlamenta?!?!
Temu bi se lahko reklo "inovativna demokracija"!


To je že višji nivo demokracije, ko namesto tebe odločajo drugi.
Tako nimaš nobenih skrbi in izgube časa.
Pa še policija te ne rabi tepst.
Homer.
# 05.10.2017 ob 17:35
Prepovedano zasedanje parlamenta?!?!
Temu bi se lahko reklo "inovativna demokracija"!
K_ris
# 05.10.2017 ob 17:13
@vojnaslo91

Saj tisto o ruski zmagi ima bolj malo povezave s tem. "Russia won" se je nanašalo na oslabitev zahoda, ki ga prinaša ta rezultat. Rusi lahko zdaj mirno gledajo in čakajo. Njim ni treba pravzaprav nič narediti.
KD35
# 05.10.2017 ob 16:53
Slika izpred America bara? Zdaj je pa vse jasno :)
kreden2
# 05.10.2017 ob 18:51
Ja, ja, zmeraj bolj nam bo postalo jasno, kako enkraten trenutek smo izrabili in uspešno izpeljali osamosvojitev. Vprašanje kako in če sploh kdaj, bi dobili samostojno državo, če takrat v Evropi ne bi bile take okoliščine in če ne bi imeli umirjenih in razumnih ljudi na pravih mestih ... no ja, imeli smo tudi nekaj agresivnih nestrpnežev, ki so potem škodo na srečo delali drugje.
Evropa je pri zaščiti svojih egoističnih ciljih neizprosna. Se še spomnite italijanskega "svobodomiselnega" socialista De Michelisa in njegovih obljub, da nas Evropa nikoli ne bo priznala!?
K_ris
# 05.10.2017 ob 18:50
@vojnaslo91

Tudi tokrat imaš prav. V nasprotju s Srbsko ustavo.

Pa imaš podobnost. In enkrat so države EU podprle neustavno odločitev, drugič pa ne. Zanimivo, kaj ne?

Poante tvojega nadaljevanja pa niti ne razumem. Želiš morda reči, da nekatere ustave štejejo, druge pa ne? Kdo pa odloča o tem, katere štejejo?
mojir
# 05.10.2017 ob 18:12
Sklic in zasedanje zakonodajnega organa v parlametarni demokraciji nikakor ne more biti nezakonit (lahko je le nesklepčen in posledično sprejeti akti nezakoniti in neustavni seveda) - na tej točki je španski ustavni red postal nevzdržen, saj je sam s seboj v navzkrižju, sklep ustavnega sodišča je neustaven - paradoks! Pa sploh ni važno koga podpiram, pravno gledano je to naravnost neverjetno,a očitno sredi Evropemše kako resnično.
anny22
# 05.10.2017 ob 17:01
Bodo pravniki povedali, kako to gre...po mojem skromnem mnenju je zasedanje parlamenta legalno, dokler ima Katalonija samoupravo. Če pa španske oblasti odvzamejo avtonomijo, potem je seveda tudi parlament nepotreben, ker se njegove pristojnosti prenesejo na višje oziroma druge strukture oblasti.
balrog
# 05.10.2017 ob 23:07
Treba je meriti stranke v Španiji z enakimi vatli španska ljudska stranka in španski socialisti delijo isto mnenje glede nedeljivosti Španije. Mogoče so v času socialistične vladavine imeli Katalonci nekoliko bolj prijazno obravnavo, ampak še vedno so tudi socialisti vedno vztrajali pri tem, da je Španija nedeljiva. Mene bolj preseneča zelo trdo in okorno stališče španskega ustavnega sodišča, s tem ko je prepovedal delovanje katalonskega parlamenta je dejansko odprl vrata kaosu in ne dialogu. Dvomim, da bo Rajoy mirno gledal, ko se bo v ponedeljek sestal katalonski parlament na seji in bo, kljub prepovedi, razglasil neodvisnost Katalonije. Slednje bo pomenilo le, da bo guardia civil aretirala vse delegate, ki so se udeležili seje katalonskega parlamenta in glasovali za neodvisnost. In to se bo zgodilo v Evropi 21. stoletja. In nekateri Jugoslavijo (SFRJ) označujejo za nedemokratičen režim, ki je dopustil tako plebiscit kot tudi razglasitev samostojnosti v takratni skupščini. Ali lahko torej pričakujemo vojno, novo Špansko vojno ? Vse diši po vojni. Bo EU dopustila, da Madrid z vojsko in milicami krvavo zatrte katalonsko neodvisnost ?
direndaj
# 05.10.2017 ob 20:34
Sussudio
# 05.10.2017 ob 20:22
direndaj
no vidiš. Po tej tvoji definiciji je bila tudi SFRJ fašistična država..


Kako fašistična, če je vsem republikam dala pravico do odcepitve in še vsaki republiki še lastno vojsko (TO) za povrhu. In to še v času, ko je v Španiji vladal Franco.......
Ne gre skupaj.......

glede na to da je trenutno Španija še vedno 100x bolj demokratična kot pa je bila SFRJ.

Juge ni več zato je to samo toerija, ker ne moremo vedeti kakšna bi bila danes........ Do leta 75 je bila španija fašistična država, v tem času je bila juga 1000x bolj demokratična, kot Španija

Me zanima če imaš isti odnos tudi do Čečencev, Kurdov, Baskov, Tibentancev....


Vse merim z enakimi vatli.
maksimsi
# 05.10.2017 ob 19:46
SE

Diletantstvo seperatistov bo to regijo pahnilo v hude socialne in gospodarske probleme. Po vseh teh naporih zadnjih let, ko je leta 2008 Spanija dozivela zlom in je brezposelnost narasla na 25%, bodo seperatisti ponovno unicili ves napredek.

---------------

Potemtakem smo tudi Slovenci separatisti ? Narodi nimajo pravice do samostojnosti ?
Super razmišljanje... kar tako naprej... zmagali smo
themetun
# 05.10.2017 ob 18:45
Eh, ti socialisti. Vedno so proti osamosvojitvi. Ampak po njej pa radi kandidirajo za pomembne funkcije.
gesan
# 05.10.2017 ob 18:34
veza
# 05.10.2017 ob 18:25
Zdaj smo pa tam, socialisti so proti samostojnosti, no lepa reč!
...................................

Ti si tudi eden izmed tistih, ki nikoli ne bodo dojeli, da se za etiketami skriva marsikaj!
ni maitre
# 05.10.2017 ob 18:16
Lavričeva naslovnica Mladine se že šera po Kataloniji...
https://twitter.com/jaumeclotet?ref_src=
twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5E
author
pripet
# 05.10.2017 ob 18:10
Upam, da razglasijo neodvisnost. Fašistični Španiji in Bruslju je treba dati lekcijo, ker to kar počnejo Kataloncem je čisti terorizem. Mnogo prijateljev imate, ki vam bomo stali ob strani.
Dol s Fašistično EU! US-NATO okupatorji marš iz Evrope.
gesan
# 05.10.2017 ob 17:44
Valuk_
# 05.10.2017 ob 17:36
Še dobro da naš Erjavec podpora špance s svojimi mlačnimi odzivi. Kero razočaranje.
...................
On je tipičen primer bedačeka, ki vedno stopi na tisto stran, ki mu prinaša več politične moči!
Človek brez jaza, ki z raznoraznimi cirkusantskimi prijemi prepričuje buthalce okoli sebe, da ima jaz pa čeprav brez obraza!
DrKult
# 05.10.2017 ob 17:38
Es "Diletantstvo seperatistov bo to regijo pahnilo v hude socialne in gospodarske probleme. Po vseh teh naporih zadnjih let, ko je leta 2008 Spanija dozivela zlom in je brezposelnost narasla na 25%, bodo seperatisti ponovno unicili ves napredek."

Četudi bi bil v tvojem zapisu en sam drobec resnice, to ne bi spremenilo dejstva, da je narod spregovoril. In spregovoril je, da se želi odcepiti od Španije. Pravijo, da ima v demokraciji narod vedno prav.
jarovit
# 05.10.2017 ob 17:19
Če mal bolj pomislim. Bi morala Juga SAP Kosovo odpravit že leta 1981.
direndaj
# 05.10.2017 ob 21:03
Krasni
# 05.10.2017 ob 20:49
socialisti.

pa ne, da vas je to presenetilo? vsi socialisti so isti. pa naj bodo nacionalni ali pa sovjetski. banda usrana, to so.


Kam pa spadajo Krščanski socialisti?
Vidite socialisti, pa štartate, kot bik na rdečo coto............v resnici pa pojma nimate zakaj se gre. Če je osel rojen v Lipici to še ne pomeni, da je Lipicanec.
direndaj
# 05.10.2017 ob 20:16
Retorično vprašanje:

Če se slučajno (upam da ne) sklofajo in grem Kataloncem pomagat v narodnoosvobodilni borbi proti Špancem...............kaj sem pol? Terorist ali borec za svobodo, zmerni upornik, borec za demokracijo..........
vojislav-novak
# 05.10.2017 ob 19:05
Kako ogabni so ti španski politiki. Stoletja zatiranja Katalonskega ljudstva se nadaljuje, sedaj še njihov parlament ne sme zasedati.
gesan
# 05.10.2017 ob 18:31
Bloodline
# 05.10.2017 ob 18:02
Prijavi neprimerno vsebino
KLIPAN
Osamosvojitvi nasprotujejo tudi tvoji levičarski prijatelji.
........................................
...
Men se pa močno zdi, da je on že marsikaterega levičarskega "pajdaša" nagnal u 3k!?!
Ali se motim?

Kdaj boš ti za svojo "pajdaševsko" neumje tega sposoben?
pancho
# 05.10.2017 ob 18:25
Hehe.Rusija je jasno dala vedet, da če se bo kaj dogajalo v Rusiji je to notranja stvar Rusije in naj se EU in USA ne vmešavajo, tako kot se ne v Španija.Katalonija.
Kazalo