Firefox je brezplačen, odprtokodni grafični spletni brskalnik, ki je nastal na podlagi Netscape Navigatorja. Foto: Mozilla
Firefox je brezplačen, odprtokodni grafični spletni brskalnik, ki je nastal na podlagi Netscape Navigatorja. Foto: Mozilla
Povprečni uporabnik slovenskih spletnih medijev ima zaslon z ločljivostjo 1024 x 768 oziroma 1280 x 1024 točk, uporablja operacijski sistem Windows XP ter Mozillo Firefox različice 3.x ali Internet Explorer 8. Foto: Reuters

Po najnovejši raziskavi slovenskega spletnega medijskega prostora, ki jo je izvedlo podjetje iPROM, imata oba brskalnika 45-odstotno podporo pri uporabnikih. Na tretjem mestu s 5,8 odstotka uporabnikov ostaja Googlov brskalnik Chrome z več kot tremi odstotki rasti v primerjavi s prejšnjo analizo, izvedeno v sredini prejšnjega leta. Sledijo mu še Opera z 2,6 ter Safari z 1,9 odstotka.

Firefox ima sicer po svetu glede na meritve do 32 odstotkov uporabnikov, v Evropski uniji pa okrog 20 odstotkov. V Sloveniji smo tako v vrhu po njegovi uporabi.

Med uporabniki Microsoftovega Internet Explorerja je v zadnjem polletju zaznati povečano rast različice 8, ki ji zaupa že slaba polovica njegovih uporabnikov. Dobra četrtina uporabnikov Internet Explorerja še vedno prisega na različico 7 in skoraj toliko na različico 6. Uporabniki Firefoxa so še vedno naklonjeni različici 3, saj jo uporablja kar 96 odstotkov.

XP še vedno uporablja 68 odstotkov uporabnikov, 7 prišla na 12 odstotkov
Analiza izidov meritev je tudi pokazala, da med operacijskimi sistemi še vedno visoko vodi Microsoft Windows XP z 68 odstotki, ki je sicer glede na lansko leto upadel za skoraj 12 odstotnih točk. To gre pripisati operacijskemu sistemu Microsoft Windows 7, ki ga uporablja že dobrih 12 odstotkov spletnih uporabnikov. Ravno tako ima dobrih 12 odstotkov uporabnikov tudi Visto, vendar pa je v zadnje pol leta njena uporaba upadla za pet odstotnih točk.

Iz raziskave je razvidno, da je najbolj priljubljena ločljivost zaslona še vedno 1024 x 768 točk (26 odstotkov), ki pa pričakovano pada. Sledijo uporabniki z nastavljeno ločljivostjo 1280 x 1024, ki je značilna za 17- in 19-palčne ploske zaslone. Na tretjem mestu so uporabniki z ločljivostjo 1280 x 800 točk, značilno za večino prenosnih računalnikov. Težnjo rasti pa je zaznati med velikimi ločljivostmi, ki so značilne za 20- in večpalčne zaslone ter nekatere večje prenosnike.

Analiza je bila opravljena s programsko opremo Iprom AD Server konec februarja 2010, osemdnevni vzorec pa je po standardu IAB zajemal 160 milijonov meritvenih zahtevkov.