Kot vse kaže, bodo v Bruslju proizvajalcem vozil dovolili, da postopoma, do leta 2020, znižajo izpuste emisij NOx. Foto: Reuters
Kot vse kaže, bodo v Bruslju proizvajalcem vozil dovolili, da postopoma, do leta 2020, znižajo izpuste emisij NOx. Foto: Reuters

Po Volkswagnovi aferi s spornimi izpusti emisij dušikovih oksidov (NOx) pri dizelskih motorjih so se poslanci v Evropskem parlamentu zedinili, da bi morali ostrejše teste merjenj emisij škodljivega NOx začeti izvajati že v roku dveh let. A jim grozi veto.
Evropski politiki želijo uravnotežiti interese potrošnikov in proizvajalcev. Zavzemajo se za hitrejše izvajanje realnih testov emisij in porabe goriva, kar pa lahko negativno vpliva na gospodarstvo v številnih evropskih državah.
Za razliko od poslancev v Evropskem parlamentu so evropski zakonodajalci zavzeli stališče, da bi realne teste začeli izvajati šele septembra leta 2017. Če bi jih začeli izvajati nemudoma, bi se izkazalo, da emisije NOx v realnih testih presegajo laboratorijske za 400-500 odstotkov, kar je daleč od postavljenih emisijskih norm Euro 6.
Konec oktobra je sicer evropska komisija predlagala, da bi emisije NOx v realnem ciklu testiranja lahko presegale dovoljeno vrednost z laboratorijskega testa za največ 60 odstotkov, pa še to zgolj do leta 2019. To odločitev naj bi v celoti zavrnili v državah članicah EU-ja, kjer se bojijo, da bi lahko to pomenilo zaton dizelskih motorjev, saj bi ti postali predragi, to pa bi pomenilo tudi velik udarec za industrijo številnih članic EU-ja, predvsem pa velesil Nemčije, Velike Britanije in Francije.
Zdaj naj bi se evropski zakonodajalci uskladili z vladami držav članic EU-ja in avtomobilskim proizvajalcev popustili do te mere, da bi od septembra 2017 do leta 2020, dovolili, da vozila v realnih testih v zrak na kilometer poti izpustijo 168 mg/km NOx, kar je 110 odstotkov več, kot je zakonsko predpisano danes po standardih Euro 6, ki dovoljujejo izpust 80 mg/km NOx, in skoraj toliko, kot so dovoljevali prejšnji standardi Euro 5 (180 miligramov na kilometer).
KBA testira tudi francoska in druga vozila
Iz nemškega urada za motorna vozila (KBA) pa medtem zaradi suma manipulacije z emisijami NOx na dizelskih motorjih izvajajo teste emisij na več kot 50 modelih avtomobilov 23 nemških in tujih avtomobilskih znamk.
Do zdaj naj bi testirali že dve tretjini vseh vozil, niso pa sporočili, kdaj točno bodo objavili izsledke. So pa potrdili, da so pri nekaterih avtomobilih odkrili povišane vrednosti izpusta NOx.
Znano je, da na testih preizkušajo vozila znamk Audi, Volkswagen, Porsche, BMW, Mercedes-Benz, Peugeot in drugih. Tiskovni predstavnik KBA-ja ni želel razkriti, pri katerih modelih avtomobilov so odkrili neskladja, testiranja pa so izvajali tako na cesti kot v laboratoriju.

Seznam testiranih avtomobilov:
Audi
A3
A6
BMW
serija 3
serija 5
Mini
Ford
focus
C-max
Opel
insignia
astra
zafira
Mercedes-Benz
razred C
CLS
sprinter
razred V
Porsche
macan
Smart
fortwo
Volkswagen
golf
beetle
passat
touran
polo
golf sportsvan
touareg
crafter
amarok
Alfa Romeo
giulietta
Hyundai
ix35
i20
Honda
HR-V
Jeep
cherokee
Land Rover
evoque
Mazda
mazda6
Mitsubishi
ASX
Nissan
navara
Peugeot
peugeot 308
Renault
kadjar
Toyota
auris
Volvo
V60
Dacia
motor tip 3D
Chevrolet
cruze
Fiat
panda
ducato