Stare pnevmatike predstavljajo bogato zalogo surovine, ki jo je mogoče ponovno uporabiti v vrsti novih proizvodov. Foto: BoBo
Stare pnevmatike predstavljajo bogato zalogo surovine, ki jo je mogoče ponovno uporabiti v vrsti novih proizvodov. Foto: BoBo

Milijarde avtomobilskih pnevmatik se že več let kopičijo po odpadih po svetu. Če je bilo pred 20 leti le okoli 17 odstotkov izrabljenih pnevmatik uporabljenih v novih izdelkih, se je danes ta odstotek dvignil na 80.
Čeprav tehnologija predelave ni nova, pa so jo nekatere izboljšave naredile ekonomsko zelo privlačno. Podjetja, ki se ukvarjajo s predelavo starih pnevmatik, te na hitro globoko zamrznejo in jih nato zmeljejo v nadvse fine prašne delce, velike okoli 50 mikronov.
Te je nato mogoče uporabiti v vrsti novih proizvodov: kot podlaga na otroških igriščih, v novih pnevmatikah (te vsebujejo okoli 10 odstotkov omenjenega prahu), okrepljenem betonu, avtomobilski izolaciji …
Uporaba takšnega prahu lahko podjetjem, ki proizvajajo pnevmatike, zmanjša stroške uporabe "deviškega" materiala do 40 odstotkov, precej pa se zmanjša tudi poraba energije pri proizvodnji novih izdelkov. Zaradi velikih zalog iz preteklih let je tudi količina surovine, ki je na voljo, ogromna.