Slovenija je s prvim julijem podražila vinjete in nekoliko spremenila sistem. Tedenska stane 15 evrov, mesečna 30, letna pa 95 evrov. Foto: MMC RTV SLO
Slovenija je s prvim julijem podražila vinjete in nekoliko spremenila sistem. Tedenska stane 15 evrov, mesečna 30, letna pa 95 evrov. Foto: MMC RTV SLO
Patrick Vlačič
Vlačič šteje ustavitev postopka zoper Slovenijo zaradi vinjet s in tem sprostitev sredstev za gradnjo avtocest za uspeh prvega leta ministrovanja. Foto: EPA
Vlačič o prvem letu ministrovanja
Peter Verlič o vinjetah

Vlačič je dejal, da je Tajanijevo pismo omogočilo uporabo evropskih sredstev, kar si minister šteje za poseben uspeh. Evropska komisija je tako 12. novembra izdala odločbo o projektu za gradnjo 19,8 kilometra dolgega avtocestnega odseka Slivnica-Draženci. Odsek se je odprl julija letos, gradnja pa je stala 278,2 milijona evrov. Evropska unija bo primaknila 88,3 milijona evrov, ki bi jih Slovenija morala počrpati do konca prihodnjega leta.

Slovenija bo sicer po Vlačičevih besedah počrpala več kohezijskih sredstev, kot je bilo sprva predvideno. Načrtovanih je bilo 62,2 milijona evrov, počrpali pa bomo 82,57 milijona evrov.

Vinjetne nalepke bodo zamenjale elektronske vinjete
Minister za promet je na novinarski konferenci ob prvem letu mandata dejal, da je vinjetni sistem cesntninjenja prehoden do uvedbe evropskega sistema in da se bo spremenil z akcijskim načrtom, ki bo še ta teden v vladnem postopku. V skladu s tem načrtom bo Slovenija najprej uvedla elektronsko vinjeto, nato pa cestninjenje na prevožen kilometer.

V pismu Vlačiču je Tajani opozoril, da je obveščanje, da Slovenija uporablja sistem vinjet, v nekaterih primerih ni dovolj kakovostno za tujce, ki prihajajo v Slovenijo. Vlačič je dejal, da bodo skušali zagotoviti boljše obveščanje.

Ob novici sta na voljo videoposnetka s koference za novinarje, ki je ob prvem letu miistrovanja Patricka Vlačiča potekala na ministrstvu za promet ter odziv člana strokovnega sveta za promet ter poslanca SDS-a, Petra Verliča, ki vztraja, da bodo slovenske vinjete med dražjimi v Evropi.


Postopek ustavljen po nekaj več kot enem letu

Kot je znano, je Evropska komisija postopek zoper Slovenijo uvedla lani oktobra, nekaj več kot tri mesece po uveljavitvi vinjetnega sistema na slovenskih avtocestah. Komisija je presodila, da slovenske polletne in letne vinjete niso v skladu s pravnim redom EU-ja, saj naj bi diskriminirale državljane EU-ja, ki slovenskih cest ne uporabljajo tako pogosto kot Slovenci.

Slovenska vlada je nato predlagala uvedbo tedenske vinjete za 15 evrov (letna in polletna vinjeta sta stali 55 oziroma 35 evrov), ukinitev polletne vinjete in podražitev letne vinjete na 95 evrov. Še nekoliko pozneje je k predlogu dodala še uvedbo mesečnih vinjet za 35 evrov in novo ureditev (z mesečno vinjeto po 30 evrov) 1. julija letos tudi uveljavila.

Po drugi strani je komisar Tajani od Slovenije zahteval tedenske vinjete po pet evrov, nato po 8,5 evra, pozneje pa po največ 10 evrov. Nazadnje je želel, da bi bile tedenske vinjete cenejše od slovenskega predloga (15 evrov). Konec septembra je Tajani dejal, da je optimist in da bosta Slovenija in Evropska komisija našli rešitev. Slovenija je menila, da Evropska unija po spremembi vinjetnega sistema nima več pravne podlage za postopek proti Sloveniji, zato pričakuje, da ga bo ustavila.

Vlačič o prvem letu ministrovanja
Peter Verlič o vinjetah