V vesolje vidimo vedno globlje. Foto: Nasa

Ker so nekateri objekti na fotografiji predaleč in preveč bledi za običajno fotografiranje, je Hubble strmel v košček vesolja več kot 500 ur, da je sprejel potrebno svetlobo.

Michele Trenti, znanstvenik na britanski Univerzi v Cambridgeu, je dejal, da je slika res izjemna. "Zdaj lahko vidimo, kako so bile galaksije videti v svojem otroštvu," je dejal Trenti.

Slika, imenovana eXtreme Deep Field bo postala astronomsko orodje in naj bi več let zaposlovala znanstvenike. Pomagala jim bo namreč pri preučevanju celotne zgodovine nastanka in razvoja galaksije.

Kot poroča BBC, pa je nov pogled v vesolje samo nadgradnja prejšnjega izdelka, Hubble Ultra Deep Field, ki je temeljil na podatkih iz let 2003 in 2004 in ponujal do takrat najgloblji pogled v vesolje.

Med zdaj slikanimi več kot 5.000 galaksijami je ena od njih z imenom UDFj-39546284 kandidatka za najbolj oddaljeno galaksijo, kar so jih do zdaj odkrili. Če se bo to potrdilo, bo to pomenilo, da se vidi, kakršna je bila le 460 milijonov let po velikem poku. Ta naj bi se, kot menijo znanstveniki, zgodil pred približno 13,7 milijard let.

Do potrditve se bo z nazivom najbolj oddaljene galaksije, odkrite do zdaj, ponašala galaksija UDFy-38135539, ki jo vidimo takšno, kakršna je bila 600 milijonov let po nastanku vesolja.

Naj bo zadnji proizvod Hubbla še tako izjemen, pa je le predhodnik še globljega pogleda v vesolje, ki bo po pričakovanjih prikazan še letos. Ta pogled naj bi nas popeljal "še bližje" trenutku velikega poka.

Hubblov naslednik, Vesoljski teleskop James Webb, naj bi začel delovati leta 2018.