Hidroaktivno vzmetenje naj bi se poslovilo s koncem proizvodnje aktualnega modela citroën C5. Foto: Citroën
Hidroaktivno vzmetenje naj bi se poslovilo s koncem proizvodnje aktualnega modela citroën C5. Foto: Citroën

Viri blizu francoskega avtomobilskega koncerna PSA Peugeot-Citroën so razkrili, da se bodo Francozi v duhu varčevanja odrekli hidroaktivnemu vzmetenju, ki je bil eden od pomembnejših izumov v zgodovini francoske avtomobilske industrije.
Hidropnevmatsko vzmetenje je bilo nekoč glavni zaščitni znak legendarnega modela citroën DS. Zadnji model s to vgrajeno tehnologijo bo po informacijah iz več virov blizu podjetja limuzinskemu citroën C5, ki ga proizvajajo v PSA-tovarni v Caenu v severni Franciji.
Ugiba se, da bi bil lahko vzrok za to odločitev upad zanimanja kupcev za to tehnologijo in varčevanje s stroški. Prodaja citroëna C5 s hidroaktivnim vzmetenjem je padla na le 10.000 enot na leto. Tehnologijo v citroënih naj bi ukinili vzporedno s koncem proizvodnje aktualnega C5.
Tehnologija rešila življenje Charlesu de Gaullu
Pri PSA novice niso komentirali, saj so to zaupni podatki. Zadnja generacija hidroaktivnega vzmetenja, poimenovana hydractive III+, je vzmetenje, ki s prilagajanjem različnim voznim razmeram zagotavlja optimalno razmerje med udobjem in lego na cesti.

Za delovanje uporablja amortizerje za zaviranje gibanja karoserije in hidravlične valje, ki prenašajo sile vzmetenja na krogle, katerih dušik igra vlogo vzmeti. Ima dve stanji trdote in blaženja in se tako optimalno prilagaja zahtevam cestišča. Zaznavala vozila (kot zasuka volana, pospeševanje, zaviranje, nihanje koles …) omogočajo upravljanje prehodov med mehkim in togim stanjem vzmetenja v realnem času. Vzmetenje je povezano tudi z upravljanjem višine karoserije v realnem času. Tako je razdalja od tal konstantna, ne glede na obremenjenost vozila, s samodejnim znižanjem na avtocesti zaradi ugodnejše aerodinamike.
Kako pomemben izum je to, govorijo tudi zapiski iz zgodovine, saj naj bi slavnega francoskega predsednika Charles de Gaulla leta 1962 med atentatom rešila prav ta tehnologija, ko je predsednikovemu DS-ju uspelo s kraja zasede odpeljati kljub dvema predrtima pnevmatikama.
Citroënovo tehnologijo so v ozadje potisnile tudi konkurenčne tehnologije, kot je Volkswagnovo elektronsko dinamično uravnavanje podvozja DCC, ki prinaša udobje za bistveno nižjo ceno.