Pri tabli Triglavski narodni park se vzpon šele zares začne. Foto: Alenka Ropret
Vzpon na Pokljuko
Trasa: Bled–Mrzli studenec–Gorjuše–Jereka–Nomenj–Bled. Foto: Alenka Ropret
Na Bledu najprej peljite naravnost, v naslednjem križišču pa zavijte desno proti Pokljuki. Foto: Alenka Ropret
Nekdanje smučišče Zatrnik, kjer gozd za trenutek zamenja jasa. Foto: Alenka Ropret
Vzpon na Pokljuko
Najbolj strm odsek vzpona na Pokljuko. Foto: Alenka Ropret

Vzpon do križišča pri Mrzlem studencu ni lahek, ampak poleti vas bo gozd prijetno hladil, spust v bohinjske konce pa je lepa nagrada za premagane kilometre v klanec.

Do Bleda zna najbrž vsak Slovenec in tudi marsikateri turist. Na avtocesti Ljubljana–Jesenice izberite izvoz Lesce oz. Bled in nadaljujte vožnjo mimo odcepa za kamp Šobec do Bleda. Ko boste v daljavi zagledali jezero, zavijte v drugem križišču desno proti Pokljuki. S parkiranjem bo najbrž malo več težav kot z orientacijo, ampak večjih težav ne bi smeli imeti, če se ne boste po tistih krajih smukali med poletnimi konci tedna ali ne boste parkirali v središču kraja.

Z Bleda do Spodnjih Gorij vas čaka prijetno in lahkotno kolesarjenje, ravno prav, da se malo ogrejete. Do Zgornjih Gorij se boste morda malo bolj namučili, ampak prvih pet kilometrov ceste z Bleda se dvigne za le 100 metrov. V Zgornjih Gorjah se tako vzpon na Pokljuko šele zares začne. V naslednjih 10 kilometrih se boste s 600 metrov nad morjem dvignili še za enkrat toliko, na dobrih 1200 metrov. Cesta se še dobra dva kilometra vije po planoti, med travniki skozi naselje Krnica. Ko pa se mimo table, ki označuje, da ste prišli v območje Triglavskega narodnega parka, zapeljete v objem pokljuških gozdov, je ravnine za kar nekaj kilometrov konec.

Mimo nekdanjega smučišča Zatrnik
V naslednjem poldrugem kilometru se boste pošteno spotili, klanec bo vseskozi na 10 odstotkih strmine, v tolažbo vam bosta lep asfalt in v poletnih mesecih tudi senca, ki je na Pokljuki ne manjka. Ko se pripeljete z gozda, strmina za kratek čas popusti. Znašli se boste med smučarskimi poljanami nekdanjega smučišča Zatrnik, ki pa žalostno propada že skoraj 20 let. Cesta zavije desno v veliki serpentini, nato pa se, ko se zapeljete pod dvema podvozoma, zapuščinama nekdanjega smučišča, za trenutek dvignete precej pokonci, na kar vas opozori tudi tabla z napisom 18 %.

Spet se pripeljete v objem gozdov, pred vami je še pet kilometrov vzpona. Strmina sicer tu in tam za trenutek popusti, vendar se boste zadnjo tretjino vzpona še namučili, saj morate pridelati še 300 višinskih metrov. Asfalt postane v zadnjih kilometrih slabši, kot je bil v spodnjem delu, in lukenj, tudi tistih slabo zakrpanih, je precej. Ko na levi zagledate skladišče lesa - označuje ga tudi tabla -, ste skoraj na koncu. Če vam je ostalo še kaj moči, lahko zadnjih 500 metrov do križišča pri Mrzlem studencu še malo pospešite. Ko se gozd malo odmakne jasi, boste pred sabo videli tablo, ki vas bo usmerila levo proti Bohinju.

Če vam kolesarjenja med 1200 in 1300 metri še ni dovolj, se lahko zapeljete še šest kilometrov naprej do Rudnega polja, kjer pa se asfalt konča, a se lahko mimo Šport hotela po asfaltu skozi Goreljek in Koprivnik pripeljete na cesto za Bohinj.

Mimo barja Šijec in Gorjuš do Bohinjske doline
V križišču pri Mrzlem studencu zavijte levo proti krajem Bohinj, Bohinjska Bistrica, Koprivnik. Do Jereke v Zgornji Bohinjski dolini vas čaka 16 kilometrov, večinoma spusta. Najprej se še rahlo vzpenjate, peljete mimo najlepšega med pokljuškimi barji, šotnega barja Šijec, nato pa se samo še spuščate. Mimo Gorjuš, kjer je manj gozda in več pašnikov, in Koprivnika, kjer se vam z desne priključi cesta z Rudnega polja. Cesta je slabša kot na blejski strani, a so razgledi na gore v ozadju tisti, zaradi katerih boste spregledali tudi slab asfalt. Od Koprivnika do Jereke vas na zadnjih petih kilometrih čaka še nekaj tehnično zahtevnejših serpentin in znašli se boste 600 metrov pod Pokljuko.

Na koncu vasi zavijte levo proti Bledu. Do glavne ceste vas čaka še dober kilometer dolg spust po atraktivni cesti v soteski Jereke, kjer na koncu, v Bitnjah, zavijete levo na glavno cesto Bohinj-Bled. Zdaj vas čaka še slabih 20 kilometrov precej dolgočasne ceste mimo Nomnja in Bohinjske Bele do Bleda, ki je lahko v poletnih mesecih precej prometna. Vsaj za štiri kilometre se ji lahko izognete, če pri odcepu za Obrne zavijete levo in se zapeljete skozi Bohinjsko Belo. Na koncu vasi se glavni cesti znova priključite. Še kratek klanec vas čaka, nato pa se mimo blejske Pristave samo še spustite do Blejskega jezera.

Pokljuški kolesarski krog je lepa kolesarska izkušnja za tiste, ki vam strme ceste ne delajo težav, za druge pa je ravno tako dober izziv ali izgovor za kakšno kremno rezino na Bledu več. Tisti pa, ki brez klancev ne morete, zavijte na koncu Jereke desno, se peljite skozi Srednjo vas in Staro Fužino do Bohinjskega jezera, se malo spočijte, nato pa zagrizite v pokljuški klanec še z druge strani.

Trasa: Bled–Mrzli studenec–Gorjuše–Jereka–Nomenj–Bled
Dolžina: 52 kilometrov
Skupni vzpon: 850 metrov
Čas: od dveh in pol do treh ur