Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Fordovi inženirji so raziskali, če lahko avtomobilom zdrsne tudi na navadnem listju podobno kot na snežni podlagi. V ta namen so z listjem prekrili njihov poligon v Belgiji in na pomoč poklicali napravo za testiranje trenja, ki s kotaljenjem po podlagi izmeri, kako spolzka je površina. Ugotovili so, da je listje v določenih situacijah res prav tako spolzko kot sneg. Če je na cesti sneg, večina vozi bolj počasi in previdno, ob listju pa pogosto premalo upoštevamo, da je površina lahko podobno spolzka in nevarna. Ekipa inženirjev je potem sodelovala pri razvoju voznega načina »Slippery«, ki je zasnovan za izboljšanje oprijema na spolzkih površinah. Sistem bodo predstavili v novem križancu, ki se imenuje focus active in ga bodo začeli prodajati v prihodnjih tednih.
Fordovi inženirji so ugotovili, da je listje v določenih situacijah res prav tako spolzko kot sneg.
Fordovi inženirji so raziskali, če lahko avtomobilom zdrsne tudi na navadnem listju podobno kot na snežni podlagi. V ta namen so z listjem prekrili njihov poligon v Belgiji in na pomoč poklicali napravo za testiranje trenja, ki s kotaljenjem po podlagi izmeri, kako spolzka je površina. Ugotovili so, da je listje v določenih situacijah res prav tako spolzko kot sneg. Če je na cesti sneg, večina vozi bolj počasi in previdno, ob listju pa pogosto premalo upoštevamo, da je površina lahko podobno spolzka in nevarna. Ekipa inženirjev je potem sodelovala pri razvoju voznega načina »Slippery«, ki je zasnovan za izboljšanje oprijema na spolzkih površinah. Sistem bodo predstavili v novem križancu, ki se imenuje focus active in ga bodo začeli prodajati v prihodnjih tednih.
V Fordovi evropski garaži je, kot smo se že učili, vedno več globaliziranih vozil. Pred omenjeno garažo te dni stoji osvežena paleta lahkih gospodarskih vozil. Pred garažo zaradi tega, ker gre za robustna vozila, ki jim elementi ne škodijo takoj, predvsem pa zaradi tega, ker so ta gospodarska vozila ves čas v pogonu. Zagotoviti profit lastniku je namreč njihovo življenjsko poslanstvo. Poimenovanje teh vozil je tradicionalno zapleteno do ravni kakšne nagradne igre v jutranjem programu našega radia. Za danes pa naj bo dovolj besed o tem, da so Transit/Tourneo Connect in Transit/Tourneo Courier pošteno obnovljeni. Prilagojeni so Fordovim oblikovalskim trendom, njihovi agregati pa novim standardom znotraj okoljevarstvenih naporov, ki jih pred avtomobilsko industrijo prinaša sodobnost. Preden katerega izmed njih tudi natančneje preizkusimo, zgolj obrobna pripomba; zdi se, da Ford za razliko od francoske konkurence še vztraja na poslanstvu in osnovni ideji tozadevnih vozil: najprej uspešna dostava, šele nato srečna družina. A pri Fordu imajo še enega konja za dirko. Seveda tudi za dirko, ki se imenuje »slovenski avto leta!« Focus je že nekaj tednov na naših cestah in se je tako imel čas ustaviti tudi v Tavčarjevi ulici. Najprej vozniku zaigra srce, ko vidi klasično vozilo, brez križanskih, SUV-jevskih in bog ve kakšnih genov še. V našem primeru je šlo celo za kombijevsko karoserijsko izpeljanko, z aristokratsko opremo Titanium, ki je še ozaljšana s paketom Bussiness. Ob številnih drugih dobrotah si na primer lahko grejemo roke na volanu. Vse to Focusa izstreli v premijsko-prestižne orbite, kjer se do zdaj še ni gibal. Stereotipi o Focusu so znani in držijo tudi v tokratni že četrti reinkarnaciji. Vozna dinamika je popolna, tudi izdelava je na več kot zavidljivi ravni. Ergonomija voznika in tudi drugih potnikov je odlična in figurativno povedano smo dobili vozilo, ki noče biti več le oproda sledeč golfu na belem konju. K temu veliko pripomore dejstvo, da avto domuje na povsem novi platformi, kar je razvijalcem omogočilo na novo premisliti in izvesti vse gabarite avtomobila. A na srečo niso ne pretiravali, ne zašli iz uhojenih poti nižjega srednjega razreda… Posebne poslastice ponuja mehanika vozila. Osemstopenjsko samodejnost menjalnika se upravlja z vrtljivim gumbom, kar sprosti nenavadno veliko prostora v kabini, asistenčni sistemi, vključno z napol avtonomno vožnjo, so v vozilo vkomponirani skladno ter intuitivno. Pet zvezdic na varnostnih testiranjih se razume samo po sebi, novost smo odkrili pri agregatu. Jasno, moda zahteva bencin in ob zapovedanih litrskih trivaljnikih smo imeli srečo, da smo pod pokrovom našli nov in napreden trivaljni 1,5 litrski agregat, ki v izpeljanki s 110 kilovati ponuja vedno dovolj moči, ki zna na avtocestah izklapljati en valj in ki je za svoje delo rad nagrajen z zajemalko goriva več. Najnižje kar gre v programu Eco je približno 7 litrov, do devet pa skočimo ob postavljanju z nenavadnim zvokom agregata, ki se sliši iz izpušne cevi. Ob kakšni drugi priložnosti pa morda še stavek ali dva o zanimivih rešitvah pri elementih Focusovega podvozja…
Morda se nekaterim ne zdi možno, a smo se prepričali, da na vprašanje, kaj je to »Add Blue« in zakaj se uporablja, marsikdo ne ve odgovora. Gre za tekočino, ki zniža škodljive izpuste pri delovanju dizelskih motorjev in bo na ta način pomagala preživeti dizlu še naslednje desetletje ali dve, saj je jasno, da tovrstni motorji še kar nekaj časa ne bodo izginili izpod motornih pokrovov, predvsem v večjih vozilih, avtobusih in tovornjakih. Še en dodatni strošek, a brez njega v prihodnje pač ne bo šlo.
Gremo na koncu še malo na plin – tu Add Blue ni potreben. Vse več je avtomobilskih znamk, ki v svojih modelih ponujajo motorje s pogonom na stisnjen zemeljski plin. Pri nas krepita ponudbo vozil na CNG predvsem Opel in Seat, pa tudi Škoda bo v svoj novi model scala umestila pogon na GNG. Če tovrstni pogon v osebnih vozilih (vsaj pri nas) še ni tako zelo popularen (tudi zaradi redkih polnilnih mest), pa je nedvomno primeren za vožnjo avtobusov. Tako je iz Ljubljane prišla vest o nakupu 17 novih hibridnih avtobusov. V Celju pa naj bi novo CNG polnilnico odprli še letos, občina pa je že prevzela 10 novih avtobusov s pogonom na stisnjen zemeljski plin.
859 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
Fordovi inženirji so raziskali, če lahko avtomobilom zdrsne tudi na navadnem listju podobno kot na snežni podlagi. V ta namen so z listjem prekrili njihov poligon v Belgiji in na pomoč poklicali napravo za testiranje trenja, ki s kotaljenjem po podlagi izmeri, kako spolzka je površina. Ugotovili so, da je listje v določenih situacijah res prav tako spolzko kot sneg. Če je na cesti sneg, večina vozi bolj počasi in previdno, ob listju pa pogosto premalo upoštevamo, da je površina lahko podobno spolzka in nevarna. Ekipa inženirjev je potem sodelovala pri razvoju voznega načina »Slippery«, ki je zasnovan za izboljšanje oprijema na spolzkih površinah. Sistem bodo predstavili v novem križancu, ki se imenuje focus active in ga bodo začeli prodajati v prihodnjih tednih.
Fordovi inženirji so ugotovili, da je listje v določenih situacijah res prav tako spolzko kot sneg.
Fordovi inženirji so raziskali, če lahko avtomobilom zdrsne tudi na navadnem listju podobno kot na snežni podlagi. V ta namen so z listjem prekrili njihov poligon v Belgiji in na pomoč poklicali napravo za testiranje trenja, ki s kotaljenjem po podlagi izmeri, kako spolzka je površina. Ugotovili so, da je listje v določenih situacijah res prav tako spolzko kot sneg. Če je na cesti sneg, večina vozi bolj počasi in previdno, ob listju pa pogosto premalo upoštevamo, da je površina lahko podobno spolzka in nevarna. Ekipa inženirjev je potem sodelovala pri razvoju voznega načina »Slippery«, ki je zasnovan za izboljšanje oprijema na spolzkih površinah. Sistem bodo predstavili v novem križancu, ki se imenuje focus active in ga bodo začeli prodajati v prihodnjih tednih.
V Fordovi evropski garaži je, kot smo se že učili, vedno več globaliziranih vozil. Pred omenjeno garažo te dni stoji osvežena paleta lahkih gospodarskih vozil. Pred garažo zaradi tega, ker gre za robustna vozila, ki jim elementi ne škodijo takoj, predvsem pa zaradi tega, ker so ta gospodarska vozila ves čas v pogonu. Zagotoviti profit lastniku je namreč njihovo življenjsko poslanstvo. Poimenovanje teh vozil je tradicionalno zapleteno do ravni kakšne nagradne igre v jutranjem programu našega radia. Za danes pa naj bo dovolj besed o tem, da so Transit/Tourneo Connect in Transit/Tourneo Courier pošteno obnovljeni. Prilagojeni so Fordovim oblikovalskim trendom, njihovi agregati pa novim standardom znotraj okoljevarstvenih naporov, ki jih pred avtomobilsko industrijo prinaša sodobnost. Preden katerega izmed njih tudi natančneje preizkusimo, zgolj obrobna pripomba; zdi se, da Ford za razliko od francoske konkurence še vztraja na poslanstvu in osnovni ideji tozadevnih vozil: najprej uspešna dostava, šele nato srečna družina. A pri Fordu imajo še enega konja za dirko. Seveda tudi za dirko, ki se imenuje »slovenski avto leta!« Focus je že nekaj tednov na naših cestah in se je tako imel čas ustaviti tudi v Tavčarjevi ulici. Najprej vozniku zaigra srce, ko vidi klasično vozilo, brez križanskih, SUV-jevskih in bog ve kakšnih genov še. V našem primeru je šlo celo za kombijevsko karoserijsko izpeljanko, z aristokratsko opremo Titanium, ki je še ozaljšana s paketom Bussiness. Ob številnih drugih dobrotah si na primer lahko grejemo roke na volanu. Vse to Focusa izstreli v premijsko-prestižne orbite, kjer se do zdaj še ni gibal. Stereotipi o Focusu so znani in držijo tudi v tokratni že četrti reinkarnaciji. Vozna dinamika je popolna, tudi izdelava je na več kot zavidljivi ravni. Ergonomija voznika in tudi drugih potnikov je odlična in figurativno povedano smo dobili vozilo, ki noče biti več le oproda sledeč golfu na belem konju. K temu veliko pripomore dejstvo, da avto domuje na povsem novi platformi, kar je razvijalcem omogočilo na novo premisliti in izvesti vse gabarite avtomobila. A na srečo niso ne pretiravali, ne zašli iz uhojenih poti nižjega srednjega razreda… Posebne poslastice ponuja mehanika vozila. Osemstopenjsko samodejnost menjalnika se upravlja z vrtljivim gumbom, kar sprosti nenavadno veliko prostora v kabini, asistenčni sistemi, vključno z napol avtonomno vožnjo, so v vozilo vkomponirani skladno ter intuitivno. Pet zvezdic na varnostnih testiranjih se razume samo po sebi, novost smo odkrili pri agregatu. Jasno, moda zahteva bencin in ob zapovedanih litrskih trivaljnikih smo imeli srečo, da smo pod pokrovom našli nov in napreden trivaljni 1,5 litrski agregat, ki v izpeljanki s 110 kilovati ponuja vedno dovolj moči, ki zna na avtocestah izklapljati en valj in ki je za svoje delo rad nagrajen z zajemalko goriva več. Najnižje kar gre v programu Eco je približno 7 litrov, do devet pa skočimo ob postavljanju z nenavadnim zvokom agregata, ki se sliši iz izpušne cevi. Ob kakšni drugi priložnosti pa morda še stavek ali dva o zanimivih rešitvah pri elementih Focusovega podvozja…
Morda se nekaterim ne zdi možno, a smo se prepričali, da na vprašanje, kaj je to »Add Blue« in zakaj se uporablja, marsikdo ne ve odgovora. Gre za tekočino, ki zniža škodljive izpuste pri delovanju dizelskih motorjev in bo na ta način pomagala preživeti dizlu še naslednje desetletje ali dve, saj je jasno, da tovrstni motorji še kar nekaj časa ne bodo izginili izpod motornih pokrovov, predvsem v večjih vozilih, avtobusih in tovornjakih. Še en dodatni strošek, a brez njega v prihodnje pač ne bo šlo.
Gremo na koncu še malo na plin – tu Add Blue ni potreben. Vse več je avtomobilskih znamk, ki v svojih modelih ponujajo motorje s pogonom na stisnjen zemeljski plin. Pri nas krepita ponudbo vozil na CNG predvsem Opel in Seat, pa tudi Škoda bo v svoj novi model scala umestila pogon na GNG. Če tovrstni pogon v osebnih vozilih (vsaj pri nas) še ni tako zelo popularen (tudi zaradi redkih polnilnih mest), pa je nedvomno primeren za vožnjo avtobusov. Tako je iz Ljubljane prišla vest o nakupu 17 novih hibridnih avtobusov. V Celju pa naj bi novo CNG polnilnico odprli še letos, občina pa je že prevzela 10 novih avtobusov s pogonom na stisnjen zemeljski plin.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.
Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.
Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.
V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.
Začela se je gradnja novega potniškega centra v Ljubljani, ki seveda prinaša kar nekaj motenj v prometu. Gradnja bo po napovedih trajala dve leti in v tem času se bomo morali prilagajati občasnim zaporam in oviram na gradbišču. Če bi tak ali podoben projekt izpeljali pred recimo vsaj 30 leti, bi bilo danes marsikaj drugače. Ampak kar zadeva mobilnosti, smo zadaj še kje.
V preteklem letu smo zelo veliko govorili o električni mobilnosti. Na tem področju so zelo močni kitajski proizvajalci, ki so tudi odgovorni, da so proizvajalci električnih vozil le začeli počasi popuščati s cenami, ki pa so še vedno zelo visoke. Kakšne so smernice in kaj lahko pričakujemo letos in v prihodnjih letih? O vsem tem Janez Martinčič in Andrej Brglez.
V minutah za mobilnost se bomo tokrat ozrli nazaj na leto, ki se izteka. Andrej Brglez nas spomni, da so uničujoče poplave pri nas vplivale tudi na mobilnost, da je bilo veliko avtomobilov poplavljenih, pa da so cene avtomobilov še naprej rasle in da je rasla tudi prodaja električnih avtomobilov. Ta je v Evropi letos prvič presegla prodajo dizelskih avtomobilov. Sicer pa sprehod po svetu pokaže, da so avtomobilske zgodbe po različnih koncih sveta zelo različne.
Ker so električna vozila z nami že kar nekaj let, je na trgu tudi vedno več rabljenih. Kupci pa se za nakup takih težko odločajo, saj je neznank še preveč, predvsem pa ne zaupajo kakovosti baterij, ki so del avtomobila, okoli katerega se pravzaprav vse vrti.
Vemo, da prodaja avtomobilov še vedno v veliki meri temelji na obisku avtomobilskega salona, ampak nakupni proces se tudi v tej panogi pri večini kupcev začne na spletu. Vendar pa se nakupne poti spreminjajo, tudi pri nas. Spomnimo, kako je prodaja tekstila in obutve prek interneta postala izjemen posel, počasi podobne nakupne navade prodirajo tudi na področje prodaje avtomobilov, tudi rabljenih. Kako hitro gre slovenski kupec na nova polja spletnega nakupovanja? Sogovornik: - Marin Vladović, izvršni direktor in partner platforme AutoBrief
Avtomobilska industrija iz leta v leto beleži izjemen napredek pri razvoju praktično vseh avtomobilskih sklopov. Eden pomembnejših in še kako dobrodošlih za voznika je napredek pri razvoju avtomobilskih svetil, predvsem žarometov. Zadnje čase je popularna t. i. LED matrična tehnologija, ki je s pomočjo več tisoč LED diod v žarometu sposobna usmerjati množico svetlobnih snopov, ki so neodvisni drug od drugega in tako lahko dinamično osvetljujejo različne segmente ceste. Sogovornik: - vodja razvoja žarometov v Hella Saturnus Janez Nučič
Neveljaven email naslov