Kovček je treba kupovati s premislekom in trezno glavo, opozarjajo na Zvezi potrošnikov Slovenije. Foto: EPA
Kovček je treba kupovati s premislekom in trezno glavo, opozarjajo na Zvezi potrošnikov Slovenije. Foto: EPA
Kovček, kovčki
Preverite, ali lahko koleščke zamenjate, saj so pri kovčku pogosto "najšibkejši člen". Foto: EPA
Kovček, kovčki
Če potujete z letalom in vlakom, je teža kovčka še kako pomembna. Foto: EPA

"Ker to ni nakup, ki ga opravljate pogosto, in četudi ste v mislih že na dopustu ali potovanju, je treba kovček kupovati s premislekom in trezno glavo, priporočljivo pa je upoštevati tudi nekaj osnovnih nasvetov," opozarjajo na ZPS-ju in navajajo, na kaj morate biti pozorni (smernice objavljamo v celoti):

Material: Primerjalni testi so pokazali, da velikih razlik med vzdržljivostjo in robustnostjo tekstilnih in trdih kovčkov ni. Kovčki iz tekstila so malce bolj prilagodljivi glede količine prtljage. Če prisegate na trde kovčke, izberite polikarbonatne, ki so odpornejši na razenje.

Koleščki: Kovčki s štirimi koleščki so lažje vodljivi. Preverite, ali lahko koleščke zamenjate, saj so ti pri kovčku pogosto "najšibkejši člen".

Ročaji: Ročaji ne smejo imeti ostrih robov. Preverite, ali se ročaj prilega dlani in ali lahko brez zatikanja izvlečete in pospravite teleskopski ročaj. Teleskopski ročaji morajo biti dovolj dolgi, da lahko kovček vozimo brez težav, kar je še posebej pomembno, če kupujete kovček s štirimi koleščki. Povohajte ročaje (naj vam ne bo nerodno). Če imajo ročaji čuden, neprijeten vonj, lahko vsebujejo zdravju škodljive snovi, kar se je potrdilo tudi na nedavnem testu, ki so ga opravili kolegi iz nemške potrošniške organizacije.

Velikost: Številne letalske družbe lastnike prevelikih ali pretežkih kovčkov dodatno "kaznujejo", zato dobro premislite, kako velik kovček v resnici potrebujete na poti.

Teža: Če uporabljate kovček predvsem za izlete z avtomobilom, potem njegova teža ni zelo pomembna. Če več potujete z letalom in vlakom, pa je teža kovčka še kako pomembna.

Barva: Pred leti je bilo več kot 90 % kovčkov črnih. Ko so jih potniki na letališču čakali ob tekočem traku za prtljago, so le težko prepoznali svojega. Če se torej želite izogniti tej neprijetnosti, boste morali izbrati živahnejšo barvo (ali vzorec). Sicer pa imajo temne barve očitno prednost, saj na letališčih običajno s kovčki ne ravnajo najlepše.

Notranja razporeditev: Kovček naj bi imel med obema polovicama pregrado in pasove, s katerimi lahko pritrdimo vsebino. Tudi manjši notranji žepi pridejo prav, še posebej, če imate radi urejeno prtljago.

Zapiranje, šivi: Obvezno preverite, kako se kovček odpira in zapira. Če ima kovček zadrge, jih večkrat zaprite in odprite. Lahko to naredite brez težav? Poleg koleščkov so pri kovčkih prav zadrge med najšibkejšimi členi. Koleščke še lahko zamenjate, zadrgo pa precej težje. Šivi ob zadrgi morajo biti obvezno dvojni.