Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Avtomobil je lahko topla greda

17.07.2019

Če bi oblikovalci avtomobilov sledili temperaturnim razlikam, potem bi jih zagotovo oblikovali drugače. Res je, da so tudi stekla precej drugačna kot nekdaj, a avtomobil na toplem soncu vseeno lahko postane – recimo kar topla greda. Temperatura se mimogrede dvigne na 40, 50 stopinj, tudi več. Velike steklene površine, ki sicer prinesejo več svetlobe v kabino in zato prijetnejše vzdušje, so po drugi strani vzrok, da se avtomobil še bolj in hitreje segreje na neznosno temperaturo. Pomembna je tudi barva vozila. Meritve so pokazale, da se pri zunanji temperaturi 25 stopinj notranjost avtomobila bele barve segreje na 60, črnega pa na 80 stopinj Celzija, pove Andrej Brglez.

Če bi oblikovalci avtomobilov sledili temperaturnim razlikam, potem bi jih risali in načrtovali drugače; steklene površine prinašajo v kabino več svetlobe, a se zato kabina tudi bolj segreje

Če bi oblikovalci avtomobilov sledili temperaturnim razlikam, potem bi jih zagotovo oblikovali drugače. Res je, da so tudi stekla precej drugačna kot nekdaj, a avtomobil na toplem soncu vseeno lahko postane – recimo kar topla greda. Temperatura se mimogrede dvigne na 40, 50 stopinj, tudi več. Velike steklene površine, ki sicer prinesejo več svetlobe v kabino in zato prijetnejše vzdušje, so po drugi strani vzrok, da se avtomobil še bolj in hitreje segreje na neznosno temperaturo. Pomembna je tudi barva vozila. Meritve so pokazale, da se pri zunanji temperaturi 25 stopinj notranjost avtomobila bele barve segreje na 60, črnega pa na 80 stopinj Celzija.

Čeprav je oblika avtomobila stvar okusa vsakega opazovalca posebej, pa občasno vseeno lahko izrazimo kakšno svoje mnenje okoli tega. Tako se nam focus karavan zadnje generacije zdi bolj privlačen od kombilimuzine. Temu dodamo še podatek, da nam karavanska izvedba ponudi ogromen, več kot 600-litrski prtljažnik, ki mu ga zavida tudi večji mondeo. Če pomislimo, da prostora v avtomobilu ni nikoli dovolj, potem dileme ni več. Sicer smo karavansko izvedbo pred meseci že vozili, zdaj nas je obiskala še zmogljivejša različica s 134 kilovatnim 1,5-litrskim trivaljnim ecoboost motorjem. Avtomobil je nosil tudi oznako ST-line business, kar nekako namiguje na športno ST izpeljanko, hkrati pa obljublja tudi bogato opremljenost poslovnega vozila. ST-line se občuti predvsem pri malo tršem podvozju – to hkrati pomeni malo manj udobja, a zato trdno in zanesljivo lego na cesti, kar je že tako ena od bistvenih značilnosti fordovih vozil. Avtomobil ponuja tudi možnost vožnje v športnem režimu, ki se mu z rahlo športno hrumečim zvokom prilagaja tudi motor, a takrat tudi poraba goriva krepko preseže povprečje sedem litrov. Uporaben in izjemno prostoren karavanski družinski prevoznik, ki lahko ponuja tudi nekaj bolj športnih kilometrov – tako lahko označimo novega karavanskega focusa, ki se z bogato opremo približa ceni 30 tisočakov.

Verjetno bi večina ob omembi besede hibrid najprej pomislila na Toyoto, a vam zagotavljam, da se tudi pri Hondi vse prej kot šalijo na tem področju. Pred časom so tako pri njihovem srednje velikem crossoverju CR-V s seznama pogonskih možnosti črtali dizel. Tako zdaj ob bencinarju prisegajo predvsem na hibridno različico. Da je CR-V prostoren in izjemno uporaben družinski prevoznik, nima smisla ponavljati. Povejmo le, da je zaradi vgrajene litij-ionske baterije prtljažni prostor nekoliko manjši in meri slabih 500 litrov. Hibridni pogon torej. Lahko rečemo, da so Hondini inženirji zopet dokazali, da vedo, kaj delajo. Hibridni pogon sestavljajo dvolitrski bencinski 107-kilovatni motor, električni pogonski motor s 135 kilovati, pa električni generator s 102 kilovatoma in še manjši litij-ionski generator. Večino časa med vožnjo deluje bencinski motor, ki polni baterijo in če se le da, deluje kar se da optimalno, vmes se tudi priklaplja neposredno na kolesa. Seveda je povprečje porabe goriva najugodnejše pri nižjih hitrostih – tam se lahko približamo petim litrom, na avtocesti pa gre čez šest. Prav pritiskati na plin nima smisla, ker potem lahko tudi hrup motorja postane nadležen. Ob tem je treba posebej poudariti še eno posebnost. CR-V hibrid nima klasičnega menjalnika, prestavne ročice ni, namesto nje so namestili štiri stikala – pritisnemo recimo D in avtomobil neslišno spelje. Raziskave in dosežki inženirjev na področju hibridne tehnologije seveda kar veliko stanejo in žal morajo to ceno za zdaj pokriti kupci. Tako hibridna Honda CR-V (bogato opremljena, tudi s štirikolesnim pogonom) stane blizu 45 tisočakov. Pomoč države pri nakupu bi bila dobrodošla.


Avtomobilsko prometne minute

862 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Avtomobil je lahko topla greda

17.07.2019

Če bi oblikovalci avtomobilov sledili temperaturnim razlikam, potem bi jih zagotovo oblikovali drugače. Res je, da so tudi stekla precej drugačna kot nekdaj, a avtomobil na toplem soncu vseeno lahko postane – recimo kar topla greda. Temperatura se mimogrede dvigne na 40, 50 stopinj, tudi več. Velike steklene površine, ki sicer prinesejo več svetlobe v kabino in zato prijetnejše vzdušje, so po drugi strani vzrok, da se avtomobil še bolj in hitreje segreje na neznosno temperaturo. Pomembna je tudi barva vozila. Meritve so pokazale, da se pri zunanji temperaturi 25 stopinj notranjost avtomobila bele barve segreje na 60, črnega pa na 80 stopinj Celzija, pove Andrej Brglez.

Če bi oblikovalci avtomobilov sledili temperaturnim razlikam, potem bi jih risali in načrtovali drugače; steklene površine prinašajo v kabino več svetlobe, a se zato kabina tudi bolj segreje

Če bi oblikovalci avtomobilov sledili temperaturnim razlikam, potem bi jih zagotovo oblikovali drugače. Res je, da so tudi stekla precej drugačna kot nekdaj, a avtomobil na toplem soncu vseeno lahko postane – recimo kar topla greda. Temperatura se mimogrede dvigne na 40, 50 stopinj, tudi več. Velike steklene površine, ki sicer prinesejo več svetlobe v kabino in zato prijetnejše vzdušje, so po drugi strani vzrok, da se avtomobil še bolj in hitreje segreje na neznosno temperaturo. Pomembna je tudi barva vozila. Meritve so pokazale, da se pri zunanji temperaturi 25 stopinj notranjost avtomobila bele barve segreje na 60, črnega pa na 80 stopinj Celzija.

Čeprav je oblika avtomobila stvar okusa vsakega opazovalca posebej, pa občasno vseeno lahko izrazimo kakšno svoje mnenje okoli tega. Tako se nam focus karavan zadnje generacije zdi bolj privlačen od kombilimuzine. Temu dodamo še podatek, da nam karavanska izvedba ponudi ogromen, več kot 600-litrski prtljažnik, ki mu ga zavida tudi večji mondeo. Če pomislimo, da prostora v avtomobilu ni nikoli dovolj, potem dileme ni več. Sicer smo karavansko izvedbo pred meseci že vozili, zdaj nas je obiskala še zmogljivejša različica s 134 kilovatnim 1,5-litrskim trivaljnim ecoboost motorjem. Avtomobil je nosil tudi oznako ST-line business, kar nekako namiguje na športno ST izpeljanko, hkrati pa obljublja tudi bogato opremljenost poslovnega vozila. ST-line se občuti predvsem pri malo tršem podvozju – to hkrati pomeni malo manj udobja, a zato trdno in zanesljivo lego na cesti, kar je že tako ena od bistvenih značilnosti fordovih vozil. Avtomobil ponuja tudi možnost vožnje v športnem režimu, ki se mu z rahlo športno hrumečim zvokom prilagaja tudi motor, a takrat tudi poraba goriva krepko preseže povprečje sedem litrov. Uporaben in izjemno prostoren karavanski družinski prevoznik, ki lahko ponuja tudi nekaj bolj športnih kilometrov – tako lahko označimo novega karavanskega focusa, ki se z bogato opremo približa ceni 30 tisočakov.

Verjetno bi večina ob omembi besede hibrid najprej pomislila na Toyoto, a vam zagotavljam, da se tudi pri Hondi vse prej kot šalijo na tem področju. Pred časom so tako pri njihovem srednje velikem crossoverju CR-V s seznama pogonskih možnosti črtali dizel. Tako zdaj ob bencinarju prisegajo predvsem na hibridno različico. Da je CR-V prostoren in izjemno uporaben družinski prevoznik, nima smisla ponavljati. Povejmo le, da je zaradi vgrajene litij-ionske baterije prtljažni prostor nekoliko manjši in meri slabih 500 litrov. Hibridni pogon torej. Lahko rečemo, da so Hondini inženirji zopet dokazali, da vedo, kaj delajo. Hibridni pogon sestavljajo dvolitrski bencinski 107-kilovatni motor, električni pogonski motor s 135 kilovati, pa električni generator s 102 kilovatoma in še manjši litij-ionski generator. Večino časa med vožnjo deluje bencinski motor, ki polni baterijo in če se le da, deluje kar se da optimalno, vmes se tudi priklaplja neposredno na kolesa. Seveda je povprečje porabe goriva najugodnejše pri nižjih hitrostih – tam se lahko približamo petim litrom, na avtocesti pa gre čez šest. Prav pritiskati na plin nima smisla, ker potem lahko tudi hrup motorja postane nadležen. Ob tem je treba posebej poudariti še eno posebnost. CR-V hibrid nima klasičnega menjalnika, prestavne ročice ni, namesto nje so namestili štiri stikala – pritisnemo recimo D in avtomobil neslišno spelje. Raziskave in dosežki inženirjev na področju hibridne tehnologije seveda kar veliko stanejo in žal morajo to ceno za zdaj pokriti kupci. Tako hibridna Honda CR-V (bogato opremljena, tudi s štirikolesnim pogonom) stane blizu 45 tisočakov. Pomoč države pri nakupu bi bila dobrodošla.


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


25.01.2024

50 let golfa, simbola ljudskega avtomobila

Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.


18.01.2024

Naj bodo naši najmlajši v avtu varni

V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.


11.01.2024

Kaj prinaša novi potniški center v Ljubljani?

Začela se je gradnja novega potniškega centra v Ljubljani, ki seveda prinaša kar nekaj motenj v prometu. Gradnja bo po napovedih trajala dve leti in v tem času se bomo morali prilagajati občasnim zaporam in oviram na gradbišču. Če bi tak ali podoben projekt izpeljali pred recimo vsaj 30 leti, bi bilo danes marsikaj drugače. Ampak kar zadeva mobilnosti, smo zadaj še kje.


04.01.2024

Električna mobilnost v 2024

V preteklem letu smo zelo veliko govorili o električni mobilnosti. Na tem področju so zelo močni kitajski proizvajalci, ki so tudi odgovorni, da so proizvajalci električnih vozil le začeli počasi popuščati s cenami, ki pa so še vedno zelo visoke. Kakšne so smernice in kaj lahko pričakujemo letos in v prihodnjih letih? O vsem tem Janez Martinčič in Andrej Brglez.


28.12.2023

Mobilnost v 2023 | Andrej Brglez

V minutah za mobilnost se bomo tokrat ozrli nazaj na leto, ki se izteka. Andrej Brglez nas spomni, da so uničujoče poplave pri nas vplivale tudi na mobilnost, da je bilo veliko avtomobilov poplavljenih, pa da so cene avtomobilov še naprej rasle in da je rasla tudi prodaja električnih avtomobilov. Ta je v Evropi letos prvič presegla prodajo dizelskih avtomobilov. Sicer pa sprehod po svetu pokaže, da so avtomobilske zgodbe po različnih koncih sveta zelo različne.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov