Panda cross ni opremljena le s kozmetičnimi dodatki, ampak ima zmogljivosti pravega SUV-ja. Foto: Fiat
Panda cross ni opremljena le s kozmetičnimi dodatki, ampak ima zmogljivosti pravega SUV-ja. Foto: Fiat

Najbolj robata panda v Fiatovi ponudbi sicer temelji na nežnejši različici, a je veliko razlik mogoče opaziti že na prvi pogled. Kljub kompaktnim zunanjim meram – dolga je 3.750 milimetrov, široka 1.882 (z ogledali) in visoka 1.657 milimetrov – panda cross že navzven deluje kot pravi SUV in po zagotovilih izdelovalca ima tudi zmogljivosti SUV-ja.

Kozmetika in zaščita
Avtomobil stoji na štirih pnevmatikah 185/65 R15 in ima 161 milimetrov razmika med tlemi in dnom vozila, ki je dodatno zaščiteno pred udarci. Zaščiti na sprednjem in zadnjem delu pa nimata le uporabne vrednosti, ampak sta tudi del opazne zunanje kozmetike, po zaslugi katere je panda cross vpadljivejša od sorodnic. Del kozmetičnega in hkrati zaščitnega paketa so tudi plastične obrobe kolesnih košev, pragov in bokov.

Nekaj terenskih prilagoditev so bili deležni pogonski agregati, na primer višje so postavljeni vstopniki za dovajanje zraka motorjem, ki so tudi zmogljivejši. Pri Fiatu za zdaj najavljajo 0,9-litrski motor twinair z močjo (90 KM) in navorom 145 Nm ter 1,3-litrski turbodizelski multijet II motor z močjo (80 KM) in navorom 190 Nm. Terenski vožnji so prilagodili tudi šeststopenjski ročni menjalnik, ki bo na voljo v kombinaciji s trivaljnikom.

Trije programi nadzora pogona
Voznikom bo v pomoč tudi kar nekaj asistenčnih sistemov, med katerimi glede na značaj vozila izstopa pametni štirikolesni pogon, pri katerem lahko voznik izbira med tremi programi; samodejnim prilagajanjem glede na trenutne razmere, terenskim načinom vožnje in spuščanjem po hribu navzdol. Pri prvem in ob normalnem oprijemu koles je kar 98 moči rezervirane za prednji par koles, na morebitne spremembe podlage pa se sistem odzove samodejno.

Pri drugem se do približne hitrosti 50 km/h pogon prenaša na vsa štiri kolesa, aktivna je tudi elektronska zapora diferenciala, sistem proti zdrsavanju koles skrbi za boljši oprijem, ESC pa zavre kolesa, ki zdrsnejo. Tretji program pa usklajuje delovanje motorja in elektronskih sistemov pri vožnji po bregu navzdol, voznik mora skrbeti le za krmiljenje vozila.