Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Ležanje za volanom ni priporočljivo

29.11.2017


Napačno sedenje za volanom nam lahko povzroča težave z obvladovanjem vožnje in hrbtenico

Nissan micra

Prejšnje dni smo doživeli prijetno druženje s presenetljivo povratnico. Nissanovo micro je avtomobilski svet na pol odpisal. Čeprav tradicionalen avtomobil, ki je v drugi generaciji v devetdesetih žel velik uspeh po vsem svetu, je s slabšo tretjo in katastrofalno četrto svoje delnice pognal na dno. Zgodba o ptičih in pepelu pa le ni iz trte izvita in micra se v peti generaciji vrača polna pisanega perja – ne le figurativno. Avto privlači poglede. Ali gre za ta hip celo najlepši majhen avto, je vprašanje okusa, da je najbolj privlačen, skoraj ni dvoma.

Drzno inovativno krojenje se v kabini nadaljuje s premium vsebinami, tako da je naključni voznik vsaj malo zmeden, če si takšen avtomobil sploh lahko privošči. Na srečo ostaja Nissan cenovno v skladu z evropskimi šegami, pa tudi v avto vgrajene tehnologije so tiste, ki pihajo na dušo evropskemu vozniku. Pridih tretjega sveta iz četrte generacije je povsem izpuhtel. Motorje so si izposodili pri partnerju v koncernu, prav tako micro izdelujejo v eni od Renaultovih francoskih tovarn. 0,9-litrski bencinski trivaljnik je sicer prijeten in varčen poganjalček, a oblika sugerira tudi na kaj več.

Mercedes-Benz E 220d

Nekaj jih je že bilo – karavanskih modelov, ki so nam bili na oko celo bolj všeč kot limuzinske izvedenke, a Mercedesa ni bilo nikoli med njimi. Zdaj pa bo treba priznati, da je morda Robertu Lešniku in njegovi oblikovalski ekipi prvič uspelo oblikovati estetsko izjemno skladen karavan nove generacije razreda E. Natančnost in eleganco so prenesli v notranjost avtomobila, ki z izbranimi materiali še poudarja ekskluzivnost in prestiž in še vedno najbolj prostoren karavan v premium razredu (640 litrov prtljažnika) zapelje – recimo kar na vrh, čeprav imajo seveda karavanski BMW serije 5, audi a6 in volvo v90 tudi svojo kakovost. Armaturna plošča je povsem digitalizirana, merilnike voznik nastavlja po svoji želji, zanimive so tipke na volanskem obroču, ki jih ne pritiskamo, ampak po njih drsimo s prsti, skratka, vrhunec udobja za voznika. Seveda pa je udobja in razvajanja več kot dovolj tudi za potnike – omenimo samo ambientalno svetlobo, ki si jo lahko nastavimo v 64 različnih barvah. Kar zadeva pogonski sklop, ta ni bil posebej v ospredju, a daleč od tega, da bi bilo kar koli narobe. Oznaka 220 d pomeni opremljenost s 143 kilovatnim dizlom, brezhibno deluje devetstopenjski samodejni menjalnik. Cena: za osnovno različico bi odšteli – za vsako barvo ambientalne svetlobe malo manj kot tisočaka; za različico z dodatki, ki jih je bilo v testnem avtomobilu kar nekaj, pa bi bilo seveda 64 tisočakov premalo.

Kako sedeti za volanom?

Ostajamo za volanom in preverjamo, kako sedimo. Številni napačno, zato nas boli v križu, pa tudi naša vožnja bo bolj suverena in varna, če bomo prav sedeli. Nepravilno sedenje – da to potencira bolečine v hrbtu, pove tudi Andrej Brglez.
V kategoriji cenovno dostopnih vozil je 25 strokovnih sodnic iz 20 držav za svetovni ženski avto leta 2017 izbralo Fordovo fiesto. Ženske so bile navdušene predvsem nad izjemno vrednostjo avtomobila glede na ceno.
Izbrali so tudi dostavnik leta 2018 – to je postal VW amarok. Žirijo so še posebej prepričale tako cestne kot terenske zmogljivosti, zmogljiv motor, prostornost in udobnost.

60 novinarjev iz 23 držav pa je izbralo sedem kandidatov – finalistov za evropski avto leta 2018. To so alfa romeo stelvio, audi A8, BMW serije 5, citroen C3 aircross, kia stinger, seat ibiza in volvo xc40. Končnega zmagovalca bodo razglasili 5. marca prihodnje leto, dan pred odprtjem avtomobilskega salona v Ženevi.
Poteka pa tudi glasovanje za slovenski avto leta 2018 – na naši spletni strani boste našli glasovnico – če jo izpolnite, boste pomagali določiti pet finalistov, sodelovali pa boste tudi v žrebu za tri nagrade.


Avtomobilsko prometne minute

861 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Ležanje za volanom ni priporočljivo

29.11.2017


Napačno sedenje za volanom nam lahko povzroča težave z obvladovanjem vožnje in hrbtenico

Nissan micra

Prejšnje dni smo doživeli prijetno druženje s presenetljivo povratnico. Nissanovo micro je avtomobilski svet na pol odpisal. Čeprav tradicionalen avtomobil, ki je v drugi generaciji v devetdesetih žel velik uspeh po vsem svetu, je s slabšo tretjo in katastrofalno četrto svoje delnice pognal na dno. Zgodba o ptičih in pepelu pa le ni iz trte izvita in micra se v peti generaciji vrača polna pisanega perja – ne le figurativno. Avto privlači poglede. Ali gre za ta hip celo najlepši majhen avto, je vprašanje okusa, da je najbolj privlačen, skoraj ni dvoma.

Drzno inovativno krojenje se v kabini nadaljuje s premium vsebinami, tako da je naključni voznik vsaj malo zmeden, če si takšen avtomobil sploh lahko privošči. Na srečo ostaja Nissan cenovno v skladu z evropskimi šegami, pa tudi v avto vgrajene tehnologije so tiste, ki pihajo na dušo evropskemu vozniku. Pridih tretjega sveta iz četrte generacije je povsem izpuhtel. Motorje so si izposodili pri partnerju v koncernu, prav tako micro izdelujejo v eni od Renaultovih francoskih tovarn. 0,9-litrski bencinski trivaljnik je sicer prijeten in varčen poganjalček, a oblika sugerira tudi na kaj več.

Mercedes-Benz E 220d

Nekaj jih je že bilo – karavanskih modelov, ki so nam bili na oko celo bolj všeč kot limuzinske izvedenke, a Mercedesa ni bilo nikoli med njimi. Zdaj pa bo treba priznati, da je morda Robertu Lešniku in njegovi oblikovalski ekipi prvič uspelo oblikovati estetsko izjemno skladen karavan nove generacije razreda E. Natančnost in eleganco so prenesli v notranjost avtomobila, ki z izbranimi materiali še poudarja ekskluzivnost in prestiž in še vedno najbolj prostoren karavan v premium razredu (640 litrov prtljažnika) zapelje – recimo kar na vrh, čeprav imajo seveda karavanski BMW serije 5, audi a6 in volvo v90 tudi svojo kakovost. Armaturna plošča je povsem digitalizirana, merilnike voznik nastavlja po svoji želji, zanimive so tipke na volanskem obroču, ki jih ne pritiskamo, ampak po njih drsimo s prsti, skratka, vrhunec udobja za voznika. Seveda pa je udobja in razvajanja več kot dovolj tudi za potnike – omenimo samo ambientalno svetlobo, ki si jo lahko nastavimo v 64 različnih barvah. Kar zadeva pogonski sklop, ta ni bil posebej v ospredju, a daleč od tega, da bi bilo kar koli narobe. Oznaka 220 d pomeni opremljenost s 143 kilovatnim dizlom, brezhibno deluje devetstopenjski samodejni menjalnik. Cena: za osnovno različico bi odšteli – za vsako barvo ambientalne svetlobe malo manj kot tisočaka; za različico z dodatki, ki jih je bilo v testnem avtomobilu kar nekaj, pa bi bilo seveda 64 tisočakov premalo.

Kako sedeti za volanom?

Ostajamo za volanom in preverjamo, kako sedimo. Številni napačno, zato nas boli v križu, pa tudi naša vožnja bo bolj suverena in varna, če bomo prav sedeli. Nepravilno sedenje – da to potencira bolečine v hrbtu, pove tudi Andrej Brglez.
V kategoriji cenovno dostopnih vozil je 25 strokovnih sodnic iz 20 držav za svetovni ženski avto leta 2017 izbralo Fordovo fiesto. Ženske so bile navdušene predvsem nad izjemno vrednostjo avtomobila glede na ceno.
Izbrali so tudi dostavnik leta 2018 – to je postal VW amarok. Žirijo so še posebej prepričale tako cestne kot terenske zmogljivosti, zmogljiv motor, prostornost in udobnost.

60 novinarjev iz 23 držav pa je izbralo sedem kandidatov – finalistov za evropski avto leta 2018. To so alfa romeo stelvio, audi A8, BMW serije 5, citroen C3 aircross, kia stinger, seat ibiza in volvo xc40. Končnega zmagovalca bodo razglasili 5. marca prihodnje leto, dan pred odprtjem avtomobilskega salona v Ženevi.
Poteka pa tudi glasovanje za slovenski avto leta 2018 – na naši spletni strani boste našli glasovnico – če jo izpolnite, boste pomagali določiti pet finalistov, sodelovali pa boste tudi v žrebu za tri nagrade.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


25.01.2024

50 let golfa, simbola ljudskega avtomobila

Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.


18.01.2024

Naj bodo naši najmlajši v avtu varni

V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.


11.01.2024

Kaj prinaša novi potniški center v Ljubljani?

Začela se je gradnja novega potniškega centra v Ljubljani, ki seveda prinaša kar nekaj motenj v prometu. Gradnja bo po napovedih trajala dve leti in v tem času se bomo morali prilagajati občasnim zaporam in oviram na gradbišču. Če bi tak ali podoben projekt izpeljali pred recimo vsaj 30 leti, bi bilo danes marsikaj drugače. Ampak kar zadeva mobilnosti, smo zadaj še kje.


04.01.2024

Električna mobilnost v 2024

V preteklem letu smo zelo veliko govorili o električni mobilnosti. Na tem področju so zelo močni kitajski proizvajalci, ki so tudi odgovorni, da so proizvajalci električnih vozil le začeli počasi popuščati s cenami, ki pa so še vedno zelo visoke. Kakšne so smernice in kaj lahko pričakujemo letos in v prihodnjih letih? O vsem tem Janez Martinčič in Andrej Brglez.


28.12.2023

Mobilnost v 2023 | Andrej Brglez

V minutah za mobilnost se bomo tokrat ozrli nazaj na leto, ki se izteka. Andrej Brglez nas spomni, da so uničujoče poplave pri nas vplivale tudi na mobilnost, da je bilo veliko avtomobilov poplavljenih, pa da so cene avtomobilov še naprej rasle in da je rasla tudi prodaja električnih avtomobilov. Ta je v Evropi letos prvič presegla prodajo dizelskih avtomobilov. Sicer pa sprehod po svetu pokaže, da so avtomobilske zgodbe po različnih koncih sveta zelo različne.


14.12.2023

Trg rabljenih električnih vozil

Ker so električna vozila z nami že kar nekaj let, je na trgu tudi vedno več rabljenih. Kupci pa se za nakup takih težko odločajo, saj je neznank še preveč, predvsem pa ne zaupajo kakovosti baterij, ki so del avtomobila, okoli katerega se pravzaprav vse vrti.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov