Mobilni zračni predor stane okoli 50 milijonov evrov. Foto: Ford
Mobilni zračni predor stane okoli 50 milijonov evrov. Foto: Ford

Pri Fordu so predstavili mobilni zračni predor. Njihovi inženirji bodo tako privarčevali čas, saj jim za testiranje v zgodnji fazi proizvodnje ne bo treba več izgubljati časa s potovanji.
Pri Fordu so prepričani, da bodo z novim patentom izboljšali kakovost svojih vozil in privarčevali čas in stroške. Inženirji bodo lahko vozila preizkusili v tovarni, tam, kjer jih izdelujejo. Zračni predor je postavljen v velik, 16 metrov dolg ladijski zabojnik, vsa potrebna oprema pa se lahko postavi ali razstavi v nekaj urah.
"Ta projekt je bil rojen z željo, da bi bili najboljši na področju nadzora pretoka zraka in pri čim manjšem preboju motečih šumov v potovalno kabino. Na to so potniki v vozilih zelo občutljivi," je v sporočilu za medije zapisal Bill Gulker, Fordov specialist za šume, ki jih povzroča veter, in dodal: "Naš novi premični zračni predor bo inženirjem privarčeval na stotine delovnih ur časa, s tem pa bomo izboljšali storilnost."
Odpravljanje napak v zgodnjih fazah proizvodnje
Zračni laboratorij, kakor so mobilni zračni predor poimenovali pri Fordu, stane okoli 50 milijonov evrov. V njem sta dva ventilatorja premera dveh metrov, ki ustvarjata tok vetra s hitrostjo 130 km/h. S posebnimi instrumenti ugotavljajo vire nezaželenega hrupa v zgodnji fazi proizvodnje. Vozila tako ni treba prevažati v prave zračne predore, ampak lahko teste naredijo kar v tovarni. Prvič so zračni predor preizkusili v Fordovi tovarni Flat Rock, kjer se pripravljajo na proizvodnjo nove limuzine lincoln continental.
"Zdaj lahko zaznamo prav vsak moteč šum," je dejal Gulker, ki je pojasnil, da lahko ugotovijo mesto, kjer se šumi prebijejo v kabino in napako nemudoma odpravijo brez zamude pri proizvodnji.