Foto: Reuters
Foto: Reuters

Polet Galactic 01 sta upravljala dva pilota, v plovilu pa so bili štirje potniki. Plovilo VSS Unity se ne izstreli v vesolje kot klasične rakete, ampak je bolj podobno letalu. V zrak ga do višine 14 kilometrov ponese večje letalo, nato pa ga sprosti in samo na lasten pogon poleti do višine približno 80 kilometrov, nato pa se spusti na Zemljo.

Pri tem ne poleti v vesolje oziroma niti zemeljsko krožnico, ampak le na rob, pri čemer potniki in posadka za nekaj trenutkov občutijo stanje breztežnosti. Vse skupaj traja le nekaj minut.

Plovilo je vzletelo iz puščave Nove Mehike. Foto: Reuters
Plovilo je vzletelo iz puščave Nove Mehike. Foto: Reuters

Podjetje Virgin Galactic je za turistične poti v vesolje Branson ustanovil leta 2004 in doslej se je za pot prijavilo že več kot 800 ljudi. Cena vozovnice je bila na začetku med 200.000 in 250.000 dolarji, zdaj pa se je povzpela že na 450.000 dolarjev.

Poleti na lastno odgovornost potnikov

Na prvem poletu, ki je začel pot na vzletišču v ameriški zvezni državi Nova Mehika, so bili trije Italijani – dva pripadnika zračnih sil in inženir, ki so na hitro razvili državno zastavo in se fotografirali, preden so se spustili nazaj na Zemljo. Z njimi je bil še inštruktor podjetja, na letalu pa je bilo tudi nekaj znanstvene opreme.

Branson je potreboval 20 let za izpolnitev svojih sanj. Foto: Reuters
Branson je potreboval 20 let za izpolnitev svojih sanj. Foto: Reuters

Podjetje naj bi drugo tako pot izvedlo že avgusta, potem pa po enkrat na mesec. Podjetje vmes naprej razvija svoja letala in gradi floto, s pomočjo katere bi lahko polete na rob vesolja izvajalo enkrat tedensko.

Takšne in podobne zasebne polete v vesolje je leta 2004 olajšal ameriški zvezni kongres, da bi omogočil hitrejši razvoj industrije. Kongres je to storil z moratorijem za regulacije Zvezne uprave za zračni promet (FAA).

Poleti na rob vesolja ali v vesolje z zasebnimi podjetji so torej trenutno povsem na lastno odgovornost potnikov, podjetja pa niso odgovorna za morebitne nesreče, ki bi bile posledica tehničnih težav.