Letos je slavila ekipa, ki je lani osvojila drugo mesto. Foto: Audi
Letos je slavila ekipa, ki je lani osvojila drugo mesto. Foto: Audi
24 ur Le Mansa
Novi Audijev dirkalnik R18 TDI se je izkazal, saj je tehnologija zdržala težko preizkušnjo. Foto: Audi
Zmagovalna ekipa voznikov - Benoît Tréluyer (Francija),  André Lotterer (Nemčija), Marcel Fässler (Švica)
Zmagovalna ekipa voznikov - Benoît Tréluyer (Francija), André Lotterer (Nemčija), Marcel Fässler (Švica) Foto: Audi

Z deseto zmago na 24 ur Le Mansa v 13 letih so pri Audiju toliko bolj zadovoljni, ker sta od treh zaradi trčenj predčasno odstopila kar dva.

Po prvi zmagi motorja TFSI leta 2001, prvi zmagi dizelskega avtomobila leta 2006 in prvi zmagi dirkalnika z variabilno turbinsko geometrijo (VTG) v lanskem letu je Audi letos slavil z ultralahko tehnologijo. Dejstvo, da sta Allan McNish in Mike Rockenfeller skoraj brez praske prestala izjemno težki trčenji, pa je po mnenju konstruktorjev dirkalnikov enako pomembno kot Audijeva deseta zmaga. Seveda pa so s končnim rezultatom najbolj zadovoljni vozniki edinega celega in zmagovalnega dirkalnika Marcel Fässler (Švica), André Lotterer (Nemčija) in Benoît Tréluyer (Francija). Za tri voznike, ki so prav tako z audijem lani zasedli drugo mesto, je bila to prva zmaga v Le Mansu.

Tehnična ekipa pa je zadovoljna z zanesljivostjo novega audija R18 TDI, saj med dirko niso imeli večjih težav in dirkalniku ni bilo treba nenačrtovano v boks.

Manjše težave z rezervoarjem za gorivo
Nekaj preglavic je ekipa pod vodstvom vodje Audi Motosporta dr. Wolfganga Ullricha in tehničnega direktorja Audi Sport Teama Joest Ralfa Jüttnerja imela le zaradi težave z rezervoarjem. Ni bilo mogoče izkoristiti celotne 65-litrske prostornine rezervoarja. André Lotterer si je moral zato v zaključni fazi privoziti dovolj veliko prednost za dodatni postanek za dolivanje goriva – in to delno v najtežjih pogojih, pri pršenju, zaradi katerega je proga postala zelo spolzka. Lotterer je premagal tudi to oviro in po zadnjem postanku za gorivo se je Nemec s sedmimi sekundami prednosti pred drugouvrščenim Peugeotom podal v zadnjo etapo. Na koncu pa je ciljno črto prevozil prvi s prednostjo 13,420 sekunde.

Dve hudi nesreči brez posledic za voznika
Zmaga je tako vsaj malce zasenčila razočaranje nad izgubo dveh dirkalnikov. McNish je namreč v dirkalniku s startno številko tri malo pred koncem prve ure prevzel vodstvo, ko ga je na odseku proge, ki nosi ime La Chappelle, pri hitrosti 170 km/h v zadnje levo kolo zadelo GT-vozilo. R18 TDI se je odvrtel s proge, z vso silo treščil v zaščitno ograjo in se prevrnil. Iz enega kosa izdelani karbonski monocoque Audija R18 TDI je vzdržal silo udarca. McNish je nepoškodovan izstopil iz razbitine in so ga po zdravniškem pregledu odpustili iz bolnišnice, tako da se je lahko vrnil ob progo.

Še večjega angela varuha pa je imel ob sebi Mike Rockenfeller, v katerega je malo pred 23. uro, ko je bil uvrščen na drugem mestu, na najhitrejšem delu proge pri hitrosti okrog 300 km/h prav tako v zadnje levo kolo zadelo GT-vozilo. Audi R18 TDI je zavil v levo in se s hitrostjo 270 km/h zaletel v varnostno ograjo na uvozu v zavoj Indianapolis. Po novem Audijevem postopku zasnovani in izdelani karbonski monocoque je bil kos tudi temu silovitemu trčenju. Tudi sprednji naletni blažilnik in vsi drugi pasivni varnostni elementi vozila so dobro opravili svojo nalogo. Mike Rockenfeller je sam izstopil iz razbitine. Lanski zmagovalec je čez noč ostal v bolnišnici, ki pa jo je v nedeljo zjutraj že lahko zapustil.