Foto:
Foto:

Precejšnja investicija, za katero sta varčevala deset let, pa se jima kot pravita ni obrestovala. Namesto, da bi potovala po svetu njuna prikolica že dve leti stoji parkirana na njunem dvorišču. Kot trdita ima prikolica tovarniško napako, za katero je po njunem prepričanju trgovec dobro vedel, že ko jima je prikolico prodal. To bosta zdaj poskušala dokazati na sodišču.

"Odločila sva se, da si bova leta, ki jih imava morda pred seboj, popestrila s potovanji. Ker se udeležujem kolesarskih tekem po svetu, sva si želela na ta način združiti tekmovanja in sprostitev, zato sva prikolico kupila z velikim veseljem," začne pripovedovati Miloš Brecelj, ki je že tri leta v sporu s prodajalcem Borisom Puncerjem, ki mu je, kot trdi prodal prikolico s tovarniško napako. Prvo napako, počeno streho, je odkril že po treh tednih. Nemudoma je poklical direktorja podjetja TB d.o.o. Borisa Puncerja, ki je hkrati pooblaščeni uvoznik, prodajalcec in serviser Hobby prikolic, ki pa se je po besedah Ajdovca odzval šele po desetih mesecih. V tem času pa je naš gledalec na prikolici odkril številne druge napake. "Ugotovil sem, da zaradi slabega tesnjenja strehe voda pronica v plinski prostor. Tudi do trideset litrov vode smo izčrpali, če je deževalo, zato je bil ta prostor neuporaben," je pojasnil Brecelj, ki je maja 2015 prikolico odpeljal iz Ajdovščine v Celje že na drugo popravilo.

"Prikolica ima tovarniško napako"

Razpoko na strehi je serviser popravil, pri drugem popravilu pa po besedah kupca, napak ni odpravil. Takrat je namreč naš gledalec od prodajalca prejel tehnično sporočilo nemškega proizvajalca Hobby iz septembra 2013, v katerem je navedeno, da pri prikolicah model Exellent, kakršno je kupil tudi sam, obstaja možnost nepravlne zatesnitve med streho in stranskimi stranicami, zato je potrebno ta vozila pregledati in dodatno obdelati. Ker njegova prikolica ni bila pregledana je od prodajalca zahteval, da mu vozilo zamenja ali vrne celotno kupnino. Ker njegove zahteve nista upoštevala ne prodajalec prikolice, ne proizvajalec Hobby v Nemčiji na katerega se je prav tako obrnil, je zahtevek za zamenjavo izdelka poslal Evropskemu potrošniškemu centru (EPC) v Sloveniji.

Prodajalec ni izpolnil garancijskih pogojev

Damjana Bokal z EPC Slovenija je pojasnila: "Mi smo zadevo preučili in ugotovili, da nemški proizvajalec Hobby daje na izdelek 5 letno prostovoljno garancijo in na podlagi tega smo kontaktirali EPC v Nemčiji, ta pa je kontaktiral proizvajalca. Po kar dolgotrajnem dopisovanju med EPC v Nemčiji, med proizvajalcem in nami je na koncu proizvajalec zahtevek zavrnil, in sicer se je skliceval na garancijske pogoje, ti namreč določajo, da morajo biti redno opravljeni letni pregledi vodotesnosti in da je treba o teh pregledih tudi redno obveščati proizvajalca." Prodajalec, ki je prikolico od proizvajalca kupil že osem mesecev preden jo je prodal Milošu Breclju, je po trditvah podjetja Hobby nikoli ni odpeljal na pregled. Kot trdi Brecelj, pa niti njega kot kupca ni pozval da to stori. S tem pa niso bili izpolnjeni garancijski pogoji, zato proizvajalec garancije ni upošteval oz. ta ni veljala več.

Ne gre za osamljen primer

Na EPC so pred časom obravnavali podoben primer. Šlo je za istega slovenskega prodajalca in istega proizvajalca v Nemčiji ter isti model prikolice. Po posredovanju Evropskega potrošniškega centra je proizvajalec Hobby prikolico takrat zamenjal z novo. "Tudi v tem primeru je šlo za težave s puščanjem strehe. Potrošnik je o napaki obvestil podjetje TB d.o.o., prodajalec mu je obljubil, da bo napako odpravil, a se to ni zgodilo. Čez zimo je prikolica zaradi vlage splesnela, a mu je prodajalec kljub temu ni želel zamenjati. Po posredovanju EPC Slovenija je proizvajalec Hobby prikolico takrat zamenjal z novo," je povedala Bokalova in dodala, da se proizvajalec v tem drugem primeru ni skliceval na garancijske pogoje, ker je potrošnik zahtevek za zamenjavo podal že zelo kmalu po nakupu.

Tržni inšpektor prodajalcu izdal le opomin

Na zadnje popravilo sta zakonca Brecelj prikolico odpeljala pred dvema letoma. Kljub temu, da je zakonski rok za odpravo napak 45 dni, je prodajalec prikolico popravljal 51 dni. Pred njuno hišo jo je pripeljal 12. novembra 2015, kjer stoji še danes. "Pripeljal je je zvečer, v mraku, zato prevzema nisem podpisal," je povedal Brecelj in dodal, da je že naslednji dan ugotovil, da prodajalec napak ni odpravil. "Še vedno se vrata plinskega prostora pri zapiranju zatikajo, poleg tega se oznaka 4,5 bar nameščena nad pnevmatiko, ne sklada z najevčjim dovoljenim tlakom v pnevmatikah, ki so dejansko nameščene na prikolici, streha pa še vedno ni zatesnjena v skladu z navodili proizvajalca,” nam je povedal Ajdovec. Zadevo je prijavil tržnemu inšpektorju, ki je inšpekcijski pregled zaključil zgolj z opominom trgovcu, zato se je na sklep pritožil, pritožbo obravnava pritožbeni organ na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, in zadevo prepustil odvetnici.

Brez navodil o uporabi v slovenskem jeziku

"Za ta primer so zelo bistvene kršitve, ki izhajao iz dolžnosti prodajalca, da izroči navodila o uporabi in garancijsko knjižico v slovenskem jeziku, saj le tako lahko potrošnik varno uporablja izdelek in s tem poskrbi tudi za varnost drugih udeležencev v prometu. V tem primeru prodajalec tega ni izvršil. Navodila za uporabo so bila v nemškem jeziku in še to za model prikolice izpred treh let. Garancijski list pa je bil v angleškem jeziku, " je pojasnila Brecljeva odvetnica Živa Drol Novak, ki meni, da je gre v tem primeru za več kršitev Zakona o varstvu potrošnikov. Prikolico je pred kratkim pregledal sodni izvedenec, opravili pa so tudi tehnični pregled, ki je pokazal, da prikolica ni tehnično brezhibna. Teža prazne prikolice namreč za 117 kg presega deklarirano težo vozila: "Kar pomeni, da v prazno prikolico lahko naložimo le 47 kg," je še pojasnil Brecelj. Pisna vprašanja smo naslovili tudi na Borisa Puncerja, a nam odgovorov ni posredoval.