Naslednik citroëna C5 bo na prodaj Kitajcem, ali bo na prodaj tudi v Evropi, še ni znano. Foto: Citroën
Naslednik citroëna C5 bo na prodaj Kitajcem, ali bo na prodaj tudi v Evropi, še ni znano. Foto: Citroën

Citroën bo zamenjal model C5, je potrdila šefinja znamke francoskega proizvajalca vozil Linda Jackson, a je potrdila zgolj to, da bo nova generacija modela na prodaj na Kitajskem.
"Na Kitajskem je povpraševanje po vozilu zadovoljivo, zato ji bo v nadalje pri proizvodnji naslednje generacije posvečeno veliko pozornosti," je za Automotive News Europe dejala Linda Jackson. Kaj pa ostali trgi? "Trenutno na to vprašanje nimam odgovora," je izjavila šefinja Citroëna in dodala, da je prihodnost modela C5 v Evropi nedorečena.
"Če pogledamo prodajne številke, je več kot jasno, da se delež srednje velikih limuzin in karavanov krči. Evropa posega po športnih terencih," pojasnjuje Jacksonova.
Prodaja vsako leto slabša
Citroën model C5 v Evropi ponuja v limuzinski in karavanski različici. Po podatkih JATO Dynamics je prodaja lani v primerjali z letom 2013 padla za 27 odstotkov na 17.911 avtomobilov. Kljub velikemu padcu je C5 še vedno deveti po prodaji v svojem razredu. Prodaja vozil v segmentu D, v katerem je tudi VW passat, ki so ga okronali za evropski avto leta, je v Evropi v primerjavi z letom 2011 padla za 37 odstotkov, v istem času pa je prodaja športnih terencev in križancev poskočila za 21 odstotkov.
Jacksonova ni povedala, kdaj bodo začeli novi C5 na Kitajskem prodajati. Aktualna različica je sicer na trgu od leta 2008 naprej. Citroen C5 izdeluje v tovarni Dongfeng Motor v Wuhanu, kjer svoje modele izdeluje tudi Peugeot.
Že od prej je v povezavi z modelom C5 znano, da se bodo Francozi v duhu varčevanja odrekli hidroaktivnemu vzmetenju, ki je bil eden od pomembnejših izumov v zgodovini francoske in svetovne avtomobilske industrije.
Vzrok za to naj bi bil, po informacijah iz podjetja, upad zanimanja kupcev za to tehnologijo in varčevanje s stroški. Prodaja citroëna C5 s hidroaktivnim vzmetenjem je padla na le 10.000 enot na leto. Tehnologijo v citroënih naj bi ukinili hkrati s koncem proizvodnje aktualnega C5.