Koncept citroën aircross omogoča vožnjo zgolj na elektriko in sicer do 50 kilometrov daleč. Vozilo pospeši od 0 do 100 km/h v 4,5 sekundah. Foto: Citroën
Koncept citroën aircross omogoča vožnjo zgolj na elektriko in sicer do 50 kilometrov daleč. Vozilo pospeši od 0 do 100 km/h v 4,5 sekundah. Foto: Citroën

Citroën je predstavil konceptni športni terenec aircross, ki je nadaljevanje zgodbe začete z serijskim modelom C4 cactus.
Francoski novinec bo premierno predstavljen na avtomobilskem salonu v Šanghaju na Kitajskem, ki predstavlja četrtino Citroënove prodaje.
Koncept v dolžino meri 4,58 metra, v širino 2,1 metra in v višino 1,8 metra. Karoserija skuša ustvariti vtis lebdeče ploskve, ki povsem naravno sloni na kolesih velikih dimenzij s pnevmatikami (275/45 R 22). Pnevmatike vsebujejo masivne kocke iz gume z vzdolžnimi lamelami in globokimi zarezami za vožnjo po zahtevnih terenih. Prednji in zadnji odbijač sta glasnika Citroënove nove identitete. Na prednjem delu najdemo izpostavljen logo dvojne puščice in svetlobni podpis v dveh etažah, ki je bil prvič predstavljen z vozilom C4 picasso. Zadnje luči s 3D učinkom zaznamuje na sredini prekinjena obroba. Identiteto dizajna dopolnjujeta lebdeča streha in neprekinjena linija steklenih površin.
Zaščita pred bočnimi trki
Aircross po modelu C4 cactus povzema tehnologijo zračnih mehurčkov airbump®, ki karoserijo varujejo pred manjšimi vsakdanjimi udarci, novost pa je tehnologija alloy bump, ki kot vidna obloga ščiti vozilo pred bočnimi trki. Zaščite imajo alveolarno zgradbo z vpojno aluminijevo penasto gumo. V notranjosti z dodatnimi tehničnimi elementi je poudarek na prostornosti, uporabnosti in udobju. Veliko je odlagalnih površin, sedeži so izdelani v stilu zofe, ki je bila prav tako uvedena z vozilom C4 cactus, vendar zasnova ustreza segmentu mestnih križancev. Sedeži so na zgornjem delu prekriti z materialom podobnim pletenini, ki je sicer topel in prijeten material.
Drsna zaslona
Poleg prosojnega zaslona za prikaz podatkov ima koncept še dva 12-palčna panoramska zaslona visoke ločljivosti z grafičnim ozadjem, ki izvira iz sveta mode in pohištva. Na zaslonih se prikazujejo bistvene informacije za vožnjo ter aplikacije za razvedrilo in zabavo.
Na vodilih nameščen zaslon je možno po želji drsno premakniti od enega do drugega potnika z enim samim gibom roke zahvaljujoč zaznavalu na konzoli. Potniki lahko pregledujejo informacije o poti, predvajajo film, izberejo glasbo ali poiščejo razstavo, ki si jo želijo ogledati. Zaslona je možno združiti v enega za potrebe voznika, ki ga lahko upravlja prek ploščic na dotik na vsaki strani volana.
Vsi štirje sedeži so opremljeni z zvočnikom in mikrofonom, da lahko potniki lažje komunicirajo ali ravno nasprotno, da si privoščijo zasebnost. v okvirih vrat na vsaki strani vozila sta nameščeni dve spletni kameri, s katerima lahko po želji naredimo posnetke na izletih in si izdelamo album potovanja, ki ga lahko delimo z drugimi prek družbenih omrežjih. Slike, ki jih posnameta spletni kameri, se predvajajo neposredno prek zaslonov v vozilu, lahko pa so tudi v pomoč pri zbiranju informacij o znamenitostih v bližnji okolici, do katerih nas nato pripelje navigacija.
Priključni hibrid s karakteristikami športnega vozila
Za pogon konceptnega vozila je zadolžena tehnologija hybrid plug-in v kombinaciji z bencinskim motorjem. Hibridni pogonski sklop z možnostjo polnjenja ima električni motor z močjo 70 kilovatov moči in 200 Nm navora, nameščen v predelu zadnje preme. Električni motor napajaja litij-ionski akumulator, ki se napolni v treh urah in pol prek domače električne vtičnice (16 A). Deluje skupaj z bencinskim motorjem 1.6 THP, ki razvije 160 kilovatov moči in 275 Nm navora.