Zdravje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.3 od 16 glasov Ocenite to novico!
false
Največji delež debelih ljudi v Sloveniji je v starostni skupini med 45 in 64 let. Foto: Pixabay
Malta
Največ delež debelih je na Malti. Foto: EPA

Dodaj v

Več kot polovica v EU-ju je pretežkih; največji delež debelih ima Malta, Slovenija na 7. mestu

Slovenija pri debelosti izstopa po razlikah glede na izobrazbo
23. oktober 2016 ob 10:59
Ljubljana - MMC RTV SLO

Slovenci sodijo med najbolj obilne prebivalce EU-ja, razkrivajo podatki evropskega statističnega urada. Uvrščajo se namreč na sedmo mesto. Največji delež preobilnih državljanov ima Malta, in to kar več kot četrtino.

Podatki Eurostata se nanašajo na leto 2014 in kar 51,6 odstotka prebivalcev Evropske unije (EU) je glede na svoj indeks telesne teže (ITM) pretežkih. 46,1 odstotka prebivalstva EU-ja ima normalno telesno težo, medtem ko je prelahkih 2,3 odstotka.

Indeks telesne mase je definiran kot telesna masa v kilogramih, deljena s kvadratom telesne višine v metrih. Pri primerno prehranjenem odraslem človeku znaša med 18,5 in 24,9 kilograma na kvadratni meter. Za debelost, ki pomeni tveganje za nastanek številnih kroničnih zapletov in bolezni, se pri človeku šteje, če je njegov ITM nad 30.

Največ težav s težo na Malti
Po podatkih Eurostata ima odstotkovno gledano največji delež debelih ljudi majhna sredozemska državica Malta (26 odstotkov). Prav tako je na prvem mestu pri debelosti med mladimi od 18 do 24 let (12 odstotkov).

Malti, kar se tiče debelosti, sledijo Latvija (21,3 odstotka), Madžarska (21,2 odstotka), Estonija (20,4 odstotka), Velika Britanija (20,1 odstotka) ter Češka (19,3 odstotka). Z 19,2 odstotka debelih državljanov pa je na sedmem mestu Slovenija. Najbolj "vitki naciji" v Evropi sta Romunija (9,4 odstotka debelih) in Italija (10,7 odstotka)

Največji delež debelih ljudi v Sloveniji je v starostni skupini med 45 in 64 let. Med mladimi med 18 in 24 leti je debelih 6,4 odstotka mladih. Slovenija pa v EU-ju izstopa v povezavi med izobrazbo in prekomerno telesno maso. Med visoko izobraženimi Slovenci je debelih 9,2 odstotka, pri tistih s srednjo izobrazbo 16,9 odstotka, pri nizko izobraženih pa več kot četrtina oz. 26 odstotkov. Več debelih nizkoizobraženih prebivalcev ima samo Malta (30 odstotkov).

Kje je Slovenija v primerjavi ZDA?
Vse ameriške zvezne države imajo večji delež debelega prebivalstva od Slovenije. Po poročanju Euronewsa ima najmanj debelih prebivalcev Kolorado (20,29 odstotka), več kot 35 odstotkov debelih pa imajo štiri južne ameriške zvezne države Louisiana, Alabama, Misisipi in Zahodna Virginija.



Gregor Cerar
Prijavi napako
Komentarji
Plavix
# 23.10.2016 ob 11:32
Hja, dokler boste mlatili po jogurtih z 0,0% maščob (ki imajo po 20g sladkorja na 100ml), jedli razne müslije in cornflejkse (s po tudi do 80g sladkorja), jedli Nutello za zajtrk, pili kokakole,... bo pač tako.
uizzi
# 23.10.2016 ob 11:10
Kdaj bo nezdrava hrana obdavčena, kot cigareti?
KLIPAN
# 23.10.2016 ob 11:04
Zadnja leta poslujem tudi z vrtci in šolami.
Zaposlene v vrtcu pripovedujejo, da so otroci pravi motorični invalidi.
fah-q
# 23.10.2016 ob 11:37
repa, korenje, zelje, fižol itd so poceni, tudi črna moka ni draga za narest kruh...to so tut najbolj zdrave stvari...ma razvajeni in leni grejo v lidl po že razrezan toast kruh, že prpravljene pizze in karkolže, omakce v katere se dodaja cuker in pol za povrh namesto navadne vode pijejo razne cenene (dražje od vode) obarvane pocukrane brozge in uht mleka...

bel cuker, bela moka-že sam to zadošča skenslat...
K_ris
# 23.10.2016 ob 11:41
@Arnolfus

Po zgornjih podatkih o indeksu, je primerna teža za 180 cm visokega človeka gladkih 60 kg. Z 80 kg pa že spada med debeluhe?


Ne vem, kaj si ti računal, ampak z 80 kg pri 180 cm višine še vedno spadaš v območje normalne teže, saj je ITM pod 25.
josh k.
# 23.10.2016 ob 11:16
Junk food je poceni in nasiti...nekaj pač moraš jesti, kajti nekateri si res ne morejo privoščit drugega. Stvari so se obrnile, moja mama mi je pripovedovala kako je v šoli menjala domač črn kruh za kupljen bel od meščanskih otrok, danes pa je bel poceni, tisti bolj zdrav pa dražji.
marque
# 23.10.2016 ob 12:17
Živim na Malti in lahko potrdim, ta toliko debeluharjev ne premore nobena evropska država. Ljudje so dobesedno leni, zanimajo jih samo McDonaldsi, KFCji, mastne pice itd. Včeraj je prišla v trgovino mlada ženska, debela kot omara. Otroci so taki, da te mine lakota, ko jih vidiš. Mediteranska prehrana na Malti ne deluje, kot drugod po Sredozemlju. In ja, so tudi pravi prašiči, ker jim je mar za okolje zadnja briga...
evaevi
# 23.10.2016 ob 11:33
Če pogledaš mlade družine na kakšni slovenski plaži,
si lahko kar žalosten - zavaljeni mladi starši z enako zašpehanimi otroki...
Vprašaš se, kje imajo oči, ne le pamet. Pa bi vendar vsaj otroke ohranili lepe,
če so že sebe sfalili...
Pred desetletji nismo poznali zavaljenih otrok ne glede na obilnost staršev,
saj so z otroško družbo res vse dni noreli po igriščih in dvoriščih.

V desetletju po vojnoi revščini so se začeli pojavljati prvi debeluhi - mladi družinski možje v tridesetih kot pokazatelj dobre in skrbne žene :)
ki je seveda vsa suhcena brzela v službo, prala na roke, kuhala in vdano stregla moža, da ''se bo popravil'' :)

osebno menim, da današnja debelost zlasti neizobražebnih slojev še vednoo temleji na nepreseženi mentaliteti starih časov
kefig11
# 23.10.2016 ob 11:49
hrana ni nič kriva, kriv si je vsak sam. v hribih še nisem srečal debeluha...
acoschwanz
# 23.10.2016 ob 11:35
Sladkor je največji krivec.
urosh444
# 23.10.2016 ob 11:55
Pa še to. Tastari vedno udrihajo cez mlade kako nic od njih, samo igrice in racunalnik jih zanimajo. Sami pa nic boljsi, gres po plocniku, vsi (vseh starosti) visijo na telefonih in pocnejo bog ve kaj. Gres v lokal, namest da bi se druzli, raje vsak na svojem telefonu. Zgledi pa vlecejo. Casi ko se je slo na druzinski izlet hodit v Tamar ali kaj podobnega, recimo kostanj nabirat zdaj ko je sezona, so ze zdavnaj mimo.
3nforcer
# 23.10.2016 ob 11:59
Pravilen način merjenje debelosti bi bil merjenje odstotka telesne maščobe na telesu, ne pa računanje indeksa , na podlagi katerega lahko bolj malo sklepaš o sestavi telesa osebe, ljudje se namreč razlikujemo po odstotku vode v telesu/mišicah, po kilogramih mišične mase, po kostni masi oziroma gostoti kosti... In če bi šli še dalje, pomembno je tudi to, kje posameznik nosi odvečne kilograme, torej maščobo, ali je to v predelu trupa, nog,...
evaevi
# 23.10.2016 ob 11:55
In ves cirkus okrog sladkorja,
Ko smo mame rabili za to, da so nas od igre poklicale domov na kosilo in večerjo, smo lačni kot volkovi pojedli, kar so nam dali v krožnik, ob vsaki priložnosti smo pa vsakodnevno kradli še sladkor iz omare, s pestjo ali z žlico smo si ga hiteli basat v usta :)
ampak prej je bila pa mineštrea pa jota pa zelje pa krompir pa solata ...in sledilo je nadaljnih 6 ur divjanja na zraku.
Obdavčenje sladkorja da bo kaj rešilo, ma bodite resni.
Izobraževanje je edini odgovor.
Bethtempet3
# 23.10.2016 ob 13:30
jaz sem zelo majhen 160 cm..kilogramov imam pa še manj.. in sicer 125
ErikD
# 23.10.2016 ob 13:03
ITM je že zdavnaj zastarela metoda določanja debelosti. Po ITMju je bil Schwarzenegger debeluh 3.stopnje, ko je bil na višku forme. Mišice so 3x težje od maščobe, je pa treba upoštevati še kopico drugih faktorjev (kosti, voda itd). Najboln kriminalno pa je dejstvo, da lih ministrstvo za zdravje uporablja staro in propadlo metodo ITMja pri določanju prehranjenosti posameznika.
evaevi
# 23.10.2016 ob 11:46
arnolfus
Po zgornjih podatkih o indeksu, je primerna teža za 180 cm visokega človeka gladkih 60 kg. Z 80 kg pa že spada med debeluhe?

A se hecate?


Kar brez panike, tvoj 80kilski človek je z veliko mišične mase lahko suh kot trlica.
Jaz pa pri 180cm nikakor ne bi hotela imeti 80 kil!

Ugotavljanje debelosti je enostavno.
Če ti ne pove tega že ogledalo, se ti samo v trebuh uščipni
pa če imaš tam za pest špeha, si absolutno predebel ne glede na kile.
Muzikant88
# 23.10.2016 ob 16:56
Ker mi je mar za vaše zdravje, vam bom napisal par dejstev za katere nihče noče da bi jih poznali, ker v tem enostavno ni profita. Lahko jih upoštevate ali pa tudi ne, povsem vaša izbira. Vam pa priporočam da jih :)

1. PROBLEM JE V HRANI, NE V PREMALO GIBANJA! Da skuriš eno samo kokakolo, moraš laufat uro in pol!
2. Zdrava organska nepredelana hrana ni popolnoma nič dražja kot razni McDonaldsi, KFC in ostalo predelano sranje na policah trgovin z ogromno sladkorja in transmaščob.
3. SLADKOR JE JETRNI TOKSIN! Hrana ki vsebuje ogromno sladkorja ubija vašo trebušno slinavko. Tako "hrano" jetra preko visokega inzulina shranijo DIREKTNO v maščobo! Sploh "low-fat" zadeve vsebujejo namesto maščob še več sladkorja! Po drugi strani je sadje popolnoma neškodljivo, ker vsebuje dovolj vlaknin za razgradnjo sladkorja, povrh vsega pa ogromno vitaminov, mineralov in antioksidantov.
4. Izogibajte se UHT homogeniziranemu mleku in mlečnim izdelkom (večina tržišča), ki povzročajo aterosklerozo in osteoporozo! Če že uživate mlečne izdelke si kupite kak naravni jogurt ali kefir brez sladil iz pasteriziranega ali svežega mleka od kakšne izmed manjših mlekarn. Tudi okus bo neprimerno boljši.
5. Iz stanovanj nemudoma odstranite rafinirana sončnična olja in margarine! Za kuho uporabljajte (ekstra deviško) olivno olje, za peko pa nasičene maščobe - Gree (kuhano maslo), kokosovo maščobo ali celo svinjsko mast! Boste neprimerno bolj zdravi, prav tako pa bo šel tud holesterol dol (preverjeno na lastni koži). Prav tako so koristna vsa ostala hladno stiskana olja - laneno, konopljino, bučno, itd.
6. Odstranite belo moko in izdelke iz nje (bel kruh, testenine, itd). Jejte raje izdelke iz ovesa, pire, riža, ki so neprimerno bolj zdravi tudi od polnozrnate pšenice.

Verjetno sem še marsikaj pozabil, ampak tole se mi zdi dobra osnova. Da ostanete zdravi je dovolj da tole upoštevate 80%. Seveda je za zdravje pomembno tudi dovolj gibanja in dober počitek. Želim vam obilo zdravja, Danijel.
JANEZ BLOND
# 23.10.2016 ob 11:48
Samo čakajte, da pride CETA in TTIP in vsa gensko spremenjena hrana nafilana z pesticidi se bo % samo še dvignil tja na 90% kjer so trenutno Američani.
slorevolucija
# 23.10.2016 ob 12:40
Nekaj je že na tem, da ni vse zdravo, kar danes zmečemo vase. Po drugi strani pa pozabljamo, da so se včasih ljudje preprosto več gibali, tudi otroci so se igrali zunaj namesto na spletu.

Danes je situacija drugačna. Današnji ritem življenja (in dela) je vse bolj ubijalski, stres in pomanjkanje časa pa seveda zavirata telesno aktivnost in zdravo prehrano. Kdor preživi pol dneva v službi, zato da ima dovolj denarja za položnice, je na koncu dneva tako zmozgan, da nima nobene volje telovaditi in, kar je še najbolj zaskrbljujoče, ukvarjati se z otroki. Najlažje jim je pač dat telefon ali tablico v roke pa naj se sami zabavajo medtem ko se starši po napornem dnevu sproščajo na kavču v spremstvu nezdrave hrane in pijače ob gledanju nekvalitetnih televizijskih vsebin.

Ne pravim, da se ne da najti nekaj malega časa zase in svoje telo ter družino, ampak za to rabiš tudi precej volje in potrpljenja, kar zna biti problem če te pred tem v službi gonijo osem ur ali več.
burruchaga1986
# 23.10.2016 ob 11:55
Nismo najmočnejši, smo pa sedmi najmočnejši. Not bad
acoschwanz
# 23.10.2016 ob 11:35
uizzi: zaplete se že pri definiciji "nezdrave" hrane
Lukos
# 23.10.2016 ob 12:57
Kako lahko je samo reči, kriva je hrana, poceni junk food, hitra hrana.....Noben pa ne reče, da so si debeli v zelo veliki meri sami krivi, ker se prenajedajo in se ne gibajo. Potem pa za potuho rečejo, da si nemorejo pomagati pač hitra hrana in geni.

Treba je jest normalne količine in se malo začet gibat. Glede hitre hrane pa tako, če se ne prenajedaš neboš debel pa lahko vsak dan ješ hamburger problem bo, da čez par let lahko kakšnega raka dobiš ali pa druge bolezni.
anny22
# 23.10.2016 ob 12:18
In ob tem podatku odstotek in pol prebivalstva teče čez en teden na Ljubljanskem maratonu. Nekaj ne štima.
Oziroma...imamo dve ostro ločeni skupini, skupino višlje izobraženih z zdravim življenjskim slogom in normalno težo in nižje izobražene, ki so tam, kjer sonce ne posije.
pravaresnica123
# 23.10.2016 ob 12:04
Glede na to kdo prihaja v EU, bomo po novem vsi suhi, pa še lačni za povrh!!! TO NI ZA BRISAT!
gizmolinux
# 23.10.2016 ob 12:03
Torej, reši nas lahko le Ceta ali TTip, saj potrebujemo več zdrave prehrane. Naš rešitelj je mighty sodobna prehrana iz Novega sveta.....in z roko v roki sodobna farmalološka industrija.
(sarkazem). Jota, krompir in solata...zakon
JJstyle
# 23.10.2016 ob 16:17
Sladkor v predelanih živilih v kakršni koli obliki je dejansko velik problem. V eni univerzitetni avstralski empirični študiji so izvedli poskus v katerem sta dve skupini moških me 25 in 35 letom starosti nadzorovano dnevno zaužili 2.800 kalorij živil dnevno. Prva skupina zgolj z neprocesirano hrano (sladkorja zgolj toliko kolikor ga naravno v hrani) z normalno stopnjo maščob, druga skupina pa "zdravo" procesirano hrano ne junk fooda (razni smoothiji, cornflakesi, sadne tablice, itd.) z nizko stopnjo maščob, a zato dodanimi sladkorji. Po šestih mesecih je prva skupina obdržala prvotno težo (+- 1 kg), druga pa se je kljub enakemu vnosu kalorij kot prva skupina zredila povprečno za 4 kg. Se pravi skupina višjo stopnjo maščob v prehrani in veliko nižjo stopnjo sladkorja, ob enakem dnevnem vnosu kalorij, ni imela težav s težo, druga, na procesirani hrani, ki vsebuje visoko stopnjo sladkorjev, pa bi od nadaljni dieti kmalu postala predebela. Problem nastane, ker celotna svetovna živilska industrija sloni na prehrani z zelo visokimi vsebnostmi sladkorja, ki so v hrani nadomestili maščobe, ko se je v 60-ih začela gonja proti maščobam.
jaskelainen
# 23.10.2016 ob 12:45
Količina hrane je problem. Preveč je vsega, zato se nažiramo.
dego47
# 23.10.2016 ob 12:41
Pri debelosti je večinoma kriva količina hrane,čeprav kvalitete ne smemo zanemariti.Vse izvira iz glave.
Jonson
# 23.10.2016 ob 14:56
@evaevi

Včasih so tudi jedli sladkor ('60 '70 '80 leta), ampak ga ni bilo veliko. Bla je tortica, ampak mogoče enkrat na dva tedna. Danes pa vsak dan.

Danes se poje veliko več sladkorja, kot včasih.

Res pa je tudi, da se je včasih bolj gibalo, kot danes.
Dubjo
# 23.10.2016 ob 14:39
Glede na zgornjo tabelo o izobraženosti,izgleda da so Romuni najbolj izobražena nacija v EU.
vnk
# 23.10.2016 ob 13:29
Zadnja leta poslujem tudi z vrtci in šolami.
Zaposlene v vrtcu pripovedujejo, da so otroci pravi motorični invalidi.


KLIPANa pustijo blizu otrokom? Nič čudnega.
vr4b3c
# 23.10.2016 ob 12:55
nekateri bi radi davek na to, davek na tisto, davek na tretje, pod drugo novico pa potem ti isti jamrajo, da je preveč davkov... če ste tako zafrustrirani, da postanete popolnoma penasti že ob tem ko vidite sladkor, ali bog ne daj, vidite koga, ki spije kozarec coca-cole, imate več kot očitno probleme sami s sabo... meni ob 178 centimetrih in 82kg nič ne manjka (strokovno rečeno imam "povišano telesno težo", idealni kilogrami zame so baje med 58,6 (tole se sliši full zdravo) in 79,2), vem pa, da se gibljem absolutno premalo in hrana pri tem nima nobene veze, ker pojem že tako ali tako bolj malo v primerjavi s kolegi, ki lahko pojedo še enkrat več na dan pa se jim to ne pozna, ker se pač več gibljejo / imajo hitrejšo presnovo... Da mi bo pa pri tem kaj pojem nekdo drug diktiral kaj smem in kaj ne, mu pa brokoli nekam vtaknem
ferdo12
# 23.10.2016 ob 12:27
Soj cajt so bli ljudje bolj ljepi an bolj debjeli

ka so radi kej dobrega spili an kej dobrega pojeli

an ne tko ku dans ka človk je` slabš ku miš

an se zdi sam sebi ljep samo če je suh, ko štekuiš.

Soj cajt dragi moji aaa ja blo pej takuo,

so te meli za bolanga če si jih jemu menj ku sto

taprav djec je muogu mjet narmanj studvejsti kilu

an je lohkor, ma ne da b`se silu pojeu pu prasca tako po čres.
pašeresje
# 23.10.2016 ob 11:37
sladkor je poceni, ljudje ga imajo radi in kupujejo sladke zadeve, to je čisti profit, simpl ko pasulj

vlada pa noče obdavčit sladkih pijač, ker bi to "prizadelo gospodarstvo"

ampak zakaj je vlada, za dobro ljudi ali za dobro (določenega!) gospodarstva, ki naj bi bilo dobro za (določene!) ljudi?
kolkrkaplc
# 23.10.2016 ob 16:23
Na 7. mestu? Po nekaterih ocenah je to pokazatelj uspešnosti, za nasprotni primer kažejo na Severnokorejce, ki so suhi.

Industrijska hrana v trgovskih centrih ni hrana ampak je skupek kalorij in balastnih snovi, ki je proizvedeno za čimnižjo ceno. Sredstva ne izbirajo, da pridejo čim ceneje skozi. Potrošnik pa je nekvalitetno, glavno, da je trebuh sit in da izgleda hrana lepo, spolirano brezmadežno sadje ali pa lepa slikica na škatli.
Dragoon
# 23.10.2016 ob 15:54
Razlogov je verjetno kar nekaj. To, da se razlike v družbi povečujejo in si tisti z minimalcem ne morejo več privoščiti dobre hrane, je pač dejstvo, kot je dejstvo tudi to, da od vstopa v EU kvaliteta hrane na policah naših trgovin pada in da je industrijsko predelana hrana osiromašena, škodljiva in redi. Sadje in zelenjava v trgovinah sta pa sploh neke čudne kvalitete, edino tisto z vrta je še primerno.

Popularizacija ameriškega načina življenja, vstop McDonaldsa in ostalih ponudnikov hitre hrane tudi terja svoj davek. Takšna hrana je pač cenovno dostopna za vse, hkrati pa za nekaj časa nasiti, ampak zgolj zato, ker napolni želodec in ima ogromno kalorij, ki gredo vse v zalogo, torej v maščobo, telo pa ne dobi kakšnih vitaminov, mineralov ipd. Zato je, ko se sprazni želodec, hitro spet "lačno". In dobi še en burger.

Mi ne rabimo nekih sporazumov, ki bodo omogočili severnoameriškim multinacionalkam, da procent debelosti spravijo na ameriški nivo, ampak strožje standarde glede kvalitete hrane.
Dubjo
# 23.10.2016 ob 14:45
Je pa res da se velika večina ljudi,po tridesetem kar nekako zapusti in jim ni več kaj dosti mar za to kako izgledajo navzven,kar seveda vpliva tudi na to da se njihovi partnerji vedno pogosteje obračajo za takšnimi kot so bili njihovi,ko so se spoznali.
ErikD
# 23.10.2016 ob 13:58
še nekaj za tiste ki se izgovarjajo na gene in metabolizem: na 100 debelih jih je zgolj 3-4 debelih zaradi bolezni (ščitnica in drugi metabolični problemi). Če najdem link s podatki, ga pripopam gor.
tekuma
# 23.10.2016 ob 12:51
Rabmo samo JJ na oblasti pa bodo mediji kmalu popravli sttistiko na kronično podhranjene:.)))

Glavni ampak res glavni problem je da danes se ne je ampak PRENAŽIRA!! Količina je problem, ker danes so ljudje bistveno manj aktivni jedo pa ko bi cel dan drva sekal!!

Potrebno bi bilo (kjer se da) enostavno zmanjšat doze v prehranskih izdelkih, Prepoved in obdavčitev ni fer do vseh tistih ki redkeje posegajo po teh izdelkih pa če so revni ali pa bogati nima veze to ni fer.
aanton
# 23.10.2016 ob 11:39
danes kebap nič.....peč pokvarjen!!
svyatoslav
# 23.10.2016 ob 11:21
In ti debelinkoti naj bi šli zopet na vzhodno fronto proti osovraženi Rusiji?
Šalo na stran.
Hrana že dolgo ni več kar bi morala biti.
Hidrogenizirane maščobe, kravje mleko, pšenica polna glutena, aspartam, fluor, razni rakotvorni E-dodatki, GMO, špricano s pesticidi, sladkor...
Zahodni človek v naslednjih desetletjih lahko pričakuje povprečno življensko dobo 50 let, 3/4 populacije obolele za rakom in kronično neplodnost deklet.
Ne rabijo ruskih atomskih bomb, se bodo že sami uničili.
miha171
# 23.10.2016 ob 18:25
@Muzikant88
+1 od mene
Kar si napisal, sploh ni tako težko najti v različnih literaturah. Meni je pa fascinantno, da se ljudem tega ne da malo raziskat.
Aja, pa napisat si hotel Ghee, ne Gree :)
Aardvark
# 23.10.2016 ob 14:37
Pa tak članek. Debeluhi tu in tam, kilogrami gor in dol, vsi smo predebili, sladkor, maščobe, vse nas bo ugonobilo... Me kar vse mine in grem zato iz protesta na nedeljsko kosilo.
saigon
# 23.10.2016 ob 12:10
hahahahaha ne morš vrjet pa od kje vam ta matematika torej si če imaš 190cm in 100kg popolni debeluh haha pa niti nevejo česa imaš 100kg lahko si mišičast lahko maš pa špeh v isti teži no pa čist tko by the way ko sem jaz imel samo 100kg pri 192 cm sem zgledal prov shiran.... maščobo pa debelost boste pa vi pametnjakoviči pač moral mal drugače zmeriti ane ...če mam en centimeter kožne gube na trebuhu pa nekaj milimetrov na rokah pri indeksu iz vašega računa 27 je potem nekaj narobe a se vam ne zdi hahaha bedno res ........v prvi vrsti moraš vedeti česa imaš ti 100 kg špeha ali mesa to pa je po vaši formuli vseeno važna je samo teža........ in še šetvilke indeks 18 ki je meja za podhranjenost bi jaz pri 192cm imel potem pri malo nad 60kg a si predstavljate tipa pri 192 cm z 65kilami........ SEM PONOSEN DA SEM DEBELUH IN SREČEN TAK KOT SEM VI PA BODITE ZDRAVI Z 60KILAMI PRI 192CM
ErikD
# 23.10.2016 ob 19:23
Muzikant88, sem ti dal plus, sam z eno stvarjo se ne strinjam: olivnega olja se ne sme uporabljati za kuho, ker pri toplotni obdelavi se uničijo vse koristne snovi v olju (fitanoli itd.) in nenasičene maščobe (zdrave) se spremenijo v transmaščobe (slabe). za peko itd. je boljše kakšno arašidovo olje, ki je odporno na visoke temperature (do 280 stopinj). Poleg tega pa namesto peči na olju, raje vržite v pečico brez olja, sam uni papir dajte čez pekač), za meso in podobno pa ga specite na žar ponvi (35 eur) in če je pol presuho, ga na krožniku mal zalijte z olivnim.
Ampak pozor na olivce - olje v PROZORNIH flašaj je zanič! vedno zatemnjena, ker svetloba tudi kuri fitanole!
gringolin
# 23.10.2016 ob 17:41
Muzikant88 dobro si napisal, se popolnoma strinjam.
kurt
# 23.10.2016 ob 16:12
tri vrste živil na katere moramo paziti oz. jih vnašati v telesa pametno in to so:
moka(škrob),sol(Nacl) ter sladkor.
To so tri bela zivila na katere moramo pazit.
Lp
megan
# 23.10.2016 ob 15:56
Mislim, da je sladkor, ki je prisoten v skoraj vseh industrijskih živilih glavni razlog za te debelosti. Verjetno nekaj priporomore še škrob, ki ga je veliko v beli moki in krompiju in aklohol, ki ima tudi veliko energijsko vrednost, maščobe, proti katerim je taka gonja pa mnogo manj.
Sladkor je verjetno škodljv podobno kot nikotin in povzroča podobno odvisnost, zato bi bilo nujno na podoben način omejevat njegovo uporabo, kot uporabo tobačnih izdelkov. Meni se zdi še posebej sporno to, da se sladkarije lahko oglašujejo kot hrana, ki naj bi bila zdrava za otroke. Saj vsi poznamo tisto o "mleka polni čokoladi" v kateri realno sladkor predstavlja 60% mase. Drug problem pa je prikrit sladkor, ki je skoraj v vseh živilih. Sadni sok se sliši, kot zelo zdrava pijača, pa ni ker je močno sladkan, za jogurt velja podobno, razne otroške kašice tudi ...
Žal pa so lobiji premočni, da bi si upala verjet, da se bo kdaj omajila raba sladkorja.
Skippy
# 23.10.2016 ob 13:37
ITM je že zdavnaj zastarela metoda določanja debelosti.

Ja, tudi Marija Šarapova je bila anoreksična najstnica. Ampak tem tu gor ne moreš dopovedati (in še celo navijajo za neke zakonske omejitve na tej osnovi), da več kot stoletje staro merilo pač ne služi ničemur.

In kot je nekdo napisal - včasih smo sladkor jedli kar z žlico. Nič ni bilo boljšega. Pa smo bili zelo suhi.
Skippy
# 23.10.2016 ob 13:32
sladkor je poceni, ljudje ga imajo radi in kupujejo sladke zadeve, to je čisti profit, simpl ko pasulj

vlada pa noče obdavčit sladkih pijač, ker bi to "prizadelo gospodarstvo"


Zdaj ste se spravili na sladkor. Če bi bil malo starejši, bi vedel, da je bila popolnoma identična gonja proti maščobam. Za katere so potem "ugotovili", da niso krive.

Kriv je izključno človek, ki poje več kot porabi. Struktura hrane je drugotnega pomena.
Kazalo