Tarča
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.6 od 16 glasov Ocenite to novico!
Sindikati opozarjajo, da so pravice delavcev velikokrat kršene, za svoje delo dobijo nizko plačilo, vedno večja težava je tudi delo preko espejev in raznih pogodb, kajti redna plača niti približno ni več samoumevna pravica. Foto: BoBo
VIDEO
Ne levo ne desno – na delo

Dodaj v

Plača za pošteno delo? To ni več samoumevna pravica

Z delodajalci in sindikati o delavskih pravicah pred četrtkovo Tarčo
30. april 2015 ob 08:58,
zadnji poseg: 30. april 2015 ob 12:09
Ljubljana - MMC RTV SLO

Dostojno plačilo za pošteno delo je ena izmed temeljnih delavskih pravic. Februarja je povprečna plača v Sloveniji znašala 1.516 evrov bruto, a so razlike – ne le med najnižjo in najvišjo plačo v istem podjetju, temveč tudi med dejavnostmi – velikanske.

Med najnižje plačanimi so bili februarja gostinci s 1.042 evri povprečne bruto plače, zaposleni v energetiki pa so bili rekorderji s še enkrat višjo povprečno bruto plačo – 2.150 evri. Minimalna plača v Sloveniji znaša 790 evrov bruto.

"Največja težava je razkorak med plačami: na eni strani v nebo vpijoči prejemki, recimo 10 tisoč evrov in več, na drugi strani pa minimalna plača za tistega, ki trdo dela osem ur na dan, včasih tudi v težkih razmerah," pravi Oskar Komac, sekretar Sindikata delavcev gradbenih dejavnosti.

Dobri in uspešni šefi si zaslužijo več
"V zasebnem sektorju je lahko razmerje med najnižjo in najvišjo plačo tudi 1 : 10 ali 1 : 15, če seveda družba dobro posluje," pa delodajalski vidik razlaga Martin Mlakar, direktor kadrovsko-pravnega sektorja pri Pošti Slovenije.

Tudi Zdravko Sančanin, direktor kadrovskega in pravnega področja v Skupini Žito, meni, da je sposoben in uspešen direktor ključ do dobrega poslovanja družbe in zato visoke plače uprave ne bi smele biti težava. "Če je direktor uspešen, ni uspešen samo zase in za družbo, ampak tudi svojim sodelavcem ustvarja boljše razmere, ustvarja večjo varnost njihovih delovnih mest."

Problem št. 1 trga dela v Sloveniji
Sindikati opozarjajo, da so pravice delavcev velikokrat kršene, za svoje delo dobijo nizko plačilo, vedno večja težava je tudi delo preko espejev in raznih pogodb, kajti redna plača niti približno ni več samoumevna pravica.

"Pogodbeno delo mladim ne zagotavlja socialne varnosti, nimajo možnosti najetja posojil, delo je še edino, kar imajo, oklepajo se ga že samo zato, da niso brezposleni," pravi Karmen Leban iz Sindikata gostinstva in turizma. Dodaja, da bi plače morale biti take, da bi tudi čistilke živele od svojega dela, ne pa od socialnih podpor. V plačno urejenem podjetju bi po njenem direktor prejemal petkratno vrednost povprečne plače zaposlenih.

Ivan Malešič, direktor splošnega sektorja pri Elesu, vidi največji problem trga dela v njegovi premajhni fleksibilnosti, saj obstaja zelo malo možnosti prilagajanja podjetniškega sektorja stalno spreminjajočim se razmeram na trgu.

Sančanin pa ugotavlja, da delavce k še boljšemu delu spodbujajo sistemi nagrajevanja, zato je variabilni del pri plači nujen, saj tako boljši dobijo več. Težavo vidi drugje: "Manjka nam prodornosti, inovativnosti, sproščenega pristopa, preveč smo zategnjeni, v določenih razmerah prenormirani, podjetniškemu duhu ne pustimo, da malo bolj svobodno zadiha."

"Ne levo ne desno – na delo" je bil naslov tokratne oddaje Tarča, posvečene delu, delavstvu, delavskim pravicam in trgu dela, pojmom, ki jih danes zamegljujejo številni miti in stereotipi, od tega, da so mladi brezposelni, ker so izbirčni, do tega, da v Sloveniji s poštenim delom ni mogoče uspeti. V studiu je voditelj Boštjan Anžin gostil Dušana Šešoka, Tanjo Skaza, Jano Fleišer, Tanjo Goljar, Aleksandra Saša Slačka Brleka in Damjana Burgerja.

Tjaša Potisk, Tarča

Prijavi napako
Komentarji
dusan21
# 30.04.2015 ob 09:18
WTF - V TV studio so povabili Dušana Šešoka ?
Eden prvih parazitov na račun delavcev, ki je "Iskro" prihvatiziral ( beri - pokradel ), danes pa sojim delavcem celo zaračunava parkiranje pred poslovno zgradbo !
Ravno Šešok je pred časom predlagal celo ukinitev minimalne plače.
Tak podrepnik ( ne podjetnik ) sodi vse kam drugam kot v studio in to oddajo.
Ivo Lola
# 30.04.2015 ob 09:10
Dostojno plačilo je bilo nekoč v socializmu priborjena pravica, danes pa imamo zajedalski neoliberalni kapitalizem, ki omogoča lenim lastnikom astronomske zaslužke brez dela. In velika večina teh lastnikov je prišla do lastnine s tajkunskimi prevzemi ali pa jim je lastnino podarila kar država. Z delom do bogastva ni prišel tako rekoč nihče.
el CARTEL
# 30.04.2015 ob 09:23
"V zasebnem sektorju je lahko razmerje med najnižjo in najvišjo plačo tudi 1 : 10 ali 1 : 15, če seveda družba dobro posluje,"

s tem nimam problemov, dokler je plačan najnižje plačenega veliko nad povprečjem v tej uspešni družbi

slovenska realnost pa je, da so vsi tisti, ki prispevajo k dobrem delu, ponavadi plačani mizerno, direktor pa je plačan kar odlično, ne glede ali je podjetje uspešno ali ne. le da pri uspešnem podjetju lahko vsaj uporabijo izgovor.

sicer pa je že sama fiksna plača brez variabilnega dela taka prevara, da kar ni res. za zaposlenega v bistvu ni važno, ali ima podjetje dobiček 5k e, 30k€ ali 3 mil €, on bo dobil tistih 700€, v zasebnih manjpih podjetjih pa bo vse ostalo pobral direktor (z raznimi računovodskimi mahinacijami, da seveda ne plača davek na lastno plačo)
in temu nekdo reče pravica?
recimo v lanskem letu je vsak zaposleni pri VW dobil nekaj TISOČ € (ob plači, ob regresu in ob vseh ostalih dodatkih) le zato, ker je bil ta avtomobilski velikan uspešen.
LINK

nemci pač vedo, da ekonomija deluje tako, da masi ljudi daš denar, ki ga lahko troši - torej ne da životari, ampak da je dejansko lahko potrošnik (ta ideal kapitalizma).
poleg tega pa so nemški delodajalci moralno in družbeno odgovorni, in ne plenijo tako kot slovenski (po večini) - ki kradejo državi, delavcem in verjetno tudi dobaviteljem (ko ne plačujejo)...
fil94
# 30.04.2015 ob 09:50
hja, tale praznik dela je danes bolj kot ne ironija (za večino ljudi).
kot če bi goske na farmah praznovale martinovo.
žal :/
el CARTEL
# 30.04.2015 ob 09:30
frgo @ se strinjam. slovenski delodajalci so pač nesposobni ali pohlepni, če pa ne morejo (nočejo) ponuditi za inžinirja več kot 300 € plače

potem pa se sprašujejo zakaj nihče ne študira strojništva.
če bi bila plača strojnika 30k € na leto, grem stavit, da tega problema pač ne bi bilo.

sicer pa, če ima 300 € je to še dobro. po mojih izkušnjah je še teh 300 € preveč. raje se iz bolgarije in bosne uvozi nkdo, ki dela za še manj.
to je mentaliteta slovenskih delodajalcev.
---

sicar pa, kaj pričakovati od nekoga, ki je celo svoje živeljnje živel na račun dela nekoga drugega (kot to večina slovenskih delodajalcev počne).
el CARTEL
# 30.04.2015 ob 09:26
Ravno Šešok je pred časom predlagal celo ukinitev minimalne plače.

tipičen predlog slovenskih nesposobnih delodajalcev.
dejansko mislijo,d a jim bo nekdo nasedel na to floskulo.

narod se je že na primeru "slovenija bo druga švica" naučil, kako slovenski plenilski podjetniki razmišljajo. tako da dvomim, da kdorkoli verjame, da bi brez minimalne plače slovenija zgledala kot nemčija (bko še niso imeli minimalca), prej kot kak vietnam in bangladeš - ker pač direktor nujno potrebuje novo jahto
rubin
# 30.04.2015 ob 10:52
ne nakladat s floskulami, da treba managerje plačat po 10 000 in več evrov..sposobnih opravljati to je toliko, da bi že 2000 bila plača za dobit strokovnjaka. ne obstajajo supermanagerji, ki čarajo, kot menijo nekateri. največ je ubistvu na koncu odvisno od sreče. in tudi nehigijenično, pohlep uzbujajoče so te razlike. pohlep treba omejit. najbole bi bila max razlika 1:3, človek potem mira delati dobro za svoj ponos in spoštovanje soljudi, ta gonja za denar je pogubna
melanholik
# 30.04.2015 ob 10:49
Ne vem, kje živiš, ampak imena Berlusconi, Chirac, Mandelson in podobni mi pravijo, da niti ni res, da v tujini noben politik ni koruptiven. In niti ni res, da tak sum pomeni konec njegove kariere.
thetilko
# 30.04.2015 ob 10:43
Trenutno sem zaposlen v tujini, kjer je standard dosti visji in lahko recem, da je velika razlika v tem, kako ljudje reagirajo, ko jim kaj ni vsec.

Ce recimo politik pade pod kakersenkoli sum je z njim koncano, ce placa ni dovolj visoka nihce ne vzame te sluzbe.

Jaz mislim, da dokler se pri nas tolerira sum korupcije in dokler se najdejo ljudje, ki so pripravljeni delati za mizerno placo sprememb ni mogoce pricakovati.
meteor
# 30.04.2015 ob 10:19
Kaj bomo odpravljali VZROKE ali POSLEDICE?
Tudi plača je relativen pojem, odvisno od inflacije, kupne moči, dodatkov k "plači", od pogojev dela, možnosti lastnega razvoja ipd
Razmerja med plačami 600 EUR in 15.000 na drugi strani... govori vse o državi, ki ne ve koliko je vredno ŽIVLJENJE delavca, ki prejema minimalno plačo. Če bi vedela bi uvedla razmerja 1:5 in v gospodarstvu 1:10.

V krizi revščine nekaterih delavnih pa bi morala biti razmerja še manjša.
NUJNOST INTERPELACIJE - MIRO CERAR – VUN!!!
Ales505
# 30.04.2015 ob 11:04
nepravilnosti v plačilnem sistemu Slovenije ogromne! Največ jih pa kršijo v privatnih podjetjih kjer je veliko delavcev. Država je dala roke bek, zbornica pa joka kok bi še davke skinal, da bi ja delavci mel endrek penzije pol. To bi državi mogl bit na PRVEM mestu, da se pošlihta! SRAMOTA
Roky89
# 30.04.2015 ob 13:23
Drugače pa mi gre na kozlanje, da vedno govorimo o BRUTO POVPREČNI plači. Ta podatek je totalno irelevanten, saj je izkrivljen s številom zaposljenih in tistih nekaj superzaslužkarjev, ki dobivajo po 50 000 + na mesec, da o končnem NETO znesku ne govorim.
Relevanten in nabolj realen podatek bi bil MEDIANA plača - torej katero plačo ima največji del populacije (če narediš graf s plačami na x-osi in številom ljudi s to plačo na y-osi).
satelit
# 30.04.2015 ob 12:39
Ko si lačen si ful drugačen...lačen kapitala seveda!
SamoRes
# 30.04.2015 ob 11:56
Svet še ni zrel za svetovno delavsko revolucijo, bo pa kmalu
Bona
# 30.04.2015 ob 11:38
Šešok!!! Socialni dragulj Slovenije! Če me spomin ne vara je nekaj časa nazaj rekel:" 400€ jim dajmo,potem naj se pa dokazujejo..." No pa ga glejmo in poslušajmo...
Robiland
# 30.04.2015 ob 11:05
okej, ce je nekdo res sposoben naj dobi 3000 na mesec, njegov podrejeni delavec pa mora zato dobiti 580???? Tisti menedzer, ki ne zna svojim delavcem zagotoviti kaj vec kot 580 na mesec zame preprosto ni sposoben oz. si ne zasluzi 3000 in se veliko vec, kot si pac znajo izplacevati!!
škorpijonček93
# 30.04.2015 ob 17:29
slovenija delavcu ni prijazna država , politika bi plačilno nedisciplino že zdavnaj uredila in naredila red , ČE bi imeli interes
hizli tren
# 30.04.2015 ob 12:37
V slovenistanu se ceni in od managerjev zahteva to, da zmanjšajo stroške. Ker pa so oni omejeni z pametjo znajo to narediti le tako, da odpustijo ljudi, ostalo delo pa naložijo drugim zaposlenim 1000x slišana zgodba.
Ti kvazi managerji, ki cel dan gledajo excel tabele in računajo koliko so zmanjšali stroške pa ne delajo na novih poslih, iskanju strank, strategiji, motiviranju, postavljanju zgleda v firmi.
Pri nekaterih so mandati omejeni na nekaj let, zato tudi nimajo motivacije delati posel ampak samo iščejo možnosti zmanjšanja stroškov.
mornar1310
# 30.04.2015 ob 11:00
Plača za pošteno delo? To ni več samoumevna pravica

Samo naslov sem prebral in se slatko nasmejal naslovu tega članka! ( a se to avtor tega članka heca)
Gepard007
# 30.04.2015 ob 12:16
Kakšnih 1500 evrov??? Kje pa? Govorimo za AVSTRIJO ali SLOVENIJO???
DrMatilda
# 30.04.2015 ob 22:11
Plača v Sloveniji že več kot 20 let ni samoumevno dejstvo, krivec je prav totalitarni aparat, ki si je samopriposestvoval večino države.
Država je namreč izterjala svoje, svojega pa do danes ne opravlja. Ker je državljan tudi s skrajnimi in nezakonitimi sredstvi prisiljen v nemoralen poslovni odnos, lahko svojo kožo rešuje edino z delom na črno, ker gre za isto navezo, je seveda ujet v neskončno zanko izkoriščanja, prisile in podrejanja, kar je tudi edini razlog, da pri nas še ni razneslo greznico.
Gremo še enkrat, vaška skupnost pošilja položnice in izterja dolg, neizpolnjevanje svojih obvznosti opraviučujejo z višjo silo in pravnim sprenevedanjem, delavec je prisiljen hlapčevati za vaškega lastnika družbenega premoženja, ki ga plačuje ravno toliko, da ga mesec za mesecem še drži nad vodo, če se hlapec upira, podjetnik pritisne na občino, ki mu napiše še kakšno dodatno položnico, da na koncu dela raje celo zastonj kot da bi ga oropali izvršitelji, represivni organi pa odpeljali na prisilno delo, ker potem še svobode nima. V ekstremnih primerih, kadar se revež zameri kakšnemu ožjemu članu vladajočih oligarhij, se lahko občanu tudi prepove vsakršno delo in bo od takrat naprej umiral na obroke edino še z nujnimi socialnimi prejemki, saj mu nihče v navezi ne bo omogočil zaslužiti niti centa. Ker se s takim ne da pogovarjati, če bi se znal, jih ne bi kritiziral.
Obstaja pa pri nas redno plačilo za nepošteno delo, recimo družbeno samozaščito rabimo, ker je dolžnost vsakega sužnja malo popaziti še na ostale sužnje, sicer se lahko prevzgojno spravijo še na njega, včasih niti gasilci in lokalna cerkev ne zaležejo, takrat gospdoar invetira v njihove sodelavce in ovaduhe, ki seveda radi sodelujejo predvsem, če imajo od tega kakšne trajne bonitete, tako da je treba vzdrževati še celo vojsko in infrastrukturo. Kam pa pridemo, če bi imeli hlapci denar, saj ja ne bi nihče več nič ubogal in spoštoval.
šurda
# 30.04.2015 ob 12:23
Spoštovane in Spoštovani !
Najprej vsem čestitke za jutrišni praznik, praznik dela,
dobrine, ki danes ni več tako samoumnevna kot nekoč,
če imaš delo si lahko srečen, o dostojnem plačilu pa
lahko velika večina samo sanja, in VSE zadnje vlade
delajo na tem, da bo še slabše !

Ko greš na kakšen razgovor za DELO si vreden manj
kot toaletni papir, še posebaj če greš na agencijo, tam
mislijo, da so "bog i batina" o, tebi, meni o vseh imajo
zelo slabo mneje !
To je žalostna usoda DELAVSKEGA RAZREDA pa
NE samo v Sloveniji !

Banke bodo vedno PREvelike, da bi padle, vedno jih
bomo reševeli davkoplačevalci in davkoplačevalke !
Ko pa je treba zvišat plačo, pa nastane cel halo !
oleander
# 30.04.2015 ob 20:43
Zakaj je DUTB roparju Petanu reprogramirala za 150 milijonov kreditov in mu s tem omogocila konsolidacijo nakradenega premozenja? Z DENARJEM DAVKOPLACEVALCEV. In potem taksnile mandeljci drugim pridigajo o tem, cesa vse manjka mladim brezposelnim, od pozitivne miselnosti do ne vem cesa, da niso uspesni.
DamonDash
# 30.04.2015 ob 18:22
kruta realnost.
najbolj mi gredo na živce ljudje, ki bi hoteli, da se znižajo minimalne plače. To lahko rečejo, tisti, ki so polni denarja ali pa tisti, ki imajo zagotovljeno dobro službo.
Jaz privoščim dobro službo, ampak da pa ne privoščite drugim dobrih pogojev...
jayfkay
# 30.04.2015 ob 14:49
vse en in isti penis.

Ko bo delavec lahko iz danes na jutri rekel šefu naj si prst vtakne v rit in imel čez en teden drugo službo, se bo uredil trg dela, pa vse kar poleg spada. Začet treba z UTD.

Minimalna plača bi morala biti zakonsko vezana na BRUTO, ker jaz sem imel bruto plačo okrog 630€ in neto plačo okrog 630€.

Minimalna plača po mojem pojmovanju MORA zagotavljat spodobno streho, posteljo, hrano in prevoz v službo (ne avto v lasti). Pa če v luft gleda. Če ne dela vredu, naj se ga odpusti.
Ales505
# 30.04.2015 ob 13:22
mooodeeel, reč to enmu ko ma z dodatkim manj kot 500eu neto. Jih boš za uho dobo. ;)
Lovec
# 30.04.2015 ob 11:36
Sindikati so del oblasti vzporedne države. sindikati ne upravljajo svoje funkcije. Sindikati so podaljšek ali orodje v rokah določenih struktur, ki imajo korenine v prejšnjem stoletju.

Pri nas ni bila izvedena reforma trga dela.
Pri nas ni enostavnega in prostega pretoka deloavne sile.
Pri nas se ščiti ozek sloj priviligirancev.
Sindikati niso protestirali ob evidetnih kršitvah v gradbeništvu ( gradnja kolosa Stožice )
Sindikati so bili tiho, ko državna podjetja niso plačevala prispevkov.
itd itd.
Je samo metanje peska v oči. Sindikati so del problema in ne rešitev. Sindikati v urejenih kapitalističnih državah upravljajo svojo funkcijo.

Ne misliti , da so si 1. Maj izmislili socialisti ali komunisti, in ne ni produkt Marxa, Lenian in podobnih....

ne boste verjeli iz kje izhaja 1.maj kot praznik dela.
wisan
# 30.04.2015 ob 10:59
1. Osamosvojitvene vlade so poskrbele, da so milijarde eurov izginile neznano kam, zatop v Sloveniji ni kapitala
2. Vlade so preprečile privatizacijo = priliv tujega kapitala
3. Vlade vzdržujejo, oz. iz leta v leto večajo predrag javni sektor
4. Vlada ne poskrbi, da bi evropska sredstva ( nepovratna, subvencije,... ) prišla do normalnega gospodarstva,. ne le do političnih prijateljev.
5. Vlade so uničile SLO gospodarstvo, s tem zapravila delovna mesta in jih ne znajo nadomestiti z novimi
6. Politika je državo popolnoma centralizirala

In še marsikaj. Kako naj taka država funkcionira ?
Anves
# 30.04.2015 ob 16:46
Največja težava je razkorak med plačami: na eni strani v nebo vpijoči prejemki, recimo 10 tisoč evrov in več, na drugi strani pa minimalna plača za tistega, ki trdo dela osem ur na dan, včasih tudi v težkih razmerah,"

Lahko bi tudi razpravljali katere najvišje plače so v Sloveniji zaslužene s poštenim in trdim delo in katere najvišje plače se izplačujejo zgolj na podlagi položaja in bonitet. Minimalne plače v sloveniji so ponižujoče za delavce, ki pošteno in trdo delajo pa kljub temu živi v revščini in negotovosti pri tem pa ponavadi vodilni kadri v istih podjetjih prejemajo visoke in nezaslužene plače saj niso sposobni dvigniti dodane vrednosti na zaposlenega oz. z finančnimi stimulaciji nagrajevati najbolj delovne in inovativne kadre.
londoner
# 30.04.2015 ob 14:17
Plača za pošteno delo? To ni več samoumevna pravica

Naslov je zato tak, da nam pride v podzavest mogoce? Deal! Korporacije, ki pridno delajo, da imam jaz elektriko, vodo, internet, bencin, hrano prav tako ne bodo placane za posteno delo, ker to ni vec njihova samoumevna pravica.
vojkop5
# 30.04.2015 ob 12:16
+V Sloveniji je veliko stvari, katere se nam zdijo nemogoče. Že leta nas politika boža in hvali, da bo prišel čas in boljši dnevi, mi pa živimo danes in se ne spreminja nič na bolje. Vrsto let sem plačeval plače večjemu število delavcev, prispevke, zavarovanja itd, danes pa ko sem v upokoji, pa ne morem dostojno živet Tudi žena je tik pred iztekom dobe, da dobiva že eno leto mini dodatek kot brezposelna čeprav ima več kot 30 let delovne dobe. Ker pa brez dela ne zna živeti dela v podjetju, katero je kot socialno in brezplačno, da šiva za otroke izdelke in popravlja oblačila. Vodja je s.p. ima več kot šest oseb, kateri delajo za svoje stroške brez plačila ali je to pošteno plačilo ali pa so bili besede SD le bob v steno in izkoriščanje delovnih ljudi. Pogodba je napisana fiktivno ... saj je vse res, samo kdo koga ...
jayfkay
# 01.05.2015 ob 21:45
Če hočeš tako, se strinjam da bi moralo ljudi bit samo 10 MIO, med njimi pa ne bi bilo ne tebe ne mene... ker bi nič ne doprinesla človeštvu.

Propadla izvedba teorije kapitalizma dopušča, da nekdo s prelaganjem fiktivnega denarja služi miljarde... se pa strinjam SPET, da se je v tem sistemu znašel. SISTEM JE PENIS.

Sistem ne omogoča sposobnim in marljivim da postanejo miljonarji, omogiča NEKAJ LJUDEM da to postanejo.

Ti si tudi butl.
Če na polju zraste 10 glav zelja, ob polju stoji 10 ljudi, EDEN dobi 9 glav, ker je zelo sposoben, ostalih 9 dobi eno glavo, pa se lahko na glavo postavijo, bodo dobili zelje samo če jim ga bo tisti EDEN dal. Ker ga pa noče, stradajo.

Sposobnost se prepleta z "bit prvi in neizprosen"
Geres*
# 30.04.2015 ob 15:52
Mindmaster:
Največja težava je razkorak med plačami

To je navadno zavajanje, ki ne temelji na nobenih dejstvih:

- po razmerju med 10% najrevnejsih in 10% najbogatejsih je Slovenija na 6. mestu na svetu
- po razmerju med 20% najrevnejsih in 20% najbogatejsih je Slovenija na 6. mestu na svetu
- med clanicami OECD je pred vsemi davki in socialnimi transferji Slovenija po koeficientu
GINI na 7. mestu

Tezava je prevelika obdavcitev dela, ki ne zagotavlja primernega standarda javnih storitev v zameno. Tezava je tudi neurejen trg dela, kjer obstaja vrsta oblik delovnih razmerij, ki delodajalcem omogocajo prenos stroskov dela na delavca, ker so ti stroski preveliki.

Znizanju obdavcitev dela bodo slovenski zastareli sindikati vedno nasprotovali ze po ideoloski plati oz. bodo zahtevali visje davke za delodajalce, pri ureditvi trga dela bodo pa zagovarjali samo zaposlitev za nedolocen cas in popolnoma ignorirali potrebo po prilagajanju trznim razmeram.


Točno tako. Pri nas so razlike med plačami 90% ljudi med najnižnjimi na svetu. Ljudje vidijo samo menedžerje, dohtarje z nadurami, ipd.

Ampak dajte vprašat na Gorenje, kakšna je razlika med plačo delavca in inžinirja. Nikakva. Zato seveda ni kriv delavec v proizvodnji, ampak govorit, da imamo velike razlike med plačami, je laž. Tisti "revež", ki prileze do 1.500 neto, se obdavči kot tajkun in nanj padejo največja bremena socialnih prispevkov. Obenem mora biti tiho, ker so ljudje tako nastrojeni, da se "ta bogati" (s 1.500 € plače) ne smejo oglasiti, da imajo pa oni dost oderuških prispevkov za socialo, odd česar nimajo nič - za zahvalo plačujejo še oderuške cene vrtecev.

Nič manj ni nasankal srednji razred, kot delavski. Nič manj. V tujini bi mu od plače ostalo bistveno več, za zdravstvo bi dajal manjši % plače. Ma ne pri nas. Vsi po tistemu, ki si upa reči, da ima dost, da se na njegovih plačih financirajo javne storitev, ki so, ko jih rabi, v ku*cu!
Roky89
# 30.04.2015 ob 13:25
Aja... mislil sem NETO MEDIANO plačo. Kot rečeno podatek BRUTO plače je za posameznega človeka irelevanten, saj to ni tisto kar mu ostane za hrano in ostalo pi******o, ki jo rabiš za preživetje.
slap
# 30.04.2015 ob 11:40
Bolj pravi naslov bi bil: Ne levo-ne leno na delo!
jayfkay
# 01.05.2015 ob 21:46
@DamonDash ni vedno sam čičanje in kopiranje, ker delam poleg tega še marsikaj drugega, da ne rečem da je kopirc 20m in ena vrata stran.

Sem fizikalil eno leto, pa raj čičam in kopiram...
DamonDash
# 01.05.2015 ob 17:21
razkorak v plačah je večinoma nezasluženo.
Fizikalci se dost bolj matrajo kot pa nekdo ki sam čiča pa kopira (ne štejem tiste, ki morajo sprejemati vodstvene odločitve pa odpuščanje)
kozorog1973
# 01.05.2015 ob 17:09
prav nič ni narobe s akpitalizmom ki dopušča da bolj spsoobni in marljivi ljudje postanejo miljonarji al pa če čte miljarderji, problem je ker pri nas obstaja sistem ki tega ne dopušča d abi spsoobni prišli do miljonov če niso NAŠI. Sedaj pa talajte minuse, briga me. Sicer pa kako vi to milsite reorginizirati sistem , razpustiti obstoječi kapitalizem, kaj vzeti denar miljarderjem in ga dodeliti revežem. Zakaj je nekdo pri nas revež in zakaj je nekdo revež v ZDA iz istih razlogov, jaz pravim da ne, še vedno islim da nihče v ZDA ni treba da je revež razen če je lenuh, pa četudi je zabit za pometat je, torej mora biti dejansko dotalka neprilogojen tedanjemu sistemu al pa lenuihar.
jayfkay
# 01.05.2015 ob 16:05
@janezdolzan - mi mamo primarno vejo gospodarstva?

@kozorog - posledica kakšne sposobnosti oz. pridnosti? Skala je zanič, to kar se tebi zdi pridno in sposobno za zaslužit 100.000,00, se meni zdi penis...
Zasluži si tisti, ki bo reorganiziral podjetje, državo, svet, v posledici česar bodo podrejeni živeli v večji blaginji... ampak takrat takrat ne bo več dodatkov, plače... enostavno vsi bodo živeli v blaginji in presežku.

@espero - ti si butl
janezdolzan
# 01.05.2015 ob 14:18
nevtralno vprašanje:

kdo od vas je delavec v primarni ali sekundarni veji gospodarstva?
papasulc
# 01.05.2015 ob 13:23
Iluzija.....
kozorog1973
# 01.05.2015 ob 07:32
vsem je treba dat priložnost, ostalo pa je na njih na njihovih sposobnostih in pridnosti sorazmerno temu bodo dodeljena delavna mesta glede na zahtevnost in višina plače, vse ostalo je mučkarija. dokler plače ne bodo urejene tako da bo zanemarljiv del odvisen od osnove ostalo pa od stimulacije katere meja je lahko zgolj nebo ne pa človek, dotlej nmamo kaj tu piskat.
kozorog1973
# 01.05.2015 ob 07:25
razkorak v plačah sploh ni problem vkolikor je to posledica sposobnosti oz pridnosti.
melanholik
# 30.04.2015 ob 15:41
Ne mislat, da podjetja živijo samo na plečah delavcev, vodilno osebje pa ne dela nič. Mnogi delavci tudi samo mislijo, da so pridni, v resnici pa delajo bore malo al pa so šlampasti za znoret.

Čakaj, tole mi pa ni čisto jasno. Mislim, da nihče, ki ima opredeljene delovne naloge in jih ne dosega, ne bo zase trdil, da je priden. Če pa jih dosega in uprava nad njegovim delom nima pripomb, potem mu pa pač nihče nima pravice očitat, da dela premalo ali preslabo. Pa ne glede na to, ali bi on ali kdo drug lahko delali tudi še več.
bob
# 30.04.2015 ob 12:35
Februarja je povprečna plača v Sloveniji znašala 1.516 evrov bruto, bolje bi bilo da je to neto in še to, če bi dali tisti mali procent folka vstran, ki se dobesedno obmetava z denarjem.
mooodeeel
# 30.04.2015 ob 12:43
Delavci, ni vse v denarju!!! Ne bodite no tako pohlepni!
anny22
# 30.04.2015 ob 12:10
Svetovno delavsko revolucijo smo že imeli....obsegla je pol sveta, zagrešila nepredstavljive zločine in na koncu propadla. Tudi kapitalizem čaka enaka usoda, a še ne prav kmalu...
Roky89
# 30.04.2015 ob 11:38
Da si nakopljem nekaj minusov. Jih še rabim nekaj. :)

Če podjetje posluje uspešno, si direktor in menedžerji zaslužijo tudi visoko plačo, saj le-ti pridobivajo posle in furajo firmo tako, da posluje dobro. Samo s delom v proizvodnji še nisi nič naredil. Rabiš nekoga, ki to razvija in proda. Delavci tega ponavadi niso sposobni... niti nočejo biti.

Če pa podjetje posluje SLABO, pa si direktor nima kaj nabijat visoke plače ali celo letne nagrade za poslovanje. Še posebej ne v državnih podjetjih. Tam bi z zakonom uvedel pravilo, da se lahko direktorji vsako uspešno leto dvigne plača - tudi glede na to KAKO uspešno je bilo. V slabih letih se mu pa za kazen plačo zniža - ob katastrofalnih podatkih pa se mu ful zniža ali pa se ga celo vrže z direktorskega stolčka.

Za privat podjetja mi je vseeno. To je odločitev lastnikov, ki so stvar ustvarili iz nič (česar pri nas skoraj ni). Takšni se ponavadi vedejo zelo drugače od naših pametnjakovičev, ki imajo privat podjetja, ki so jih odkupili od države s kreditom (beri, državnim denarjem). Če neki ustvariš iz nič se do tega vedeš zelo drugače kot če ti kar pade v roke.

Ne mislat, da podjetja živijo samo na plečah delavcev, vodilno osebje pa ne dela nič. Mnogi delavci tudi samo mislijo, da so pridni, v resnici pa delajo bore malo al pa so šlampasti za znoret.
Mindmaster
# 30.04.2015 ob 11:08
Največja težava je razkorak med plačami

To je navadno zavajanje, ki ne temelji na nobenih dejstvih:

- po razmerju med 10% najrevnejsih in 10% najbogatejsih je Slovenija na 6. mestu na svetu
- po razmerju med 20% najrevnejsih in 20% najbogatejsih je Slovenija na 6. mestu na svetu
- med clanicami OECD je pred vsemi davki in socialnimi transferji Slovenija po koeficientu
GINI na 7. mestu

Tezava je prevelika obdavcitev dela, ki ne zagotavlja primernega standarda javnih storitev v zameno. Tezava je tudi neurejen trg dela, kjer obstaja vrsta oblik delovnih razmerij, ki delodajalcem omogocajo prenos stroskov dela na delavca, ker so ti stroski preveliki.

Znizanju obdavcitev dela bodo slovenski zastareli sindikati vedno nasprotovali ze po ideoloski plati oz. bodo zahtevali visje davke za delodajalce, pri ureditvi trga dela bodo pa zagovarjali samo zaposlitev za nedolocen cas in popolnoma ignorirali potrebo po prilagajanju trznim razmeram.
Kazalo