Škoda octavia RS 230 ima vgrajeno posebno štoparico in stikalo, s katerim voznik izbira md štirimi načini vožnje (standardnim, športnim, ekološkim in individualnim). Foto: Škoda
Škoda octavia RS 230 ima vgrajeno posebno štoparico in stikalo, s katerim voznik izbira md štirimi načini vožnje (standardnim, športnim, ekološkim in individualnim). Foto: Škoda

Ribnica na avstrijskem Koroškem je bila med 13. in 16. majem že 34-ič gostiteljica legendarnega GTI-jevega rečanja ob Vrbskem jezeru. Škoda je na zboru vozil predstavila štiri športne izvedbe fabie in športno izvedenko octavia combi RS 230.
Na 34. GTI-jevem srečanju so organizatorji pričakovali do 200.000 obiskovalcev, ki se navdušujejo za predelana vozila in avtomotošport. Med razstavljenimi vozili je bil tudi relijski dirkalnik fabia R5, s katerim so pred mesecem pri Škodi slavili zmago na uvodni dirki letošnjega češkega prvenstva v reliju – to je bila obenem tudi svetovna premiera tega modela. Kompaktni dirkalnik se ponaša z 1,6-litrskim turbomotorjem, štirikolesnim pogonom in sekvenčnim 5-stopenjskim menjalnikom.
Kot študija Škoda fabia R5 combi se je novi dirkalnik ob Vrbskem jezeru predstavil tudi v presenetljivi karavanski različici. Za to študijo so oblikovalci fabii R5 nadeli karoserijsko preobleko karavana in jo interpretirali na nov način. Njene značilnosti so zeleno-belo-črno lakiranje, 18-palčna aluminijasta platišča, široka odbijača, izstopajoči blatniki in pragovi ter ogromen usmernik zraka na zadku.
Premierno je bil ob Vrbskem jezeru predstavljen tudi model, ki so ga zasnovali Škodini vajenci: Škoda funstar. Živahni pickup je izdelan na osnovi fabie, Škodini vajenci pa so ga razvijali in izdelovali več mesecev. Za občutek prostorskega zvoka na vseh sedežih skrbi avdiosistem z močjo 1.400 W.
Športnih ambicij ne skriva fabia z oblikovalskim paketom red & grey plus. Fabia mesečno bele barve je opremljena z izvirno dopolnilno opremo znamke Škoda. Čez pokrov motornega prostora, streho in zadek ima zarisane sive in rdeče črte, poleg tega ima rdeča 17-palčna aluminijasta platišča in rdeče lakirani ohišji zunanjih ogledal.
Octavia combi RS 230 je zaokrožila Škodin modelski izbor za veliki dogodek ob Vrbskem jezeru. Najhitrejša octavia combi vseh časov doseže končno hitrost 247 km/h, od 0 do 100 km/h pa pospeši v 6,8 sekunde. Vozilo je kot prvi Škodin model serijsko opremljeno z elektronsko uravnavano prečno zaporo na sprednji premi, kar mu omogoča bolj dinamično vožnjo skozi ovinke.
Škoda je za obiskovalce pripravila prav posebne dirke. Na posebnem krožnem dirkališču, poimenovanem 'Škoda’s Crazy Rallye Ride', ob samem razstavnem prostoru so se lahko obiskovalci pomerili v dirkalničkih.