Čeprav smo čez polovico predvolilne kampanje, je večina strank denar šele začela zapravljati. Foto: MMC RTV SLO
Čeprav smo čez polovico predvolilne kampanje, je večina strank denar šele začela zapravljati. Foto: MMC RTV SLO
- SD: med 200.000 in 250.000 evrov
- SDS: okoli 225.000 evrov
- Zares: manj od najvišje dovoljene meje
- SLS: do 90.000 evrov
- DeSUS: do 40.000 evrov
- SNS: okoli 25.000 evrov
- LDS: do 250.000 evrov
- NSi: do 30.000 evrov
- SMS: med 10.000 in 20.000 evrov
- KSS: med 25.000 in 30.000 evrov
- Lista za pravice bolnikov: nič
- Združeni zeleni: nič
Volitve
Večina strank bo volivce nagovarjala tudi prek oglasnih panojev in plakatov. Foto: MMC RTV SLO
Evri
Večje stranke imajo za kampanjo namenjenega občutno več denarja kot manjše stranke in liste kandidatov. Foto: MMC RTV SLO

Čeprav smo čez polovico predvolilne kampanje, je večina strank denar šele začela zapravljati. SD namerava za kampanjo, ki teče pod sloganom "Ljudje smo prvi", nameniti med 200.000 in 250.000 evrov, pravijo v stranki in pojasnjujejo, da so do zdaj za kampanjo plačali 8.000 evrov. Večino denarja so namenili za neposredni stik z volivci, to je za organizacijo shodov in podobnih dogodkov, ter za oglaševanje, največ pa za t. i. jumbo plakate.

V SDS-u bodo za letošnjo kampanjo namenili približno enako količino sredstev kot leta 2004, ko je strošek volilne kampanje znašal 225.631 evrov. Njihov slogan je "Slovenija zmore več", kar je tudi ključno sporočilo programa, pravijo. Kampanja bo temeljila v glavnem na stikih z ljudmi, nagovarjali pa bodo tudi s t. i. jumbo plakati, s katerimi bodo pokrili vse slovenske regije, televizijski oglasi ter spletnim oglaševanjem.

Stranka Zares namerava zapraviti vsaj petkrat manj, kot je zakonsko določena meja najvišje vsote, ki jo posamezna stranka lahko zapravi. Pojasnjujejo, da so se glede na gospodarsko in finančno krizo odločili, da bodo odšteli minimalne stroške, tudi za jumbo plakate in oglase v časopisih. Njihova kampanja poteka pod geslom "Vzemimo Evropo zares".

SLS namerava za kampanjo z geslom "Evropa se začne v Sloveniji" odšteti do 90.000 evrov. Kot poudarjajo, bo tokratna kampanja skromna, največ denarja pa bodo namenili za plakate oziroma za oglaševanje in organiziranje dogodkov.

V DeSUS-u nameravajo za tokratno predvolilno kampanjo zapraviti do 40.000 evrov. Do zdaj so porabili manj kot 30.000 evrov, in sicer za oglaševanje v obliki jumbo plakatov. Geslo njihove kampanje je "Za socialno Evropo, za vse generacije".

Tudi v SNS-u pravijo, da bodo porabili čim manj denarja oziroma približno toliko, kot so ga porabili za predsedniško kampanjo Zmaga Jelinčiča. Sredstva bodo tako porabili le za potne stroške za srečanja z volivci, saj denarja za oglaševanje ne bodo namenjali. Do zdaj so porabili okoli 15 evrov, kolikor stane odprtje bančnega računa, namenjenega za to volilno kampanjo.

LDS namerava za kampanjo pod geslom "Z EU bomo ravnali v rokavicah. Odločno, po pravilih." zapraviti do 250.000 evrov. Ker še niso prejeli nobenega računa, za zdaj niso zapravili nič. Največ bodo namenili za oglaševanje - za jumbo plakate.

"Blizu ljudem" je geslo volilne kampanje NSi-ja, za katero nameravajo nameniti do 30.000 evrov. Tretjino te vsote bodo zapravili za evrobus, preostali denar pa za dogodke, ki jih organizirajo, za plakate in propagandni material ter za evropski tabor.

V SMS-u so pojasnili, da nameravajo za kampanjo, ki teče pod sloganom "Stop izkoriščanju ljudi in narave", zapraviti med 10.000 in 20.000 evrov, za kar so v stranki tudi najeli posojilo. Do zdaj so za kampanjo zapravili manj kot 3.000 evrov, denar pa bodo namenili predvsem za tisk plakatov in od 30 do 40 jumbo plakatov, ki bodo razobešeni na brezplačnih mestih, tako da stranka, kot pojasnjujejo, denarja ne bo namenjala za oglaševanje.

Krščanski socialisti Slovenije ocenjujejo, da bodo za svojo kampanjo zapravili med 25.000 in 30.000 evrov, do zdaj pa so porabili okoli 10.000 evrov. Denar bodo namenili za rezervacijo dvorane, kjer bodo imeli glavno promocijo stranke, in za oglaševanje v obliki letakov in jumbo plakatov.

Iz Neodvisne liste za pravice bolnikov so sporočili, da niso politična stranka, zato tudi nimajo strankarskega denarja, ki bi ga lahko namenili volilni kampanji. Sicer so odprli transakcijski račun za volilno kampanjo, vendar ga niso nikjer javno objavili, niti niso aktivno zbirali finančnih prispevkov za volilno kampanjo. Njihovi kandidati se bodo udeleževali samo brezplačnih soočenj in predstavitev ter brezplačnih intervjujev, tako da je njihov predvideni finančni proračun za volilno kampanjo dejansko nič evrov.

Tudi v Združenih zelenih so se odločili, da kandidati na listi sami pokrijejo vse stroške, ki bodo nastali med volilno kampanjo. Njihov proračun za volilno kampanjo tako znaša nič evrov.

A. S.

- SD: med 200.000 in 250.000 evrov
- SDS: okoli 225.000 evrov
- Zares: manj od najvišje dovoljene meje
- SLS: do 90.000 evrov
- DeSUS: do 40.000 evrov
- SNS: okoli 25.000 evrov
- LDS: do 250.000 evrov
- NSi: do 30.000 evrov
- SMS: med 10.000 in 20.000 evrov
- KSS: med 25.000 in 30.000 evrov
- Lista za pravice bolnikov: nič
- Združeni zeleni: nič