Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik
Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik

Mariborska občina je na podlagi seznamov, ki jih je prejela od mestnih četrti in krajevnih skupnosti, pripravila prve obrise t. i. »masterplana« za ceste, s katerim bi ustavila njihovo večdesetletno propadanje. Največja težava pa bo iskanje virov financiranja.

Mariborska občina zaradi pomanjkanja denarja že več desetletij ceste obnavlja počasneje, kot te propadajo. Na podlagi predlogov so ugotovili:

"Po zdajšnjih ocenah je teh predlogov za okoli 59 kilometrov. Po grobih ocenah bi za takojšnjo sanacijo potrebovali 18 milijonov. Vendar tukaj še ni vštetih prepotrebnih obnov kanalizacijskega omrežja."

… pravi podžupan Samo Peter Medved. Stroške bodo najbrž še zvišale prepotrebne obnove mostov, predvsem Titovega. Če bo občina letos za preplastitve cest namenila 1,2 milijona evrov, bi jih morala v prihodnje od 4 do 5 milijonov letno, pravi sogovornik:

"Na leto bi obnovili od 10 do 11 kilometrov vozišč, kar pomeni od 20 do 30 odsekov na leto."

Zadolženost mariborske občine se povečuje, prav tako že skoraj 30- milijonska podfinanciranost od države. Državnih in evropskih razpisov za ceste ni. Za razliko od Ljubljane Maribor ne dobiva sredstev iz zakona o glavnem mestu in zaradi negativnega vpliva avtocestnega obroča. Nekatere občine so ceste obnovile v javno-zasebnem partnerstvu, mariborski podžupan pa razmišlja o javno-javnem:

"Pri tem bi lahko našli preko javnega holdinga ali javnega podjetja Nigrad določeno pogodbo, s katero bi lahko z zadolževanjem in obveznostmi iz proračuna pospešeno obnovili ceste, kar bi dalo tudi podjetju neko stabilnost."

Pogovori že potekajo, ni pa še znano, ali bo rešitev pripravljena že do sprejetja prihodnjega proračuna.

Več pa v oddaji:

Največja težava "masterplana" za ceste bo denar