Kupci po vsem svetu že pet let najbolj povprašujejo po avtomobilih v beli barvi. Bela je izrinila pred tem vodilno srebrno barvo, le-to pa je prehitela tudi črna. Foto: M. Kr.
Kupci po vsem svetu že pet let najbolj povprašujejo po avtomobilih v beli barvi. Bela je izrinila pred tem vodilno srebrno barvo, le-to pa je prehitela tudi črna. Foto: M. Kr.
Priljubljenost barv v letu 2015
Popularnost barv na svetovnem trgu - 35% bela, 18% črna, 13% srebrna, 10% siva, 7% rdeča, 6% modra, 6% rjava/bež, 2% viola, 2% rumena/zlata, 1% zelena Foto: Axalta
Priljubljenost barv v letu 2015
Popularnost barv po regijah / Rdeča - 11% Severna Amerika, 10% Južna Amerika, 6% Azija, 6% Evropa, 5% Rusija, 5% Afrika / Bela - 46% Afrika, 41% Azija, 37% Južna Amerika, 29% Rusija, 29% Evropa, 27% Severna Amerika Foto: Axalta
Priljubljenost barv v letu 2015
Popularnost barv po regijah / Modra - 9% Evropa, 8% Severna Amerika, 8% Rusija, 6% Afrika, 4% Azija, 3% Južna Amerika / Črna - 21% Evropa, 20% Severna Amerika, 20% Rusija, 16% Azija, 13% Južna Amerika, 12% Afrika Foto: Axalta

Bela avtomobilska barva je na globalni lestvici prvič prevladala leta 2011, ko je z vrha popularnosti zdrsnila srebrna barva, od tedaj dalje pa se delež bele barve le še povečuje. Na drugem mestu po priljubljenosti je črna barva, ki z 18-odstotnim deležem močno zaostaja za belo, kar nekaj zaostanka za črno pa ima s 13-odstotnim deležem tudi srebrna.

Lestvico popularnosti barv vozil že nekaj desetletij pripravljalo pri Axalti, poročilo za leto 2015 je že 63. po vrsti in iz njega je mogoče razbrati, da je bela barva vse od leta 1953 dalje vedno med prvimi petimi najbolj želenimi barvami vozil. V zadnjih letih je k njeni popularnosti močno pripomoglo tudi dejstvo, da izdelovalci ponujajo številne odtenke bele barve, vključno s plemenitimi kovinskimi ali bisernimi leski.

Bela prevladuje skoraj povsod
Univerzalno priljubljenost bele barve dokazuje med drugim tudi dejstvo, da ima bela prevladujoče deleže skoraj na vseh celinah planeta in na nekaterih ključnih trgih. Največji delež ima bela barva na Kitajskem, kjer se je letos kar 50 odstotkov kupcev odločilo za nakup belih vozil, sledi Afrika s 46 odstotki, nato pa Azija z 41 odstotki, Južna Amerika s 37 odstotki, Južna Koreja s 36 odstotki, Mehika s 35 odstotki, Japonska s 33 odstotki, Evropa in Rusija z 29 odstotki ter Severna Amerika s 27 odstotki.

Popolno prevlado bele je preprečilo le zanimanje kupcev v Indiji, ki se še vedno pogosteje odločijo za srebrno barvo karoserije. Srebrna ima tam 30-odstotni delež, a tesno za petami ji je bela z 29-odstotnim deležem. S tem vrstnim redom barv indijski kupci odstopajo od globalnega trenda tudi pri črni barvi, ki se je na večini trgov uvrstila na drugo mesto lestvice priljubljenosti, le še v Afriki in Južni Ameriki se je ustavila na tretjem mestu.

Glede na Axaltine podatke je po velikosti deležev za črno še vedno največ zanimanja v Evropi. Na vseh drugih trgih, so kljub visokim uvrstitvam na lestvicah priljubljenosti deleži črne v celotni barvni paleti manjši.

Modra in rdeča se vračata
V zvezi z letošnjimi barvnimi trendi pri Axalti med drugim izpostavljajo še nekaj zanimivih podatkov. Na svetovnem trgu se je ustavil padec popularnosti srebrne barve, ki je izgubljala pristaše kar štiri leta zapored. Še vedno pa upada zanimanje za druge »žive« barvne odtenke, le modra ostaja na skoraj enaki ravni kot leta 2014, v Evropi in na trgih Severne Amerike pa se je njena priljubljenost začela celo dvigati. Zasluge za to pripisujejo večji ponudbi križancev (crossoverjev), ki jih kupci očitno najraje vidijo odete v odtenke modre barve. Južnoameriški kupci pa so začeli pogosteje povpraševati po odtenkih rdeče, a za vpliv na svetovno lestvico to zaenkrat še ni bilo dovolj.

Med izrazitejše premike na lestvici popularnosti posameznih barv se je v primerjavi z letom 2014 uvrstil še upad zanimanja ruskih kupcev za vozila v zelenih odtenkih. Bolj priljubljena postaja v Rusiji črna barva. V Aziji pa so se kupci letos očitno najbolj naveličali sivih odtenkov in raje izbirajo rjave oziroma bež odtenke. Recept za prodajni neuspeh v Afriki pa so očitno v zeleno obarvana vozila, saj zanje v letu 2015 sploh ni bilo zanimanja.

Sodeč po analizi deležev barv v letu 2015 se večina kupcev tako še vedno raje zanaša na tradicionalne in manj občutljive barve, kar nenazadnje pogosto pomeni lažjo prodajo rabljenih vozil. Zanimivi pa bi bili rezultati analize, v kateri bi pod drobnogled vzeli razlike med vozili fizičnih in pravnih oseb. Zadnji skoraj gotovo izbirajo najpogosteje nevtralno belo barvo, ki omogoča dodatno »nadgradnjo« z oznakami podjetij.

Rdeča je v Evropi manj želena
Presenetljiva je tudi struktura barvne lestvice po posameznih avtomobilskih razredih. Na severnoameriškem in evropskem trgu v vseh razredih prevladujejo umirjene barve z odtenki bele na čelu, ki ji sledijo odtenki črne, sive in srebrne.

Najbolj opazna razlika med povpraševanjem pri severnoameriških ali evropskih kupcih je v razredu poltovornjakov in športnih »terencev«, kjer se na severnoameriškem trgu rdeča glede na tržni delež povzpne na tretje mesto, sicer pa vztraja v več razredih na petem mestu. Evropski kupci so rdeči in njenim odtenkom še manj naklonjeni, saj je najvišji položaj rdeče na šestem klinu lestvice, v prav vseh razredih pa jo prehitevajo odtenki modre. Seveda daleč za belimi, črnimi, sivimi in srebrnimi odtenki.