Znanstveniki so preučili 32 nagubanih in 18 šarpejev brez gub in preučevali specifične zapise v DNK-ju z DNK-jem drugih vrst psov. Foto: Reuters

Analizirali so gene pripadnikov omenjene pasme z rodovnikom. V genskem zapisu so določili 155 različnih mest, ki bi lahko imela pomembno vlogo pri edinstvenem videzu šarpejev. Ekipa znanstvenikov je odkrila gen, znan kot HAS2, ki proizvaja encim, pomemben pri nastajanju kože.

"Najverjetneje se je nekoč zagodila mutacija, ki je povzročila, da se je rodil zelo zguban mladiček, in rejcu se je zdelo tako zanimivo, da se je odločil tako vrsto razmnoževati ter tako ustvaril šarpeje," je dejal Joshua Akey z oddelka za genetsko znanost na univerzi v Washingtonu.

Več kot 400 različnih pasem psov
Udomačitev sivega volka pred več kot 10.000 leti in selektivna reja sta krivi za nastanek več kot 400 pasem psov, ki imajo vsak svoje telesne lastnosti, barvo dlake in značaj. Različne populacije tako dajejo priložnost za primerjavo in nasprotja v genskem zapisu, zato je tudi lažje najti vzroke za različna odstopanja.

Akey in njegova ekipa so preučili 32 nagubanih in 18 šarpejev brez gub ter primerjali specifične zapise v DNK-ju z DNK-jem drugih vrst psov. Ugotovili so, da HAS2 ustvarja hialuronsko kislino, ki je ena ključnih sestavin kože. HAS2 se je zdel dober začetek, saj so ta gen odkrili tudi v redkih primerih hude zgubanosti pri ljudeh. Poleg omenjenega gena so znanstveniki identificirali tudi druga mesta v genskem zapisu, ki jih bodo v prihodnje lahko podrobneje preučili in ugotovili, zakaj je določena pasma videti, kot je videti.