"Vrnil se bom," je obljubil svojim oboževalcem v areni Zagreb in jim položil na srce, da so bili eni izmed boljših. Vzel pa je v roke tudi hrvaško zastavo, ki jo je kmalu za tem vrgel med oboževalce na drugi strani odra. Foto: EPA
Bieberjeva predstava vključuje poleg vizualnih učinkov še številne plesne točke, zaradi katerih na nekaterih mestih trpi petje. Foto: EPA
Bieber s skladbami z albuma Purpose letos pobira nagrado za nagrado. Po izboru revije Bilboard je postal izvajalec leta, prejel je brita za najboljšega mednarodnega izvajalca, za skladbo Where Are Ü Now je z Jackom Ü-jem prejel grammyja za najboljšo plesno skladbo, prejel je MTV-jevo videonagrado za najboljšo skladbo (Sorry), za najboljšega kanadskega izvajalca in za izvajalca z največjo bazo oboževalcev. Foto: EPA
S precej nesubtilnimi prijemi - ki jih je začel, ko je odpovedal srečanja z oboževalci pred koncerti - mu uspe še vedno razprodajati arene. Njegovo trenutno turnejo sestavlja 136 koncertov - 50 na stari celini in vseh 50 je razprodal. Foto: EPA
- Mark My Words
- Where Are Ü Now
- Get Used to It
- I'll Show You
- The Feeling
- Boyfriend
- Cold Water
- Home to Mama
- Love Yourself
- Been You
- Company
- No Sense
- Hold Tight
- No Pressure
- As Long As You Love Me
- Children
- Let Me Love You
- Life Is Worth Living
- What Do You Mean?
- Baby
- Purpose
-------------------
- Sorry
Justin Bieber
Bieber se je z albumom Purpose prikupil predvsem na račun sodelovanj z odmevnimi EDM producenti, kot sta Diplo in Skrillex. Glavna krivca za skladbo Where Are Ü Now. Foto: Reuters
Justin Bieber
Vstopnice za zagrebški koncert so prodali v nekaj dneh že pred štirimi meseci, na črnem trgu pa so jih na dan koncerta prodajali tudi za 1.500 kun (200 evrov), kar je bila redna cena posebne koncertne lože. Najcenejše vstopnice so v prosti prodaji stale 365 kun (50 evrov). Foto: Reuters
false
Med drugim je bil Bieber letos - v poskusu, da se približa novim poslušalcem - tudi v priljubljeni rubriki Carpool Karaoke. Foto: YouTube

In z njim okoli 1.500 slovenskih oboževalcev.

22-letnik, ki je tretjino svojega življenja najstniški idol, je v fazi, ki mu ga ne bi zavidal noben stanovski kolega. Dobrih pet let je od tega, ko so osnovnošolke po vsem svetu organizirale shode v podporo svojemu idolu. Ne nazadnje so tudi slovenske oboževalke nekega sončnega aprila 2011, oblečene v vijoličaste majice, oborožene s transparenti, na katerih je bil kdo drug kot njihov predmet oboževanja, jasno pozivale mladega pevca, da se v sklopu svoje naslednje turneje po Evropi ustavi tudi v naši državi. Neuspešno. Toda ta dekleta so zdaj postale odrasle najstnice. Bieber pa je prišel na točko svoje kariere, kjer mora dokončno (za zdaj mu to uspeva zelo uspešno) opraviti s preteklo podobo.

Bieber je bil več kot polovico kariere predmet oboževanja zaradi svoje podobe - glasba je bila na stranskem tiru. Vse do izida zadnjega albuma Purpose - lepo ga je sprejela tudi stroka -, s katerim se je vrnil na glasbeno prizorišče po daljšem odmoru. In prav dejstvo, da je bil priljubljen zgolj zaradi medijskega konstrukta kot glasbe, je razlog, da želi na novi turneji prikazati sebe kot resnega izvajalca - glasbenika. Tudi če je cena tako visoka, da prekine koncert zaradi "preglasnega kričanja" - kot je bilo v Manchestru pred slabima dvema tednoma.

S precej nesubtilnimi prijemi - ki jih je začel, ko je odpovedal srečanja z oboževalci pred koncerti - mu uspe še vedno razprodajati arene. Njegovo trenutno turnejo sestavlja 136 koncertov - 50 na stari celini in vseh 50 razprodanih. Tako je bilo tudi v Zagrebu, kamor je Bieber pripotoval z Dunaja. Za njim je bila razprodana dvorana Stadthalle, pred njim razprodana (uradna številka kroži okoli števila 15.000 obiskovalcev) arena Zagreb.

Hkrati najbližja postojanka za slovenske privržence (kjer so bila dekleta seveda v veliki večini). Zgolj z največjim slovenskim koncertnim prevoznikom se je sinoči čez mejo spustilo 18 avtobusov, veliko se jih je tja odpravilo z osebnimi avtomobili. Romanje najstnikov (večinoma že brez spremstva staršev - lani je bilo razmerje starši - otroci približno enako, na koncertu One Direction na Dunaju) seveda ni minilo brez obveznih oblačil: majic z motivi prve zvezde večera, kap z napisi Bieber, karirastih črno-belih srajc, rutk ...

Prvi obiskovalci so stali pred areno že v zgodnjih popoldanskih urah. Boj za najboljši del parterja, ki je bil razdeljen na dva dela, je bil neizprosen. Odstopanj od položaja ni bilo - tako so ob prihodu v dvorano potrpežljivo čakali na nastope obeh predskupin - liverpoolske približke One Direction - Mic Lowry in - prijetno presenečenje iz New Yorka - elektronski duo The Knocks, ki s pridom izkorišča elemente funka, diska in d'n'b-ja. Mahanje z rokami in kriki, ki so bili odgovor na vprašanje, ali so pripravljeni na Bieberja, niso bili nič v primerjavi s tem, kar je sledilo.

Dvajset minut čez osmo zvečer so bili bobniči blizu tega, da popokajo. Oder, ki je bil pravzaprav velika rolkarska rampa, je osvetlila projekcija, ki naznanja začetek koncerta že na celotni turneji. Na rampi so zbrane najprej pozdravili člani spremljevalne skupine, ki pa so med koncertom ostali v temi - kar se tiče usmerjanja reflektorskih luči.

Nad občinstvo z vsemi triki
Osrednji lik šova je en - Justin Bieber. In od trenutka, ko se je spustil v stekleni kocki nad oder ob prepevanju Mark My Words in pisanju besed, kot so Hope (oz. upanje) s flomastrom, je bilo jasno, da to ne bo zgolj plesno-pevska predstava. Bieber tako uporablja kar nekaj trikov, s katerimi podkrepi svojo pevsko predstavo, čeprav ta prav zaradi podrejanja vizualnim učinkom, na trenutke izostaja. Tako je mogoče zalotiti Bieberja, kako samo pleše ali se sprehaja po odru z mikrofonom, medtem ko iz zvočnikov odmeva njegovo petje.

A velika steklena kocka je bila le začetek. Baladno vzdušje je prekinil "beat" v skladbo Where Are Ü Now. Arena je oživela ob saltah plesalcev (Bieberja spremlja na koncertih 11-članska plesna sekcija) in že v naslednjem trenutku je še pred refrenom Bieber skakal po trampolinu. V prvih desetih minutah je tudi opravil z vsemi klišeji - v omenjeni skladbi se je še spustil na kolena pred oboževalce v "fan pitu", vrgel mikrofon pod oder in končal s plesno predstavo - s klasičnimi plesnimi brcami v prazno.

Manjši festival vizualnih učnikov se je stopnjeval ob baladi I'll Show You, kjer se je predstavil kot ujetnik v jekleni kletki, medtem ko se je na njej prikazovala projekcija z gorečimi plameni in ognjemeti na velikem LED-zaslonu za njim. A vseeno tempo ni razporejen enakomerno in tako je že pred peto skladbo večera osrednjo pozornost za nekaj minut kradla plesalka s "performansom", podobnim turškemu plesu.

Kmalu za tem se je Bieber spet dvignil (na enem izmed številnih dvižnih odrov) izpod odra in začel s počasno uverturo v The Feeling, kjer so se mu pridružili akrobati na vrveh in plesalci. Toda največ odziva med obiskovalkami in obiskovalci so v prvem delu koncerta povzročili prvi takti skladbe Boyfriend (skladbe, s katero je presenetil svoje poslušalce, ki so bili vse do njenega izida pred štirimi leti vajeni lepih melodičnih pesmi Kanadčana). S singlom, ki ga je izdal prav na svoj 18. rojstni dan, je razpel celotno areno. Dodatek k tej sinergiji pa so dodali še plesalci z LED-lučkami in ognjemet, ki so ga nadomestili vrelci pare (v manj kot 20 sekundah).

Akustični predih
"Kako ste? Kako se počutite,"
je po skupnem prepevanju prvič nagovoril zbrane Bieber in se presedel na kavč ob robu odra, ki je imel krožno obliko. To je bilo tudi naznanilo akustičnega dela koncerta - tistega dela, v katerem se Bieber želi predstavljati kot glasbenik. "Veliko bi mi pomenilo, če ne bi ploskali premočno," je dejal ob uvodu v njegov zadnji singel, ki je sicer plod sodelovanja z elektronsko superskupino Major Lazer in dansko pevko- Cold Water.

Podobno kot na gostovanju v oddaji Live Lounge na BBC-jevem Radiu 1 je pesem odpel z oboževalci zgolj ob spremljavi kitare, ki jo je igral sam. Strmenje k muziciranju se je nadaljevalo ob krajši (malce neposrečeni) improvizaciji - seveda ob glasnih krikih iz občinstva - in prehodu na skladbo Love Yourself, ki jo je v akustični različici predstavil že na 58. podelitvi grammyjev.

Po akustičnem predihu se je vrnila spremljevalna skupina, vrnile so se plesalke, vrnil se je tudi dvižni oder, vrnil se je Bieber s precej veliko hibo, in sicer kazanjem hrbta obiskovalcem. Tako so lahko kar nekajkrat sinoči prebrali na njegovem jopiču napis Purpose Tour.

Bieberjev oder nad odrom
Toda nič, niti nagovor, da na turnejah pogreša svojo družino in bližnje ter kako so oboževalci njegova "družba", ni namigovalo na največji adut - kar se tiče vizualnih učinkov - te turneje. Med izvedbo skladbe Company se je Bieber skupaj s plesalci povzpel po stopnicah na manjši oder, ki je bil pritrjen na strešno konstrukcijo arene. A to ni bil zgolj oder, saj je bil sredi njega postavljen trampolin, po katerem je Bieber skakal in delal salte nekaj metrov nad glavami obiskovalcev.

Koncert z vmesnim odmorom
Pred sklepnim delom se je znova obrnil k baladam No Sense, Hold Tight in Pressure. Potem pa je zapustil prizorišče za dobrih 15 minut, ko je bil predviden čas za odmor (tega so organizatorji napovedovali že pred koncertom - v slogu predstav Lord of the Dance itd.). Tako v nasprotju z nastopi Beyoncé, pri kateri ni popuščanja in niti odmora za sekundo, so Bieberjeve predstave na tej turneji bolj sproščene.

A so nekako tudi priprava za zadnji del koncerta, kjer ne manjka starih uspešnic, kot sta Baby (ko je arena pela od prvega do zadnjega sedeža in stojišča) in As Long As You Love Me (ki ga je Bieber sinoči kar preplesal). Bieber se v tem delu predstavi tudi kot bobnar - takoj po As Long As You Love Me se je z novim dvižnim odrom povzpel nad oder in poskrbel za manjšo bobnarsko solažo.

V stiku z oboževalci
Nato pa se je predstavil še v svoji ljudski podobi. "Ste še z mano? Še uživate," je obudil areno in nadaljeval: "Rad bi se vam zahvalil za podporo. Počutim se, kot da sem v hiši ljubezni. Počutim se privilegirano." Mikrofon je prepustil oboževalcem in jih pozval, da ga lahko vprašajo kar koli - po nekaj prošnjah, da bi odpel delčke svojih starih skladb (kar je tudi izpolnil), deljenju navideznih objemov, razkritju, da je trenutno njegova najljubša skladba ena z repertoarja Twenty One Pilots, je prišel čas za "zelo dobro vprašanje", kot ga je označil sam pevec. Zakaj je naslov turneje Purpose (oz. namen)? "Vsi tu imamo namen. Z naslovom Purpose želim opomniti, da ima vsak namen - ni važno, kdo si in koliko si star - imaš namen," je razlagal Kanadčan.

To je bil tudi uvod v skladbo Children, kjer so se mu pridružili štirje mladi plesalci, s katerimi je na koncu izmenjal nekaj besed oz. jih povprašal za njihova imena. Preden se je poslovil, je zaigral še na karto osebnih izpovedi in pojasnil, kako je med pisanjem balade Life is Worth Living premagoval težke čase. Za zaključek mu je preostalo še lahko delo, da se je prek uspešnice What Do You Mean? in balade Purpose (kjer je sedel tik ob svojih oboževalcih in jih pustil, da se ga dotaknejo) poslovil ob trenutno največji uspešnici Sorry. In seveda ni šlo brez dežja.

Bieberja še čaka dolga pot, da se bo prikupil tudi starejšim poslušalcem. Toda po videnem mu ni mogoče očitati, da ne poskrbi za predstavo. Čeprav je ta že nekje na meji pretiravanja - z vsemi dvigi in spusti. Ampak na koncu večera se poslovi obrnjen s hrbtom proti občinstvu z iztegnjenima kazalcem in sredincem. In mir postane tišina.

- Mark My Words
- Where Are Ü Now
- Get Used to It
- I'll Show You
- The Feeling
- Boyfriend
- Cold Water
- Home to Mama
- Love Yourself
- Been You
- Company
- No Sense
- Hold Tight
- No Pressure
- As Long As You Love Me
- Children
- Let Me Love You
- Life Is Worth Living
- What Do You Mean?
- Baby
- Purpose
-------------------
- Sorry