Raziskava je namenjena predvsem oglaševalcem, oglaševalskim agencijam in založnikom spletnih mest. Pomenila naj bi predvsem pomoč pri oblikovaju poslovne strategije. Foto: MMC RTV SLO/Marjetka Nared
Raziskava je namenjena predvsem oglaševalcem, oglaševalskim agencijam in založnikom spletnih mest. Pomenila naj bi predvsem pomoč pri oblikovaju poslovne strategije. Foto: MMC RTV SLO/Marjetka Nared
M. Fornazarič za MMC: Novičarski portali imajo še rezerve
Raziskava Media Poll vs. Moss
Kaj prinaša raziskava?

Omenjeni podjetji namreč pripravljata prvo raziskavo v Sloveniji, ki razvršča spletne medije in spletna mesta po več kot 250 vsebinskih področjih glede na iskalne navade uporabnikov. Trenutno je v raziskavi 250 spletnih mest, ki so v zadnjem mesecu zaznala več kot 120 milijonov ogledov.

POVPREČEN SLOVENSKI UPORABNIK MEDMREŽJA
Relativno nepotrpežljiv; če z neko spletno stranjo ni zadovoljen, je ne obišče nikoli več. Zelo pomembni so mu spletni iskalniki.
Vir: Milena Fornazarič za MMC

V Sloveniji premalo izkoriščena možnost spletnega oglaševanja
Prvi izsledki raziskave kažejo, da komercialni del svojega posla promovira samo 40 odstotkov spletnih mest, kar pomeni, da se večini upravljavcev spletnih medijev oz. strani oglaševanje zdi povsem nepomembno, je na predstavitvi raziskave opozoril direktor E-laborata Primož Žižek. Kljub velikem številu ogledov tako lahko oglaševalec, ki želi oglaševati, posel z določenim spletnim portalom lahko sklene le v štirih od desetih primerov, je dodal.

V kratkem si boste lahko ogledali tudi MMC-jeve videoprispevke s predstavitve raziskave:
- Kaj prinaša raziskava?
- Raziskava Media Poll vs. Moss
- MMC-jev intervju z Mileno Fornazarič.


Da se v Sloveniji še ne zavedamo možnosti, ki jih v gospodarskem smislu ponuja medmrežje, dokazuje tudi ugotovitev, da slovenske spletne strani sploh ne vsebujejo prostora za resen razvoj oglaševalskih partnerstev. Tehnično podporo za oglaševanje namreč po Žižkovih besedah ponuja samo 10 odstotkov spletnih mest. Le redki so portali, ki vsebujejo statistike obiskanosti ipd.

NOVIČARSKI PORTALI

Na splošno so relativno kakovostni, še vsi pa imajo precej rezerve, ker so vezani na neki tradicionalni medij. Le malo jih ima toliko poguma, da bi ustvarjali vsebine za povsem svojo publiko.

Vir: Milena Fornazarič za MMC


Manjka uporaba analitičnih orodij, manjka znanje o medmrežju
Milena Fornazarič
, direktorica Media Poola, je v pogovoru za MMC pojasnila, da je tako zato, ker je trg majhen in v krizi. Poudarila je, da je zaostajanje Slovenije za tujino tudi posledica premajhne uporabe analitičnih orodij in pomanjkanja znanja o medmrežju. "Treba je poznati uporabnika, ne pa, kaj medij dela na nekem področju," je dodala. "Za to pa bo potreben prehod v glavi agencij in uporabnikov."

Na naše vprašanje, kako naj torej upravitelji spletnih mest povečajo obisk portalov, je odgovorila, da s transparentno komercialno politiko in analitičnimi orodji, primerljivimi s tistimi, ki so na trgu. Svetuje tudi uporabo standardnih oglasov, "ne pa, da si manjši portali zmišljujejo svoje oblike". Pa se splača vsebine oglaševati s pomočjo spletnih skupnosti, kakršna je Facebook? Fornazaričeva pravi, da je to posebna zgodba in da so ta orodja izrazito pomembna za mlajše ciljne skupine.

M. Fornazarič za MMC: Novičarski portali imajo še rezerve
Raziskava Media Poll vs. Moss
Kaj prinaša raziskava?