Zdravje
Z novim nacionalnim programom do preventivnega odkrivanja 20 presnovnih bolezni pri novorojenčkih. Testirali bodo vse slovenske novorojenčke. Foto: BoBo
Z novo aparaturo bodo na UKC-ju Ljubljana testirali vzorce iz vseh 12 slovenskih porodnišnic. Foto: BoBo
VIDEO
Testiranje novorojenčkov...

Dodaj v

Z novim testiranjem novorojenčkov bodo preprečevali presnovne bolezni

Cilj nadgradnja testiranja na 50 genetskih bolezni
7. september 2018 ob 18:08,
zadnji poseg: 7. september 2018 ob 18:14
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija, STA

UKC Ljubljana je v uporabo prejel aparat, s katerim bo omogočena diagnostika 20 presnovnih bolezni pri novorojenčkih. Nacionalni program testiranja novorojenčkov bo stekel 1. oktobra. Z novo aparaturo bodo testirali prav vse slovenske novorojenčke.

V programu se bo povezalo vseh 12 slovenskih porodnišnic v enoten komunikacijski sistem, ki bo povsem avtomatiziran. Gre za popolnoma nov način testiranja, pri katerem iz ene same kapljice krvi lahko odkrijejo celoten spekter genetskih oziroma prirojenih bolezni, hkrati pa imajo vse pripravljeno za nadgradnjo, s katero bi stopili v korak z najboljšimi svetovnimi centri.

Doslej so pri novorojenčkih izvajali teste za pomanjkanje ščitničnega hormona in za presnovno bolezen fenilketonurijo. Po novem bodo novorojenčke testirali na 20 presnovnih prirojenih bolezni. Denimo ko se dojenček rodi z okvaro enega samega dela presnove, se samo ena aminokislina ali druga molekula v jetrih ne more presnoviti, zaradi česar se v telesu začnejo nabirajo strupene snovi, pojasnjuje pediater Tadej Battellino, predstojnik kliničnega oddelka za endokrinologijo, diabetes in presnovne bolezni na UKC-ju Ljubljana.

"Če okvarjajo možgane, pride do zastoja v razvoju, krčev, če okvarijo jetra, lahko pride do slike, ki je zelo podobna zastrupitvi, in otrok lahko v tednu, dveh umre. S tem ko umaknemo to spojino, ki je telo ne more presnoviti, bolezen popolnoma izgine," je pojasnil.

Testiranje zgolj ozdravljivih bolezni
V tem se takšno testiranje oz. presejanje razlikuje tudi od presejanja na nekatere druge prirojene bolezni, denimo nevrološke ali pa rake, ki jih ne znajo še zdraviti. "Ne gre za to, da ne bi znali odkrivati drugih bolezni, ampak etičnost presejanja sloni na tem, da znaš bolezen zdraviti, preprečiti škodo," je dejal.

Vseeno pa si želijo, da bi jim ministrstvo kmalu spet prisluhnilo in bodo dobili dovolj zmogljiv aparat, ki bo omogočal genetsko testiranje še denimo 50 drugih prirojenih bolezni, ki jih v tem trenutku sicer še ne znajo zdraviti, je pa verjetno, da jim jih bo uspelo zdraviti v kratkem času.

Celoten proces bo avtomatiziran
Nekaj takšnih otrok so doslej odkrili s selektivnimi testi v primeru blažje oblike bolezni prek klinične slike, zdaj jih bodo odkrili, še preden se bo otroku kar koli zgodilo. Trenutno poteka med bolnišnicami še logistika za pridobitev akreditacije. "To pa pomeni, da se ob odvzemu vzorca v lokalni porodnišnici generira črtna koda, ki potem avtomatizira potek poti in analize vzorca ter sporočanje izvida, tako da človeška roka na tej poti ne more narediti napake," je še pojasnil Battellino.

Njihov cilj pa je prehod na neposredno genetsko testiranje, s katerim bi lahko odkrivali kar 50 genetskih bolezni. "Vse imamo pripravljeno, da testiranje nadgradimo na raven, ki jo ima samo pet najbogatejših na svetu, torej na neposredno genetsko skeniranje, resnično upamo, da bo posluh države dovolj velik," je sklenil pediater. Za to potrebujejo še dodatno opremo, želijo si jo do konca leta, je poročala Helena Lovinčič.

Denar zagotovilo ministrstvo za zdravje
Aparat, ki bo omogočil presejanje novorojenčkov na prirojene presnovne bolezni, je v celoti financiralo ministrstvo za zdravje, stal pa je slabega pol milijona evrov. UKC je poskrbel za nove napeljave, ki omogočajo delovanje aparatov, za kar so namenili okoli 50.000 evrov. Prav tako je nacionalni program presejanja pri novorojenčkih uvrščen v splošni dogovor, kar pomeni, da ga bo krilo obvezno zdravstveno zavarovanje.

Generalna direktorica direktorata za javno zdravje na ministrstvu za zdravje Mojca Gobec je ob predaji dejala, da se s to aparaturo daje "našim otrokom pomembna možnost, da te bolezni zgodaj odkrijemo, da jih ustrezneje zdravimo". Prepričana je, da se Slovenija zagotovo uvršča med države, ki za otroke in mladostnike nudijo zelo kakovostne in dobre zdravstvene storitve.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
Kermit
# 07.09.2018 ob 18:56
Funkcionalna nepismenost, nepoznavanje biologije in nerazgledanost v vsem sijaju. Slovenec: proti GENETSKIM BOLEZNIM se ne cepi. Nič bat. Pika. Emsho, javnost redko bere sezname, mogoče prve tri alineje (in itak vecina nima pojma zakaj gre). Mrgo, genetsko pogojene bolezni se preprečuje le s kondomom in tabletkami. Kakor hitro rata otrok nastane možnost, da gre kaj narobe, lahko podedovano ali zaradi mutacije, napak v prepisih... 1970, ti jih imej 15 in se tolaži s tem. Odsvetujem tudi cepljenje, antibiotike, operacije, morebiten inzulin...saj veš, naj narava odloči. Začni pa pri sebi (v kolikor ni prepozno). Sumtb, naj te raje skrbi zloraba davkoplacevalskega denarja
Binder Dandet
# 07.09.2018 ob 20:29
Neverjetno kako slabo berete nekateri. S testom bodo ugotovili, cesa dojencek ne presnavlja in potem bo imel dieto brez te snovi. Posledicno se telo ne bo zastrupljalo s to snovjo in odpade bolezen. Za najbolj tumaste plasticen primer. Ce clovek, ki je alergicen na araside, arasidov ne je, nima bolezenskih znakov.
Matjaz82
# 07.09.2018 ob 19:31
Čudno, da se tega niso prej spomnili. 50.000 e v zdravstvu pač ni nič. Vsak predstojnik dobi na leto toliko po strani, ne rečem,da nezakonito, pa vseeno. Pri pripomočkih pa je to sploh zanemarljiva vsota.
Kermit
# 07.09.2018 ob 21:19
zeus, pa saj ni problema, če ti nočeš, da se tebe fila z farmacijo, ampak prosim, bodi dosleden. Ne obračaj se na dohtarje, ko se boš krvavo podelal ali se pičil na sumljivo trsko, velja? Sicer pa, o kakšni genetski terapiji govorimo? Recimo, da je otrok podedoval diabetes. Obstajajo zdravila, kajne? In prej ko začne prejemati, bolje bo. Da ti niso blizu ideje brkatega strička in bi pustil vse nepopolne umreti, da se ne skvari genetski pool? Genetska manipulacija lahko sicer hitro prestopi meje etičnega (nnpr naročanje le modrookih otrok moškega spola...karikiram), hkrati pa ponuja neslutene možnosti za zdravljenje neozdravljivih bolezni. Nikomur ne privoščim muk ob čakanju rezultatov, ali ni otrok slučajno v klubu 65 vrtnic.
Binder Dandet
# 07.09.2018 ob 20:31
@zeus zenng:
Koliko si star? Ne uporabljas antibiotikov? Bi te rad videl po operaciji, kjer pride do bakterijske okuzbe. Eni res ne vidite 5cm dlje od nosa.
PikiMiki
# 07.09.2018 ob 20:13
@Mancica
Jaz sem dobil aparat za merjenje sladkorja, ko sem bil 9 let star in ni bilo nobenih komplikacij.
Nekinej
# 07.09.2018 ob 21:10
Slovenci imamo res neverjeten talent iz vsake dobre novice nardit slabo...
josh k.
# 07.09.2018 ob 18:55
Pohvalno. Seveda dvomljivcev, nergačev ne bo manjkalo...takih noben test ne odkrije...ponavadi se sami.
Emsho
# 07.09.2018 ob 18:29
Že 3 članek na to temo, pa še vedno nikjer seznama na kaj testirajo...
mikrobiolog
# 08.09.2018 ob 07:32
Komentarji res na nivoju. Za kaj pri presnovnih beznih gre je se najbolje zadel Binder, ki pa na zalost ni dal najboljsega primera. Morda najbolj znana presnovna bolezen je fenilketonurija, zaradi okvare encima ni pretvorbe alanina. Ta se kopici in poskoduje mozgane. Ce se izogibamo hrani bogato s to aminokislino, lahko normalno zivimo. Ce pa pri dojencku ne odkrijemo te bolezno dovolj zgodaj, pride lahko do hudih poskodb mozganov. Kaj sledi mislim, da si vsak zna predstavljati.
Kermit
# 07.09.2018 ob 21:39
Mrgo, napisal si, da s genetskim testiranjem ne bodo preprwčevali bolezni, le odkrivali. No, moj odgovor je, da se jih popolnoma prepreči le s kondomom.
bojan_vasiljevic
# 08.09.2018 ob 19:55
Z novo aparaturo bodo testirali prav vse slovenske novorojenčke.
Nobena zakonodaja ne zahteva obveznosti tovvrstnega testiranja. Ne gre za gotovo in obvezno dejstvo. In kot naslednje. redkih bolezni je na tisoče, ponekod se celo enormno povečuje incidenca, ti se pa pri 30-50 primerih letno se obnašajo kot da je padla Luna z neba. Proritete so jim čisto zamešane.
bruhnmici
# 07.09.2018 ob 23:27
Fantastično!!! To je pa res dobra novica.
zeus-zengg
# 08.09.2018 ob 11:07
discoversci
Tako bodo zavarovalnice bolje optimizirale svoje dobičke in višale premije posameznikom, ali pa jih sploh zavrnile pri postopku zavarovanja..
-------------
pa ne samo to , zaradi vseh teh zaščitnih metod bodo farmacevtske korporacije še bolj zaslužile , ničesar pa seveda ne bodo vrnile v pokojninske sklade recimo , ki so zaradi vse daljše življenske dobe in vse krajše dobe človeške operativne sposobnosti že skoraj ,, v komi ,, ...
mikrobiolog
# 08.09.2018 ob 07:40
Nekateri celo predlagate, da se posega v naravno selekcijo. Zakaj bi to bilo nujno slabo? Ali je za clovestvo res npr. Hawkins naredil toliko slabsega kot npr. Janez, ki je fizicno zdrav in pridno hodi vsak dan v fitnes in zivi pri 50ih pri mami?
mikrobiolog
# 08.09.2018 ob 07:37
Kar se tice raznoraznih teorij zarot. Sedaj se bo te bolezni preverjalo z biokemijskim testo, novorojenckom se ne bo odvzet material za DNA.
Kri za raznorazne zbirke, ki bi jih lahko zlorabljali za zavarovalnice itd. Pa se ze sedaj odvzemajo. Vsak je ze kdaj bil na kaksnem pregledu, kjer so mu odvzeli kri in bi tudi to lahko zlorabili.
TETE
# 11.09.2018 ob 18:49
P R A V I L N I K
o spremembi Pravilnika za izvajanje preventivnega zdravstvenega varstva na primarni ravni
1. člen
V Pravilniku za izvajanje preventivnega zdravstvenega varstva na primarni ravni (Uradni list RS, št. 19/98, 47/98, 26/00, 67/01, 33/02, 37/03, 117/04, 31/05, 83/07, 22/09 in 17/15) se v poglavju 2.a.2. Obvezni preventivni zdravstveni ukrepi in cepljenja ter drugi potrebni preventivni ukrepi besedilo točke Presejalna testa za odkrivanje fenilketonurije in kongenitalne hipotireoze spremeni tako, da se glasi:
»Presejalno testiranje novorojencev za vrojene bolezni
Presejalno testiranje novorojencev za vrojene bolezni (v nadaljnjem besedilu: testiranje za vrojene bolezni) obsega testiranje za:
– kongenitalno hipotireozo,
– fenilketonurijo (PKU),
– bolezen javorjevega sirupa (MSUD),
– izovalerično acidemijo (IVA),
– glutarično acidemijo tip I (GAI),
– glutarično acidemijo tip II (GAII),
– pomanjkanje zelo dolgoverižne acil-CoA dehidrogenaze (VLCAD),
– pomanjkanje dolgoverižne 3OH-CoA dehidrogenaze (LCHAD),
– pomanjkanje srednjeverižne acil-CoA dehidrogenaze (MCAD),
– propionsko acidemijo (PA),
– metilmalonsko acidemijo (MMA),
– pomanjkanje karnitin palmitoiltransferaze I (CPTI),
– pomanjkanje karnitin palmitoiltransferaze II (CPTII),
– motnjo vnosa/transporta karnitina (CUD),
– pomanjkanje holokarboksilazne sintaze (MCD),
– pomanjkanje â-ketotiolaze (âKT),
– pomanjkanje 3-metilkrotonil-CoA karboksilaze (3-MCC),
– tirozinemijo tip 1 (TYRI).
zeus-zengg
# 09.09.2018 ob 13:14
Z novo aparaturo bodo testirali prav vse slovenske novorojenčke.
-------------
to je zelo ,,hudičevsko,, vsiljevanje določenega presejalnega programa , ki so ga spet ,, izumili ,, farmacevti ki že tako ali tako obvladujejo ( poleg ,,računalničarjev,, softverašev in ostalih virtualnih ,,drogerašev ,,) - večino kapitalističnega sveta . Kje je zdaj preventiva , ki je že davno ugotovila , da ženske pod intelektualnim stresom v pozni dobi ne bi smele imeti otrok , ker bodo imeli malčki še več redkih bolezni , strahu in živčnosti od njih samih ... Naj razume kdor more ...
1970b
# 08.09.2018 ob 09:43
Nekateri celo predlagate, da se posega v naravno selekcijo. Zakaj bi to bilo nujno slabo? Ali je za clovestvo res npr. Hawkins naredil toliko slabsega kot npr. Janez, ki je fizicno zdrav in pridno hodi vsak dan v fitnes in zivi pri 50ih pri mami?

Zmagovalec te tekme je zagotovo Hawking, ki ima poleg znanstvene kariere tudi 3 otroke. Janezova edina "punca" pa je še vedno mama.

Amiotrofična lateralna skleroza se pri veliki večini pojavi relativno pozno, tako da posamezniki lahko prenesejo svoje gene.
Binder Dandet
# 08.09.2018 ob 11:44
Pa cisto prevec mesas stvari. Odkrivanje prensovnib bolezni in izbrati primeren tretma nima veze z antibiotiki in njihovo zlorabo.
Binder Dandet
# 08.09.2018 ob 11:43
@zeus-zenng:
Prevec si podvrzen zarotniskemu razmisljanju. Nobena genska terapija ni omenjena. Si sploh prebral clanek?
zeus-zengg
# 08.09.2018 ob 11:30
kermit
zeus, pa saj ni problema, če ti nočeš, da se tebe fila z farmacijo, ampak prosim, bodi dosleden. Ne obračaj se na dohtarje, ko se boš krvavo podelal ali se pičil na sumljivo trsko, velja?
--------------
to načeloma tudi vedno počnem . antibiotike odklanjam po tistem ko sem imeli z njimi zelo slabe izkušnje in se raje zdravim z domačimi ,,zdravili ,, kolikokrat sem se že ranil ali ,,stopil na žebelj ,, ali me je pičil kak insekt (sršen ) sploh nisem štel . Pred leti sem imel putiko pa seveda kljub bolečinam nisem jemal protibolečinskih tablet , prav tako ob kakem drugem vnetju ( recimo zobje ) . Počakaš nekaj dni in mine . Načeloma skoraj ni bolezni , ki jo človek ne bi mogel pozdraviti sam , če se zaupa svojemu telesu . Boleče koleno , so mi zašuštrali pa sem ga pozdravil sam - seveda je ob recimo zlomu kosti potrebno poiskati zdravniško pomoč ( ali kakem običajnem kirurškem posegu ) - je pa pomolnoma neprimernu ob vsakem ,,prehladu ,, drveti na urgenco . Sprašujem se ali so čakalne vrste rezultat slabe organizacije ali pa povečanja števila ,,bolnikov ,, ki bi se lahko pozdravili tudi sami ...
1970b
# 08.09.2018 ob 00:30
Glejte, če človek napiše, da se s takšno obliko testiranja posredno oslabi kompetitivnost vrste in se ga potem briše, se mi ne zdi primerno.

Kakorkoli obrnemo je to resnica in ni namenjena žaljenju oziroma omaleževanju prizadevanj za manjšo smrtnost dojenčkov.

Še ne dolgo nazaj je večina otrok umrla preden so dopolnili 5 let, zdaj je to strašljiva izjema.

To zagotovo vpliva na genski pool človeštva. Morda bo v ne tako daljni prihodnosti "genome editting" edina rešitev.
MrBugar
# 07.09.2018 ob 22:17
Potem pa svizec zavije čokolado....in rodila se je vijolčna krava.
mrgo12345
# 07.09.2018 ob 18:33
S testiranjem seveda ne bodo preprečevali bolezni. Samo odkrivali.
zeus-zengg
# 08.09.2018 ob 11:02
1970b
Kakorkoli obrnemo je to resnica in ni namenjena žaljenju oziroma omaleževanju prizadevanj za manjšo smrtnost dojenčkov.
------------
zanimiva je logika nekaterih fiziološko ,,utrujenih ,, človeških ,,kreacij ,, da je žalitev če nekdo zagovarja smiselno naravno selekcijo kontra vse vrstam presajalnih in zaščitniških testov , zdravljenj in ohrajevanj življenja , ki dokazano ne vodijo drugam kot v permanenten strah pred boleznijo , življenjem in konec koncev pred naravnim okoljem . Posledice : anksioznost , živčnost , nezaupanje v lasten organizem , strah pred imeti otroka , tehnološka zasvojenost , potrošništvo in karierizem kot beg pred realnostjo , neracionalna želja po stalnem preverjanju svojega zdravstvenega stanja , pretirano slepo zaupanje v ,,pomoč od zunaj ,, .. itd . to se pač ne more drugače končati kot v religiji sočutja in ukinitve lastnega ega . Kaj bo potem pa je tako ali tako jasno ...
zeus-zengg
# 08.09.2018 ob 10:36
Nekateri celo predlagate, da se posega v naravno selekcijo. Zakaj bi to bilo nujno slabo? Ali je za clovestvo res npr. Hawkins naredil toliko slabsega kot npr. Janez, ki je fizicno zdrav in pridno hodi vsak dan v fitnes in zivi pri 50ih pri mami?
---
tako razmišljanje seveda pelje v ,,svet Hawkins-ov,, kjer se bodo ljudje na koncu vsi vozli na vozičkih in virtualno komunicirali , dokler se jih ne bo narava ,,usmilila,, in opravila z nepotrebno ,,škart robo ,, ... Kaj pa ima Janez in njegova mama s tem mi pa ni čisto jasno - razen tega da bi bilo potrebno manj poslušati razženščene ženske ter kdaj tudi po moško udariti po mizi ....
1970b
# 08.09.2018 ob 07:49
Sedaj se bo te bolezni preverjalo z biokemijskim testom

https://en.wikipedia.org/wiki/Newborn
_screening#Laboratory_testing


Glede na napisano predvidevam, da gre za kombinacijo encimskih, imunoloških in molekularno bioloških tehnik (odvisno od bolezni).
discoversci
# 07.09.2018 ob 22:59
Tako bodo zavarovalnice bolje optimizirale svoje dobičke in višale premije posameznikom, ali pa jih sploh zavrnile pri postopku zavarovanja, zaradi prevelike rizičnosti. Kle nam pa prodajajo neke zgodbice o zdravljenju. Verjamte, da bodo iz krvi pregledali še mnooogo drugih markerjev, pa mi še vedeli ne bomo. Letno povprečno umre 10 dojenčkov v 7 dneh do 27 dneh. Sedaj se pa vprašajte koliko teh zaradi neke aminokisline ? B.S. Folk je res blesav, da naseda na te fore. To je dejansko kriminal. Na te fore nasedajo na zahodu že dlje časa, ampak mi smo s pametjo pač še bolj zadaj, kot povprečni američan, ki ima IQ pod 100. Ta vrednost Slovencem očitno postaja, ali pa je postala asimptota.
Razmisljamo
# 07.09.2018 ob 22:38
Res je. O tem ste že pisali. Očitno gre za pozitivne novice v zdravstvu ob ustoličenju nove vlade. Važno, da bo sicer vse ostalo po starem: preplačila, dobavitelji, slaba organizacija.
EluD
# 07.09.2018 ob 21:29
Pozdravno, verjetno kar nekaj €.... hmmm sem rojen v 60 letih prejšnjega stoletja, uppppsss kako se ti "sliši". Nedonošenček, prekmalu... OK. Hvala, ker so imeli v LJ inkubatorje, jaaaa eni izmed prvih HVALA..... Preživel sem v bolnici 3/4 leta pač šeeeeee vseeee otroške bolezni, hmmm dojile so me vse mamice a ne....Preživel!!!!! Če bi imeli to aparaturo hmmm, bi bil podhrajem????? No na misel mi je prišlo tak spontano... Kdo bi vedel?
zeus-zengg
# 07.09.2018 ob 20:02
Ne vem, zakaj meni to pišeš. Meni je jasno, da s testiranjem ne morejo popraviti genetskega materiala. V bistvu genetske bolezni ne moreš preprečiti,
-------------
seveda se je ne da preprečiti , Če preprečiš nekaj vzpodbudiš nekaj drugega . Želja da bi človek bil brezhiben izven naravnega življenja je isto kot želeti priti na luno po lestvi . Problem znanstvenikov je da delujejo logično ne pa po načelu neštetosti interaktivnih tranformacij ki nikoli niso iste ampak vedno le podobne . Zdravstvena logika rešuje stvari le na ,,prvi stopnji ,, vendar jo ne razrešuje - za to bi potrebovali zdravstveno umetnost ....
Mancica
# 07.09.2018 ob 19:33
Za meritev sladkorja moraš pa prvo izpolniti vsega boga, in ko si star 40 let se mogoče usmilijo.
zeus-zengg
# 07.09.2018 ob 20:07
Seveda, tako kot vse bolezni do sedaj, zato pa smo tako zdravi. Vrste v bolnicah so pa že zgodovina.
-------------
to da je vse več ljudi bolanih kljub vse več ,,zdravnikov ,, je seveda navadna laž , tudi je umazana laž da vse več ljudi boluje za neznanimi , genetskimi in ,,kar - tako ,, bolezni da o duševnih oz. stresnih sploh ne govorimo . Presejalni testi nas vsak dan bombardirajo z telefoni pismi - vsi smo potencialno bolani - tudi to je seveda izmišljotina - važno je da kapitalizem zdravo funkcionira ...
zeus-zengg
# 07.09.2018 ob 20:44
Binder Dendet
Neverjetno kako slabo berete nekateri. S testom bodo ugotovili, cesa dojencek ne presnavlja in potem bo imel dieto brez te snovi.
------------------
neverjetno kako si učen . Jaz bi ti pa povedal neko skrivnost . Ni namreč rečeno , da to česar dojenček ne presnavlja , ne bo presnavljal tudi otrok ali odrasli človek . Če ni stalnih ,,popravljanj ,, ali ,,izzivanj ,, določene šibke točke , kako0 za božjo voljo naj se sanira . mogoče ti veš . Aja saj res - z gensko terapijo . in vse bo ok ... nekateri bi seres lahko pokrili z ušesi ...
zeus-zengg
# 07.09.2018 ob 20:39
Binder Dendet
Eni res ne vidite 5cm dlje od nosa.
----------------
seveda se nekateri bojite umreti kar sicer ni nič narobe . Obstaja pa ogromna razlika med osnovnimi antibiotiki in genetskim zdravljenjem . Nekateri res vidite srečo v neskončnih popravljanjih organizma - na koncu pa ne pomaga noben antibiotik ampak le ,,plenice ,, ...
mrgo12345
# 07.09.2018 ob 19:42
Mrgo, genetsko pogojene bolezni se preprečuje le s kondomom in tabletkami.

Ne vem, zakaj meni to pišeš. Meni je jasno, da s testiranjem ne morejo popraviti genetskega materiala. V bistvu genetske bolezni ne moreš preprečiti, lahko seveda preprečiš zanositev (pa menda ne bomo zaradi "preprečitve" genetskih bolezni ne imeli več otrok).

Koga, ki mi je stisnil minus, prosim za razlago.

PS
Seveda pozdravljam učinkovitejši pristop k testiranju novorojenčkov, zgodnja diagnostika lahko bistveno zmanjša posledice genetske bolezni.
agenda21
# 07.09.2018 ob 19:34
Z novim testiranjem novorojenčkov bodo preprečevali presnovne bolezni...

Seveda, tako kot vse bolezni do sedaj, zato pa smo tako zdravi. Vrste v bolnicah so pa že zgodovina.
agenda21
# 07.09.2018 ob 19:36
In kdo in kako bo preprečil da se ne bo zraven naredila genetska baza državljanov ki se bo potem zlorabljala ?

Bazo bo delal software proizvajalca. Zelo pogosti bodo updejti aplikacij.
zeus-zengg
# 07.09.2018 ob 19:43
Kermit
Začni pa pri sebi (v kolikor ni prepozno). Sumtb, naj te raje skrbi zloraba davkoplacevalskega denarja
--------------
nekateri seveda ne uporabljamo antibiotikov ampak se kvečem zdravimo z naravnimi zdravili ter ne obiskujemo zdravnikov z izjemo zlomljene noge ali plombiranja zoba . ko bo prišel ,,čas,, bomo pač umrli . Nekatere pa bodo seveda pri 90-h zavijali v plenice , jim dajali infuzije in antibiotike , ne bodo poznali bližnjih , ne bodo mogli pojesti grižljaja in bodo preklinjali vsak dan takega stanja , ki jim ga je dodelila,, gospa farmacija,, .. to sem imel priliko doživeti pri svoji mami . Ne slepimo se pred prihodom zahodne hiralnice ....
sumtb
# 07.09.2018 ob 18:39
In kdo in kako bo preprečil da se ne bo zraven naredila genetska baza državljanov ki se bo potem zlorabljala ?
zeus-zengg
# 07.09.2018 ob 19:27
Denar zagotovilo ministrstvo za zdravje
Aparat, ki bo omogočil presejanje novorojenčkov na prirojene presnovne bolezni, je v celoti financiralo ministrstvo za zdravje,
---------------
se sploh zavedamo kakšen eksperiment počenjamo sami s sabo ? Da bi se nekdo igral z naravo , istočasno pa sam sebe v potrošniški družbi popolnoma ,,osvobodil ,, vseh naravnih instinktov in prodal mirno življenje za stres in kariero , se tako rekoč sprl z lastnim organizmom in mu prenehal verjeti , po drugi strani pa slepo veroval v farmacijo ??' Za take reči človek ne sme biti le neskončno intelegenten ampak tudi blazno neumen ....
slo.venec
# 07.09.2018 ob 18:25
Ta članek ni nič novega, o tem se je že pisalo pred enim mesecem. Smisel tega je iskati slabosti v otroku in da se bo izbralo cepivo, ki bo otroku čimbolj škodovalo.
Kazalo