Od 6. junija 1984 naprej je Tetris še vedno ena najbolj priljubljenih računalniških iger. Foto:
Od 6. junija 1984 naprej je Tetris še vedno ena najbolj priljubljenih računalniških iger. Foto:

Koncept je enostaven - štirje različni liki sestavljeni iz štirih enakih koščkov padajo, mi pa jih moramo tako poravnati, da se izničijo. Čista logika, ki nikakor ne bi mogla nastati v kakšnih pragmatičnih ZDA. Ime Tetris sicer izhaja iz združitve besed tetra (gr. štiri) in tenis, Pajitnov najljubši šport, še vedno pa mnogi sploh ne vedo, da gre za igro ruske izdelave.

Tedaj 29-letni Pažitnov je igro sprogramiral računalniškem oddelko Akademije na novem računalniku Elektronika 60, kopiji amriškega PDP-11. Njegov kolega Vadim Gerasimov, tedaj še šestnajstleten srednješolec, je igro naslednje leto prenesel na osebni računalnik in tako se je začela počasi širiti po vzhodni Evropi.

Preboj: 1989 je priložen h Game Boyu
A veliki preboj se je zgodil leta 1988, ko jo je Henk Rogers videl na Sejmu zabavne elektronike v Las Vegasu in v enostavni in nepretenciozni igri uvidel enormen potencial. V trdih pogajanjih si je izboril pravice za trženje igre, zatem pa se domenil z Nintendom, da bodo igro priložili k novi igralni konzoli, ki so jo leta 1989 pripravljali za lansiranje na trg. Tetris kot promocijsko igro so tako priložili k 30 milijonom Game Boyev, poleg Maria Brosa pa tudi še vedno ostaja najpopularnejša igra te konzole, pa tudi skorajda vseh ostalih.

Z Game Boyem je bila namreč igra katalpultirana na nebo in še vedno se ji nobena igra ne more približati , med drugim tudi zaradi možnosti njene uporabe na vseh mogočih platformah od hišnih in osebnih računalnikov in igralnih konzol vse do današnjih mobilnih telefonov.

Tetris lahko igrate tudi na
MMC-jevem igralnem portalu

Prodanih več kot 70 milijonov, nosilec mnogih svetovnih rekordov
Vse skupaj naj bi jo prodali v več kot 70 milijonov primerkih, pri čemer je tudi ponosna lastnica mnogih Guinnessovih svetovnih rekordov, med drugim tudi tistega, za najdaljši zapor zaradi igranja videoigrice - neki letalski potnik jo je namreč igral na svojem mobilnem telefonu med letom kljub ponavljajoči prepovedi s strani osebja.

Pažitnovo priznali patent šele leta 1996
A Pažitnov od igre še mnogo časa ni imel nobenega finančnega uspeha, saj je bil patent v državni lasti vse do leta 1996. Zatem sta z Rogersom skupaj še naprej tržila igro, pri čemer sta vedno ohranjala rigidno strukturo, do kje lahko grejo predelave - širina igrišča, oblike in barve predmetov, pa tudi zahteva, da mora igra vsebovati pesmico Korobeiniki, ki jo je leta 1992 v pop pesmico predelal Andrew Lloyd Webber, dosegla pa je celo šesto mesto britanske lestvice.

Pažitnov se je leta 1996 preselil v ZDA in do leta 2005 razvijal miselne igre za Microsoft. Sedaj dela za družbo WildSnake Software. Gerasimov, ki je igro razvil za osebni računalnik, je trenutno zaposlen na Google Australia.

Izvirna ideja več kot lepa grafika
Še vedno se redno pojavlja tudi na prvem mestu skoraj vseh lestvic naj iger, po svoji enostavni zasnovi in velikanski popularnosti pa se ji najbrž približata le še dve igri - Pac Man in Arkanoid, v Windowsih pa se lahko kosa samo s Solitairom. Ponovno dokaz, da je na koncu vedno najpombnejša izvirna ideja in ne to, v kaj in kako je zavita.

Blaž Kosovel