Oglaševanje s klikom na gumb 'všeč mi je' deluje tako, da uporabnik Facebooka klikne na omenjeni gumb, če mu je storitev ali proizvod seveda všeč, to pa je vidno vsem njegovim prijateljem, prav tako pa uporabnik prejema obvestila tistega oglaševalca. Foto: Facebook
Oglaševanje s klikom na gumb 'všeč mi je' deluje tako, da uporabnik Facebooka klikne na omenjeni gumb, če mu je storitev ali proizvod seveda všeč, to pa je vidno vsem njegovim prijateljem, prav tako pa uporabnik prejema obvestila tistega oglaševalca. Foto: Facebook
Lažni profil BBC-ja, ki je bil narejen izključno zaradi preverjanja lažnih všečkov, ima 3.118 všečkov, pa čeprav fiktivno podjetje Virtual Bagel Ltd. sploh ne ponuja nobenih proizvodov. Foto: Facebook

Zgodbo je objavil britanski medij BBC, potem ko se je nanj obrnil svetovalec za trženje, ki je izrazil resno skrb nad smiselnostjo in poštenostjo oglaševanja na družabnem omrežju Facebook.

Oglaševanje s klikom na gumb 'všeč mi je' deluje tako, da uporabnik Facebooka klikne na omenjeni gumb, če mu je storitev ali proizvod seveda všeč, to pa je vidno vsem njegovim prijateljem, prav tako pa uporabnik prejema obvestila tistega oglaševalca.

Z lažnimi profili do prave skupnosti Facebooka
"Pošiljatelji nezaželene pošte lahko ustvarijo lažne profile, ki jim pomagajo širiti nevarne povezave in nezaželena obvestila, ljudi pa prelisičijo, da je njihov oglas všeč uporabnikom Facebooka. Vemo, da so uporabniki določenih profilov računalniki, ki jih lahko upravlja le ena oseba in sproducira toliko všečkov, kot jih želi. Pri tem lahko ustvari celo ustvari pravo družbeno skupnost " je dejal Graham Cluley, ki dela v podjetju za varnost Sophos.

Vse je mogoče, tudi 13-letni menedžerji
Ko so pregledovali, kdo vse so bili dejanski uporabniki za klikom na gumb 'všeč mi je', so ugotovili, da je bilo veliko uporabnikov iz oddaljenih držav, stari so bili od 13 do 17 let, njihovi profili pa so všečkali od 3.000 do 5.000 oglasov, je za BBC dejal svetovalec za oglaševanje na družabnih omrežjih Michael Tinmouth.

"Ko smo preverjali, kdo vse je všečkal oglase, smo opazili tudi primere, ko se je nekdo izdajal za Agung Pratama Sevenfoldisma, ki naj bi bil rojen leta 1997, hkrati pa naj bi bil leta 2010 menedžer v Chevronu." Prav tako naj bi bila večina uporabnikov s Filipinov in iz Egipta.

Da bi se prepričali, ali so trditve resnične, je BBC ustvaril profil za podjetje VirtualBagel, ki sploh ni imelo nobenih proizvodov. "Število všečkov iz Egipta in s Filipinov je bilo zunaj vseh meja, nekaj pa jih je bilo tudi iz ZDA in Velike Britanije," so zapisali.

Na Facebooku ne opažajo nikakršnih zlorab
Tinmouth je na zlorabo opozoril vodstvo Facebooka, iz službe za odnose z javnostmi pa so mu odgovorili: "Nimamo dokazov, da prihaja do povišanja klikov na gumb všeč mi je, ki bi jih povzročili fiktivni uporabniki ali 'obsesivni klikarji'."

Zanimivo, na začetku letošnjega leta je Facebook objavil podatek, da je od pet do šest odstotkov njegovih uporabnikov izmišljenih. Če zapišemo konkretno s številkami - od 901 milijona vseh uporabnikov jih je okoli 54 milijonov lažnih.