Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 26 glasov Ocenite to novico!
Pariz
Povečati območje con za pešce je eden od glavnih ciljev pariške županje. Foto: EPA
Pariz
Med načrti je tudi povečanje števila kolesarskih stez po mestu. Foto: EPA

Dodaj v

Središče Pariza bo počasi postalo veliko območje za pešce

Pariška županja želi prepoloviti število vozil v mestu
9. januar 2017 ob 09:17
Pariz - MMC RTV SLO

Pariška županja Anne Hidalgo je razkrila načrt za omejitev prometa po francoski prestolnici. Cilj je prepoloviti število zasebnih vozil na pariških cestah in strogo središče preurediti v območje za pešce.

Tako naj bi zaprli en kilometer ceste vzdolž Sene od trga Place de la Concorde do mostu Pont Royal, gre za cesto vzdolž parka Jardin de Tuileries, mestne oblasti pa načrtujejo tudi omejitev prometa na dveh glavnih cestah, ki vodita od vzhoda do zahoda, vsaka na svojem bregu Sene.

Županja načrtuje tudi nov sistem električnih tramvajev, povečanje kolesarskih stez na najprometnejših cestah in območja za pešce v osrednjih delih središča mesta. Kot je dejala, so okoljevarstvene skrbi in zahteven načrt prehoda na čist oz. do okolju prijaznejši prevoz njene prednostne naloge. "Preplavilo nas je in ne moremo čakati, da nas bo vse odneslo, preveč avtomobilov je v Parizu," je dejala na tradicionalnem ponovoletnem sprejemu.

Kot je še napovedala, bo od septembra 2018 vzdolž Sene v obeh smereh vozil električni trambus, ki so ga zaradi potegovanja Pariza za organizacijo olimpijskih iger leta 2024 poimenovali olimpijski tram. Kot piše Guardian, bo to gotovo ujezilo številne motoriste in politične nasprotnike Hidalgove, ki so že tako jezni zaradi zaprtja obrečne ceste. V poletnem času je bil namreč zaprt 3,3 kilometre dolg pas glavne ceste od parka Jardina de Tuileries do vrat Arsenal blizu Bastilje. Cesta na levi strani tik ob reki je bila zaprta že prej. Kljub številnim pritožbam, da dolge kolone, ki so nastale zaradi zaprtja, povečujejo onesnaženje, mestna hiša vztraja pri zaprtju omenjenih cest. Županja pravi, da "ukrepa za prihodnje generacije".

Več prostora za kolesarje in skuterje
To je zadnji v nizu potez, ki so jih sprejeli v pariški mestni upravi, potem ko so med drugim lani za promet zaprli ceste ob Seni in ob nedavni visoki stopnji onesnaženosti zraka omejili promet glede na lihe in sode številke registrskih tablic. Kot je v pogovoru za Journal du Dimanche pojasnila pariška županja, želi "prepoloviti število onesnažujočih zasebnih vozil" in ga razširiti javni prostor za pešce, kolesarje in neonesnažujoča vozila, kot so električna vozila in skuterji. Ob tem je pojasnila, da se območja za pešce v mestu počasi povečuje, cilj je iti korak za korakom, še vedno pa bo dovoljena uporaba vozil za lokalne prebivalce, policijo, službe prve pomoči in dostavo.

"Naj jasno povem, da je naš cilj zmanjšanje avtomobilskega prometa, tako kot to počno tudi druga velika mesta. Ves čas moramo opominjati ljudi: manj avtov, manjše onesnaženje," je še dajal Hidalgova.

K. T.
Prijavi napako
Komentarji
Ehehe
# 09.01.2017 ob 10:08
Paris caplja 5 let za Ljubljano
dubliner
# 09.01.2017 ob 11:40
Matej037, kolesarji (v LJ) pri minus stopinjah nis(m)o čisto nič novega..
Hvala vsem vpletenim, da se nas opazi in mogoče vsake toliko tudi upošteva.
Berija2
# 09.01.2017 ob 10:28
Rezultati Jankovićevega obiska Pariza pred nekaj meseci. Tudi Pariz se želi biti tako lep kot Ljubljana....
Voly
# 09.01.2017 ob 12:06
Peš cone v središču mesta so zadetek v polno, seveda bo v Parizu težje izvedljivo, kot je bilo v Ljubljani, pa vendar, to je tisto pravo, ni lepšega, kot sprehod po centru mesta brez bencinskih hlapov, nenehnega hupanja in bojazni, da te bo nekdo povozil!
Pozdravljam to odločitev!
KLIPAN
# 09.01.2017 ob 10:36
Bravo za socialistično županjo.
Čisto okolje je najpomembnejša stvar na planetu.
MAN0
# 09.01.2017 ob 12:59
Zakurijo 1000 avtov potem pa bi imeli čist zrak.
ishgilliath
# 09.01.2017 ob 13:26
Ženske vedno prometne probleme rešujejo s prepovedmi. Pariz je že zdaj eno samo območje za pešce, saj skoraj celi dan v prometu preprosto stojiš.
Točno tako, Pariz ima totalno zgrešeno prometno ureditev, ki ima za posledice svinjski zrak in prometne zamaške? Samo, kako bi pa ti to reševal brez prepovedi? Podreš par sosesk, da razširiš ceste? Vsa civilzirana mesta vlagajo v razvoj javnega prometa, ker je na dolgi rok daleč najblj ekonomičen, tako finančno, kot časovno. Samo norcu se zdi bolj normalno 300 ljudi v 300 avtomobilih, kot pa 300 ljudi v enem metroju.
jensen
# 09.01.2017 ob 12:27
@Matej037
Kot da bi bilo narobe kolesariti pozimi... Po mojem procentualno manj kolesarjev dela neumnosti pozimi, ko ni tistih, ki zlezejo an kolo samo, če je sonček, pa 25 stopinj. Jaz to delam skozi celo leto, še posebej pozimi se mi zdi pa pametno izogibati se raznim busom ipd., kjer zlahka kaj fašeš.
rubin
# 09.01.2017 ob 11:47
No , cenzura mi je zbrisala komentar ki v ničemer ne žali itd , jurica pa očitno lahko kar mimo teme . Tak rtv prisilno plačujemo..
hiljuwitsukk
# 09.01.2017 ob 11:49
vrum vrum..
conchita
# 09.01.2017 ob 11:44
@jurica
Tako pridnih komentatorskih oprod, kot jih ima Jankoivć, nima niti župan Pjongjanga.
zvit kot presta
# 09.01.2017 ob 10:03
Ne vem no, središče Pariza vendarle ni kot naš "preserc" v LJ. Paroško središče je neprimerljivo večje, živo, tam ljudje stanujejo, tam so trgovine, umetniške galerije, muzeji, restavracije, cerkve, .... Mislim, da to ne bo tako preprosto. Lahko pa jim posodimo Jankoviča, on bo to rešil z levo roko, nje.
7up
# 09.01.2017 ob 09:41
No to bi pa rad videl:)
Audy
# 10.01.2017 ob 00:20
Pariz ali Alžir?
slovenkaaaa
# 09.01.2017 ob 12:06
Me prav zanima če bo tudi zanjo prepoved in bo pešačila ali v mrazu kolesarila...

Saj Pariz ima podzemno, torej ni treba čez vse mesto pešačiti. Ko moraš vpeljati sode in lihe zaradi onesnaženosti, je res zadnji čas, da se nekaj naredi.
Sussudio
# 09.01.2017 ob 19:42
Drugače edina rešitev za mesta so podzemne železnice. Z njimi prideš povsod, pod vsak mestni trg... in povsod naokrog na obrobje mesta.
Pariz ima to že zelo dobro razvito.
Najslabša so mesta kjer je avtobus edino prevozno sredstvo in potem gledaš avtobuse po celem mestu, od centra do periferije. K sreči skoraj da nobeno evropsko glavno mesto nima avtobusov po mestu, ampak v najslebšem primeru električni tramvaj.
Roky89
# 09.01.2017 ob 14:52
@carnis

Preberi si definicijo ekologije.
Marjetica7
# 09.01.2017 ob 14:41
Poleg v članku navedenih ukrepov je eden tudi ta, da bodo vse pravne osebe, ki bodo svoja gospodarska vozila predelala na električni pogon, upravičena do subvencije v višini 10.000 EUR. Prav tako morajo biti vozila opremljena z eko nalepkami, ki označujejo kategorijo onesnaževanja posameznega vozila - ob dneh, ko je zrak prekomerno onesnažen, najbolj za okolje obremenjujoča vozila ne bodo smela voziti. Par-ne par ukrep namreč ni prinesel želenih rezultatov. Sicer pa ima Pariz odličen sistem podzemne železnice, ki omogoča najhitrejši način prevoza po mestu. Imajo tudi že nekaj let izjemno uspešno delujoč sistem izposoje električnih vozil.
cairns
# 09.01.2017 ob 13:53
Središče Pariza bo počasi postalo veliko območje za pešce

Ne ekologija, strah pred tovornjaki je motiviral to spremembo.
pašeresje
# 09.01.2017 ob 12:46
fino za enega "duševno bolnega" tovornjakarja po naključju bližnjevzhodnih korenin
Zoro27
# 10.01.2017 ob 13:46
Strah pred morilci s tovornjaki je seveda drugotnega pomena. Če verjameš.
gz4468
# 10.01.2017 ob 11:00
V Ljubljani se po novem kolesarji vozijo tudi pri minus štirih stopinjah. Poniči, brez luči, v enosmerno, jasno.
V enosmernih ulicah je ponavadi za kolesarje steza v obe smeri.
Matej037
# 09.01.2017 ob 17:17
... Sicer pa ima Pariz odličen sistem podzemne železnice, ki omogoča najhitrejši način prevoza po mestu...

Sistem je odličen, če si se pripravljen voziti v vagonu z Arabci.
slovenkaaaa
# 09.01.2017 ob 15:05
Ženske vedno prometne probleme rešujejo s prepovedmi. Pariz je že zdaj eno samo območje za pešce, saj skoraj celi dan v prometu preprosto stojiš.

Podzemnaaaa???!!!
Skippy
# 09.01.2017 ob 13:02
Ženske vedno prometne probleme rešujejo s prepovedmi. Pariz je že zdaj eno samo območje za pešce, saj skoraj celi dan v prometu preprosto stojiš.
Anar Hija
# 09.01.2017 ob 10:09
V bistvu gre za "zeleno cono" tako kot sredi Bagdada. Strah so sejali - strah žanjejo.
bobbek
# 09.01.2017 ob 18:30
Tako delajo Zeleni na Dunaju,takorekoc najvecjo nakupovalno cesto,Mariahilferstrasse,zaprli za promet,in kaj se danes dogaja,lokali zapirajo,ker ni ljudi,razen klosarjev in pankerjev,ki posedajo po klopcah,ljudje,ki kaj kupijo,gredo pac drugam,tudi sam Sem med njimi,zal,kako pa naj eno tv iz Saturna slepam domov...
uiophjk
# 09.01.2017 ob 14:29
Paris caplja 5 let za Ljubljano

S tem da pri njih pod območji za pešce vozijo metroji in RER, po novem pa bodo očitno dobili še tramvaje.

V Ljubljani so bili ravno avtobusi prva "žrtev" območij za pešce. Tako so v 5 letih, odkar štejejo (2010-2015), izgubili 10% potnikov, kljub temu, da pod LPP sedaj spadajo tudi nekatere proge, ki so bile prej medkrajevne.
nocoment78
# 09.01.2017 ob 14:28
obmocje za pesce ze samo sprehajalcev ne bo zarad strahu ...
cairns
# 09.01.2017 ob 13:55
KLIPAN
Bravo za socialistično županjo.
Čisto okolje je najpomembnejša stvar na planetu.


Če bi hoteli imeti v Parizu čisto okolje bi morali očistiti vse kaj drugega, ne pa pregnati avtomobile iz centra mesta. ha ha he he
Sussudio
# 09.01.2017 ob 19:34
Eheh
Ljubljana je za parižke pojme to kar je za Ljubljano Spodnji Duplek...
Dr. Kumrovec
# 09.01.2017 ob 13:46
V roku 50 let bo po Parizu večina ljudi uporabljala kolesa in nihče ne bo več uporabljal avtomobilov. Prevladovale bodo trajnostne oblike prevoza.
jurica
# 09.01.2017 ob 11:38
Spet je Zoki dokazal/pokazal kako velik župan je/bo še na mnoga leta...
tuintam
# 09.01.2017 ob 13:41
@Berija2
Rezultati Jankovićevega obiska Pariza pred nekaj meseci. Tudi Pariz se želi biti tako lep kot Ljubljana....


Kaj, a Janković gre v Pariz ? Ali mu ni več tukaj najlepše ?
melanholik
# 09.01.2017 ob 15:15
Mah, saj meni se vedno zdi, da so to neki počezni ukrepi, ki delajo mesto precej "lepše" za turiste, obenem pa domačinom vedno bolj otežujejo življenje. Tako kot konec koncev tudi v Ljubljani.
Skippy
# 09.01.2017 ob 13:04
Bravo za socialistično županjo.
Čisto okolje je najpomembnejša stvar na planetu.


Eno je čisto okolje, drugo pa že fanatična obsedenost. V Evropi prvo imamo, drugo bi radi dosegli. Trenutno vas strašijo s temi delci. Rešili pa bodo še več življenj od fiktivno rešenih pasivnih kadilcev.
anny22
# 09.01.2017 ob 10:23
Multikulti pomeni na dolgi rok gospodarsko nazadovanje in to iz celega seznama vzrokov. Se mi niti ne ljubi vseh naštevati.
rubin
# 09.01.2017 ob 09:53
Me prav zanima če bo tudi zanjo prepoved in bo pešačila ali v mrazu kolesarila...
Matej037
# 09.01.2017 ob 11:36
Mesta z agresivno zeleno doktrino postajajo vedno bolj sovražna do prebivalcev. Izrazit vpliv imajo razni kolesarski in protiavtomobilski aktivisti. V Ljubljani se po novem kolesarji vozijo tudi pri minus štirih stopinjah. Poniči, brez luči, v enosmerno, jasno.
Si pa zadeve v Parizu ne znam predstavljati, saj je zelo razvlečeno mesto. place de la Concorde je recimo ena sama velika praznina, posobna ruskim "prospektom".
Matej037
# 09.01.2017 ob 11:42
dubliner, še dve ali tri leta nazaj vas ni bilo. No ja, zelo redko kakšen. zdaj pa niti pozimi ni miru pred vami.
Kazalo