Volkswagen pri legendarnem hišnem modelu ponuja na izbiro najširšo paleto pogonskih sklopov. Foto: Volkswagen
Volkswagen pri legendarnem hišnem modelu ponuja na izbiro najširšo paleto pogonskih sklopov. Foto: Volkswagen

Nemški izdelovalec namreč kupcem legendarnega modela že trenutno ponuja na izbiro štiri možnosti: motorje, ki uporabljajo bencinsko in dizelsko gorivo, plin ali elektriko. Priključni hibrid z oznako GTE, ki sledi smernicam hišnega poimenovanja dinamičnih modelov, pri katerem GTI označuje bencinske motorje, GTD pa dizelske, bo tako še peta različica, ki bo na prve trge pripeljala jeseni letos.

Hibridni sklop bencinskega in električnega motorja
Hibridni pogonski sklop sestavljata bencinski motor 1,4 TSI z močjo 110 kilovatov (150 KM) in elektromotor z močjo 75 kilovatov (102 KM). Če vozilo poganja le zadnji, doseže GTE hitrosti do 130 kilometrov na uro, prvi pa hibrida požene do hitrosti 100 kilometrov na uro v 7,6 sekunde oziroma nadaljuje tja do 217 kilometrov na uro, zakonito seveda le na odsekih nemških avtocest in dirkališčih, še dodajajo preventivno pri Volkswagnu.

Obenem pa izpostavljajo dejstvo, da dinamični GTE po namenu ni prvenstveno dirkalnik, kljub učinkoviti navezi bencinskega in elektromotorja, ki zagotavlja 350 Nm navora, ampak je namenjen predvsem varčnejši vožnji. Po zagotovilih konstruktorjev naj bi bilo mogoče s hibridnim sklopom doseči tudi porabo le 1,5 litra bencina na sto kilometrov, teoretična vrednost izpustov ogljikovega dioksida pa je le 35 gramov na kilometer. Doseg vozila z enim polnjenjem akumulatorskega sklopa je po tovarniških podatkih 50 kilometrov, skupni teoretični doseg s polnim bencinskim rezervoarjem pa 939 kilometrov.

Priključni hibrid za polnjenje iz omrežja
Akumulatorski sklop, ki ga je mogoče polniti iz javnega električnega omrežja, ima zmogljivost 8,8 kWh, tehta 120 kilogramov, celotno vozilo pa 1.524 kilogramov. Za prenos moči skrbi šeststopenjski menjalnik DSG, ki so ga priredili za uporabo pri hibridnem pogonu.

Voznik bo lahko vplival na delovanje pogonskega sklopa z izbiro enega izmed načinov vožnje, na primer le tihi elektropogon brez izpustov ali pa način "GTE", pri katerem bo mogoče izkoristiti tudi bolj dinamično plat vozila, ki se pri videzu malce spogleduje s sorodnikom GTI, le da je pri GTE-ju rdeče obarvane podrobnosti zamenjala modra barva.

Med značilnimi posebnostmi, ki jih bo mogoče najti v potniški kabini golfa GTE, pa pri Volkswagnu izpostavljajo posebnosti na instrumentnem delu in armaturi, kjer bo 6,5-palčni zaslon poskrbel za podrobnejši prikaz delovanja hibridnega sklopa, vključno z grafičnim prikazom dosega na zemljevidu le z enim polnjenjem in polnilna mesta. Voznik pa bo lahko s pomočjo informacijskega sistema že pred vožnjo izračunal optimalno pot.