Carlos Ghosn je bil presenečen, da informacija o goljufiji ni prišla v javnost iz podjetja, ampak so jo razkrili drugi. Foto: EPA
Carlos Ghosn je bil presenečen, da informacija o goljufiji ni prišla v javnost iz podjetja, ampak so jo razkrili drugi. Foto: EPA

Vodilni skupine Renault-Nissan Carlos Ghosn je dejal, da bi avtomobilski proizvajalci težko znotraj podjetja skrili takšno informacijo, kot je prirejanje izpustov vozil, kar so storili pri skupini Volkswagen.
Škandal, ki so ga zakuhali pri skupini Volkswagen, prav gotovo ne bo dobro vplival na zaupanje potrošnikov tudi do drugih proizvajalcev vozil, ne le vozil skupine Volkswagen.
"Javno zaupanje v avtomobiliste je porušeno," je v New Yorku dejal Carlos Ghosn. Padec zaupanja zaradi Volkswagnovega razkritja, da so manipulirali pri merjenju škodljivih izpustov pri kar 11 milijonih vozilih v ZDA, je samo še nadaljevanje številnih škandalov s katerimi se ukvarja avtomobilska industrija, od vpoklicev vozil v mehanične delavnice, afere s smrtonosnimi Takatinimi zračnimi blazinami in skrivanja resnice o pokvarjenih sistemih za vžig, ki si ga je privoščil ameriški velikan General Motors.
Kaj naj storijo avtomobilisti?
Na vprašanje, kaj mora avtomobilska industrija zdaj storiti, je Francoz ogovoril: "Biti moramo zelo, celo ekstremno odprti."
Ghosn Volkswagnovega škandala ni želel podrobno komentirati, je pa dejal, da je kaj takega, kot je prirejanje emisij, zelo težko skriti znotraj podjetja. Po njegovem je moralo za manipulacijo vedeti več ljudi.
Afera Volkswagen je izbruhnila v petek, ko je ameriška Agencija za varstvo okolja sporočila, da je Volkswagen na določene dizelske modele svojih vozil nameščal programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi.
Iz Volkswagna so nato sporočili, da so po svetu s spornim programom opremili okoli 11 milijonov dizelskih vozil. Škandal je že sprožil vrsto dodatnih preiskav po vsem svetu, med drugim so se ta začela tudi v domači Nemčiji. Škandal je tako velik, da se na stolčku ni obdržal niti alfa in omega Volkswagna Martin Winterkorn, ki je v sredo po kriznem zasedanju nadzornega sveta družbe odstopil.
Ghosn je še dodal, da je presenečen, da informacija v medije in javnost ni pricurljala iz podjetja, ampak da so na težavo prvi opozorili v raziskovalnem centru na Univerzi v Zahodni Virginiji, ki so na priporočilo nevladne organizacije International Council on Clean Transportation (ICCT), ki se ukvarja z vplivi prometa na okolje in zdravje ljudi, analizirali izpuste dizelskih motorjev.