Zdravje
Šabeder je poudaril, da delo na otroški kardiologiji tudi danes poteka normalno in da delajo vsi trije kardiologi, ki so dali odpoved. Foto: BoBo
Kirurgija
Kirurgi pri delu; fotografija je simbolična. Foto: Pixabay
       Od vladajočih pričakujemo, da v soglasju s stroko in civilno družbo postavijo temelje sistema, vnaprej pa roke proč.       
 Društvo za zdravje srca in ožilja
VIDEO
Kaj bo z otroško srčno ki...

Dodaj v

Na pomoč otroški kardiologiji v UKC prihajajo zdravniki iz tujine

"Nov inštitut za otroške srčne bolezni brez kadrov ne bo mogel zaživeti"
17. maj 2018 ob 15:32,
zadnji poseg: 17. maj 2018 ob 18:27
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

UKC Ljubljana je podpisal pogodbo s petimi otroškimi intenzivisti iz Hrvaške, dva sta tudi kardiologa, je po sestanku s starši otrok s prirojenimi srčnimi napakami povedal generalni direktor UKC-ja Ljubljana Aleš Šabeder.

Za sodelovanje so se dogovorili tudi s češkim interventnim kardiologom. V UKC-ju bodo začeli delati prihodnji mesec.

Šabeder je v izjavi medijem po sestanku tudi dejal, da so v dogovorih za sodelovanje še z dvema zdravnikoma iz drugih slovenskih zavodov, v torek prihajata na pogovore o sodelovanju še dva kardiologa iz tujine.

"V zadnjih dneh znova postavljamo ekipo na noge. Verjamemo, da bomo lahko z vsemi ukrepi in dogovori znova vzpostavili oddelek otroške kardiologije," je dejal Šabeder in dodal, da je to začasna rešitev. Za trajno rešitev bodo namreč potrebovali več časa, saj bodo morali izobraziti domače strokovnjake in vzpostaviti oddelek na novo. Za sodelovanje s tujimi strokovnjaki so se dogovorili do konca leta.

Pred kratkim so namreč dali odpoved trije otroški kardiologi, tako da Univerzitetni klinični center (UKC) Ljubljana ostaja praktično brez svojih kardiologov.

Šabeder je poudaril, da delo na otroški kardiologiji tudi danes poteka normalno in da delajo vsi trije kardiologi, ki so dali odpoved. Sta pa v Ljubljano v teh dneh prišla dva češka kirurga, ki bosta v naslednjih dneh opravila štiri operacije na otrocih s prirojeno srčno napako. "Operativni posegi potekajo trenutno po načrtu. Operacije so razpisane do septembra," je dejal.

Opozorila Društva za zdravje srca in ožilja
V Društvu za zdravje srca in ožilja so opozorili, da so razmere v programu otroške srčne kirurgije nacionalni problem. Državo so pozvali, naj reševanje položaja prepusti kirurgu Igorju Gregoriču.

Predstavnik društva in zdravnik na kliničnem oddelku za žilne bolezni UKC Ljubljana Matija Cevc na novinarski konferenci sicer ni želel govoriti o konkretnih imenih, a po njegovih besedah so razlog za razpad programa otroške srčne kirurgije v Sloveniji "lobiji, ki so se iz sebičnosti spotikali med sabo". "Stroko so razbili na take drobce, da je ni mogoče več sestaviti. Ob takih pritiskih se ne da več delati".

V društvu podpirajo koncept ustanovitve nacionalnega inštituta, ki pa brez kadrov ne bo mogel uspešno delati, so opozorili.

Predsednik društva je izpostavil, da ima v tem trenutku tudi vodilni v nastajajočem nacionalnem inštitutu Igor Gregorič "zvezane roke". Inštitut naj bi namreč začel delovati 1. julija letos, ob tako številnih odhodih zdravnikov iz programa otroške srčne kirurgije pa dotlej pravzaprav ne bodo imeli dovolj usposobljenega kadra. "Strokovnjakov v bližini je dovolj, a važni so pogoji, v katerih bi v prihodnje lahko opravljali svoje delo. Tudi drugod vedo, kaj se dogaja v Ljubljani, zato ima Gregorič težave pridobiti kadre," je pojasnil.

"Obstajajo mlajši strokovnjaki, v Sloveniji, ki bi lahko pomagali vzpostaviti otroško kardiologijo. A to nekaj časa traja. Poleg tega so vsi kontaminirani, preveč poznajo razmere, v katerih se je vse dogajalo," je še dodal.

"Da se ne bi slepili: z ustanovitvijo inštituta s 1. julijem ne bomo še nič rešili. Tako usposobljenih kardiologov v Sloveniji ni, da bi lahko takoj prevzeli delo," je bil odločen podpredsednik društva Franc Zalar. Zato pričakuje, da bodo odgovorni povedali, kako bo potekala obravnava otrok v vmesnem obdobju, dokler nov inštitut ne bo ekipiran.

Na izobraževanje v tujino
"Če hočemo, da bo otroška kardiologija in kardiokirurgija tekla, moramo najti premostitveno rešitev," je poudaril Cevc, ki meni, da "drugače ne bo šlo, kot da se ambiciozne kadre pošlje na izobraževanje v tujino, kar pa bo trajalo najmanj sedem let".

Kot premostitveno rešitev Cevc zato predlaga, da v Slovenijo pridejo tuji zdravniki. Te pa bo treba ustrezno plačati. "Potrebujemo jih, ker takih pri nas nimamo, a to bo treba plačati. Kar so 20 let uničevali, bo treba z veliko denarja popraviti, da bodo zadeve stekle po neki normalni poti," je bil odločen Cevc.

"Od vladajočih pričakujemo, da v soglasju s stroko in civilno družbo postavijo temelje sistema, vnaprej pa roke proč," pravijo v društvu. Cevc je bil kritičen tudi do sklicane izredne seje državnega zbora na temo razmer na otroški srčni kirurgiji. "Analfabeti bodo govorili o strokovnih zadevah. To kaže, da jim je popolnoma vseeno za otroke, dokler oni zbirajo politične točke," je ocenil.

Mama deklice s prirojeno srčno napako Petra Aleš pa je izrazila upanje, da bodo na ruševinah programa otroške srčne kirurgije uspeli zgraditi novi center, ki bo poskrbel za otroke s prirojenimi srčnimi napakami.

Al. Ma., B. R.
Prijavi napako
Komentarji
mrtene
# 17.05.2018 ob 17:56
Najuspešnejši in najcenejši kirurg je bil iz Izraela, ki je bil slovenskim otrokom praktično ves čas na voljo. Če je blo nujno so ga poklical in je bil v dveh urah pri nas. Potem so mu nekaj podtaknil, se ga znebil in odtakrat je vse skupaj v razsulu. Odgovarjal pa seveda nihče.
sanja25
# 17.05.2018 ob 17:10
Ne vem no, meni pa vsi omenjeni v članku delujejo kontaminirano. :) NOBEN slovenski strokovnjak noče z njimi sodelovati? Vsi, ki so odšli so "kontaminirani", samo tile na vodstvenih položajih in pa nastavljeni v tem centru so brezmadežni, zato pa lahko sodelujejo edinole s češkimi kirurgi, ki so brezmadežni in seveda dragi kot żafran. Odpustiti vse vodilne pa bomo videli, če se bo potem dalo kaj zmeniti z slovenskimi kardiologi.
viljam_s
# 17.05.2018 ob 16:15
Kot sem ze mnogokrat komentiral. Tudi tak strokovnjak kot je Igor Gregoric ne bo mogel narediti nic za izboljsanje stanja. Problem ni v denarju, problem ni v opremi ali kadru. Problem je v dejstvu, da je ta sistem se vedno enak tistemu ki je bil v SFRJ.
Ko bodo Slovenci ugotovili, da zdravstvene usluge niso nic drugacne ali posebne kot katerekoli druge usluge bodo do teh vprasanj zavzeli bolj prizemljeni odnos in manj infantilnega kot ga imajo sedaj. Ali po domace povedano:
1. posteno sem placal zavarovalno premijo
2. imam "poskodbo"
3. grem do kateregakoli zdravnika
4. zavarovalnica MORA placati storitev TAKOJ v primeru da je ta bia izvedena po veljavni medicinski doktrini
Nobenih koncesij in omejevanja osnovnega zdrastvenega zavarovanja na eno drzavno zavarovalnico. Samo odprt sistem in licence za delo. Kdor ima za svojim imenom dr. med in ustrezno ordinacijo naj za svojo storitev izda racun klientu / pacientu ta pa naj pri svoji zavarovalnici isterja. Ne bi bilo nobenih cakalnih vrst in politicnega pregovarjanja koliko plomb, kolkov, srcnih zaklopk bomo pa financirali letos. Placali jih boste toliko kot jih ljudje, ki so placali premijo potrebovali.
K_ris
# 17.05.2018 ob 18:38
Koncesije so čisto ok, če je nekdo damo koncesionar, drugi pa samo zdravnik v JS. Težava s koncesijami nastopi, ko je ista oseba javni uslužbenec in koncesionar.

V tem primeru namreč na njegovo zaposlitvev v javnem sektorju odpadejo tudi vsi stroški njegovega izpolpolnjevanja, pa tudi plača v času dopusta ter nadomestila v času njegove bolnipkr odsotnosti. S strani privatnega zavoda, kjer dela kot koncesionar, nima kritega nič od tega. In ravno zato lahko ptivatni zavodi delajo z nižjimi stroški, saj je tam zdravnik plačan le za čas, ko je dejansko na delu.
Damoklej
# 17.05.2018 ob 17:13
Kaj pa ima naša ministrica za povedat, je nisem še nič slišal.
Emsho
# 17.05.2018 ob 17:45
Za vse to so krive koncesije. Javno zdravstvo sami uničujemo.

Aha, vedno so drugi vsega krivi...če bi javno zdravstvo funkcioniralo, kadri ne bi odhajali v tujino v koncesijsko prakso ali v povsem zasebni sektor.

To kar se folk ne zaveda, da je to samo vrh ledene gore...če se kmalu kaj ne spremeni, bo to naredila večina strokovno najbolj usposobljenega kadra. Samo v Sloveniji in nekaterih ex-socialističnih republikah so zdravniki v praktično sužnjelastniških razmerjih do države. Ves svet se pač zaveda, da je pot do tega poklicaa pač tako dolga, da na koncu rabi najboljše pogoje in tudi plačo. Pri nas so pa ozmerjani z bogatuni in zaslužkarji z 3000€ neto mesečno.

In ne, koncesuje povečujejo konkurenco, samo država ne sme priviligirati javnih zavodov in nato se tudi ti prilagodijo in razvijejo v želji po boljših uslugah... Pacientov vas pa tudi ne razumem...ali res raje izberete javni zavod in razpadajoče stavbe in opremo, kot koncesionarja z novo opremo in vzdrževanimi prostori al kako? Za zavarovalnico je enako, saj oba izvajalca dobita za vašo oskrbo enako...(v teoriji, v resnici velikokrat koncesionar dobi manj)
garmond
# 17.05.2018 ob 21:42
Komentar prvega komentatorja @viljam_s je na veliko zavajujoč.
V bistvu je hotel povedati, da je on za tak zdravstveni sistem, kjer bi žep bolnika odoločal o tem, do koliko in do kakšnih zdravstvenih uslug bi bolnik bil sploh upravičen. Kdor bi si lahko plačeval dražje zavarovalne pakete, ne bi imel problemov do dostopa vseh zdravstvenih uslug. Kdor pa toliko denarja nima, pa bi si lahko privoščil najcenejše zavarovalne pakete, pri katerih ne bi bil upravičen do vseh zdravstvenih posegov in zdravil. Enostavno povedano, ti ljudje bi bili odrinjeni od popolne zdravstvene nege v primeru mnogih bolezni. Zdravstveni sistem ala ZDA.
Kot vemo, velik del slovenskih državljanov razpolaga z nizkimi dohodki, tako da bi zdravstvo za njih postalo na pol dostopno.
Zato ne razumem, kako lahko takšnemu mnenju omenjenega komentatorja dajete toliko plusov.
Popolno privatizirano zdravstvo in kopica privatnih zavarovalnic zahteva tudi več denarja iz žepa pacientov, zapomnite si, tam ni solidarnosti. Da ne boste jokali potem ko bo prepozno.
tupamaross
# 17.05.2018 ob 19:30
Vse, kar leze in gre na dveh nogah, beži v tujini. Enako, kot Hrvatje.
Ahim
# 17.05.2018 ob 17:54
"Analfabeti bodo govorili o strokovnih zadevah. To kaže, da jim je popolnoma vseeno za otroke, dokler oni zbirajo politične točke," je ocenil.

Vse povedano v dveh stavkih.
PikiMiki
# 17.05.2018 ob 16:19
A so šli vsi privat?
graditelj
# 17.05.2018 ob 21:27
Za vse so krivi drugi... točno to. Vedno so krivi drugi, edino zdravniški lobij, z zdravniško zbornico na čelu, ni nikoli nič kriv. Mali bogovi so zopet pokazali svoj pravi obraz. Zamere, metanje polen pod noge, uničevanje en drugega, zaradi svojih egotov... Pacienti so pa itak zadnja skrb.
Zaboga, pa kdaj bo kdo rekel, da je problem tudi pri nedotakljivih. Če bi sistem malce spremenili in bi moral vsak zdravnik, ki doštudira in država v njega vloži ogromno denarja, oddelat svoj študij v naših zdravstvenih ustanovah, ali pa vrnit vložen denar v njih, bi se vse drugač obračalo.
In seveda glavni problem je v zdravniški zbornici, ki ne dopušča nobenih sprememb in omejuje število zdravnikov in je stalno pomanjkanje tega kadra, zato se morajo ustanove boriti za vsakega zdravnika in to malim bogovom seveda paše.
K_ris
# 17.05.2018 ob 19:07
@gospod iskreni

Če bi imel nekoga, ki je v osnovi koncesionar in ga dodatno zaposliš v JS, nimaš problema, ki sem ga prej opisal (v tem primeru bi bil tak zdravnik celo cenejši za JS kot za koncesionarja). Ta problem imaš pri tistem, katerega primarna zaposlitev je v JS in zraven dela pri koncesionarju.
nonparel
# 17.05.2018 ob 22:20
Ni problem v tem da je nekaj javno, problem je v tem, da to javno zdravstvo, ki je prej dobro delovalo, že od osamosvojitve načrtno uničujejo.
In to zaradi končnega cilja, uničiti javno tako daleč, da se potem s prstom kaže nanj, kako sistem javnega zdravstva ne velja nič in da je dobro samo privatno zdravstvo. Se pravi, delu politike in kar velikemu delu zdravniškega ceha je cilj privatno zdravstvo. Kaj pa bo to prineslo obubožanemu slovenskemu pacientu pa je že @garmond napisal.
QUENDI
# 17.05.2018 ob 22:05
........prava sramota zdravniške srenje da ni usposobila strokovnjakov za te potrebe.......o vodstvu in politiki pa le - Quam quisque norit artem, in hac se exercea - vsakdo naj opravlja le tisto kar zna......
drugo_mnenje
# 17.05.2018 ob 21:54
@K_ris, @Emsho

Profesorji (in zdravniki) popoldan ne delajo izključno v zasebnih ustanovah. Še bolj pogosto gostujejo v drugih javn ih ustanovah, saj je (kot je K_ris) pravilno ugotovil, takšen način dela ugodnejši za vse - sklepajo se podjemne pogodbe, odpirajo se pavšalni SP, popoldanski SP - zato da se plača manj dajatev državi.

Sedanje stanje javnega sektorja najbolj ustreza zdravnikom in profesorjem - dopoldan so javni uslužbenci, popoldan in čez vikend so kao privatniki, čeprav še vedno opravlja storitve v javnem sektorju (zdravnik dežura v drugi bolnišnici/zdravstvenem domu, profesor dela "študijo" za državo....a je že kakšno privatno podetje naročilo študijo pri naših profesorjih, LOL)

Skratka, dajmo se še malo sprenevedat kakšen dobro in pravično javno šolstvo in javno zdravstvo imamo.

P.S.
državni uradniki nimajo tega privilegija , (sorry K_ris), nazadnje ko je en inšpektor v popoldanskem času svetoval istim podjetjem, ki jih je v dopoldanskem stanju nadziral, je takoj izgubil službo
K_ris
# 17.05.2018 ob 21:31
@Emsho

Pogoj za delo izvajalca je licenca, vsem izvajalcem pa bi morali dovoliti, da sklepajo pogodbe z javno in zasebnimi zavarovalnicami in opravljanje samoplačniških storitev (ja, tudi v javnih zavdih). Tako bi tudi javni zavodi lahko z zasebnim denarjem prišli do denarja za obnovo opreme in prostorov, predvsem pa nagrajevanje kadra, ki bi se bolj kot z iskanjem ovinkov ukvarjal z izboljšanjem storitve v matični ustanovi, ki ga ustrezno nagradi.

To ne rešuje problem, ki sem ga omenjal. Dokler imaš enega delodajalca, pri katerem si redno zaposlen (in ti zato plačuje izobraževanja, plačo med dopustom, bolniško nadomestilo), boš za drugega delodajalca, pri katerem delaš nekaj ur popoldne, vedno cenejši. Njemu nič od tega ni treba plačati, saj te on plačuje le za čas, ko si tam.

Pa da ne bo tukaj izpadlo, kot da to delajo samo zdravniki. Podobna praksa je razširjena med profesorji, ki poleg redne zaposlitve na javnih univerzah predavajo še na zasebnih fakultetah.
amigo
# 18.05.2018 ob 08:26
Tudi v Nemčiji ni vse idealno. Pred kratkim sem gledal oddajo na ZDF. Zelo zanimivo! V enem okrožju imajo 4 krat več operacij hrbtenice kot je povprečje v Nemčiji. Po raziskavah neodvisnih strokovnjakov je polovica operacij v Nemčiji nepotrebna. Takšno je moderno zdravstvo. Cilj je profit, pacient pa je potrošna roba.
Guliarth
# 18.05.2018 ob 06:27
Torej z dvigom plač zdravnikom nismo nič naredili. Kuharice v vrtcih pa čakajo na novo sezono dela na 40 stopinjah. Ker klimo imajo samo ravnateljice.
K_ris
# 17.05.2018 ob 21:45
@gospod iskreni

Realno ne verjamem da je takih veliko. Ker kadra na splošno ni

Motiš se. Velik del tistih, ki delajo v zasebnih zdravstvenih ustanovah, dela na ta način.

Sem šel na spletno stran prve zasebne zdravstvene ustanove, na katero sem pomislil (Barsos) in se že na prvi strani pohvalijo: Naši zdravniki so na svojem področju vrhunski strokovnjaki, mnogi od njih so priznani specialisti Univerzitetnega kliničnega centra v Ljubljani.

Nato sem se spomnil še na zasebni zdravstveni zavod Zdravje. Kopiram informacije iz seznama njihovega osebja:
- Od tedaj dalje je zaposlena na KIR UKC Ljubljana.
- Vsa leta dela na Onkološkem inštitutu v Ljubljani, kjer se ukvarja z onkološko ginekologijo.
- Redno je zaposlen na Nevrološki kliniki, UKC Ljubljana.
- in je od takrat naprej zaposlen kot specialist kirurg na Kliničnem oddelku za abdominalno kirurgijo
- Od leta 2011 je zaposlen na KO za urologijo UKC Ljubljana.
- Je vodja Oddelka B na Kliničnem oddelku za abdominalno kirurgijo Kirurške klinike ter vodja skupine za paliativno oskrbo Kirurške klinike.
- Zaposlen je na kliničnem oddelku za abdominalno kirurgijo v UKC Ljubljana
- Od začetka je zaposlen v UKC Ljubljana.
- Trenutno je zaposlena v Bolnišnici za ginekologijo in porodništvo Kranj in ZD Kranj
K_ris
# 17.05.2018 ob 18:54
@gospod iskeni

Kaj pa si predstavljaš pod “optimalni izkoristek kadra“? A to, da zdravnik dela 12 ur na dan?
gospod iskreni
# 17.05.2018 ob 18:44
Za to je krivo državno zdravstvo. Kaksne koncesije neki
Skippy
# 17.05.2018 ob 18:29
Za vse to so krive koncesije. Javno zdravstvo sami uničujemo.

Itak. Za razpad javnega so vedno krivi drugi ...
Bivši uporabnik
# 18.05.2018 ob 13:42
Stanje ni idealno je pa vsekakor boljše kot če bi imeli privatno zdravstvo. Problem pri nas je, da je zdravje tržna dobrina. Zdravje bi morala biri posebna ustavna kategorija.
K_ris
# 18.05.2018 ob 08:11
@samogledam

Super razmišljanje. Od penzije 500 evrov (mnogi tudi manj), naj upokojenci za zdravstveno zavarovanje plačujejo 250+ evrov. V tem primeru zdravstvenega zavarovanja sploh ne potrebujejo, ker bodo itak od lakote umrli.
Emsho
# 17.05.2018 ob 19:49
Samo za takšno ureditev potrebuješ politike, ki bi ugriznili v kislo jabolko in definirali kaj ljudjem pripada za javni denar. Trenutno nihče nima jajc povedat, da smo daleč od tega, da bi bilo vse krito...In če narediš tak plan, je jasno, da boš moral opredeliti koliko stane oskrba na glavo na leto...in številke so smešne...
libar
# 17.05.2018 ob 19:41
Na pomoč otroški kardiologiji v UKC prihajajo zdravniki iz tujine

Ja, enih par je ravno danes preplavalo Kolpo.
amigo
# 18.05.2018 ob 16:13
Po odhodu vodje dejavnosti otroške srčne kirurgije (OSK) leta 2004 je bil Univerzitetni klinični center (UKC) v Ljubljani v Republiki Sloveniji soočen z različnimi izzivi pri izvajanju kirurških storitev za slovenske otroke s prirojenimi boleznimi srca. Zatem je UKC sklenil nenavaden dogovor, v skladu s katerim je bil edini razpoložljivi usposobljeni otroški srčni kirurg prisoten za operacije le 3---6 dni v mesecu. To je privedlo do številnih težav z vidika zdravljenja otroških srčnih bolnikov, kakovosti njihove oskrbe, ponovnih operacij, medosebnih odnosov v dejavnosti otroške srčne kirurgije, poročanja rezultatov kirurških posegov zaradi prirojenih srčnih napak ter usposabljanja slovenskih specializantov otroške srčne kirurgije.

To piše v poročilu strokovne komisije. Se pravi, da je vodstvo UKC s sklepanjem "nenavadnih dogovorov" ogrozilo življenja malih pacientov in na ta način slovenskemu zdravstvu povzročilo veliko materialno in moralno škodo. Seveda nihče za nič ne odgovarja, beli bogovi pa nas še zmerjajo z analfabeti in zahtevajo še več denarja. Ki ga bodo s sklepanjem nenavadnih dogovorov ponovno zapravili.
maksimsi
# 17.05.2018 ob 21:54
Zdravniki prihajajo in odhajajo, vodstvo ostaja. Zanimivo ne ?
Ni_Nicka
# 17.05.2018 ob 19:24
Precej dolgo že ogrožajo življenja! :)
galoper
# 20.05.2018 ob 20:39
Zdravniki, ki bežijo od bolnikov v ordinaciji v pisarne med papirje, nimajo dobre vesti.
petrap
# 18.05.2018 ob 13:50
@amigo
Seveda, lapsus. Se opravičujem. Iz Izraela.
Nekaj drugega sem imela sočasno v mislih, pa se mi je zapisala Avstralija.
Glede kazenskih ovadb sem pesimistka, a bi bile najbrž na mestu. Vrsta bi namreč bila predolga.
Nevestno zdravljenje, v nasprotju z veljavno doktrino (po spominu navajam ugotovitve iz poročila), je gotovo strokovno, moralno nedopustno in tudi kaznivo. Zlasti v primeru, ko so bile posledice takšnega početja hude.
In kazensko odgovorni bi morali biti tudi tisti, ki so vse to vedeli, pa niso ustrezno odreagirali, pa bi po položaju in tudi kot ljudje, siceršnji strokovnjaki, morali odreagirati.
Nedolžne žrtve so namreč, kot berem v poročilu, padale povsem brez potrebe.
A najbrž ne bomo doživeli niti, da se bo kdo od krivcev s pepelom posul.
petrap
# 18.05.2018 ob 11:56
@viljam_s
*** Problem ni v denarju, problem ni v opremi ali kadru. Problem je v dejstvu, da je ta sistem se vedno enak tistemu ki je bil v SFRJ.***

Omenjaš Gregoriča, pa dvomim, da si prebral poročilo mednarodne komisije, ki jo je on vodil. V poročilu o razmerah na aktualnem oddelku UKC Ljubljana ni navedb, da bi za tragedijo na tem oddelku bil karkoli kriv "sistem SFRJ", niti ni kot krivec posebej omenjeno pomanjanje denarja ali opreme za zdravljenje malčkov, je pa izrecno omenjeno neverjetno malomarno in neodgovorno delo tamkajšnjih zdravnikov, ki je v precejšnjih primerih domnevno bilo osrednji vzrok za dramatične posledice na malih bolnikih.

V poročilu je tudi navedeno, da je bil s strani UKC Ljubljana več let zagotovljen zdravniški kader, ki naj bi se ob avstralskem strokovnjaku postopoma učil za samostojno delo. Nadzor nad tem procesom so po hirearhiji imeli njihovi vodje, predstojniki in primariji ter strokovni direktorji, torej ne analfabeti, če si iz enega tukajšnjega komentarja smem izposoditi termin, ki ga uporablja Cevc. Nihče menda ni ustrezno odreagiral ob dejstvu, da veliko let organizacija dela na oddelku ni bila dovolj v prid malim bolnikom, in nihče od omenjenih ni reagiral ob dejstvu, da se naši zdravniki, ki jih educira kolega iz Avstralije, razmeroma dolgo niso prav veliko oziroma vsaj ne dovolj naučili, da bi lahko na oddelku delali tako kot je treba.

Pozdravljam pogumno odločitev aktualnega direktorja UKC Ljubljana, ki je v pričujoči sili stopil na stran malih bolnikov in se odločil, da jim bo, če ne gre drugače priskrbel zdravnike iz tujine, oziroma, da bo poskrbel za ustrezno zdravljenje otrok v tujini.
Med tem naj se domača zdravniška srenja, Cevc in njemu podobni akademiki, torej "stroka" in ne analfabeti, ukvarjajo s sistemom, kakor se sploh z njim ukvarjajo že zadnjih 25 let, naredili pa niso nič. Le sistematično so ves čas rušili direktorje UKC Ljubljana, posameznih kinik in ministre za zdravje. Ves čas tako iz opozicije, da bi pa kdo od njih prevzel krmilo, to pa ne!
Za male bolnike bo tako očitno še najbolje.
vsenior
# 18.05.2018 ob 05:24
@nonparel, garmond, viljam_s, samogledam
V katerem grmu tiči zajec? V PRIVATIZACIJSKEM!!! Vsi, ki omenjajo zavarovalnice se na to zagotovo ne spoznajo. Zavarovalnice delujejo vedno z namenom dobička, zato vsi, zavarovanci ne prejmejo vseh zdravstvenih storitev, kot v javnem zdravstvu. TO LE povejte.! En od problemov takega zavarovanja je ta, da takoj, ko se zavarujete v privat zavarovalnicah niste več zavarovani za težave, ki ste jih imeli dan pred zavarovanjem, nimate zavarovanja za težave, ki se pojavljajo dlje kot 1 leto, pa še cel kup bolezni ni zajetih--psihičnih, rak, biološka zdravila, težkih bolezni...
Če bi se želeli zavarovati tako, da prejmete vse zdravstvene storitve neomejeno, bi bilo zavarovanje najmanj 500€/mesec. Za 50€, kot jih na primer lahko plačaš pri naših privat zavarovalnicah v resnici ne dobiš nobene zahtevne storitve. NOBENE RESNE BOLEZNI ni zajeto v to. Pustimo poškodbe, teh je % zelo malo, pa še poškodbe najraje opredelijo kot bolezen! Zavarovalnice težje bolne paciente prepošljejo spet na pleča ZZZS in v javne bolnišnice. Privat sanatoriji sploh niso opremljeni za zahtevne storitve, le služit in zaračunavat želijo za manj zahtevne posege. Tudi tam posvetijo pacientu malo minut, tudi strokovnot zaradi dela po tekočem traku je vprašljiva. Seveda pa je od nekje potrebno zaslužit za Porsche Panamero, vikend v hribih, na morju, smučanju v Franciji ali helikopterskem v Kanadi, Menda elite morajo obstajat, scer taka družba ne velja nič. Ko se take elite v spregi (zavarovalnice, zdravniki) pojavijo, so cokla razvoja. Nastanejo lobiji, ki onemogočajo kvalitetne in poceni storitve za paciente Posledično to pacienti izkusijo, natane borba za denar in zaslužkarstvo čisto na vsakem koraku. To je na primer Amerika, kjer moraš rančarju plačati, da stopiš s ceste v njegov gozd, ta pa nese denar zavarovalnicam.....
Kolupaila
# 17.05.2018 ob 22:25
Meni osebno gre na jok, to kar je naredila ta Cerarjeva hinavska vlada v zdravstvu z Židanovim SD-jem in Erjavčevim DESUSOM. Zakaj niste odstavili nesposobne ministrice, ko je še bil čas? Židan in Erjavec? Kje je Jankovićev podpornik in večni direktor pideatrije Kenda? SMC jo je in jo še brani. Važne so priležnice, dnevnice, makete in fotkanje kot pa bolni otroci? Bolni otroci bi morali biti prva tema. Da vas ni sram, že tako ubogim otrokom ste zaradi lastne nesposobnosti prizadejali toliko gorja, sram naj vas bo!
AnnoZero
# 17.05.2018 ob 20:31
Pojma nimate tisti, ki za težave krivite koncesije....

Ja, zavarovalnica naj plača vsako upravičeno storitev, ki jo bolnik opravi....ja malo morgen, to pa ste zdaj en izviren koncept predlagali.

PROBLEM je v tem, da za VSE storitve ni dovolj denarja. Tega tudi tuje zavarovalnice ne bodo rešile. RAZEN, če boste plačevali višje premije...

Takrat je pa konec solidarnosti.
SamoRes
# 17.05.2018 ob 19:25
 Kar so 20 let uničevali, bo treba z veliko denarja popraviti, da bodo zadeve stekle po neki normalni poti," je bil odločen Cevc.

Nič bat Slovenec izvoli Pahorja in Janšo. Z bencinim na požar. Radi se imamo.
amigo
# 17.05.2018 ob 18:44
Res so ubogi ti zdravniki. Tako se vozi predsednik sindikata Fides Kuštrin z Mercedesom AMG. Pravi avto za reveže. Slabo plačane medicinske sestre pa v zboru pojejo: Še kiklco prodala bom, za višje plače zdravnikov dala bom. Čudi me tudi negodovanje dr. Cevca nad sklicem seje o problemih na srčni kirurgiji. Dragi doktor Cevc, vi in vaši kolegi ste popolnoma odpovedali, zato bodo morali reševati nastali kaos analfabeti.
amigo
# 18.05.2018 ob 12:19
To v glavnem drži, samo zdravnik ni bil iz Avstralije, ampak iz Izraela. Ne razumem pa zakaj niso "neverjetno malomarne in neodgovorne" zdravnike kazensko ovadili.
vsenior
# 18.05.2018 ob 05:48
No pa še ena cvetka: kaj niso naši medicinci ne dolgo tega pljuvali čez južno bračo o tem kakšne slabe zdravstvene storitve prejemajo pacienti, ki se hodijo tja zdravit? Sedaj nas bodo pa reševali iz stanja, ki so ga ustvarili sami zdravniški lobiji tu v SLO? Potrebno je rigorozno zdravljenje zdravniškega lobija. V prvi vrsti je kriva zdravniška zbornica, ki omejuje število zdravnikov in s tem omejuje konkurenco. Morajo bit študentje medicine res le odličnjaki? Običajno imajo zato že takoj ob vstopu na faks večvrednostni kompleks! Ko končajo faks ne znajo ločiti prehlada ali bronhitisa od gripe!
drugo_mnenje
# 17.05.2018 ob 22:33
Sedanje težave na otroški kardiologiji dokazujejo, da model državnega zdravstva (zdravnik dela 8h na dan kot za tekočim trakom), kot si ga predstavlja ga. Milojka Kolar (in veliko komentatorjev) NE DELUJE - in to iz enostavnega razloga - ne moreš ljudi prisiliti, da delajo nekaj kar nočejo, še posebej pa ne ljudi, katerih znanje je redka dobrina (kot je znanje otroške kardiologije).

Dajmo se vprašat, kdo jih sili v nekaj, kar nočejo ? Uprava? javnost? bolniki? ...niti slučajno, drugi zdravniki jih silijo, in to kar gledamo je interno zdravniško prepucavanje, veliki egi, velike zamere in kakšne majhne koristi.) In uprava je nemočna, ker je to "strokovna stvar", in ker se nas bolnikov to itak ne tiče, ker "stroka" ve najbolje kaj je najbolje za nas bolnike ( če bi le bilo več denarja ), in ker se to zavarovalnice (ZZZS) itak ne tiče, ker je ZZZS zaposlen samo s tem, da je dobro "splaniral" število storitev da bo na koncu leta imel pozitivno ničlo. In itak smo lahko srečni da imamo takšno državno zdravstvo, ker alternativa pa je samo privatno zdravstvo, kjer vsak skrbi samo za sebe in bodo reveži umirali na cesti.

Ampak, alternativ je dosti več, za začetek bi pomagalo, če iz Vzajemne (ki je v državni lasti) naredimo drugo javno zavarovalnico za obvezno zdr. zavarovanje in ustvarimo možnost izbire med dvema javnima zavarovalnicama.
Radio
# 17.05.2018 ob 20:44
@AnnoZero:

Očitno je dovolj denarja za bolniške v čakalnih dobah, invalidske nastale v čakalnih vrstah. Za storitve pa potem zmanjka.
Emsho
# 17.05.2018 ob 19:46
Vsak izvajalaec lahko potem objavi, koliko časa je zakupila javna zavarovalnica in kdaj so navoljo za samoplačnike. Oprema bi bila bolje izkoriščena, pa tudi prostori... Sedaj se jih pogosto ne sme uporabljati, ker je javni program izpolnjen in z dodatnim delom delaš minus, zato kader in oprema stojijo...
Emsho
# 17.05.2018 ob 19:45
@kris

koncesije so v osnovi zgrešen koncept, tako kot ločitev javnega od zasebnega.

Pogoj za delo izvajalca je licenca, vsem izvajalcem pa bi morali dovoliti, da sklepajo pogodbe z javno in zasebnimi zavarovalnicami in opravljanje samoplačniških storitev (ja, tudi v javnih zavdih). Tako bi tudi javni zavodi lahko z zasebnim denarjem prišli do denarja za obnovo opreme in prostorov, predvsem pa nagrajevanje kadra, ki bi se bolj kot z iskanjem ovinkov ukvarjal z izboljšanjem storitve v matični ustanovi, ki ga ustrezno nagradi.
SpookyDonk
# 17.05.2018 ob 19:42
Bravo Cevc za izjavo o analfabetih.
amigo
# 18.05.2018 ob 08:29
Šabeder je poudaril, da delo na otroški kardiologiji tudi danes poteka normalno in da delajo vsi trije kardiologi, ki so dali odpoved.

Od direktorja Ljubljanske Semenarne do direktorja UKC je samo en korak.
Orionstar
# 17.05.2018 ob 20:22
Javno zdravstvo uničuje:
• državni koncept
• monopol ZZZS


Enim še danes ni jasno, da so koncesionarji JAVNO zdravstvo, da pa imajo program v zasebnih zavodih, ki poslujejo dobro in...
...da taisti program dela minus v državnih TOZDih...
...in da nimamo svobode pri izbiri ZAVAROVALNIC!

Dajte, volite Levico in SD da se stihija poglobi!
Osel gre samo 1x na led, Slovenec pač n-krat!
gospod iskreni
# 17.05.2018 ob 19:41
Če bi imel nekoga, ki je v osnovi koncesionar in ga dodatno zaposliš v JS, nimaš problema, ki sem ga prej opisal (v tem primeru bi bil tak zdravnik celo cenejši za JS kot za koncesionarja). Ta problem imaš pri tistem, katerega primarna zaposlitev je v JS in zraven dela pri koncesionarju.

Realno ne verjamem da je takih veliko. Ker kadra na splošno ni
Bivši uporabnik
# 17.05.2018 ob 19:32
Levica popolnoma uničila zdravstvo in nekateri jo boste še naprej volili. Bolni otroci so ostali brez zdravnika - ampak briga Vas. Samo, da ni Janša pa naj kradejo in delajo kar hočejo.
gospod iskreni
# 17.05.2018 ob 18:51
K_ris pa mislis da je ta dvojnost posledica sistema, al samo optimalnega izkoristka kadra. Ker ce mora komcesionar pokrivat se javni del, to pomeni da tam dohtarja ni
KajtiMar
# 17.05.2018 ob 17:35
ne se hecat ... precednik vlade v tekočem stanju je pred TV kamerami zagotovil, da ni problem in da ne bo nobeden otrok prikrajšan ...
Kazalo