Kemijska skupnost je le dobila, za zdaj, popoln pregled elementov. Foto: BoBo

Element 113 so odkrili raziskovalci japonskega inštituta RIKEN, njegovo trenutno delovno ime pa je ununtrij z oznako Uut.

Preostali trije elementi pa so raziskovalno delo mešane ekipe ameriških in ruskih znanstvenikov iz kalifornijskega laboratorija Lawrence Livermore, tennesseejskega laboratorija Oak Ridge ter inštituta za jedrske raziskave v Dubni. Delovna imena novih elementov, po naraščajočem atomskem številu, so ununpentij z oznak Uup, ununseptij z oznako Uus in ununnoktij z oznako Uuo.

Odkritelji, za odkritje so potrebovali skorajda 10 let, lahko zdaj elemente tudi poimenujejo, in sicer lahko izbirajo med naborom imen, ki temeljijo na mitološkem konceptu, mineralu, mestu, državi ali znanstveniku. Samo ime in dvočrkovni simbol pa bosta morala nato prestati še petmesečno javno debato ter končno odločitev sveta Mednarodne zveze čiste in uporabne kemije.

Teh štirih elementov tudi ni mogoče najti v naravi, saj gre za sintetične elemente, ki jih lahko ustvarijo zgolj v laboratorijih. Ker njihov razpadni čas znaša zgolj nekaj sekund - razpadejo v neznane izotope nekoliko lažjih elementov, ki jih morajo prav tako še identificirati - je njihov obstoj izjemno težko dokazati.