Novi twingo začenja kupce po Evropi osvajati v teh dneh, v Novem mestu pa računajo na veliko povpraševanja po slovenskem izdelku. Foto: M.Kr.
Novi twingo začenja kupce po Evropi osvajati v teh dneh, v Novem mestu pa računajo na veliko povpraševanja po slovenskem izdelku. Foto: M.Kr.

Leta 1993 je bil Renaultov malček brez dvoma posebnež na trgu, a v dveh desetletjih je dobil kar nekaj tekmecev, od katerih se poskuša nova generacija razlikovati s pestrejšo ponudbo, prilagojeno okusu posameznih kupcev, in novostmi, ki jih vsaj pri twingu uporabniki do zdaj niso bili vajeni.

Motor in pogon zadaj
Čeprav očem dobro skrita, je ena izmed največjih novosti gotovo premestitev motorja v zadek in pogon zadnjega para koles. Konstruktorji zagotavljajo, da prinaša ta sprememba več pozitivnih rezultatov. Med drugim je bolje porazdeljena teža na sprednji in zadnji del vozila, twingo pa je bolj okreten, saj ima prednji par koles več prostora za pomik levo in desno.

Ponudba pogonskih agregatov je trenutno omejena na dva bencinska trivaljnika. Šibkejši ima gibno prostornino 999 kubičnih centimetrov in največjo moč 52 kilovatov (70 KM), zmogljivejši pa gibno prostornino 898 kubičnih centimetrov in moč 66 kilovatov (90 KM). Pri obeh je za zdaj v ponudbi le petstopenjski ročni menjalnik, pri zmogljivejšem motorju je sistem stop & start serijski, pri šibkejšem kot opcija.

Oba motorja izhajata iz siceršnje Renaultove ponudbe, so ju pa morali krepko prilagoditi in znižati, da je v prtljažniku ostalo več prostora. Osnovni prtljažnik štirisedežnika ponuja 188 kubičnih decimetrov prostornine, s pomikom naslonov zadnjih sedežev ga je mogoče povečati na 219, s podiranjem sedežev pa na 980 kubičnih decimetrov. Dno prtljažnika pod katerim se skriva motor, je dodatno zvočno in toplotno izolirano.

Več prostora in udobja v kabini
Kar nekaj drugačnosti pa so konstruktorji zagotovili tudi v potniški kabini. Ker je medosna razdalja skupne dolžine 2.492 milimetrov večja kot pri predhodniku, je kabina prostornejša in zagotavlja udobnejše sedenje tudi v drugi sedežni vrsti. Precej višji pa je tudi položaj sedenja, kar pomeni udobnejše vstopanje in izstopanje iz 3.595 milimetrov dolgega vozila, ki je sicer na voljo le v petvratni karoserijski izvedbi.

Podoba notranjosti potniške kabine je lahko glede na ponudbo paketov opreme in individualizacije zelo prilagojena okusu posameznega kupca, ki lahko izbere tudi številne dodatke na zunanjosti. Podobno trendovska kot individualizacija pa je tudi ponudba povezljivosti, saj twingo omogoča dva načina.

Povezljivost na dva načina
Pri prvem igra glavno vlogo pametni telefon, na katerega je mogoče naložiti brezplačno aplikacijo s štirimi velikimi ikonami za navigacijo, telefon, multimedijo in spremljanje podatkov o vožnji oziroma delovanju vozila. Drugi način pa predstavlja tovarniška vgradnja najnovejše tablice r-link, ki poleg prej omenjenih funkcij pametnega telefona, ponuja še več namenskih aplikacij za rabo v avtomobilu.

Na slovenskem trgu bo treba za najcenejšega twinga po ceniku odšteti 8.990 evrov, za trenutno najdražjo serijsko različico pa 11.990 evrov, vendar pa bodo tako, kot je na slovenskem trgu že skoraj obveza, trgovci takoj ponujali tudi nekaj dodatnega popusta.