Glasba

Poudarki

  • Intervju: Žiga Klančar, za mešalno mizo indie petkov
  • Indie rock se pri nas prebija zelo počasi
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,1 od 42 glasov Ocenite to novico!
Alex Turner iz zasedbe Arctic Monkeys. Stalni 'gostje' vsakega spodobnega indie seznama. Foto: EPA
Klančar s slovitim Johnnyjem Marrom, nekdanjim kitaristom Smithsov, danes pa članom zasedbe The Cribs. Foto: Osebni arhiv Žige Klančarja
Redne stranke skeptično gledajo na novo ponudbo - po drugi strani pa so številni navdušeni, da Ljubljana končno stopa v korak s sodobno glasbo. Foto: Orto/Aleš Romaniuk
Na indie petkih boste skoraj gotovo slišali Interpol, Arcade Fire, Arctic Monkeys, MGMT in podobne. Foto: Orto/Aleš Romaniuk
The National so se z zadnjim albumom High Violet povzpeli med velikane. Zagreb se je o tem lahko (spet) prepričal 14. novembra. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic

Dodaj v

Misija (skoraj) nemogoče: Vrteti indie rock v rock klubu

MMC-intervju z didžejem Žigo Klančarjem
2. december 2010 ob 20:08
Ljubljana - MMC RTV SLO

Biti didžej v enem izmed bolj priljubljenih ljubljanskih rockovskih klubov bi v teoriji morala biti za ljubitelja glasbe idealen položaj. A očitno to pri nas ne poteka tako gladko, kot bi si mislili.

Žiga Klančar, ki vrti glasbo vsak drugi petek v Ortu klubu na tako imenovanem IndieGo! večerih, je za MMC razložil, kako nehvaležna naloga pravzaprav je priučevati stalno 'klientelo', da se rock ni ustavil tam nekje s Paradise City.

IndieGo! večeri sicer skušajo zapolniti tisto tržno nišo, ki jo s koncerti zapolnjuje Kino Šiška - indie in alter rock. Nedvomno gre za precejšnjo novost na ljubljanski sceni, za katero so uveljavljena imena, kot so The National, Arcade Fire, Interpol ali celo Arctic Monkeys, še vedno precej neznana.

Po Klančarjevih besedah se množica počasi izobražuje - a očitno prepočasi. Novosti so na tej strani Alp pač vedno potrebovale precej časa, da so se prijele.



Nekaterim ni povsem jasno, kaj "indie" pravzaprav sploh je. Lahko ti podaš kakšno definicijo?
Enostavne in enotne definicije ni, ob samem pojmu in vsebini, ki naj bi jo zajemal, lahko hitro pride do burne razprave. V vsakem primeru je jasno, da je šlo prvotno za alternativno glasbo, že davno pa ta okvir ne zadošča več. No, vsaj za glasbeno razvit svet ne, Slovenija bi lahko služila za skoraj idealen primer, v naših medijih namreč indie zasledimo zgolj izjemoma. V tujini se dogaja prav obratno, ob spremembah v glasbeni industriji mainstream namreč izgublja sapo in je v glavnem le še mašilo za radijske postaje in rumeni tisk, alternativa pa navkljub neprimerno manjši medijski izpostavljenosti v določenih pogledih dohaja mainstream, na primer Arcade Fire so namreč z lahkoto osvojili prvo mesto na lestvici prodanih albumov v ZDA. Žanrsko indie pokrije pop, rock, elektronsko glasbo, folk in še kaj. Jaz osebno ga razumem kot glasbo, ki ima neko čustveno komponento, ki jo je težko opredeliti, enostavno veš, da je to to.

Imaš nekaj skladb, ki ne izostanejo noben petkov IndieGo! večer?
Trudim se, da se iz tedna v teden ne bi preveč ponavljal, največkrat je bilo letos slišati MGMT s Kids, za katerega stalno dobivam želje. So pa vsakič na sporedu The Cure, Interpol, Franz Ferdinand, Bloc Party, Kings of Leon, Suede, Phoenix, The Smiths, The Strokes, Arctic Moneys, Pixies, Placebo, La Roux in podobni.

Glede na to, da gre pri nas, še zlasti pa v Ortu, za dokaj svežo zadevo, s kakšnimi težavami se srečuješ, ko vrtiš tovrstno glasbo?
Največja težava nastopi, ko obiskovalci ne dobijo tega, kar jim je bilo v klubu servirano zadnjih nekaj let. Največ kopij se polomi na Guns n' Roses in podobnih, enostavno ne razumejo, zakaj tega ta večer ne bomo zavrteli. Se pa vsakemu posvetimo in pogovorimo, da bi našli komad, ki bi ga/jo zadovoljil, nam pa še vedno sedel v koncept. Ljudje so se preprosto navadili in razvadili zabavati samo na glasbo, ki jo poznajo, na primer preverjene stare skladbe bi poslušali do neskončnosti. To miselnost poskušamo spremeniti, smo pa vnaprej vedeli, da ne bo lahko. Odzivi so mešani, poleg nezadovoljnežev je veliko tudi tistih, ki so se razveselili spremenjenega programa. Opažamo, da prihaja nova publika, vendar počasi, ljudje težko menjajo svoje navade.

Glede na to, da so komercialni radii zelo nepripravljeni iti v to smer, na televiziji tako rekoč nimamo resnih glasbenih oddaj, kakršna je bila, denimo, Aritmija, lokali pa tudi večinoma zavračajo tovrstno glasbo, kje se pravzaprav slovensko občinstvo sploh lahko "priuči" okusa?
Jasno je, da je edino zatočišče ljubiteljev tovrstne glasbe splet. Na voljo je neskončno število spletnih portalov, glasbenih revij, blogov, radijev, tako da je bolj kot pomanjkanje problem v prevelikem številu informacij. Za prvo postajo na poti k tem vsebinam bi mogoče omenil www.nme.com. Pri nas bi vseeno izpostavil Val 202 in Radio Si, ki se trudita, a vendar je tovrstna glasba le del njunega programa, saj morata zagotoviti tudi druge vsebine. Radio Študent služi zahtevnejšim poslušalcem, ki se jim zdi današnji indie že preveč pop.

Zakaj misliš, da je alternativna glasba v Sloveniji še tako zapostavljena?
V največji meri je problem pomanjkanja urbanih središč in infrastrukture znotraj njih. Tako se bendi sploh nimajo kje predstaviti, za medije smo pa že ugotovili, da jih ni.

Ima slovensko občinstvo najmanj posluha za indie v tem prostoru ali ta oznaka ni upravičena? Vemo, da se, denimo, ta hip vroči The National navdušujejo nad hrvaškim občinstvom, medtem ko je večina bendov razočaranih nad avstrijskim ...
Preprosto nočem verjeti, da bi bilo pri nas manj posluha. Glede na že omenjene slabše pogoje, torej pomanjkanje medijev in infrastrukture, se še dobro držimo. Če samo pogledamo, kaj je za sceno naredilo novo prizorišče Kino Šiška, vidimo, da interes vsekakor je. Poleg tega imamo srečo, da so na določene funkcije prišli ljudje, ki jim je ta glasba blizu in smo tako prišli do koncertov The Killers, Gossip, MGMT, Florence + the Machine. Upamo lahko, da bomo podobnih priboljškov deležni tudi, ko v igri ne bo sponzorski denar. Med avstrijsko, italijansko, hrvaško, slovensko in drugimi publikami pa lahko razlike merimo bolj v odtenkih, če vprašate Američane, je evropska publika v primerjavi z njihovo zakon.

Za Tadeja Zupančiča je najboljši novodobni glasbeni poet Alex Turner iz skupine Arctic Monkeys. Kaj meniš ti - kateri so novodobni glasbeni vizionarji ali trubadurji?
Kar se poetike tiče, je Alex zagotovo poglavje zase. V bistvu je šele na začetku svoje poti, pa nam je na treh albumih (+ The Last Shadow Puppets) že natrosil številne dokaze, da mu lirika enostavno leži, da je izjemen opazovalec in z lahkoto ubesedi svoja razmišljanja. Obetavnih izvajalcev je kar nekaj, The Xx bodo za svoj minimalizem še morali dokazati, da imajo vizijo in ne bo ostalo le pri enem odličnem albumu. Žal mi je za Bloc Party, ki so s prvencem predvsem glasbeno nakazali, da bi šlo lahko za enega vodilnih britanskih rock bendov, a so se sledeč videnju pevca razvodeneli. Na dolgi rok delajo The National in jim odlično uspeva, čeprav jih vseeno ne vidim na tako velikih odrih, kot je to po korakih uspelo Kings of Leon. Zanimivo je tudi dogajanje na sceni novega folka, na čelu z Mumford & Sons. Če bi moral koga označiti za vizionarje, so to Arcade Fire, ki peljejo svojo zgodbo, trenutno se zdijo neustavljivi.

Kaj odgovarjaš tistim, ki trdijo, da indie ni "plesen"?
Odgovoril bi lahko le, da seveda ni ves indie 'plesen', da pa najdemo v njegovih podžanrih ogromno plesne glasbe. Vsekakor mi je bližje in bolj razumljiva slika angleških indie disco večerov kot pa ameriških R'n'B klubov. Seveda je res, da ima tudi svojo melanholično plat, a prav tako ponuja neizmerno količino materiala za na plesišče.

Verjetno si kot glasbeni poznavalec obiskal že veliko koncertov in festivalov. Kateri se ti je najbolj vtisnil v spomin?
Teh je veliko, tako da v spominu novejši počasi izrivajo stare. Izkušeni mački z veliko dobrega repertoarja lahko ponudijo neki presežek, posebno mesto sta tako dobila The Cure na ameriškem festivalu Coachella, kjer so jih po dveh urah in pol izklopili, oni pa so igrali naprej skozi monitorje, in pa Bruce Springsteen, ki prepriča s svojo energijo.

Kaja Sajovic
Prijavi napako
Komentarji
fingerstein
# 07.12.2010 ob 14:12
glava boli ko berem komentarje. predstavljajte si mojo situacijo: nikoli nisem komentiral članke v življenju, ke menim, da je to nesmiselno, saj vsak si upa pisati kar želi. In kaj je še najbolj žalostno: komentiranje komentatorja. Večina sloni na agresivnosti in se mnogokrat odmakne od bistva članka.
Včasih se mi zdi, da nas to postanje poneumlja. Celo sam sedaj pišem post, kar dokazuje, da postajam neumen.

Kar se pa tiče glasbe- Kaj k.... ima veze kdo misli kaj je alternativno, bolj altrnativmno, srednje alternativno, delno alternativno.........vsak glasbeni prispevek je namenjem določenu delu poslušalcev. vsi imamo za enkrat svobodno odločitev kaj bomo poslušali. Če ti ni včeč....j....bi ga. kot sem že napisal, ta internet nas ponemulja, saj nam da na voljo nešteto informacij. nekdo malo zgoogla in je že strokovnjak in že posta po internetu razne strokovne komentarje.

UFFFFFFF, prav pasalo je ......... malo se izpovedati.

PS: post je namenjen zgolj osebni potrebi po izpovedi in ni namenjen žaljenju skupin ali posameznikov.
Fabula
# 05.12.2010 ob 21:10
hmm... mogoče so NUDE res indi bend. bilo je nekaj eksapad indeed, ampak v osnovi je to to. mogoče ne bodo niti več dolgo samo slo. no more war je krasn. celo prekopliciran komad, da bi bil indi.
Bunkica
# 05.12.2010 ob 20:34
Orto je cool!
Lani so bli celo Nudi tam, se spomnim, ker sem glih rojstni dan praznovala pa so ful žur nardil.

Drgač pa je tak v Sloveniji... ampak Orto je pa cool!
razmetan
# 03.12.2010 ob 17:57
Ni čudno, da se bo alternativa v Ortu težko prijela, saj so si skozi leta klubskih večereov (pustimo koncertno ponudbo) sami ustvarili sloves šminkerskega kluba, kjer veš kaj dobiš na uho, oz. ti je vseeno, samo da bo poslušljivo in po možnosti znano. Kdor hoče indie, bo raje zavil na metelkovo, res pa je da je tam program večinoma tematski in manjka bolj široko usmerjenih večerov, ki bi služili zgolj za zabavo, ne pa samo za zbiranje ozkega števila privržencev okoli benda, ki igra tisti večer.
Tisti, ki mislite da je indie neka od urbanih medijev sforsirana ozko usmerjena zvrst, se motite, saj je indie lahko nadpomenka za mnoge glasbene podžanre, hibride, inovacije, kombiniranja kitarske in elektronske glasbe. Na srečo imajo nekateri potrebo po sveži glasbi. Je res, da se nekateri bendi promovirajo bolj kot drugi, zato nekateri, ki bi si morda zaslužili večjo pozornost vedno ostanejo v podzemlju, vendar to ne pomeni, da so nekateri slavni samo zaradi komercialno uspešnega marketinga.
pa poleg NME ne pozabite na Pitchfork!!
JoshauBoy
# 03.12.2010 ob 15:02
tale desetka je po mojem čisto v skladu s pitchforkovo politiko forsiranja nečesa in pljhuvanja po nečem drugem.
Ja meni je kul stran, ker vem zakaj mi služi. Pač komercialne albume bi sam ocenil z 2-3 ocene ponavadi višje, kot jih sami ocenijo, "zelo" alternativne zadeve pa za kakšno oceno nižje. Govorim čisto stereotipno, da se razume. Ampak vseeno gre za mejnik, ne vem, če je bila od leta 2001 kaka 10ka z njihove strani. Moj point pa je, da če Pitchfork nek album oceni zelo dobro, mu zagotovo druga skrajnost (Rolling Stone) ne bo dala polne ocene. Ta album pa je doživel izjemen sprejem od praktično vseh pomembnih - na metacritic ima neverjetnih 92%, pa še to mu oceno niža ena nesmiselna kritika.
Drugače pa poslušal album - izjemno kar se glasbe tiče, morem se še v besedila poglobit.
Ruudy
# 03.12.2010 ob 14:41
Zdi se mi, da gre tale "kulturkampf" za "indie rock" na mmc-ju že predaleč.

Najbolj problematičen pa je paradoks:

Vseskozi gre za tri, štiri bende, ki so si ustvarli ime kot "indie" bendi in jih avtorica poriva v vse odprtine. Gre za par bednov, ki so v tujini že skoraj stadijonske zvezde (pri nas pač komaj poznani) do katerih avtorica čuti preference - to je sveto in za to se bije sveta vojna. Vsa ostala "alter" muzika pa je povsem zapostavljena na MMC-ju in tudi tam, kamor jo hoče avtorica sforsirat.

Pri tem primeru gre za glasbo, ki se vrti v lokalih. To je povsem zgrešen primer.Ta glasba služi samo kot kulisa in logično je, da bodo gostinci vrteli daleč najbolj široko sprejetno glasbo, ker je njihov posel prodaja pijače in je vse ostalo le privesek tega. Če se pač usmeriš v določen žanr, ki ga vrtiš v lokalu, je to zato da privabiš potrošnike, ki so vezani na tako glasbo.

Poanta so koncertni dogodki (nenazadnje gre le za glasbo, katere namen je živo izvajanje) - tukaj je mogoče manjko v sceni velikih "indie" izvajalcev (ki jih do onemoglosti tolče avtorica), ampak se tudi to vse bolj izboljšuje. Ampak glasbena scena je (predvsem na Metelkovi) v zadnjih recimo treh letih v takem porastu, da je treba že kar selekcijo za koncerte delat, ker jih je toliko! Čeprav je tudi res, da so določeni žanri spet močno zapostavljeni (res bi rad kadaj slišal kakšno dobro americano, country, folk ...).

No in smo tam. Na prste ene roke lahko prešetejemo recenzije, poročila z dogodkov na Metelkovi, na drugi strani pa vsakodnevno lahko beremo o koncertih najbolj zlajnanih slovenskih različic GunsnRoses ali pa o pijanicah in masovnih žurkah.

Javni servis RTV? BBC model? Hahaha.
Botox45
# 03.12.2010 ob 14:36
bo pa verejtno recenzija kanyeta objavljena na enem od domačih bolj znanih portalov za pop glasbo;)
Botox45
# 03.12.2010 ob 14:34
"Komadi sploh nimajo groova, agresije, kitare niti za trenutek niso distorzirane, ni tistega "dirty" zvoka itn.

Poleg tega poslušalci novih rock bandov ponavadi sploh ne poznajo zgodovine zvrsti, ki jo poslušajo,kaj šele, da bi jim bilo jasno, kako se je rock razvil preko suženjske in kasneje RnR glasbe."

ah. malo samokritike prosim in skromnosti pred objavo takšnih hitrih sodb. indie je rock po svoji strukturi. ritem zveni rockersko tudi riffi so prisotni, po svojem duhu in melodiki pa se teh ne dotika - toda potemtakem niso rock niti beatli, večji del glasbe joy division, genesis, neu! itd. to iti ni pomembno, je pa vprašanje kaj je rock kompleksnejše in presega ideološke okvire.

kar si napisala o poslušalcih indieja in njihovem poznavanju zgodovine r'n'rolla ... sam en poznam niti enega, ki bi mu bila ta stvar tuja. to je čisto srednješolsko. malo me tvoje jamranje v tem smislu spominja na tiste pripombe zadrtih privržencev klasičnega romana, ki komu , ki je zavzet bralec nekega sodobnega avtorja očita, da ne pozna kafke recimo. kar je popolna neumnost in reduciranja neke populacije v skladu s svojim pogledom na svet, kar pa je v skladu z logiko stvari vedno povezano z ožanjem zornega kota.

"Ampak prva Pitchforkova 10ka po ne vem koliko letih,"

tale desetka je po mojem čisto v skladu s pitchforkovo politiko forsiranja nečesa in pljhuvanja po nečem drugem. če naredimo preprez, gre za dober glasbeni medij ampak včasih se čisto preveč omejijo s čim. kanyetov album je super, pod nobenim pogojem pa to ni popoln izdelek, kot ocena sugerira. omejen je pač s kanyetovim imaginarijem, čeprav je napolnjen z izvrstnim občutkom za eksperiment, ambient in išče perfect beat. seveda je pa kanye preveč za to, da bi bil omenjen tule. sem sodi par bandov v duhu veleposlušanih indie skupin na podlagi katerih se bije nek boj okusov.
prim00z
# 03.12.2010 ob 10:58
bluzite ga sto na uro, kaj vam te dela danes?

se pa strinjam z Joshaujem, nič o Kanyeu, je pa album leta...
AA
# 03.12.2010 ob 10:53
če so tok časa iz Orto bara podili folk z raznimi gnr in ratm...ne rabjo zdej jamrat, če ni folka na indieGO. vseeno zelo dobrodošla sprememba, čeprav so na metelkovi že prej začel in je tud njihov dj bolš :)
kaj_kaj?
# 03.12.2010 ob 09:38
Za moje pojme ta alter in pa indie scena sploh ni rock.

Komadi sploh nimajo groova, agresije, kitare niti za trenutek niso distorzirane, ni tistega "dirty" zvoka itn.

Poleg tega poslušalci novih rock bandov ponavadi sploh ne poznajo zgodovine zvrsti, ki jo poslušajo,kaj šele, da bi jim bilo jasno, kako se je rock razvil preko suženjske in kasneje RnR glasbe.
3p
# 03.12.2010 ob 07:15
"Misija (skoraj) nemogoče: Vrteti indie rock v rock klubu" - ne, pač ne smeš vrteti v šmek klubu.
tina_lj
# 03.12.2010 ob 02:59
Dajte na rtvslo opisat še kakšno drugo zvrst, ne samo Indie by Kaja. =)
P_putida
# 03.12.2010 ob 02:57
ah joj...spet eno in isto...če je v kateremkoli članku omenjen sam 'i' od indie, se že vsujejo komentarji, kot so: 'pfff...in to bi naj bil indie?', 'pa kakšna alternativa, vi pojma nimate, kaj je alternativa' ali pa 'moj indie je boljši od tvojega'. Tečni ste! Sploh ni point v tem! Avtorica - Kaja hoče v večini primerov opozorit, koliko smo v Sloveniji zadaj glede glasbe, ni njen namen prepričevati, katere skupine, izvajalci so boljši od ostalih in kateri bolj hard core alternativa.
JoshauBoy
# 03.12.2010 ob 01:01
res mi je hudo, da ta, v tujini že skoraj komercialna glasba, v sloveniji še zmeraj velja za težko alternativo

post leta
freebass
# 03.12.2010 ob 01:00
res mi je hudo, da ta, v tujini že skoraj komercialna glasba, v sloveniji še zmeraj velja za težko alternativo...zanimivo je, da me kar šokira, ko nekje v lokalu slišim npr. Crying Lightning, ker na to pač nisem navajen...smo pač premajhni...al kako že?
Manggo
# 03.12.2010 ob 00:54
Sem zagovornica svobode izbire. Ce ti ni vsec kar se vrti v enem lokalu ne hodit tja, preprost recept. :) Petkov indie vecer v Ortu se bo primel, vendar ne tako hitro. Ce imas vec let obiskovalce s tocno dolocenim okusom se ne bojo tako hitro uklonili indie veceru. Nekaj casa bo rabilo da zacnejo tudi drugi hodit tja. To velja za vse stvari. Nobena sprememba se ne zgodi cez noc. Je res... na Metelkovi so bili, ne vem ce so se, tudi stevilni indie night-i. Meni, kot ljubiteljici dobre glasbe(po mojem mnenju seveda), v prestolnici ni nikoli nic manjkalo. Zelo dobro poznam samo se Obalo in tam je totalna zalost, sumim da je tudi drugod po Sloveniji podobno, mogoce pa se motim.
JoshauBoy
# 03.12.2010 ob 00:33
Zanimivo je, da je Kanye West izdal album, ki je doživel najboljši sprejem pri kritik v zadnjih ne vem koliko letih, pa ga na tej strani ni noben omenil. Sam ga še nisem poslušal. Ampak prva Pitchforkova 10ka po ne vem koliko letih, Rolling Stone mu je dal 5, veliko drugih priznanih revij tudi polni izkupiček, oz. blizu le tega. Se pravi, da gre za prvi album v ne vem koliko letih, ki so ga zelo pozitivno ocenile povsem različno usmerjene struje, na tej strani pa še niti omembe. Zanimivo, res.
Bluesy
# 03.12.2010 ob 00:31
"Smešno je, kako na moje komentarje vedno dobim odgovore z omembo izvajalcev kot so Layd Gaga, Gn'R in Justin B. Kako je glasbeni svet za večino vas "poznavalcev" majhen, hehe"

potem pa vso indie sceno zreduciraš na lepi mamini fantki. Kok je šele tvoj svet majhen. Kšni Jesus Lizard (da ne omenim še kakih drugih) pa so res to ja, živelo posploševanje. Če ne poznaš bendov tega tipa in razpona znotraj potem raje bodi tiho kot da se s takimi posploševanji blamiraš. To je tako kot da bi jst rap zreduciral na Eminema, ali rnb na Beyonce, ali elektroniko na Guetto. Nevermind da je še toliko boljših, drugačnih in čisto drugi svet izvajalcev v teh žanrih. Ampak od ljudi ki sodijo žanre in scene na podlagi MTVja pač ni boljšega za pričakovat...
Bluesy
# 03.12.2010 ob 00:25
Ko sem prvič prebral članek od avtorice sem si rekel končno nekdo ki bo pokrival stvari ki me recimo zanimajo. Potem pa sem opazil da se Kaja preveč fokusira samo na najbolj razvpite stvari znotraj indie scene (oz osebne favorite) in jo recimo na metelkovo ne zanese kjer se dosti (kar je milo rečeno, v bistvu preden se je Kino šiška pojavila kar velika večina tovrstnih koncertov) dogaja. Kar bi za recenzentko tovrstnih zadev ki tudi hodi in pokriva koncerte skorajda bila nuja, glede na to kaj vse je na metelkovi nastopalo v teh letih. To je čist dobronamerna kritika, ni moj namen vedno samo pljuvat po ljudeh ki se očitno le trudijo pokrivat segment glasbe ki ne gre nujno na prvo žogo. Sej ne da bi folku govoril kam mora hodit, ampak če je nekdo plačan za tole da pokriva in se je portal odločil da bo tovrstni glasbi končno namenil več pozornosti (prej je to bila izključno domena RŠa in kakih fanzinov in specializiranih strani) bi ma malo več širine vseeno pričakoval, četudi gre za mlade recenzentke, ali pa ravno zaradi tega (razpon pokritih bendov se mi zdi rahlo okostenel včasih) Kritičen sem, zlonameren pa nism :P
sejnik
# 03.12.2010 ob 00:23
@Miss_Robin
kje si pa dobila vtis, da so MMC-jevci že odkrili Celje?
Erik
# 03.12.2010 ob 00:19
@Klinček: Ti pa si res en klinček!

Kar se mene osebno tiče, poslušam od bluesa, popa, jazza do hard rocka in heavy metala, kjer sem anjbolj domač, zato imam precej širok pogled na glasbeni svet in mi gre v nos omejeno poročanje RTVja, kjer izgleda, kot da danes samo še indie rock obstaja.
Smešno je, kako na moje komentarje vedno dobim odgovore z omembo izvajalcev kot so Layd Gaga, Gn'R in Justin B. Kako je glasbeni svet za večino vas "poznavalcev" majhen, hehe. Moj je, hvala bogu, obsežen in ne zajema poceni glasbenih hit mašin.
Indie rock je pa, kot sem že napisal, zgolj malo odišavljena verzija alternative osemdesetih, kar so zaradi navidezne privlačnosti (a notranje plehkosti) pograbile glasbene založbe in danes vsiljujejo to ničvredno glasbo nekih lepih fantkov brez talenta. Ampak najstniške populacije itak ni težko pretentati, sploh ker so fantki na odru res lepi.
Pa lahko noč! =)
Botox45
# 03.12.2010 ob 00:13
sicer pa ja, tudi meni se počasi zdi, da so tile članki v sekciji zabave vse bolj eno netaktno forsiranje osebnega boja: z zastavami vedno istih interpol, arcade fire, mgmt, the national in podobnih.
Botox45
# 03.12.2010 ob 00:11
"Vsak poslusa kar mu pase in to je to. Ce hocejo vecina paradise city pa naj ga imajo! ;)"

no, s tem se ne morem strinjati. seveda nočem reči, da je s paradise city kaj narobe in da ga ljudje ne bi smeli poslušat, heh. toda, če nas na svojih področjih ne bodo vzgajali kulturni in ostali delavci v službi javnosti, potem nas ne bo nihče. tako da ja, naj imajo paradise city, je dober komad ampak določeni vzgojni primeri v primernem kontekstu se mi zdijo smiselni.
dcare
# 03.12.2010 ob 00:11
Alternativa? Kaj sploh ta izraz pomeni? Morda veste?

Če pogledamo nazaj v rock zgodovino, je bil grunge alternativa glam rocku.. in ga je dobro nadomestil.. danes imamo indie.. ki postaja vse popularnejši..

Da pa se ta glasba promovira je pa čisto prav ( sam sem sicer old rock navdušenec). ampak izvedeti kaj novega.. vedno lepo, mar ni res?
Miss_Robin
# 02.12.2010 ob 23:45
Kaj pa This Fire petki v Metropolu v Celju? Mislim, da so bili tam indie večeri že pred Ortom!
1japajade2
# 02.12.2010 ob 23:37
I LOLd Big time, Hipsterji, jebala vas cesta pretenciozna, low lajfi usrani.
Manggo
# 02.12.2010 ob 23:30
Sem sla prebrat se povezan clanek in sem ugotovila sledece: Avtorica mi deluje precej nova v poznavanju in zanimaju za kakrsno koli glasbo... Nastevanje istih 4 bendov mi pusti obcutek da pozna le njih (mislim tudi na povezan clanek seveda). Indie je sirok pojem, ki ne zavzema samo dolocene novejse glasbenike ampak sega dlje v zgodovino glasbe. Je res da vecina pri nas je ne mara, pa kaj? Vsak poslusa kar mu pase in to je to. Ce hocejo vecina paradise city pa naj ga imajo! ;) se ne gre v te lokale se ne poslusa radia in je resena zadeva - za to pa je tu internet.
Cinnamon Carter
# 02.12.2010 ob 23:17
drži, "alternativa" je zelo širok glasbeni pojem, ki se nenehno spreminja
podgana
# 02.12.2010 ob 22:57
Indie je alternativa?!? Že zdavnaj ne več, velika večina bendov ki se uvrščajo pod ta žanr so zelo poznani. Če za primer vzamemo že Kings of Leon, Arctic Monkeys in podobne, ja za to je že vsak drug petnajstletnik slišal! Pa ne rečem da so slabi, obratno, ampak alternativa pa to ni.

Kar se tiče pa nastopov takih skupin v Sloveniji... Sem se s kar nekaj predstavniki pogovarjala (med drugim na zadnjem koncertu v Zagrebu s pevcem in menedžerjem od The National) in oni bi prišli špilat v Slovenijo pa - glej ga zlomka - niso dobili placa. Sramota :/
Cinnamon Carter
# 02.12.2010 ob 22:45
Ma ja, spet neki orgazmični komentarji v stilu: jaz poslušam nek indie band The "neko pretenciozno" ime, zanj je slišalo 12 ljudi, jezus kako sem kul.

Takoj, ko nek band preide v malo večje vode že smrdi. Dajte se navadi poslušati vse oblike glasbe in se vanjo malce poglobite, prebrskajte ozadje, ne pa da udrihate vsepovprek po enem slišanem komadu, ki ga prekinete pri 0:48 na jutubu, ane
1/2 ona
# 02.12.2010 ob 22:31
MGMT smo slišali v Mariboru in to res ni nič...
zjamrano...wannabe PinkFloyd na cajte - ampak zelo slab ponaredek. Meni je bilo dolgčas.
Ta muzika nima nobene energije...grozno. In to naj bi bil Rock?
Klinček
# 02.12.2010 ob 22:27
@Erik

OMG stari. V tvojem postu je tolk enih blodenj, da človek sploh ne ve kje bi začel.

ki vejretno dlje od nekih zlanjanih rock hitov v življenju ni prišel
Sej ne, da ti piše, da je point teh indie večerov ravno v tem, da ti ni treba tristokrat na noč v ortu poslušat Paradise city, na katerga eni tudi štiristotič navdušeno začnejo muvat pa kričat zraven - jebiga, eni so pač taki. Point alternative kot je indie rock pa ni v tem, da je to muzika ki jo ustvarjjao mamini sinčki ki še litra piva niso v življenju spili in potem s svojim jamranjem nagovarjajo mokre MTV najstnice.. temveč, da je ravno to - ALTERNATIVA. Zakaj pa bi moral nasedat nekim novim kvazi rockovskim zvezdnikom, ki mislijo, da če imaš en rock hit, pa si stalno pijan, pa če razbiješ hotelsko sobo, da ne govorimo o DUI, da so the biggest rock stars EVER.
Mogoče ne bi tako hitro obsojal, če bi kdaj dejansko POSLUŠAL INDIE. Pa ne govorim o nekih kvazi mtv-jevskih zvezdah indie, vsekakor pa priporočam vse zgoraj naštete skupine, plus poslušanje radio postaj kot so Yahoo
zanemarja ostale (kvalitetnejše) zvrsti? That would be.....?.....Bieber?......Gaga?....mogoče, let me guess......si pa ti eden tistih, ki ne vidi dlje od Guns n' roses?
Manggo
# 02.12.2010 ob 21:53
Me pa prav zanima, koliko se ljudje zavedajo da indie ni nic novega...
Manggo
# 02.12.2010 ob 21:51
Friteza zmaga! :D
Erik
# 02.12.2010 ob 21:46
27 člankov o White Lies v zadnjem tednu, pa zdaj še intervju s tipom ki vejretno dlje od nekih zlanjanih rock hitov v življenju ni prišel (pač ok, to je njegov šiht..), vse za promocijo indie rocka.. svašta.
Pa da ne bo pomote, ni za to kriva avtorica K.S. ampak politika portala, ki zanemarja ostale (kvalitetnejše) zvrsti, kot pa muzika ki jo ustvarjjao mamini sinčki ki še litra piva niso v življenju spili in potem s svojim jamranjem nagovarjajo mokre MTV najstnice..
isla83
# 02.12.2010 ob 21:42
@ friteza, ne hodim v ortota le inde rock-a poslušat, sem velik tam in mam rada tut stari dobri rock, pa razni koncerti so super...je pa definitivno dobro da se da nekje tut kej tazga slišat in ne na primer samo na koncertih v šiški...that was my point...
in nisem nobena alternativka, moje mnenje je, da ni pomembna zvrst, pomembna je kvaliteta muske, pa naj bo to rock, elektronka, pop...
pet144
# 02.12.2010 ob 21:22
jest sm pa zmer mislu, da je to neka indijska glasba?
friteza
# 02.12.2010 ob 20:39
Ej modelka, malo se motiš, če misliš da si ful indie in alternativka, če greš v Ortota poslušat Arctic Monkeys in MGMT, a veš?
isla83
# 02.12.2010 ob 20:31
BRAVO, IndieGo večeri so definitivno neki boljšga v Ortu !!!
Končno se da tut nekje zunaj indie rock posušat in ne samo doma al pa na ipod-u...
Kazalo