Vodja ekipe Maša Judar in razvijalski del ekipe Nejc Novak in Gašper Kolenc. Foto: MMC RTV SLO
Vodja ekipe Maša Judar in razvijalski del ekipe Nejc Novak in Gašper Kolenc. Foto: MMC RTV SLO

Ekipo ShopOrDrop sestavljajo Maša Judar, Miha Mlakar, Gašper Kolenc in Nejc Novak. Slednja sta razvijalski del ekipe in imata precej pestre izkušnje z razvojem mobilnih aplikacij. Gašper Kolenc je oblikoval in razvil celotno družino aplikacij, povezanih z lepoto in modo, ki imajo skupno skoraj milijon prenosov. V lanskem in letošnjem letu je prejel Applovo štipendijo WWDC kot eden izmed 150 najbolj nadarjenih mladih razvijalcev iz celega sveta. Miha Mlakar skrbi za uporabniško izkušnjo in oblikovanje ter ima prav tako številne izkušnje s sodelovanjem pri razvoju mobilnih aplikacij. Mer drugim je bil del ekipe slovenskega startupa Toshl ter je skrbel za marketing pri Toonii, pri kateri razvijajo aplikacije za otroke. Maša Judar pa je sodelovala pri razvoju mobilne banke mBank@Net ter nekaterih drugih aplikacij.

Prijatelji, kolegi in tudi nezanci vam lahko prek spletne aplikacije ShopOrDrop svetujejo, ali vam oblačilo pristaja ali ne. Foto: ShopOrDrop

Veseli smo, da je zaenkrat po naših izkušnjah odziv zelo dober. Ne samo da so nas bili pripravljeni takoj sprejeti, ampak so tudi z lastnimi idejami nadgradili naš predlog sodelovanja. Pozitiven odziv je za nas seveda pomembna potrditev, da so tudi oni v naši aplikaciji prepoznali potencial.

Maša Judar o sodelovanju z drugimi slovenskimi start-upi
Spletna aplikacija ShopOrDrop je bila zmagovalka letošnjega Imagine Cupa v kategoriji inovacij. Foto: MMC RTV SLO

agotovo je osnova visoko motivirana ekipa, ki poskrbi za dober in brezhibno delujoč izdelek," o tem, kako uspeti v "morju" aplikacij za mobilnike, meni Maša Judar, vodja ekipeShopOrDrop, zmagovalke letošnjega slovenskega Imagine Cupa v kategoriji inovacije.

Imagine Cup je mednarodno študentsko tekmovanje na področju inovativnosti, tehnoloških rešitev in razvoja. Študentske ekipe usmerjajo mentorji, izbrani iz akademske skupnosti ter gospodarstva. Glavni sponzor tekmovanja je ameriški tehnološki velikan Microsoft.

Najboljše ekipe, ki jih je izbrala mednarodna komisija preko spletnega ocenjevanja, se bodo v juliju udeležile svetovnega finala v ameriškem Seattlu, torej le nekaj deset kilometrov od Redmonda, kjer ima glavni sedež Microsoft.

Trojici zmagovalcev slovenskega dela globalnega tekmovanja, Kawboom, ShopOrDrop in OKEANA, se ni uspelo prebiti skozi polfinale, v katerem je bilo v treh kategorijah izbranih deset finalistov. Kljub temu pa so zmagovalci na slovenskem tekmovanju v kategoriji inovacije s svojo aplikacijo za pametne telefone ShopOrDrop poželi veliko zanimanja in tudi odobravanja v javnosti.

Prepričali so tudi modne trgovce
Maša Judar, vodja ekipe ShopOrDrop, pravi, da se že dogovarjajo za pilotno sodelovanje z dvema večjima slovenskima modnima trgovcema (Namo, Sportino). S čim so jih prepričali?

"Ideja izhaja iz lastne izkušnje pri nakupovanju oblačil in izkušenj prijateljev. Aplikacija pomaga posameznikom, kadar se znajdejo v dilemi pri nakupovanju oblačil in potrebujejo nasvet, ali jim določen kos oblačila pristaja in naj ga torej kupijo ali ne. Pomaga tudi vsem 'nesrečnim' moškim, ki svoje boljše polovice ure in ure potrpežljivo čakajo pred garderobami trgovin, medtem ko one pomerjajo oblačila. Uporabnik se z aplikacijo preprosto fotografira, fotografijo pošlje svojim zaupanja vrednim prijateljem, partnerju, staršem ali naključnim uporabnikom aplikacije. Ti dobijo t. i. push notification in lahko takoj odgovorijo s 'shop' (kupi) ali 'drop' (opusti). Aplikacija tako hitro in enostavno olajša posameznikovo nakupno odločitev," pravi vodja ekipe letošnjih slovenskih zmagovalcev.

Uspešna Slovenija je projekt za optimizem in spodbudo. V MMC-ju želimo z njim predstaviti posameznike, podjetja in ustanove, ki so za odličnost na svojem področju pred kratkim prejeli priznanje ali nagrado. Uspešni učenci, inovatorji, podjetniki, kmetje, zdravniki, umetniki, znanstveniki, športniki ... Njihovi dosežki vzbujajo upanje, da se bo Slovenija s svojo ustvarjalno močjo vendarle prebila med vitalne družbe. Svoje predloge pošljite na naslov uspesna.slovenija@rtvslo.si.

Temeljito preizkušanje tržišča
ShopOrDrop je aplikacija za pametne mobilne naprave, ki rešuje zadrege pri nakupovanju oblačil. Uporabnik, ki se ne more odločiti, katera majica ali hlače mu bolj pristajajo, na pomoč prikliče prijatelje, ki mu svetujejo, za kaj naj se odloči oziroma pritisnejo "shop" za nakup ali "drop" za zavrnitev.

Ideja za zmagovalno aplikacijo se morda zdi na prvi pogled precej preprosta, vendar v ekipi ShopOrDrop pravijo, da so jo temeljito preizkusili na trgu.

"Opravili smo več poglobljenih intervjujev s predstavniki naše ciljne skupine. Tako pridobljene kvalitativne podatke smo nato preverili še kvantitativno s spletno anketo. Uporaba mobilnega telefona med nakupovanjem oblačil v naši ciljni skupini je povsem običajna, saj jo uporablja več kot 95 % vprašanih. Večina svojo dilemo ob nakupovanju že danes rešuje s pošiljanjem fotografij in hkrati prepozna pomanjkljivosti obstoječih rešitev. Presenetljivo je, da se nakupni proces med spoloma v tej ciljni skupini ne razlikuje prav veliko," pravi Maša Judar, upravljavka sodobnih bančnih poti v NKBM-u, ki je intenzivno sodelovala pri razvoju napredne mobilne banke mBank@Net.

Kakšni so po vašem mnenju pogoji za uspešno Slovenijo?
Mislim, da so osnova zdravi temelji. Posledično bi se tudi vsesplošno vzdušje v državi in zaupanje dvignilo na višjo raven, več optimizma bi ljudi motiviralo, da prispevajo k napredku, razvoju gospodarstva in s tem Slovenije.

ShopOrDrop je aplikacija, ki ima vsekakor potencial, da pritegne k uporabi širše množice, predvsem mlajše generacije, toda v poplavi najrazličnejših aplikacij za mobilne operacijske sisteme je svojevrstna umetnost tudi njihovo trženje. Zgolj obsežna medijska pozornost ne pomeni zaslužka.

"Naša marketinška strategija obsega različne dejavnosti, največ potenciala pri pridobivanju prvih uporabnikov pa vidimo v navzkrižni promociji skozi druge naše aplikacije s področja lepote in mode, ki imajo skupno skoraj milijon prenosov. Prav tako se za sodelovanje dogovarjamo z določenimi lokalnimi in regionalnimi blagovnimi znamkami oz. trgovci. Marketinško strategijo nenehno razvijamo in nadgrajujemo," o njihovih marketinških načrtih razlaga vodja ekipe ShopOrDrop.

Sodelovanje s slovenskimi trgovci
Zanimanje za uporabo njihove aplikacije sta pokazala že dva vidnejša slovenska trgovca z oblačili, Sportina in Nama.

"Za sodelovanje smo se dogovorili s Sportino, katere poslanstvo, da približa modo vsakemu kupcu, sovpada s poslanstvom naše aplikacije. Zaradi širokega nabora blagovnih znamk za mlade je še posebej primerna za našo ciljno skupino. Sportina je za nas pomemben partner tudi zaradi široke prodajne mreže tako v Sloveniji kot v regiji. Če se namreč sodelovanje v Sloveniji izkaže za uspešno, ga lahko apliciramo širše v drugih šest držav, v katerih so še prisotni," še pojasnjuje Maša Judar.

Njena ekipa verjame, da bo uspešno sodelovanje s slovenskimi podjetji dobra podlaga pri iskanju mednarodnih partnerjev.

Ekipo ShopOrDrop sestavljajo Maša Judar, Miha Mlakar, Gašper Kolenc in Nejc Novak. Slednja sta razvijalski del ekipe in imata precej pestre izkušnje z razvojem mobilnih aplikacij. Gašper Kolenc je oblikoval in razvil celotno družino aplikacij, povezanih z lepoto in modo, ki imajo skupno skoraj milijon prenosov. V lanskem in letošnjem letu je prejel Applovo štipendijo WWDC kot eden izmed 150 najbolj nadarjenih mladih razvijalcev iz celega sveta. Miha Mlakar skrbi za uporabniško izkušnjo in oblikovanje ter ima prav tako številne izkušnje s sodelovanjem pri razvoju mobilnih aplikacij. Mer drugim je bil del ekipe slovenskega startupa Toshl ter je skrbel za marketing pri Toonii, pri kateri razvijajo aplikacije za otroke. Maša Judar pa je sodelovala pri razvoju mobilne banke mBank@Net ter nekaterih drugih aplikacij.

Veseli smo, da je zaenkrat po naših izkušnjah odziv zelo dober. Ne samo da so nas bili pripravljeni takoj sprejeti, ampak so tudi z lastnimi idejami nadgradili naš predlog sodelovanja. Pozitiven odziv je za nas seveda pomembna potrditev, da so tudi oni v naši aplikaciji prepoznali potencial.

Maša Judar o sodelovanju z drugimi slovenskimi start-upi