Čast jubilejnega vozila je pripadla posebej nališpanemu hrošču, ki je bil zvezda praznovanja avgusta 1955, danes pa je na ogled v Volkswagnovem muzeju. Foto: Volkswagen
Čast jubilejnega vozila je pripadla posebej nališpanemu hrošču, ki je bil zvezda praznovanja avgusta 1955, danes pa je na ogled v Volkswagnovem muzeju. Foto: Volkswagen

V Wolfsburgu so 5. avgusta 1955 praznovali pomemben mejnik v povojnem razvoju avtomobilske tovarne, ki je v tistem času na trgu ponujala le tri modele. Glavni izdelek je bil model ovali, ki se je pozneje v avtomobilsko zgodovino vpisal pod bolj prepoznavnim imenom »hrošč«. Kabriorazličico tega ljudskega prevoznega sredstva so tedaj izdelovali pri Karmannu. V ponudbi pa je bil tudi delovni konj znamke, prva generacija T1 oziroma danes bolj prepoznavnega transporterja.

Prvi milijon vozil so pri Volkswagnu izdelali v desetih letih povojne zgradnje sicer popolnoma opustošene proizvodnje, za naslednjo precej višjo stopnico desetih milijonov pa so potrebovali le osem let, saj so mejnik dosegli že leta 1963. V naslednjih letih pa se je matični nemški koncern še intenzivneje širil in danes se lahko svetovni avtomobilski orjak pohvali že z več kot 200 milijoni izdelanih vozil.

Takšne razsežnosti si verjetno pred šestimi desetletji niso mogli predstavljati niti najbolj optimistični snovalci Volkswagnovega uspeha iz Wolfsburga, kjer so 5. avgusta 1955 milijonski mejnik praznovali v velikem slogu.

Glavna zvezda praznovanja na tovarniškem stadionu, ki so se ga udeležili tisoči zaposlenih in si ogledali predstave skupin iz vseh držav, v katere so izvažali vozila, je bil zlat, z okrasnimi kamenčki na kromiranih delih okrašen hrošč in z za takratno generacijo značilnim ovalnim zadnjim steklom. V zadku pa je imel milijonti primerek s Volkswagnovim znakom vgrajen bencinski motor z močjo 22 kilovatov (30 KM).