Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 17 glasov Ocenite to novico!
Merčep je svoje 'merčepovce' vodil med osamvojitveno vojno.
Merčep je bil pomočnik in svetovalec hrvaškega ministra za notranje zadeve. Foto: EPA

Dodaj v

Srbe prisilili, da si izkopljejo grobove, in jih mučili z elektrošoki

Merčep naj bi imel na vesti najmanj 43 civilistov
12. junij 2011 ob 18:27
Zagreb - MMC RTV SLO

Potem ko je zagrebško tožilstvo vložilo obtožnico zoper Tomislava Merčepa, nekdanjega vojnega pomočnika in svetovalca hrvaškega ministra za notranje zadeve, so znane nove grozljive podrobnosti pobojev 43 srbskih civilistov, kolikor naj bi jih imel na vesti.

59-letni Merčep je zaradi slabega zdravstvenega stanja trenutno v toplicah, potem ko je šest mesecev preživel v zaporniški bolnišnici Dubrava.

Obtožnico so vložili po polletni preiskavi, Merčepa pa bremeni, da je osebno izdal ukaze za nezakonite aretacije, mučenja in uboje srbskih civilistov v obdobju med 8. oktobrom in sredino decembra leta 1991 v Pakrački Poljani ter Zagrebu.

Obtožnica navaja, da so pripadniki njegove enote, v javnosti znani kot "merčepovci", nezakonito aretirali 52 oseb, 43 so jih ubili, tri so še vedno uradno pogrešane, šest pa jih je mučenje in zlorabe s težkimi fizičnimi in psihičnimi travmami preživelo.

Mučenje, nato strel v glavo
Obtožen je tudi, da ni storil ničesar, da bi svojim podrejenim preprečil nezakonite aretacije, mučenje in poboje civilistov, čeprav se jih je zavedal. Od 52 civilnih žrtev, kolikor naj bi jih imel Merčep na vesti, jih obtožnica z imenom in priimkom navaja 28, preostalih 24 pa še vedno obravnavajo kot neznane žrtve, katerih posmrtne ostanke so našli v grobovih v Pakrački Poljani.

Obtožnica razkriva, da je bila enota rezervistov MUP pod Merčepovim poveljstvom nameščena na zagrebškem velesejmu in v Pakrački Poljani. V Pakracu so društveni dom in slačilnico nogometnega kluba Jedinstvo spremenili v zapor in mučilnico, kamor so privedli oropane srbske civiliste, jih pretepali, rezali z nožem, jih prisilili, da pozdravljajo z ustaškim pozdravom "za dom spremni" (v prostem prevodu "pripravljeni za boj za domovino in ognjišče"), jih mučili z elektrošoki, prisilili, da drug drugemu izkopljejo grobove, nato pa jih usmrtili s strelom v glavo.

Merčep je nekatere žrtve zasliševal, eno izmed njih pa je po šestih dnevih mučenja spustil na prostost, češ da gre za pomoto.

Kriv tudi za poboj družine
Med 43 ubitimi civilisti so tudi trije člani družine Zec, Mihajlo, Marija in njuna 12-letna hči Aleksandra. V sojenju, ki ga je proti petim pripadnikom njegovega voda leta 1992 vodilo sodišče v Zagrebu in peterico na koncu razrešilo krivde, Merčepa niso poklicali niti kot pričo, poroča hrvaški Jutarnji list.

Merčep je za primer Zec zdaj obtožen po poveljevalni odgovornosti, obtožnica pa pušča odprto vprašanje obnove postopka neposrednim morilcem družine.

Čeprav so skupine civilne družbe, mediji in del javnosti že dolgo izpostavljali Merčepove zločine, proti njemu ni potekala nobena preiskava zaradi usmrtitve 20 srbskih civilistov v Vukovarju poleti leta 1991 in zaradi njegove vloge pri dogodkih v Gospiću, kjer so zajeli in usmrtili več kot 100 srbskih civilistov. Za ta zločin je bil Tihomir Orešković obsojen na 15 let, Mirko Norac na 12 in Stjepan Grandić na deset let zaporne kazni.

Za Merčepovo vlogo v vojni se je zanimalo tudi haaško tožilstvo, z njim pa se je ukvarjala tudi ameriška CIA, ki je leta 2006 na svoji spletni strani omogočila dostop do poročila iz leta 1995 o Merčepovi vlogi pri zločinih nad Srbi v Pakrački Poljani, Gospiću, Vukovarju in Zagrebu.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
bob
# 12.06.2011 ob 19:19
Ja niso samo srbi delali zločinov, tudi hrvati so jih. Škoda, da je alanfordovska faca od tuđmana mrknila še preden bi ga pripeljali v Haag. Pol pa se hrvati čudijo zakaj je dobil gotovina 25 let resta. Ja za zločine dragi moji sosedje. Pobijanje civilistov je ZLOČIN ne glede kateri narodnosti pripadaš.
rastko
# 12.06.2011 ob 21:49
Tuđman je sanjal o "Veliki Hrvatski", čez pol Bosne. Na njegovo žalost mu je ob podpori zahodnih sponzorjev uspelo samo največje etnično čiščenje po drugi svetovni vojni in moral se je odpovedat Hercegbosni v BIH. Hrvaška je najbolj etnično očiščena država v evropi po drugi svetovni vojni.
gmaina
# 12.06.2011 ob 22:00
whit
Poleg slovenskih žrtev Jasenovca pa je treba poudariti, da se je NDH res raztezala čez današnjo Slovenijo. Ampak šlo naj bi za 4 vasi z 800 prebivalci, se pravi vse skupaj nič, a vendar se je.
rastko
# 12.06.2011 ob 21:40
Prava resnica po desetletjih propagande počasi vendarle prihaja na dan.
olje na ogenj
# 12.06.2011 ob 20:23
@whit
zaradi NDH so v Jasenovcu bili tudi mučeni in ubiti Slovenci.
če nimaš kaj pametnega povedati, bodi raje tiho in ne delaj reklame neumnosti, predvsem pa pokaži vsaj malo spoštovanja nedolžnim žrtvam
zozo
# 12.06.2011 ob 19:43
Ja... marsikaj se ujema, ko tako bereš pobijali in mučili Srbe poleti 1991, oktobra do decembra 1991 itn...
Morda pa Srbi le niso iz golega dolgčasa in zlobe začeli napadati po Hrvaškem...
Z angažiranjem ex JLA se zadeve bistveno spremenijo, ampak nikoli se ni jasno in glasno razpravljalo o začetkih na Hrvaškem, Bosni, Kosovu.
Kokoš ali jajce?
kip
# 12.06.2011 ob 19:33
sej potem pa ni čudno da je prišlo do vukovarja nam so mediji vedno govorili da so srbi vukovar in srebrenico napadli iz čiste zlobe brez kakršnega koli povoda sedaj pa po toliko letih takšne informacije kako so pred vukovarjem in pred srebrenico nedolžne srbe pobijali potem se človek resno vpraša kdo se je branil pred kom in kdo je res prvi začel pobijati civiliste vse bolj kaže da imajo srbi res prav ko govorijo da so pobijati začeli prvo hrvatje in muslimani kar je tudi logično
U-N
# 12.06.2011 ob 23:55
To, da so samo Srbi delali zločine med vojno na Hrvaškem in v Bosni je itak navadna laž. Delali so jih tudi Hrvatje in Muslimani (danes poznani pod nazivom Bošnjaki).
el CARTEL
# 12.06.2011 ob 22:54
grozni zločini, ki pa so se žal dogajali na vseh straneh.. ker seveda ne opravičuje zločincev.. vse zločince v zapor, pohvala za hrvaško sodišče (sicer rahlo pozno, kot v primeru mladića, a bolje to kot nikoli)

zanimivo pa, še en vojni zločinec, ki nenadoma "boleha" in ima "slabo zdravstveno stanje"..

sicer pa se ne strinjam z vsemi, ki pravijo,da to pač opravičuje zločine na srbski strani.. je pa res, da jih postavi v kontekst, a o tem bi lahko kaj veči toolovaj in ID povedala, zana sta po tem, da zelo dobro "umestita" zločine v "kontekst" (tako kot umeščata ustaški genocid).. zame pa kontekst pri zločinih ni pomemben, me sploh ne zanima

PONOS @ rahlo si falil temo.. ta novica govori o zločinih marčepa, ne o nacistih, gotovini, srbskih zločinih in kratki zgodovini časa po tvoje..

ljudje pri takih novicah (o vojnih zločincih) redno falijo temo in začnejo z obtožbami..
aliki
# 13.06.2011 ob 00:16
ja zdej če se lahko likvidaciji cele družine skupi z otroci, po urah in urah mučenja reče "vojno-redarstvena akcija", katere namen je obramba(!?!?!) teritorija suverene države, pol pa res ne vem...

vem pa da imajo maslo na glavi vsi, ne glede na versko oz nacionalno pripadnost, zdej določat kriterije a si manjši zločinec če te je en prvi napadu, ti si se pa ravno tako branil z storitvijo zločinov proti človečnosti bi moralo bit irelevantno... mislm, neki jokat Srbi so za vse krivi, na drugi strani pa sam 90 let starega dedka prisiliš, da si sam izkoplje grob, potem mu odrežeš jezik in z žlico izkoplješ oči, na koncu ma pa podariš še težko pričakovani, odrešilni strel v tilnik... in to potem ko si mu vse pokradu in požgal hišo, posilil vnukinjo itd...

ja najbrž je po vsem tem bolj slab izgovor če rečeš:" ja sej so oni prvi začel!"

in dejstvo je, da je obramba Hrvaške samostojnosti posejana z zločini, tudi v Bosni... in za to opravičila ni! to da se pa hrvati v nedogled sprenevedajo pa itak ni nič novega...

Srb? Hrvat? Bošnjak? Človek? Žival? ne, reče se ZLOČINEC in to je to...
maestro20
# 13.06.2011 ob 11:51
Mene zanima zakaj se svet šele zdaj spomne na zločine nad Srbi? O tem 15 let ni bilo niti besede, medtem ko srbske zločine forsirajo da onemoglosti. Poleg hrvaških zločinov bi bilo treba veliko več povedati še u zločinih Muslimanov nad Srbi, ki so jih meddrugim storile tudi muđahedinske teroristične brigade.

Kdaj bo kdo odgovarjal za največji zločinski pregon po 2.sv. vojni? Več kot 250.000 Srbov so pregnali iz Hrvaške, med njihovim begom pa jih umorili več kot 3000.
Morava
# 13.06.2011 ob 10:03
Jovan Ducic
SINU TISUĆLJETNE KULTURE

Ti ne znade mreti kraj slomljenog mača,
Na poljima rodnim, braneći ih časno
Kitio si cvećem svakog osvajača,
Pevajuć’ mu himne, bestidno i glasno.

Slobodu si večno, zakržljala raso,
Ček’o da donesu tuđi bajoneti,
Po gorama svojim tuđa stada pas’o,
Jer dostojno ne znaš za Slobodu mreti.

Pokaži mi redom Viteze tvog roda,
Što balčakom s ruku slomiše ti lance,
Gde je Karađorde tvojega naroda,
Pokaži mi tvoje termopilske klance.

S tuđinskom si kamom puzio po blatu,
S krvološtvom zvera, pogane hijene,
Da bi mučki udar s ledja dao Bratu,
I ubio porod u utrobi žene.

Još bezbrojna groblja zatravio nisi,
A krvavu kamu u nedrima skrivaš,
Sa vešala starih novi konop visi,
U sumraku uma novog gazdu snivaš.

Branio si zemlju od nejači naše,
Iz kolevke pio krv nevine dece,
Pod znamenje srama uz ime ustaše,
Stavio si Hrista, Slobodu i Svece.

U bezumlju gledaš ko će nove kame,
Oštrije i ljuce opet da ti skuje,
Čiju li ceš pušku obesit’ o rame,
Ko najbolje ume da ti komanduje
Acinho
# 13.06.2011 ob 12:13
ni potekala nobena preiskava zaradi usmrtitve 20 srbskih civilistov v Vukovarju poleti leta 1991 in zaradi njegove vloge pri dogodkih v Gospiću

biberkopf zanimivo...nwm od kdaj je oktober poletje ampak OK ;)

Mislim da se iz takih stvari vidi kdo je kdo v celi stvari in kdo je res prvi začel. Samo nekej bom seštel in sicer vse te pobite in pogrešane Srbe ki naj bi jih tale monstrum imel na vesti (43 Zagreb+20 Vukovar+100 Gospič) pridemo do 163 žrtev...pa verjamem da jih je še veliko več...največ srbski zločin na Hrvaškem je Ovčara kjer je pobito 250 ljudi...vsi zločini so strašni a ob takem napumpavanju srbskih zločinov je žal te številke potrebno primerjati pa čeprav se to kruto sliši...

Ko je Franjo prišel na oblast so Srbi od enkrat začeli izgubljati službe v javnih podjetjih, šikanirani pa so bili na vse možne načine...Franjo res ni napadel Srbije a je dobro vedel kaj je počel...načrtno je recimo temu "provociral" Srbe da postanejo nelojalni državljani ker je vedel kaj bodo storili (ob tem da je vedel kakšno moč imajo)...nato pa je pač izpadel največja žrtev...ni kej premetena odločitev ki mu je uspela, problem je le v tem da Hrvati pač živijo v iluzijah in sanjajo da so vsi ki so bili na njihovi strani poslani od samog "Isusa" vse nasprotnike pa je poslal sam hudič oz. "pravoslavni Isus" kar je za njih enako...

Dejstvo da imajo problem z Srbi se kaže skorajda vsak dan...na paradi ponosa v Splitu so bili spet omenjani Srbi (pa kolikor vem ni bilo nobenega Srba tm, poleg tega pa tudi nwm od kdaj naj bi bili Srbi sinonim za homoseksualnost)...potem npr. porabijo milione na turistično kampanjo v Srbiji da privabijo goste (prejšnja leta ko jim je šlo se jih nihče ni spomnil, sedaj ko je kriza je tudi "četniški" keš dober)...potem pa ne spustijo v Dubrovnik familijo najbolj popularnega Srba trenutno (to je Djoković za tiste ki še ne veste...)....
el CARTEL
# 12.06.2011 ob 23:00
sicer pa čas, v katerem so ti zločini bili storjeni (poletje 1991-1992), rahlo načenja vprašanja, če so srbski civili res bili tako varni na hrvašekm, kot nekateri trdijo.. ne pravim seveda, da je vsa hrvaška vojska bila taka, a taki zločini resno načnejo "občutek varnosti" pri civilnem prebivalstvu..
Acinho
# 13.06.2011 ob 12:26
vinkl kugla ja bravo 5-5 letni otroci in babice in dedki (80% je blo tazga folka v tisti nesrečni koloni) je leta 91 pregnalo Hrvate iz svojih domov...nwm kam naj bi jih pregnali...ker se število Srbov med vojno ni povečevalo na Hrvaškem po vojni pa je drastično upadlo, medtem ko je število Hrvatov ostalo več ali manj enako...

Ni mi jasno kako nekdo ne more dojeti da Hrvati pač ne prenesejo Srbov...dobro se ve da so največ piz*arij po Hrvaškem delale paravojaške enote iz Srbije, ki jim je dol viselo in za "veliko Srbijo" in za svoj narod ampak samo zato da se obogatijo v tej moriji....Srbi so na Hrvaškem živeli kot AVTOHTON NAROD katerga Hrvati niso prenesli in ja izkoristili so situacijo leta 95 in rešili "srbsko vprašanje"...res je Srbi so počeli sranja v vojni, vsa od teh sranj niso imela nobenega čistega namena, a Srbi nikoli in nikdar v svojih planih niso imeli za načrt iztrebiti vse Hrvate z nekega območja ali recimo temu z svojega območja, ker če bi to želeli bi lahko to počeli v Srbiji (kar lep del Hrvatov živi v Srbiji), Hrvati pa so v Srbih videli problem katerega so poskušali rešiti že večkrat in v dveh etapah jim je uspelo...in sicer v II. svetovni vojni ko se je število Srbov na Hrvaškem drastično zmanjšalo in leta 95 ko so dokončno "rešili to vprašanje"...če bi bili njihovi nameni tako čisti, zakaj se potem Srbom ne pusti da se vrnejo nazaj...vsak drugi je tarča šikaniranja, vračajo se pa itak dedki stari po 80 let ki želijo umreti tam kjer so večino časa živeli...so oni pobijali Hrvate med vojno??? Iz takih in podobnih dejanj se vidi kdo dejansko s kom ne more...
el CARTEL
# 13.06.2011 ob 11:55
Za zločin ni izgovorov. Nihče ni boljši in nihče ni slabši. Po dejanjih bomo sojeni.

točno to, dejanja in posameznikova odgovornost za le ta.. ob zločinih je kontekst nepomemben.. srbi so res začeli vojno, a to nikakor ne opravičuje poboja srbskih civilistov, ki jih opisuje članek..

in zaradi tega poboja bodo zločinci sedeli, ker so pač delali zločine..srbski civilisti niso nič manj žrtve le, ker so srbi začeli vojno.. dokler je civilist civilist (torej brez orožja) se ga kot takega mora tretirati..
Acinho
# 13.06.2011 ob 12:36
Kraner ja ampak število Srbov se ni povečalo na ta račun da bi se drugi tam pobijali ali načrtno izginjalo ampak je rezultat tega da so pač vsi ti silni Srbi iz ostalih pokrajin prišli ravno v to nesrečno Vojvodino...poglejte samo Novi Sad (tam sem vsako leto)...velik je tam nekje kot Ljubljana morda celo manjši malo, množičnost ljudi ki je vidna na ulicah in na vsakem koraku pa je ogromna, parkrat večja kot v Ljubljani denimo...

Kar se pa tiče večine v Vojvodini pa Srbi tam nikoli niso bili manjšina...bili so manjšina če bi vse ostale skupaj seštel in primerjal z Srbi, da bi pa narode posamično primerjal pa jih je bilo vedno največ tam...po letu 95 so postali tudi absolutna večina (več kot 50% jih je)
ssn
# 13.06.2011 ob 07:29
Hrvati Srbe ne smatrajo za ljudi zato so tako razburjeni če jih potem obsodijo zločinov, češ kaj pa smo storili takega!? Tudi Slovenci so pretepeni če kdo sredi Zagreba spregovori slovensko.
Ofinger
# 13.06.2011 ob 14:14
Glede nacionalizma, ki naj bi ga začeli Srbi konec osemdesetih pa imam eno vprašanje: Kako je s tako imenovano Hrvaško pomladjo 1971? Je bilo to le lingvistično gibanje, ki je tako mimogrede še zahtevalo priključitev Hercegovine Hrvaški?
Ofinger
# 13.06.2011 ob 13:48
Kraner, klikni še ti malo na demografik histori of Hrvatska:
1910
TOTAL = 2,621,954
Croatian speakers: 1,638,354 (62.5%)
Serbian speakers: 644,955 (24.6%)
German speakers: 134,078 (5%)
Hungarian speakers: 105,948 (4.1%)
Others: 98,619 (3.8%)
1991
TOTAL = 4,784,265
Croat = 3,736,356 (78.1%)
Serbs = 581,663 (12.2%)
Yugoslavs = 106,041 (2.2%)
Muslims = 43,469 (0.9%)
Slovenes = 22,376 (0.5%)
Hungarians = 22,355 (0.5%)
2001
TOTAL = 4,437,460
Croats = 3,977,171 (89.63%)
Serbs = 201,631 (4.54%)
Bosniaks = 20,755 (0.47%)

Ali BiH:
1910
Serb Orthodox Christians 825,918 (43.49%)
Sunni Muslims 612,137 (32.25%)
Catholics 434,061 (22.87%)
others 26,428 (1.39%)
1991
Muslims 1,902,956 (43,47%)
Serbs 1,366,104 (31.21%)
Croats 760,872 (17.38%)
Yugoslavs 242,682 (5.54%)
others 104.439 (2.40%):
2001
Bosniaks 48% (of whom around 99% are followers of Islam)
Serbs 37.1% (of whom around 99% are followers of the Serb Orthodox Church)
Croats 14.3% (of whom around 88% are followers of the Catholic Church)
others 0.6%
el CARTEL
# 13.06.2011 ob 12:06
ja, če so marčepovci leta 1991 delali zločine, in se je o teh zločinih širil "slab glas", potem ni čudno, da so pobegnili..

kar pa seveda ne opravičuje planiranja izgona civilistov, ki se je zgodil na brionih.. tudi, če so srbi res pobegnili le, ker so vsi bili zločinci (hrvaška propaganda če mene vprašaš), še vedno ne opraviči načrtovanja izgona gotovine, tuđmana in podobnih..

sicer pa, tudi med oluje je tisti drugi obsojeni general bi obsoje, da je ustvaril "atmosfero nekaznovanja", torej ni kaznoval zločine nad civili, kar tudi ni ravno olajševalna okliščina (če med olujo nekatere hrvaške sile nekaznovano pobijajo civiliste, je težko trditi, da so bili civilisti varni in je šlo za "režiran" pobeg)..

sicer pa se mi ne da še 1x o gotovini, raje se držite teme članka, to so zločini ki so se dogajali veliko pred olujo..
opus.publicus
# 13.06.2011 ob 11:28
Za zločin ni izgovorov. Nihče ni boljši in nihče ni slabši. Po dejanjih bomo sojeni.
ssn
# 13.06.2011 ob 07:36
NDH je leta 1941 zasedla okoli 50 km2 slovenskega ozemlja od Bregane do Brežic. Hotela ga je še več a so Nemci rekli Paveliću da Hrvaška tako ali tako nikoli ni segala čez Vojno Krajino v Sveto Rimsko Cesarstvo ali Avstrijsko kraljevstvo katerega del so bile tudi slovenske dežele Primorska z Istro, Štajerska, Kranjska s Kastavom in Gorskim kotarjem in Koroška.
glasnost
# 13.06.2011 ob 14:35
Srbi niso začeli z nacionalizmom v 80. letih, ampak so ga takrat "ponovno odkrili". Kot tudi vsi drugi v SFRJ.
Acinho
# 13.06.2011 ob 12:33
Kraner se popolnoma strinjam. Srbi so pač želeli državo Srbov, ki je gledano po teoriji nič spornega...danes se ta Velika Srbija pluva zaradi načinov ki so se uporabljali da bi se dosegla, dejansko pa je cilj ki je bil pač spraviti vse Srbe pod eno državo po teoriji gledano legitimen, temelji namreč na samoopredelitvi naroda...ampak ponavljam v TEORIJI...praksa je pač taka da je to območje tako premešano da noben narod ne more upati ali sanjati o tem da bi lahko skupaj živeli pod eno državo in zato je potreben kompromis...seveda je lahko meni sedaj pametovati o tem, Srbi so takrat hoteli vse, dobili pa so zelo malo...avtonomije na večih območjih so realna opcija (za Srbe na Hrvaškem in v Bosni, za Hrvate v Bosni, za Albance na Kosovu pa reicmo še Bošnjake v Sandžaku zaradi nekega ravnotežja) ampak danes imamo pač to kar imamo...želim pa poudariti da npr avtonomija ki jo je ponujal plan Z4 ali kako se je že imenoval ni bil dopusten z strani Hrvaške...Srbi ga res niso sprejeli, a se dobro ve da ga tudi Franjo nebi če bi ga Srbi slučajno sprejeli...na njegovo srečo so mu Srbi naredili uslugo da mu tega ni bilo potrebno delati, sami pa sebi naredili medvedjo uslugo...
assange
# 13.06.2011 ob 10:32
oboji so enaki.

njihovi vodje so se v ozadju dogovarjali in si delili ozemlja, ovce pa so jim slepo sledile in se med sabo pobijale.
U-N
# 12.06.2011 ob 23:56
Če pa se Milošević in Tuđman na začetku vojne ne bi dokončno sprla pa danes muslimanov v Bosni sploh ne bi bilo in bi Bosna lepo bila razdeljena. Ampak glavno, da so se Hrvatje samo branili, tudi v Herzegovini.
spodnjaklet
# 12.06.2011 ob 18:39
Toliko nasprotujočih si informacij je bilo brati o tej vojni,
kakor da bi jih pisal sam Brbos Lažljivić.
Acinho
# 13.06.2011 ob 16:45
"nemogoče dobiti javno službo če nisi bil Srb" hahahaha ta je zmagala...si živel leta 1918 pa veš kako je bilo takrat a kako???
abria
# 13.06.2011 ob 14:25
Enako so v socializmu po končani vojni mučili in pobijale domoljubne Slovence. Pa nobeden še ni šel pred sodišče, niti v Haag.
Prebivalci Štrigove to še dobro vedo in jih je še vedno strah odkrito govoriti o tem, ker se jim lahko še kaj podobnega zgodi, tudi v pravni in svobodni Evropi.
Ofinger
# 13.06.2011 ob 14:01
@kraner
če imaš samo eno ali dve možganski celici v glavi,potem ti je takoj vse jasno.

Točno. Če pa imaš kakšno več, potem ti stvari niso tako samoumevne.
Kraner
# 13.06.2011 ob 13:11
Acinho@
klikni na demographic history of vojvodina
Acinho
# 13.06.2011 ob 13:02
In OK za Hrvate je razumljivo zakaj jih je določeno število šlo pač vojna in to...normalno da niso bili priljubljeni v Srbiji tako kot Srbi na Hrvaškem ne...Madžari pa če so šli so šli izključno iz ekonomskih razlogov saj je takrat Madžarska potovala proti EU, Srbija pa potovala v "propast"..
Acinho
# 13.06.2011 ob 13:01
Kraner zanima me od kje ti te cifre...
Lisjak+++
# 12.06.2011 ob 20:22
Tud na miren način se loči... A oni obratno.
Kraner
# 13.06.2011 ob 12:24
Acinho@
se strinjam srbskih žrtev je v tej zadnji vojni dosti več kot jih je storil Merčep z svojo bando,kakor je tudi dosti več hrvaških žrtev kot jih je bilo bilo v Ovčari.
Samo razlika je v tem da je blesavi Milošević z svojo bolano ideologijo sprožil val nacionalizma na področju ex-yu in s tem posredno prihod raznih Tuđmanov(Milošević je na oblast prišel leta 88,tuđman 90),dosti bolje bi bilo za vse če bi se zmenili za avtonomijo na mešanih območjih,Srbi ki so morali leta 95 s traktorji bežat iz Krajine bi danes dobresedno poljubljali prvotni načrt avtonomije za njih.
Morava
# 13.06.2011 ob 11:18
"Kar me moti, je to, da Srbi nikakor nočejo priznati, da so vojne pričeli oni, ampak krivijo vse druge in s tem fopajo tudi svojo mladino."

Ja,torej,Srbi so napadli karavlo Holmec iz Avstrije?
A mislite datam neki vodja neke narodne stranke na
Avstrijskem Koroskem brez veze leta po Beogradu in Moskvi?
Verjetno razlaga kdo je pravzaprav izvrsil napad na karavlo!!!

Gvozdeni puk,Moravske divizije(na belih tankih) bo enkrat
vprasal Avstrijce zakaj so napadli naso drzavo SFRJ leta 1991.
To je bil zacetek vojne;mar to ni jasno?
Da,in Avstrijci bodo ,normalno,povedali kdo so bili napadalci.
Potem se bodo obracunali Slovenci in Avstrijci; in kam
bodo bezali Slovenci takrat?
Kraner
# 13.06.2011 ob 15:39
offinger@
lahko še napišeš kakšno o tem kako je bilo po letu 1918 nemogoče dobiti državno službo če nisi bil slučajno po rodu Srb .Hrvaška pomlad je bila samo odgovor na zatiranje vsega kar je hrvaško in pa poizkus boja za večjo avtonomijo v okviru SFRJ saj nekaj podobnega se je dogajalo tudi v Sloveniji s cestno afero v tistem času in pa tudi v Srbiji kjer je bila tudi zatrta liiberizacija družbe v sedemdesetih letih.Zdaj pa mlečnozobi online-čedoti lahko limate minuse.
Kraner
# 13.06.2011 ob 12:44
Acinho@
mogoče pa bežijo iz Vojvodine ker jim je neprijetno okolje,število Hrvatov in Madžarov se je prepolovilo,srbov je naenkrat 65% procentov,to je en tak tihi eksodus neSrbov iz vojvodine o katerem se ne govori veliko.Hrvarov je bilo ne dolgo nazaj 150.000,danes samo 60.000,madžarov tudi iz 500.000 naenkrat 290.000,podobno je z drugimi nesrbskimi narodi.
Kraner
# 13.06.2011 ob 12:32
Acinho@
številoHrvatov v Republiki srpski in Vojvodini se je drastično zmanjšalo v zadnjih dvajsetih letih in pa tudi številčnost drugih narodov,v Vojvodini so bili Srbi v manjšini pred petdeset leti,sedaj so pa v krepki večini podobno kakor Albanci na Kosovu.
biberkopf
# 13.06.2011 ob 11:50
ssn
te peljem za rokco do Jelačić placa sred Zagreba,pa lahko zapojeva kakšno po slovensko,če ti bo lasek skrivljen na nežni glavici si dam nekaj takoj stran

pošlji mi ponudbo kdaj greva skupaj v zagreb gučat po slovensko
vinkl kugla
# 13.06.2011 ob 11:12
vojno so začeli srbi in vse kar se je dogajalo potem gre pripisati njim. če seveda upoštevamo mednarodno pravo ki je svoj čas tudi adolfa hitlerja obtožilo krivde za vse žrtve 2 svetovne vojne.
glasnost
# 13.06.2011 ob 10:54
Memorandum Srbske akademije znanosti in umetnosti se je zgodil že leta 1986, potreben je bil samo vodja, ki bo ta velikosrbski plan udejanjil. Milošević je leta 1987 postal komunistični despot v Srbiji in si potem podredil še avtonomni pokrajini, medtem ko so Črnogorci bili njegovi tesni zavezniki. Že na mitingu na Kosovem polju 1989 je Milošević napovedal vojaške spopade, ljudje so se pa drli "hoćemo oružje!". V začetku leta 1991 je izjavil, da je tam, kjer živijo Srbi, Srbija in da so republiške meje administrativne, zato se jih lahko kjerkoli spreminja. Takrat je na Hrvaškem že vladalo nemirno stanje. Namreč, prvi incidenti med srbskimi paravojaškimi enotami in hrvaško policijo so se v t. i. Srbski Krajini pričeli že konec 80. let. Srbi so se čutili ogrožene spričo krepitve hrvaškega nacionalizma in niso več priznavali Tuđmanove vlade kot svojo nadoblast, ampak so razglasili svojo avtonomijo. Hrvati so potem poleti 1990 skušali kreniti nad upornike s tremi helikopterji, vendar je akcijo preprečila JLA, v kateri je bilo - kot vemo - več kot polovica častnikov Srbov. Srbski vodje Babić, Martić & co. so to neuspelo helikoptersko akcijo izkoristili za razglasitev vojnega stanja. Tako se je začelo.

Sicer pa se strinjam z assangem, 13. junij 2011 ob 10:32 o ovcah in vodjih.
vinkl kugla
# 13.06.2011 ob 11:27
no evo ga...mitologija na delu....
uroš27286
# 13.06.2011 ob 04:13
glede etničnega čiščenja, so sorbi naredili veliko uslugo hrvatom, so si jih sami popatrali on odpeljali v srbijo
Kraner
# 13.06.2011 ob 12:09
sodeč po nekaterih komentarjih so najprej začeli pobijati hrvati in muslimani,podobno kakor so najprej judje in slovani pobijali nemce.
če imaš samo eno ali dve možganski celici v glavi,potem ti je takoj vse jasno.
glasnost
# 13.06.2011 ob 10:11
Seveda so zločine delali vsi, od Hrvatov prek Bošnjakov do Srbov, ker vojna v človeku prebudi žival. In vsi bi za zločine morali odgovarjati pred sodiščem. Kar me moti, je to, da Srbi nikakor nočejo priznati, da so vojne pričeli oni, ampak krivijo vse druge in s tem fopajo tudi svojo mladino.
vinkl kugla
# 13.06.2011 ob 11:56
srbi so takrat pobegnili, saj so vedeli da se vračajo sosedje ki so jih 4 leta poprej pregnali iz njihovih ognjišč..le da so se leta 95 vračali oboroženi
biberkopf
# 12.06.2011 ob 23:08
kip
pa znaš ti sešteti 1+1?
Srbi so začeli zločinski napad na Vukovar 25 avgusta 1991,Merčep je pa z zločini začel 8.oktobra istega leta,zdaj pa pogruntaj kdo je prvi zače.
whit
# 12.06.2011 ob 20:03
......in potem bomo ugotovili, da je bil nekoč NDH v Sloveniji.
Kazalo