3. terminal pekinškega letališča je bil po obnovi (v začetku leta 2008) največja stavba na svetu. Foto: EPA
3. terminal pekinškega letališča je bil po obnovi (v začetku leta 2008) največja stavba na svetu. Foto: EPA
Pekinško letališče
Število potnikov na pekinškem glavnem letališču zadnja leta skokovito narašča. Foto: EPA

Letališče Peking Dašing bo tretje letališče v bližini kitajske prestolnice - poleg mednarodnega letališča Beijing Capital International Airport, ki so ga pred olimpijskimi igrami leta 2008 popolnoma prenovili in mu dogradili ogromen terminal, in (pol)vojaškega letališča Nanjuan.

Ko bo Dašing končan (predvidoma leta 2015) bo obsegal 54 kvadratnih kilometrov površin in devet vzletno-pristajalnih stez - za primerjavo, londonski Heathrow, ki že 11 let zapored kraljuje na evropski lestvici letališč z največ potniki, ima "le" dve stezi in pet terminalov, leži pa na dobrih 12 kvadratnih kilometrih površin. Že novi terminal na "starem" pekinškem letališču je bil večji od vseh Heathrowovih skupaj.

Število potnikov skokovito narašča
Kitajci pričakujejo, da se bo na letališču na leto zvrstilo od 120 do 200 milijonov potnikov, kar bo od dvakrat do trikrat več kot na trenutno najprometnejšem letališču na svetu, na mednarodnem letališču Hartsfield–Jackson Atlanta, kjer so npr. lani prepeljali skoraj 90 milijonov potnikov (če gledamo lestvico skupnega letalskega prometa - notranjega in mednarodnega)

Tesno za petami temu letališču sledi pekinško, kjer število potnikov vsako leto skokovito narašča - lani je ta številka znašala 74 milijonov, leta 2009 65 milijonov, še leto prej pa je bilo omenjeno letališče še na osmem mestu po številu potnikov (55 milijonov).

Maksimalna kapaciteta letališča 75 milijonov potnikov
"Sedanje letališče v Pekingu ima kapaciteto največ 75 milijonov potnikov na leto. Lani smo jih imeli skoraj 74 milijonov. Še dve leti in letališče bo popolnoma "zabasano". In v nedogled se ne more širiti," je za britanski časnik The Telegraph dejal Cao Junčun, profesor na kitajski univerzi za civilno letalstvo, Li Džjašing, minister za civilno letalstvo, pa dodaja, da na vozni red pekinškega glavnega letališča ni mogoče dodati niti enega poleta več.

Kitajska vlada je sicer glede velikopoteznega projekta izjemno molčeča. O gradnji do zdaj ni poročal še nobeden izmed uradnih kitajskih medijev, prav tako uradno ni znana niti lokacija novega megaletališča.

Novo letališče - središče megalopolis?
A sodeč po napovedih izpred treh let (ko so kitajske oblasti edinkrat potrdile načrte za gradnjo letališča) in po informacijah britanskega časnika Guardian naj bi letališče zraslo kakšnih 50 kilometrov jugozahodno od obrobja Pekinga, v bližini kraja Nangežuan, ki sicer velja za mejno mesto med provincami Peking, Tjandžin in Hebej. Kitajci namreč predvidevajo, da se bodo omenjena tri velemesta kmalu tako razširila, da se bodo združila v en ogromen megalopolis, središče pa bo ravno omenjeno letališče.

Kitajska vlada je sicer pred časom napovedala, da bodo v prihodnjih petih letih, da zadostijo potrebam potnikov, zgradili 55 novih letališč po vsej državi. Že zdaj jih je na Kitajskem 175.