Novi logotip, ki se mu ob obisku Francije ne boste mogli izogniti. Foto: Uradna spletna stran
Novi logotip, ki se mu ob obisku Francije ne boste mogli izogniti. Foto: Uradna spletna stran
Eifflov stolp
Pariz z Eifflovim stolpom velja za eno najbolj obiskanih mest na svetu. Foto: EPA

"Zmenek v Franciji" oziroma "Rendez-vous en France" so nove "magične" besede, s katerimi želijo Francozi izboljšati morda že kar stereotipno predstavo, da gre za narod, ki ne zna tujih jezikov, je naveličan turistov in zato tudi precej nedostopen.

"Pogosto od tujih državljanov slišimo, da smo Francozi vzvišeni, zato bomo napeli vse moči, da bi se tujci v naši deželi počutili bolj dobrodošle in bolje sprejete," je dejal francoski minister za turizem Frederic Lefebrve.

Noben turist ne sme biti samoumeven
Tudi francoska vlada se namreč v teh gospodarsko težkih časih zaveda, da mora storiti več, da bi si turisti dalj časa gostovali ter si ogledovali francoske naravne in kulturno-zgodovinske lepote - in zapravili več denarja.

Zato so se skupaj z oglaševalsko agencijo Atout France lotili projekta "Zmenek v Franciji", s katerim želijo počasi uveljaviti tudi nov, bolj odprt pristop turističnih delavcev do prišlekov. Zamislili so si tudi nov logotip, ki prikazuje francosko narodno junakinjo Marianne, in postavili novo uradno spletno stran za francoski turizem.

Logotip bo kmalu viden na značkah vseh zaposlenih v turističnem sektorju, je dejal Lefebrve, ki si želi, da bi prijazne besede "zmenek v Franciji" čim prej, če se da, že ob prvem stiku s Francijo, nagovorile vsakega obiskovalca.

V Španiji in ZDA zapravijo več
"Smo nesporna številka ena med vsemi državami po številu turistov, ZDA na primer za nami zaostajajo kar za 20 milijonov. A skrbi nas, ker v našo blagajno pride vse manj evrov, prodaja turističnih proizvodov in storitev upada. Osnovna zahteva zato je, da turista skušamo v državi zadržati dlje, čim dlje," je dodal.

Francijo je lani obiskalo 76,8 milijona tujih turistov, ki so v proračun prinesli 45 milijard evrov. S to številko niso zadovoljni, saj se primerjajo s Španci, ki so po zaslugi turizma lani zaslužili 52 milijard evrov, in ZDA, ki se lahko pohvalijo s kar 101 milijardo zaslužka.

Med turisti, ki vstopijo v Francijo, je tudi vse manj Američanov, le še okoli trije milijoni. Razlogi so poleg slabega ugleda države glede gostoljubnosti še neugodno menjalno razmerje evro-dolar in vse višje cene letalskih vozovnic.