Renault ima v Rusiji 130 prodajnih mest v 86 mestih, v prvem poletju 2011 so prodali 74.337 vozil. Foto: Renault
Renault ima v Rusiji 130 prodajnih mest v 86 mestih, v prvem poletju 2011 so prodali 74.337 vozil. Foto: Renault
Sandero, izdelan v tovarni Avtoframos
V ruskih tovarnah izdelujejo več Renaultovih svetovnih modelov, značilni znak pa nosijo tudi takšni, kot je sandero. Foto: Renault

Francoska znamka je prodor na ruski trg uvrstila med svoje strateške cilje že pred leti, zdaj pa se kažejo tudi prvi konkretni rezultati. Na trgu z letošnjo skupno polletno prodajo 1.235.442 vozil - zgolj za primerjavo, v Sloveniji je bilo v šestih mesecih prodanih 36.378 vozil - lahko avtomobilski izdelovalci z večjimi tržnimi deleži uspešno pokrijejo pomemben del svojih proizvodnih zmogljivosti. Renault ima namreč skupaj z Nissanom in Avtovazom samo v Rusiji tovarne s skupno letno zmogljivostjo 1,1 milijona vozil, kar želijo do leta 2016 povečati na 1,6 milijona, skupaj z omenjenimi partnerji pa si želijo odrezati 40 odstotkov letnega tržnega deleža.

Povezovanje francoskega izdelovalca z nekdanjim ruskim avtomobilskim velikanom Avtovazom se pri prodoru na veliki trg znamki obrestuje tudi zaradi naklonjenosti ruske vlade, ki želi obuditi »domačo« avtomobilsko industrijo.

Modeli primerni za tamkajšnji trg
V državi s 134 milijoni prebivalcev, kjer se v prihodnosti pričakuje rast povpraševanja po avtomobilih, je ena izmed ključnih težav zagotavljanje proizvodnih zmogljivosti. V Renaultovi tovarni v Moskvi so lani že podvojili zmogljivosti na približno 160.000 vozil letno, v Avtovazu v mestu Toljati pa letne zmogljivost dosegajo kar 900.000 vozil s tremi glavnimi proizvodnimi linijami, med katerimi je tudi nova za konstrukcijsko osnovo B0, na kateri bodo marca 2012 začeli izdelovati vozila za vse tri partnerje. Eno izmed njih bo lada largus, majhen kombi, izdelan na osnovi modela logan.

Poleg nekaterih modelov, ki se pojavljajo tudi na preostalih evropskih trgih, francoski izdelovalec proizvodnjo, pri kateri vključujejo številne domače dobavitelje, in ponudbo prilagaja ruskim potrebam. V državi s povprečno plačo 550 evrov je namreč največ povpraševanja po Renaultovih cenovno lažje dosegljivih modelih. Poleg tega ruskim kupcem ponujajo z Renaultovo značko tudi modele, kot sta logan in sandero, prihodnje leto pa se jima bo pridružil še duster, ki ga bodo prav tako izdelovali v Moskvi. Z dusterjem si želi na trgu, kjer ima vsak četrti avtomobil štirikolesni pogon, Renault odrezati večji delež v razredu vozil, kjer je sicer prisoten z modelom koleos.