Letos v eksperimentu, poleg TV Slovenija, sodelujejo tudi ZDF (nemška javna TV), NPO 3 (nizozemska javna TV) in VRT (belgijska – flamska javna TV). Po podatkih EBU-ja sta NPO in VRT z novimi pristopi do gledalcev vidno zvišala gledanost. Foto:
Letos v eksperimentu, poleg TV Slovenija, sodelujejo tudi ZDF (nemška javna TV), NPO 3 (nizozemska javna TV) in VRT (belgijska – flamska javna TV). Po podatkih EBU-ja sta NPO in VRT z novimi pristopi do gledalcev vidno zvišala gledanost. Foto:
Tv Lab
Po podatkih EBU-ja sta NPO in VRT z novimi pristopi do gledalcev vidno zvišala gledanost.

Projekt TV Lab je nastal na nizozemski televiziji, zanj pa so se odločili zaradi sprememb v medijskem prostoru. "Televizija ni več na enosmerni cesti. Forum gledalcev TV Laba nam je pokazal, da bi gledalci radi sodelovali pri vsebinah oddaj in razvoju televizijskega sporeda. Po zaslugi TV Laba je nastala interakcija z gledalci, ki lahko zdaj sodelujejo," je projekt opisal direktor 3. programa nizozemske televizije (Nederland) Roek Lips.

TV Lab se je začel leta 2009 kot teden eksperimentalnih programov na 3. programu nizozemske javne televizije, s čimer so avtorji so dobili priložnost, da predstavijo nove oddaje, medtem ko so gledalci imeli možnost, da jih ovrednotijo. TV Lab je nastal zaradi sprememb v medijskem prostoru in z željo po dosegu mlajših gledalcev, ko je Lips iskal načine, kako pritegniti mlajšo populacijo.

Iskanje novih poti do gledalcev
Skozi raziskovanje novih medijev in iskanje načinov vzpostavljanja interakcije z mlajšo populacijo se je rodila ideja o interaktivnem projektu TV Lab in Lips je v letu 2010 izkušnjo o novi družabni televiziji delil tudi s TV Slovenija, kjer je podrobno predstavil razvoj projekta.

Zaradi velike potrebe evropskih nacionalnih televizij po iskanju novih poti do gledalcev je nizozemska televizija skupaj z EBU-jem pripravila mednarodno izdajo televizijskega eksperimenta - Eurovision TV Lab, pri tem je aktivno sodelovala tudi Televizija Slovenija.

3. septembra bo tako Televizija Slovenija v znamenju novih oddaj in interakcije z občinstvom. V okviru oddaje Evrovizijski TV Lab bo predvajan pester nabor pilotnih oddaj, namenjen predvsem mladi populaciji. Kako izvirne so, bodo povedali gledalci sami, ki jih bodo lahko ovrednotili prek vprašalnika, objavljenega na spletni strani projekta. Svoje misli bodo imeli priložnost izraziti tudi prek aktualnih komunikacijskih kanalov, kot sta Facebook in Twitter.

Pri tem je treba omeniti, da se glasovi gledalcev upoštevajo tudi v mednarodnem prostoru in vplivajo na snovanju novih formatov po meri gledalcev.