Zdravje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.7 od 44 glasov Ocenite to novico!
Brane Dobnikar
Direktor Nacionalnega inštituta za otroške srčne bolezni Brane Dobnikar poudarja, da je bila ureditev programa otroške srčne kirurgije v okviru nacionalnega inštituta potrebna. Foto: BoBo
Predsednik sveta inštituta Igor Gregorič verjame, da je bilo zdravljenje v skladu s smernicami, želi si nadzora celotnega postopka obravnave otroka. Foto: BoBo
VIDEO
UKC odredil strokovni nad...
VIDEO
Smrt otroka s prirojeno s...
VIDEO
Smrt na otroški srčni kir...

Dodaj v

Gregorič: Zdravljenje otroka s srčno napako, ki je umrl, je bilo v skladu s smernicami

Otrok, ki je bil operiran v okviru Nacionalnega inštituta za otroške srčne bolezni, je po operaciji umrl
10. avgust 2018 ob 14:11,
zadnji poseg: 10. avgust 2018 ob 22:23
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Na Nacionalnem inštitutu za otroške srčne bolezni (NIOSB) so se odzvali na očitke, da gre pri ustanovitvi inštituta za razgradnjo javnega zdravstva. V. d. direktorja inštituta Brane Dobnikar poudarja, da je bila sprememba nujna.

Na začetku novinarske konference so predstavniki inštituta odgovorili na očitke sindikatov, ki menijo, da gre pri inštitutu za izmikanje enotnemu sistemu plač v javnem sektorju in posledično razgradnjo javnega zdravstva. Predstavniki inštituta so tudi sporočili žalostno vest, da je eden izmed prvih operiranih otrok umrl.

Otrok je bil sprejet v UKC in zaradi vseh znakov je bila operacija nujna. Po koncu je bil otrok v dobrem stanju, je dejal otroški srčni kirurg Jorge Salazar in dodal, da se je v naslednjih dneh otroku stanje poslabšalo, in potrebna je bila nova dodatna operacija, ki je bila težavna, a uspešna. Tudi po drugi operaciji je otrok dobro okreval, a so v petek izvedeli, da je nenadoma umrl.

Predsednik sveta inštituta Igor Gregorič verjame, da je bilo zdravljenje v skladu s smernicami, želi pa si nadzora celotnega postopka obravnave otroka.

UKC: Konferenco smo izvedli
V UKC-ju Ljubljana so zanikali izjave vodstva Nacionalnega inštituta za otroške srčne bolezni, da niso izvedli konference o obolevnosti in umrljivosti v primeru danes umrle deklice, ki jo stroka opravi v primeru nepričakovane smrti bolnika. Poudarili so, da so konferenco izvedli na pobudo strokovne direktorice UKC-ja Jadranke Buturović Ponikvar, ki je že odredila izredni strokovni nadzor. Ta je vztrajala, da je na njej navzoč tudi Salazar. Ta je takrat še bil v Sloveniji in se je konference udeležil, so dodali v UKC-ju. Skupaj z zdravniki UKC-ja Ljubljana so se pogovorili o podrobnostih zdravljenja in načrtu za naprej. Kirurga, ki je deklico operiral prvi, pa že nekaj časa ni bilo v državi. "Vsi postopki zdravljenja v UKC-ju Ljubljana so natančno dokumentirani kot tudi vsa korespondenca z NIOSB-om," so poudarili.

Gregorič vztraja, da konference, ki bi bila skladna z mednarodnimi standardi, ni bilo. "Treba bo ugotoviti, zakaj se ta konferenca ni izvedla, kakšni so razlogi za to," je dejal Gregorič, ki je bil že v stikih z vodstvom UKC-ja, a jasne informacije o tem, kdaj naj bi opravili ta postopek, ki je sicer standard v svetu ob takih primerih, še ni dobil. Kot je dodal, mu je tudi Salazar potrdil, da konferenca o obolevnosti in umrljivosti ni bila opravljena. Da bi zadostili tem standardom, bi morali biti bodisi v živo bodisi prek telekonference udeleženi vsi strokovnjaki, ki so sodelovali pri zdravljenju otroka. Šele tako bi lahko ugotovili, ali so bili zdravljenje in vsi postopki v skladu s smernicami in po vseh pravilih ter kaj, če sploh, je šlo narobe oz. kje se je zalomilo. Nato bi sprejeli ukrepe, kako preprečiti morebitne zaplete v prihodnje.

Gregorič si tudi želi revizije oz. nadzora smrti tega otroka. "Mi nimamo česa skrivati," je dejal in dodal, da bi ta lahko razkrila vse podrobnosti zdravljenja. Bi pa morala biti komisija, ki bi opravila nadzor, mednarodna, nevtralna in poštena, je dodal.

Sistem, po katerem tuji kirurgi in drugi strokovnjaki prihajajo v UKC Ljubljana in se na nekaj tednov menjajo, zagotovo ni optimalen, a v tem trenutku je po njegovem mnenju to edina mogoča rešitev, če želijo ohraniti program otroške srčne kirurgije v Sloveniji, je prepričan Gregorič. Prepričan je, da menjave zdravnikov niso prispevale k smrti otroka.

Salazar: Ni treba izumljati tople vode
Salazar je nato poudaril, da se tako v Sloveniji kot tudi po svetu odstotek ljudi rodi s prirojeno srčno napako, zato je bistvenega pomena, da so se v svetu razvili standardi za obravnavo teh otrok. "Prvo opažanje, ki bi ga želel pohvaliti, je, da imate svoj program in da v Sloveniji že imate večino tistega, kar bi bilo potrebno za izvajanje programa." To, kar Sloveniji manjka, pa je koordinacija med vsemi specialisti, je še dejal Salazar in poudaril, da so specializacija in specializirana oskrba ter koordinacija teh služb ključne, da sistem deluje, ne da bi otroci predolgo čakali na operacijo.

Dodal je še, da Sloveniji ni treba izumljati tople vode pri organizaciji, saj so v svetu na voljo prakse. Namen ustanovitev NIOSB-ja pa vidi v vzpostavitvi standardov in organizacijske strukture. "Zato naša univerza vidi sodelovanje z NIOSB-jem kot dolgoročen odnos pri vzpostavljanju strukture, ki je potrebna za uspešno delovanje takega programa.

Dobnikar: Tuji zdravniki so pogodbeniki inštituta
Predstavnica društva za zdravje srca in ožilja Slovenije in mama deklice s prirojeno srčno napako Petra Aleš je ob tem dejala, da se je ideja NIOSB-ja porodila po letih agonije, ki se je "lomila na plečih naših otrok", in slabšanju programa otroške srčne kirurgije. Prepričana je, da inštitut lahko uspe, pri čemer je bila kritična do kritik inštituta, ki so se pojavile v točki, ko bi se zadeve lahko začele obračati na bolje. "Moj poziv tistim, ki to počnete, je, nehajte metati polena pod noge profesorju Gregoriču, ki opravlja delo, ki ga vi niste mogli opraviti v petnajstih letih."

Dobnikar je ob tem dejal, da je vlada z inštitutom ustanovila javni zdravstveni zavod, ki ni drugačen od drugih javnih zdravstvenih zavodov. Poudaril je, da bo ob tem inštitut prevzel kadre, opremo in prostore, kar je prvi pogoj za klinično delo tega programa. Dobnikar je dejal, da so zdravniki, ki prihajajo iz drugih držav, pogodbeniki inštituta. Sam inštitut pa ima sklenjeno zavarovalno pogodbo o odgovornosti. S Kliničnim centrom so sklenili tudi pogodbo za opravljanje podpornih storitev. "Ta pogodba predvideva, da se sklenejo tudi dodatni aneksi, ki bodo razdelali podrobnosti na področju sredstev, ki jih otroci v procesu zdravljenja potrebujejo."

L. L., G. C., M. R.
Prijavi napako
Komentarji
barezi
# 10.08.2018 ob 14:26
Ali se ti brezvestni birokrati sploh zavedajo kakšne klatijo!? Noben nacionalni inštitut (birokracija), ni potreben ampak sposobni ministri in vodje bolnic, ki znajo organizirati delo in vzpostaviti delovno okolje kjer se ne bodo zdravniki kregali med seboj.
rdečinavijač
# 10.08.2018 ob 14:25
Dve uspešni operaciji pa otrok vseeno umre?

Sicer pa ni še nobeden do sedaj povedal zakaj je bilo potrebno ustanavljati nacionalni inštitut. A se ne da normalno delat v okviru UKC , ki ga pač imamo. Zakaj ustanavljanje nečesa novega?
Te razlage še nisem zasledil.
topol
# 10.08.2018 ob 14:30
Ustanavljanje bolnišnice, ki nima ničesar, je potrata denarja. Vse kar ima, je od Kliničnega centra in bo potrebna najemnina. Vsi zaposleni in vse storitve. Klinični center mora kot javna ustanova zaračunati vsem svoje storitve enako. Onkološki inštitut tam naroča določene storitve, ki so zelo drage. Torej morajo biti enake laboratorijske preiskave tudi za novo ustanovo po isti ceni in torej drage. Onkološki inštitut je njihov naročnik že več desetletij in bi torej moral biti tretiran kot dobra stranka. Nenazadnje bi se lahko našel ponudnik zdravstvenih storitev, ki bi tudi želel najeti prostore in storitve po še višji ceni kot bodo za ta nov inštitut.
V Ljubljani imamo bolnišnico, ki se imenuje Klinični center. Je v državni lasti in naj se ga organizira tako, da bo v svojih prostorih sam opravljal zdravljenje v svojem imenu. Če bo morda kdaj težava na opeklinah, ali bomo dobili še nov inštitut za opekline (to je samo kot primer - ne namigujem na nepravilnosti). Vred je treba spraviti KC, ne pa delati novo bolnico znotraj nje.
Razen da je ta bolnišnica narejena namenoma za pokrivanje izgub KC-ja. Kc bo lahko oddajal prostore in opremo ter osebje za drage denarje.
Zoro27
# 10.08.2018 ob 14:23
Dodatna administracija samo povečuje stroške in slabša sistem. Potem se pa vsi sprašujemo, zakaj naše zdravstvo toliko stane.
NNNP
# 10.08.2018 ob 15:00
Če kaj rabijo na otroški srčni kirurgiji je to mir. Pustite ljudi, da svoje izjemno zahtevno in stresno delo opravljajo brez soljenja pameti s strani internetnih strokovnjakov, novinarjev, politike in nesrečnih staršev.
mikitr
# 10.08.2018 ob 14:42
Vidi se ,da je javno zdravstvo tako skorumpirano ,da enostavno bolniki niso več pomembni.Vsak bolnik ,bi moral imeti možnost ,da se odloči za zdravljanje v javni ustanovi oz.za enak strošek v zasebni ambulanti.Enostavno o ddenarju odločajo ljudje,ki bi morali za rešetke.
cavenc
# 10.08.2018 ob 14:20
Imam zelo konkretne in zelo sveže izkušnje s Pediatrično kliniko in otroško kardiologijo. Edino kar lahko rečem je, da je vse osebje izredno profesionalno in da je odločitev za sodelovanje z izkušenimi tujimi strokovnjaki prava smer. Ob tem se zavedam, da je operiranje novorojenčkov izredno zahtevno in da je meja med preživetjem in smrtjo tako majhnega bitjeca izredno tanka.
jarovit
# 10.08.2018 ob 14:29
@rdečinavijač
# 10.08.2018 ob 14:25
Sicer pa ni še nobeden do sedaj povedal zakaj je bilo potrebno ustanavljati nacionalni inštitut. A se ne da normalno delat v okviru UKC , ki ga pač imamo. Zakaj ustanavljanje nečesa novega?
Te razlage še nisem zasledil.
------------------------------------------------

Saj ni ustanovljen zato, da bi nekaj normalno delalo ampak zato, da dodatno nekaj ljudi zasluži.
mile952
# 10.08.2018 ob 14:43
Tule gre za nov način kurjenja javnega denarja. Kje je svet videl, voziti zdravnike iz Amerike operirati v UKCL? In to za po teden dni za desettisoče dolarjev za pa dni dela! Noro. Mislim, odgovorim v Sloveniji se je dobesedno sfecljalo v glavi. Ali pa nas zajebavajo. Mislim, da gre za zadnje.
grumpycat
# 10.08.2018 ob 20:11
Ne razumem zakaj je ta informacija morala priti v javnost. Ali je to res informacija javnega znacaja? Zakaj se to sprasujem? Pa poglejmo:
1.edino resnicno dejstvo vsakega zivega bitja je, da enkrat umre
2.umrljivost se niza, ampak nikoli ne bo umrljivost nosecnic, dojenckov in otrok na nuli. Samo dandanasnji je najpogostejsi razlog za smrt otroka nesreca, pred 100 leti je bila pa okuzba.
3. Procentualno vec otrok s prirojenimi napakami se rodi v ta svet in jih tudi veliko vec prezivi, se vedno so pa to prirojene napake - lahko umrejo
4. Vsak poseg v telo nosi nek riziko. Lahko si predstavljamo, da poseg na srcu prinasa visoka tveganja za smrt. Ne samo pri otroku.
5. Otroci na operacijskih mizah in po operacija umirajo vsem zdravnikom. Tudi v Ameriki.
6. Otroci s srcnimi napakami so po operacijah umirali prej, bodo se umirali in kirurg iz tujine, tudi ce je american, teh dejstev ne more izniciti.

Ergo: to, da je ta nesrecni otrok umrl, morda ni nic posebnega. Morda bi se v vsakem primeru tako zgodilo. Ce bi mi imeli super truper oddelek. Ce bi ga najboljsi kirurg operiral ali pa v Sloveniji izucen. Mogoce ta smrt nima prav nobene veze z NIOSB. In dokler ne bo kaksnih dokazov, da ima samo dejstvo, da so stvari pri nas (kljub ustanovitvi NIOSB) neurejene, kaksno vezo s smrtjo, jaz ne bi obesal tega na velik zvon. Razen ce za to obstaja kak interes, za katerega ne vemo...

P.s. ob tem pa obcudujem komentatorje, ki so pri tem primeru bistveno bolj milostni kot so pri smrtih bolnikov, ki so jih zdravili slovenski zdravniki. Bi bil vesel, ce bi na ta nacin lahko kdaj tudi kaksnega slovenskega zdravnika komentirali...
TineB
# 10.08.2018 ob 16:11
In nas pumpajo, kako dobro je javno za ljudi s plitkimi žepi. Res? Tako dobro, da čakaš 2 leti na operacijo? Ali pa eno leto na pregled ali diagnostiko? Ker stare gospe s plitkimi žepi nimajo zvez in poznanstev. Niti debelih kuvert za pod mizo. One morajo čakati.

Medtem ko pa politični zagovorniki javnega zdravstva veselo preskakujejo vrste po zvezah in dobivajo "javne" VIP usluge. To je diskriminacija - glede na to, da nam zakon za isto zavarovanje VSEM zagotavlja isti nivo storitve. Pa nam res? NE!

A mislite, da Violeta Tomič v vrsti čaka? Ali pa da ji rečejo, da za njo pa ni termina v razumnem roku? MHm. Ja ... I tata bih, sine .

VSI, ki s e zavzemajo za revne, imajo ponavadi polne riti in privilegije. Politiki, kler, intelektualci, humanitarci (zaposleni na hum, organizacijah za dobro plačo) itd.
akulinakul
# 10.08.2018 ob 15:16
Cerar in Milojka sta objektivno in subjektivno odgovorna!
cavenc
# 10.08.2018 ob 14:49
Prosim vse tiste, ki nimate konkretnih izkušenj z zdravljenjem svojega otroka ali vnuka s prirojeno srčno napako, da se vzdržite komentirati zadeve. Iz osebnih izkušenj vem, da so ti posegi ekstremno zahtevni in da morajo svojci biti ves čas pripravljeni na vsakršen, tudi najbolj črn scenarij. Izredno občudujem vse zdravnike in osebje, ki zdravijo naše malčke, ker so (iz osebnih izkušenj) čudoviti ljudje.
TineB
# 10.08.2018 ob 16:07
Zakaj so politiki toliko za javno zdravstvo?

Zato, ker lahko to javno držijo v šahu - plače so iz javnih sredstev; vodstvene kadre določa politika; denar za delovanje javnih zdr. zavodov daje državni javni zavod za zdr. zavarovanje; denar za investicije dajejo občine in država.

Nad zasebnim nimajo toliko kontrole. Ne na kadre, ne na investicije, ne na ...

In še bolj pomembno: ne morejo odločati, komu se bodo posli dodeljevali. Kateremu voluharju, ki mu morajo vrniti uslugo - ker je npr kakega sorodnika njihovega zaposlil ali mu dal posel.

Politiki so za javno zato, ker lahko preko javnega vodijo vezano trgovino z uslugami. Ker si javno lahko lastijo in z njim upravljajo, kot da gre za njihovo zasebno lastnino.

Se je kdo že vprašal, koliko politikov, ki so toliko za javno zdravstvo, je čakala po mesece na pregled? Ali pa v čakalnici ure in ure? Ali pa bil v sobi še s 5 drugimi pacienti? A?

Seveda so za javno, ker za isto plačilo kot vsak drug državljan, oni dobijo VIP storitev: brez čakanja, brez gneče, z nasmeškom, stalno strežbo itd. Če bi bilo zasebno, bi morali plačati po ceniku - kot vsak drug. Tako pa "zastonj" dobijo več kot drugi - za isto zavarovanje, kot ga imamo vsi. Fer? Ni!

Vprašajete koga iz SD ali Levice itd, kdaj je nazadnje čakal v vrsti na pregled ... Nikoli. Vsi preskočijo vrsto po zvezah. Zato imajo politiki radi javno ... Tako kot vsi ostali, ki imajo zveze v javnem zdravstvu (sorodnike, sosede, prijatelje, znance itd), da lahko dobivajo VIP usluge, ki jih večina NE MORE.

Javno sran*je ne pa zdravje.
cavenc
# 10.08.2018 ob 14:54
Ko prebiram tale članek o Nacionalnem inštitutu in ga primerjam s člankom pod njim http://www.rtvslo.si/slovenija/po-referendumu-v-levici-novo-iskanje-soglasja-glede-sodelovanja-z-manjsinsko-vlado/462889
se sprašujem kdo si zasluži plačo/honorar in kdo brez učinka troši denar, ki ga jaz plačujem kot davkoplačevalec.
topol
# 10.08.2018 ob 14:33
Še eno vprašanje: Ali sme zasebni kirurg najeti operacijsko v kc in osebje za isto ceno, kot otroški inštitut? Kaj če ponudi kaj več? Ali bo to korupcija, ali neprofesionalno vodenje javne ustanove. Država zahteva, da vsaka javna ustanova najprej opravi svoje delo, viške pa prodaja na trgu.
vranek
# 10.08.2018 ob 18:02
Otroci zal tudi umirajo. Kljub vsem klinikam, skrbi in uspesnim operacijam, marsikateri organizem ni sposoben zivljenja. In ti otroci, vsak od njih, ima kljub vrhunskim pogojem in oskrbi, minimalne moznosti za prezivetje. So premajhni, prevec bolni, izcrpani in nesposobni za borbo. Vsak, ki se ga resi je skoraj cudez.
Mihsss
# 10.08.2018 ob 17:14
@Otoček: Ker umirajo samo bolniki, pri katerih zdravljenje ni bilo ustrezno? Vsaj malo razmisli, preden tipkaš. Čisto malo. Res ne bo škodilo.
TineB
# 10.08.2018 ob 15:39
Javno zdravstvo ... nesposobnost sodelovanja in komunikacije med zdravniki, organizacija v podnu, egi vodilnih veliki in mogočni in nepremakljivi kot Triglav ... Ni samo otroška srčna kirurgija taka.

Ni čudno ,da morajo potem OD ZUNAJ hoditi ugledni Slovenci - zdravniki, voziti sem zdravnike iz tujine, delati zavod v zavodu (btw Michaly je operiral in bil plačan kar tako brez ustrezne podlage) in NAM reševati, kar se sploh rešiti da, da vse ne propade.

Javno = v dosti primerih nesposobno + koruptivno! Ker je lahko! Ker politika to dovoli (vlada, minister za zdravje, parlament), ker stroka to dovoli (zdravniška zbornica, zdravniški sindikat) in ker vodstvo bolnišnic to dovoli, ker ali nima dovolj prostih rok pri upravljanju ali pa so tam nastavljeni s strani politike, da samo mešajo meglo in ustvarjajo videz, da se nekaj premika.

Zakaj pa npr zasebne klinike delujejo ok? Medicor, Sanatorij Rožna dolina itd? Ker imajo jasne cilje, orgnizirano delovanje, odgovorne kadre itd.

Javno je pa en kaos, nihče ne odgovarja, nihče nima pristojnosti, vse je v razsulu in prepuščeno samo sebi.

Zakaj? Zato, da je kaos. In v kaosu se lahko krade in goljufa!!!!! V neki strukturi z redom in disciplino in odgovornostjo se pač ne more!

Ukradli so nam državo ... že zdavnaj. Tudi s pomočjo negativne selekcije v javnem ... In ker pri nas zasebnega ne sme bit, večina sposobnih kadrov zbeži v tujino. Zdravniki, med. sestre, raziskovalci, umetniki, profesorji in akademiki, tudi učitelji že ... Če bi vsaj v SLO imeli alternativo - npr zaposlitev pri zasebniku koncesionarju ali samoplačniku. Pa se zasebne stavri pri nas ovira. Seveda, ker bi morali javni zavodi potem biti bolj konkurenčni, stroškovno učinkoviti , da bi preživeli - in potem ne bi bilo več sredstev za krasti!!!!!

Zato se javno boji zasebnega - ker bo moralo biti boljše in bolje organizirano kot je zdaj. Ker ne bo več moglo biti kaotično. In tako več primerno za goljufe in tatove! In za napajanje pijavk in lobijev. Ker bi se za kadre moralo boriti. Ker bi se za paciente moralo javno boriti. Ker bi moralo NA TRGU tekmovati z zasebnim.

Javno se boji ... KONKURENCE.
mikitr
# 10.08.2018 ob 14:48
Je pa škoda,ker zdravnikom ,ki so to z srcem(enega takega osebno poznam),je dovolj tega heca.Enostvno so postali birokrati ,ki imajo za zdravljenje bore malo časa,pa še takrat jih morijo drugi birokrati in jih hočejo udomačit(po domače),in to zdravnike z desetletja prakse.Zanj njih so tisti drugi birokrati smrkavci.
zigag
# 10.08.2018 ob 20:30
Sožalje staršema in družini!
Kuli
# 10.08.2018 ob 19:17
Zdravljenje ustrezno, pacient umrl... Kaj je s tem narobe. Medicina ni božja veda in nikoli ne bo. Preprosto so in bodo obstajale nepremagljive bolezni ali pa bolezni, ki so na meji ozdravljivega. Tako da, ja, tudi takšne bolezni obstajajo, kjer umrejo otroci milijonarjev v najdražji bolnišnici na svetu.
Simba
# 10.08.2018 ob 16:16
TineB: "Javno sran*je ne pa zdravje."

Ne, to kar je v sloveniji ni javno zdravstvo, ampak državno zdravstvo.
To pri nas nima nič skupnega z javnim.
plače so iz proračuna in ne glede na to ali kaj delaš ali ne, bo plača enako visoka.

Probi ti pri privatniku s koncesijo zabušavat če maš jajca... vidiš, privatnik s koncesijo je javno zdravstvo...
johann
# 10.08.2018 ob 15:58
Temu pravijo naši levičarji "kvalitetno javno zdravstvo" Se je kdo vprašal, zakaj najboljši zdravstveni kadri, tudi na otroški pediatriji, odhajajo v tujino? Ostajajo pa povprečni in podpovprečni kadri. To si upam z gotovostjo trditi, saj imam na žalost dosti opravka z njimi (ja, tudi mene je "kvalitetno javno zdravstvo" zaradi napačnih diagnoz in zdravljenja pripeljalo tako daleč, da imam posledice za vse življenje) .
Celine
# 10.08.2018 ob 21:00
Otročki umirajo tudi v ZDA...Kanadi...na Japonskem...v Nemčiji...Avstriji...Albaniji....
Zapleti in predpozicija za minimalno preživetje velja po vsem svetu.
Na žalost...čeprav, vem da je hudo...
TineB
# 10.08.2018 ob 18:20
@vranek

Verjamem, da je precej zdravnikov (ne vsi ... očitno obstajajo tudi takšni, ki osnovne krvne slike ne znajo brati in interpretirati, če morajo zanje izdajati posebne zloženke .. .wtf?) na STROKOVNO ustrezni ravni.

Žal pa so mnogi očitno podhranjeni na področju čustvene inteligence ... da se niso sposobni pogovarjati med seboj in sodelovati. Da se gredo neke vojne egov na plečih paciantov. Kaj ti potem pomaga njihovo strokovno znanje in izkušnje, če ne deluje oddelek orkestrirano zaradi zamer , šikiniranja, mobinga itd.

Da pomanjkanja znanja na področju vodenja in organizacije niti ne omenjam, To, da je nekdo odličen kirurg, še ne pomeni, da bo tudi dober šef kolektiva ali celo direktor. Strokovne in organizacijske funkcije je treba ločiti tudi na oddelkih, ne le na ravni zavodov ali klinik.
TineB
# 10.08.2018 ob 17:01
@NNNP

Problem je sistem plač v javnem sektorju. Kjer so vsi "enaki". UKC in njegovo vodstvo nimata pristojnosti in pooblastil nagrajevati dobrih kadrov za bolje opravljeno delo. Le toliko lahko, kot plačni sistem določa - malo. V kak plačni razred višje jih lahko dajo in dobijo kakih 100eur več na mesec. To je pa to.

Sindikati se bojijo- tudi upravičeno, da bi vodstva zavodov - če bi imela pravico sama višati in nižati plače glede na uspešnost itd, nagrajevala kadre po lojalnosti, ne pa po učinkovitosti in kvaliteti. Kar je resna bojazen pri naših "etičnih" vodilnih.

Bi morali prej narediti sistem, ki bi imel resen in učinkovit nadzor in resne sankcije za zlorabe.

Ma nobena politična opcija si ne upa tega narediti --- pa itak bi se sindikati, ki vključujejo povprečne kadre - kajti res dobrih je malo - metali po trepalnicah,saj zastopajo večino zaposlenih - ne pa peščice najboljših in uspešnih.

IMHO bi bilo najabolje, da bi najboljši kadri v javnem sektorju DRUŽNO dali odpoved, ustanovili prej firmo na Cipru in se tam zaposlili - in potem preko te firme za ustrezno vsoto ponudili svoje usluge slovenskim javnim ustanovam: bolnicam, univerzam itd itd

Kajti le tako bodo najboljši lahko dobili več: so nujno potrebni za sistem, ki jim pa ustreznih nagrad za dobro delo ne omogoča.

Javni zavodi so zatočišče povprečenega in podpovprečenga ... sistem je tako narejen. Dobri ali zbežijo v zasebno ali ven ... ALi pa si nagrade izplačajo na inovativne načine z izigravanjem ... npr z dežurstvi, mentorstvi itd itd. In se potem to izrodi, ker postane by-pass za višanje osnovnih plač.
borkov
# 10.08.2018 ob 15:16
Politika, korupcija in neodprava le- te so povzročili, da je stanje takčno kot je. Pozabljamo pa, da imamo vrsto izrednih zdravnikov z mednarodnim ugledom kar pa vse zgoraj omenjeno izničuje. In tega nam ni uspelo rešit in nam tudi ne bo uspelo. Vsaj še naslednjih 15 let ne.
jarovit
# 10.08.2018 ob 14:31
Mrevlje
Kuli
# 10.08.2018 ob 19:23
Še to, otroci so in bodo umirali zaradi bolezni v urejenih deželah. Naravno je, da velik delež mladičev ne doseže zrelosti in to je eden od pomembnih mehanizmov ohranjanja vsake vrste, tudi naše. Vprašanje je, kako močna pediatrija je še sprejemljiva in od kod naprej naši vrsti pravzaprav škodi na dolgi rok.
topol
# 10.08.2018 ob 18:56
Večine ne moti organizacija in medsebojno sodelovanje dveh ustanov, to je kc in otroškega inštituta.
Vsak direktor se mora obnašat kot dober gospodar. To pomeni, da morajo najprej izvesti svoje delo, nato lahko pomagajo drugim. Ker ima kc pomanjkanje kadra, npr medicinskih sester, kako jih bo potem lahko posojal drugim? Kc je del javnega zdravstva. Zato je plačan in pričakovati je, da najprej poskrbi za svoje bolnike iz javne blagajne. Če so zmogljivosti večje lahko in tudi prav je, da to počne, oddaja svoje zmogljivosti drugim in opravlja storitve za druge. Če otroška bolnica nima osebja, je to njen problem in ustanovitelja, ne več problem kc. Problem kc je, da bo imel sam zadosti kadra za varno in kakovostno opravljanje tistega, zakar ga zavarovalnica plačuje. Ali si predstavljate osebnega zdravnika, ki bi opravljal ambulanto dolga leta, nato pa bi se začel ukvarjati še z lepotnimi posegi za samoplačnike. najprej občasno za kako osebo, potem pa več in več. Med ambulanto seveda. na koncu bi vsak dan tretjino časa delal za plačilo, vse ostale svoje redne bolnike pa stisnil v dve tretjini, ker ga zavarovalnica itak preslabo plača. Tako pač ne gre. Najprej javni del, izven javnega časa pa dodatni.
Plačilo. Nekateri zaposleni kc, bodo morali delati za otroški inštitut kot zaposleni kc. To pomeni, ni važno, komu firma prodaja storitve, delavec dobi plačilo od firme, ne od kupca. Nekateri pa bodo verjetno plačani kot oseba od otroškega inštituta, v kc pa imeli plačo. Pa smo spet pri neenakosti. Večini delavcev daje plačo lastna firma, elito pa plačujejo posebej dodatno.
Simba
# 10.08.2018 ob 16:20
razni jaroviti, rdeči navijači in ostali podpirači državnega zdravstva pa:
vidimo kam je vse skupaj pripeljajo vaše vrhunsko državno zdravstvo. tako daleč, da ni nobenega ki bi sploh še operiral dojenčke. bravo! res, lahko ste ponosni na ta dosežek vrhunskega državnega zdravstva.

Imaš 2 opciji: ali voziš otroke/dojenčke v tujino in plačaš 100k+ eur na operacijo,
ali pa probaš vzpostaviti program spet v sloveniji. vendar za to potrebuješ neko obdobje - kar je normalno, razen če vi imate mentaliteto gostilničarja, ki misli da je lahko tako kot kelnar vsak ki ima 5 minut cajta.
gorcin
# 10.08.2018 ob 15:24
Še en kanal za spuščanje megle in odvod denarja.
Ni_Nicka
# 10.08.2018 ob 15:06
Valda, zavetje nesposobnim! :)
1-2-3
# 10.08.2018 ob 19:04
@andromaha Smernice za zdravljenje v zelo pogosto postavlja Svetovna zdravstvena organizacija - WHO. Vsaj glede zdravljenja krvnih rakov s katerim imam več izkušenj oni postavljajo smernice od diagnostike, razvrstitve do zdravljenja bolezni. Lahko so to tudi kakšna druga združenja, po navadi takšna iz večjih držav, kjer imajo ogromno teh primerov in lahko na podlagi nekih izkušenj in statističnih dejstev postavijo smernice, v Sloveniji to pač težko sami uspešno postavljamo če imamo par deset pacientov na leto, v Ameriki pa npr. par tisoč. Je pa tako, smrt tega otroka je izredno žalostna, se pa pač tudi to dogaja na žalost in nikakor ni nujno da je to krivda zdravnikov. Kdaj na žalost pač ne uspe pa če se vsi postavijo na glavi, človeško telo je le telo, velikokrat povsem nerazumljivo - če bi popolnoma razumeli njegovo delovanje in obnašanje bi namreč vsi živeli po 1000 let, tako pa nam je še vedno velika neznanka.
tupamaross
# 10.08.2018 ob 19:18
Pri tako majhnih otrocih in tako težkih operacijah so zapleti
skoraj možni in celo predvidljivi.
topol
# 10.08.2018 ob 19:07
Da ponazorim glede plačila, da ne boste rekli, da sem za uravnilovko.
Imam firmo in imam kombi. Nimam pa šoferja. Dvakrat na teden za tri ure rabim Janeza, dvakrat isto pa Toneta. Oba sta zaposlena pri prevozniški firmi, kjer redno delata, teh 6 ur vsak pa zame. Kdo jima bo dal plačo. Prevozniška firma, ki ju že redno plačuje in ju za nekaj nadur pošlje še k meni jaz plačam račun za storitev. Ali pa ju plačam jaz po podjemni pogodbi? Ne vem pa, če bo to njun šef kar mirno gledal. Jaz ju hočem vsak dan iste ure, šef pa ju tudi kdaj rabi dlje?
Kdo naj torej plačuje zdravnike v novi otroški?
andromaha
# 10.08.2018 ob 18:40
Ne bom komentirala,ker premal poznam to poodročje, ni je pa jasno,da je v igri samo denar in to že veliko let.
Pa še ena stvar me bode v oči :

Predsednik sveta inštituta Igor Gregorič verjame, da je bilo zdravljenje v skladu s smernicami,...
Če dajejo izjavo za javnost,naj bodo vsaj razumljivi. Kaj pomeni v skladu s smernicami ? Kakšme so te smernice ?
Ko bo kdo izjavil : Za bolnika smo naredili vse,kar je bilo v naših močeh in z vsem znanjem,kar ga premoremo, ..... , bom morda verjela,da jim morda poleg denarja gre tudi za paciente.
a.orhidejca
# 10.08.2018 ob 17:40
bo kdo kazensko ovaden?
TineB
# 10.08.2018 ob 17:33
V UKC Ljubljana t. i. konference o obolevnosti in umrljivosti, ki jo stroka opravi v primeru nepričakovane smrti bolnika, za zdaj niso opravili. "Treba bo ugotoviti, zakaj se ta konferenca ni izvedla, kakšni so razlogi za to," je dejal Gregorič, ki je bil že v stikih z vodstvom UKC, a jasne informacije o tem, kdaj naj bi opravili ta postopek, ki je sicer standard v svetu ob takih primerih, še ni dobil.

Joj, kako je naiven tale Gregorič. To je Slovenija, ne ZDA,

Kakšni sestanki ob nenadni nepričakovani smrti bolnika ali ob zapletih neki? Tega v SLO ni. Tu se vse pomete pod preprogo, molči in vsi se delajo Francoze. Bolnica, zbornica, sindikat. Vsi so tiho kot miši. In če od svojcev kdo tečnari, ga pokroviteljsko odpikajo, češ da je v čustvenem šoku, prizadet, nerazumen, žaluje in je v fazi besa itd.

To je Slovenija, primarij. dr. Gregorič. To. Žal. Naše super javno zdravstvo - med boljšmi na svetu, kjer napak in malomarnosti ni, ampak samo "nesrečni slučaji".

Kot bi živeli v neki drami absurda ... Pogost se zdi, kot bi Slovenija bila dežela iz Ionescovega ali Beckettovega dela.
cavenc
# 10.08.2018 ob 15:13
NNNP, tako je. Pustimo tem ljudem, strokovnjakom, da opravijo svoje delo. Ker vedo kaj delajo
grumpycat
# 11.08.2018 ob 11:36
@petrap

Se strinjam s tabo. Ukc je neobvladljiv kolos. In ni nobenega obcutka za skupno - ob tem pa zelo veliko govora o javnem interesu. Predstojnikom je marsikje vseeno koliko potrosijo, po drugi strani pa zmanjka za kvalitetna razkuzila in rokavice.
V prvi vrsti bi bilo treba ukc lociti na terciar in sekundarno bolniscnico. Popolnoma. Tudi financno. Sedaj se dogaja, da dobi starostnik z demenco zelo siroko obravnavo - vse od veckratnih mri slikanj, do genetskih preiskav. Za koga boga? Samo zato, ker to medicina omogoca. To ni dobra medicina. To je potrosna in defenzivna medicina.
In naslednji korak - razbiti ukc v samostojne enote, kjer bodo predstojniki tudi odgovorni za materiale in preiskave, ki jih narocajo. Kjer bo predstojnik prekleto pazil, da bodo nabavljene aparature uporabljane in kupljene v skladu s principi dobrega gospodarja. Sedaj se pa kupuje drago opremo, ki se je potem niti ne prizge, ker je ne znajo uporabiti - npr. V novem urgentnem bloku. Predstojniki bi se morali obnasati, kot da kupijejo iz lastnega zepa in zase. Pa bi bilo hitro veliko vec storitev na razpolago.
aljakom
# 11.08.2018 ob 09:57
Na srečo imamo genije in odlične zdravnike kot je Dr. Gregorič, ki so se odločili, da pomagajo Sloveniji in slovenskemu zdravstvu. Upam, da bo čimveč takšnih iniciativ, ki bodo odstranile birokracijo in korupcijo ter končno pomagale stroki, da lahko normalno deluje. Ko smo Slovenci zakorakali v svojo deželo leta 1991 smo imeli nadpovprečno zdravstvo, imeli smo v primerjavi s Čehi, Poljaki, Slovaki, Rusi, daleč najpovprečno ekonomijo, šolstvo itd. Pozna se 27 let slabega upravljanja z državo in res neverjetno nekompetentne vlade, ki niso sposobne izpeljati praktično skoraj nič. Zato res apeliram, da se politika, korupcija, interesi denarja tukaj umaknejo, da pomagajo, da stroka deluje nemoteno. Gre za življenja ljudi. Res ne rabimo izumljati tople vode.
grumpycat
# 11.08.2018 ob 09:17
Ja, firtoh, radioloski inzinirji ste pa nezmotljivi. Vase slike so tehnicno brezhibne. Niti se ne zgodi, da narocimo eno slikanje, dobimo pa drugo.
Pogosta so dezurstva, ko zahtevam dodatno ali ponovno slikanje zaradi tehnicno neustrezne slike - vse od napacnih projekcij, do odrezanih slik, rotacij, zamenjav levo in desno... Samo zaradi tega nihce ne nastrada, ker zdravniki opazimo tehnicno neustrezne posnetke. Tko, da ne pametuj o napakah.
Kako se pravi en pregovor: najprej pred svojim pragom pometi!
galoper
# 11.08.2018 ob 09:10
Bi otrok s srčno napako preživel brez operacije?
firtoh
# 11.08.2018 ob 07:54
božo1
Tudi pri nas je slika enaka ali pa slabša, število umrlih zaradi napak/100k.
Problem je samo,da tega noben ne beleži.V celjski bolnici,kjer delam, obstaja interno beleženje pri predstojnikih(ne vseh) oddelkov, s katerimi se potem drug drugega držijo za družinske dragulje.
windmaster
# 10.08.2018 ob 19:07
Ministrico pač briga vse skupaj toliko kot za lanski sneg. Ona je mešala meglo da so lobiji lahko kradli v bolnicah, dobila je bogato plačilo... Zakaj še prosto hodi okoli?
monte
# 10.08.2018 ob 17:08
Laični medicinski "strokovnjaki" naj se vzdržijo butastih komentarjev, mladoletni pametnjakoviči pa sploh!
Warg_
# 10.08.2018 ob 16:49
Žalostno
Kazalo