Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Tudi v dolini reke Mantaro v pokrajini Junin v osrednjem Peruju so španski prišleki močno zaznamovali glasbeno izročilo. Od dvajsetih let dvajsetega stoletja so poleg že prej znanih tradicionalnih glasbil in tistih španskega izvora posebno priljubljeni še saksofoni in klarineti, ki so bili sestavni del značilnih glasbenih skupin na tem področju. Poslušamo nekaj značilnih tovrstnih skupin, pihalne godbe, tradicionalno petje, pa tudi piščal, ki skupaj z bobnom spremlja delo.
Tudi v dolini reke Mantaro v pokrajini Junin v osrednjem Peruju so španski prišleki močno zaznamovali glasbeno izročilo. Od dvajsetih let dvajsetega stoletja so poleg že prej znanih tradicionalnih glasbil in tistih španskega izvora posebno priljubljeni še saksofoni in klarineti, ki so bili sestavni del značilnih glasbenih skupin na tem področju. Poslušamo nekaj značilnih tovrstnih skupin, pihalne godbe, tradicionalno petje, pa tudi piščal, ki skupaj z bobnom spremlja delo.
Spoznavamo del zvočnega izročila iz Ugande, kot ga je predstavila skupina N'Gali leta 1991. Skupina si je nadela ime, ker zavestno ohranja izročilo domačega območja, kraljestva Baganda, mesta Kigezi z okolico in ozemlja severno od Viktorijinega jezera. Poslušamo petje in značilna glasbila: ksilofon madinda, lokalne različice bobnov enbutu, nankasa in engalabi, harfe adungu, godalo endingidi in palčni klavir – sanza.
Poslušamo glasbo dveh ljudstev iz Paragvaja: Gvaranov Njandeva in Ajoreo. To sta staroselski ljudstvi na severu Chaca, osrednje pokrajine južnoameriške celine, ki si jo delijo Argentina, Paragvaj, Bolivija in Brazilija. Beseda chaco prihaja iz kečuanščine in pomeni lovišče, kar kaže na to, da so bili prvotni prebivalci predvsem lovci, vendar se je to s časom marsikje zelo spremenilo. Ljudstva so dolgo živela v osami, boj za preživetje je bil težak, ljudi sta reševali bojevitost in povezanost z naravo in naravnimi silami.
Brenkala spremljajo človeško vrsto praktično odkar se zaveda sama sebe. Od najpreprostejših lokov do prefinjenih sodobnih glasbil so prehodila dolgo pot pa vendar v osnovi delujejo enako. Poslušamo brenkala v tradicionalnih oblikah in različicah z vsega sveta: lok nkokvane iz Afrike, tajski phin, japonski sugaru šamisen, kirgiški komuz, turški tanbur, egiptovski kanun, južnoameriško različico kitare – kuatro in kitajska ruan in pipo.
V tokratnih "Oddaljenih zvočnih svetovih" se bomo posvetili glasbi ljudstva Jami z "Otoka orhidej" v bližini Tajvana.
Tudi vrsta godal ima svoje mesto med tradicionalnimi glasbili in nekatera izmed njih so se skozi čas razvila v oblike, kot jih poznamo tudi v sodobnih zasedbah. V Aziji so se razvila in ohranila marsikatera izmed godal, z zmožnostmi in zvokom kot posledico materialov, iz katerih so narejena glasbila sama ali pa njihove strune in lok. Tokrat nam zvenijo: erhu iz Kitajske, kamanča iz Azerbejdžana, dilruba iz Indije, kemenče iz Turčije in morin kur iz Mongolije.
Neveljaven email naslov