Gospodarstvo

Poudarki

  • Analize učinkovitosti procesov družb Slovenskih železnic
  • Analiza: Na leto bi lahko prihanili 18 milijonov evrov
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.9 od 96 glasov Ocenite to novico!
Potniški vlak, Škofja Loka
Potniški promet SŽ-ja je predrag, ugotavljajo Nemci. Foto: BoBo/Žiga Živulović
Dušan Mes
Dušan Mes je za zmanjšanje števila zaposlenih, a ne z odpuščanjem. Foto: BoBo
Drugi tir Divača-Koper
Zmogljivost proge Divača-Koper bi lahko precej povečali tudi brez drugega tira. Foto: BoBo

Dodaj v

Analiza: SŽ ima 1.400 zaposlenih preveč, vozovnice pretirano drage

Poročanje Primorskih novic
20. november 2017 ob 11:20
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Na Slovenskih železnicah podvajajo dela, kopičijo vodstvene funkcije, v skupini pa je 1.460 zaposlenih preveč, kažejo izidi analize, ki jo je pripravila nemška analitična družba TransCare.

O izidih analize učinkovitosti procesov družb Slovenskih železnic (SŽ) poročajo Primorske novice. Prvi mož -ja Dušan Mes je za časopis pojasnil, da so analitiki gradivo pripravljali skupaj z vodstvom zato, da bi poslovanje še izboljšali. "Nastavili smo si ogledalo, da bomo lahko na teh ugotovitvah gradili in sprejeli ukrepe, da bomo čez pet let imeli boljše storitve in bomo bolj konkurenčni," je Mes dejal za Primorske novice.

Strokovnjaki družbe TransCare so sicer v analizi zajeli družbe Slovenske železnice, SŽ-Tovorni promet, SŽ-Potniški promet, SŽ-Infrastruktura, SŽ-VIT in Fersped. Pripravili so tudi zajeten sveženj ukrepov za izboljšanje učinkovitosti in zmanjšanje stroškov oziroma povečanje prihodkov.

"Vozovnice pretirano drage"
Pri potniškem prometu so Nemci ugotovili, da so vozovnice v Sloveniji pretirano drage. Poleg tega priporočajo, da bi 172 manjših postaj, kot sta, denimo, Hrpelje in Prestranek raje prepustili lokalnim skupnostim, ki bi jih oživile.

Analitiki so ugotovili, da je kar 1.460 zaposlenih odveč, če bi želeli sistem narediti učinkovit. To je skoraj petina od 7.400 zaposlenih v skupini. V reviziji piše, da bi kratkoročno lahko zmanjšali število zaposlenih za 832 in že to bi pomenilo več kot 50 milijonov evrov prihranka.

Srednjeročno analitiki predlagajo ukrepe, ki pomenijo še dodatnih 630 delavcev manj. Pri tem bi močno skrčili administracijo in centralne službe, v prihodnjih letih za 450 ljudi, saj kot ugotavljajo, prihaja v družbah do podvajanja dela. Nemški analitiki predlagajo tudi niz ukrepov za reorganizacijo družb, da se zmanjša število vodstvenih ravni.

Mes za zmanjšanje števila zaposlenih
Mes zagotavlja, da je zmanjšanje števila zaposlenih za 1.400 uresničljiv načrt, pri čemer poudarja, da ne gre za odpuščanja. "V prihodnjih desetih letih se bo v SŽ-ju upokojilo 5.000 zaposlenih," je dejal.

Analitiki kot težavo izpostavljajo tudi padanje deleža končnih naročnikov družbe SŽ-Tovorni promet. Med ukrepi bi povezali prodajne službe SŽ-Tovorni promet in Fersped. S prodajo se zdaj v obeh družbah skupaj ukvarja 84 zaposlenih in pri fakturiranju je še veliko ročnega dela.

Koper—Divača: Zmogljivosti bi lahko povečali
Nemci so pod drobnogled vzeli tudi zdajšnjo progo Koper—Divača. Trdijo, da bi njeno zmogljivost lahko še povečali, celo za 50 odstotkov, če bi SŽ izboljšal načrtovanje vlakovnih poti. "Za ta del revizije smo že ugotovili, da ni v celoti uresničljiv, saj težjih lokomotiv ta proga, ki je na koncu življenjske dobe, ne zdrži več. Bodo pa na njej še potrebne naložbe, da bomo zdržali še sedem let do drugega tira in po njej prevozili od 14 do 15 milijonov ton pretovora na leto," je ta del analize komentiral Mes.

Revizija našteva, da ima SŽ za vzdrževanje infrastrukture po Sloveniji kar 26 lokacij, potrebovali pa bi jih največ deset. SŽ-Infrastruktura ima skladišča na kar 38 lokacijah po državi, v TransCare so ocenili, da bi z reorganizacijo zadostovala tri.

SŽ bi z ukrepi, ki jih predlagajo analitiki, lahko v nekaj letih prihranila več kot 84 milijonov evrov, od tega več kot 18 milijonov evrov že v letu dni. Mes ocenjuje, da je približno tretjina ukrepov iz revizije uresničljiva. "Zahteva pa za kar 500 milijonov vlaganj. Naš cilj je v prihodnjih letih doseči 110 milijonov evrov dobička pred davki in amortizacijo in 50 milijonov evrov čistega dobička," je pojasnil Mes.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
MitjaM
# 20.11.2017 ob 11:32
SŽ je tako sistem za prisesanje SDS-kadrov na proračun.
tanj
# 20.11.2017 ob 11:39
Ta številka zagotovo ni prenapihnjena, prej obratno. Je pa to pristan nekaterih, tako da presenetljivega tukaj ni prav nič.
Seneca
# 20.11.2017 ob 11:42
Rudarjev in železničarjev se ne sme niti kritizirati, kaj šele odpuščati!
ZvonkoBingl
# 20.11.2017 ob 11:49
Kljub vsemu bo božičnica, kot do sedaj..!!!
penzl
# 20.11.2017 ob 11:42
Kakšno presenečenje, le kdo bi si mislil da gre dejansko za okostenelo podjetje, kjer denar leti čez okno in v prave žepe.
AM
# 20.11.2017 ob 11:47
"Na Slovenskih železnicah podvajajo dela, kopičijo vodstvene funkcije, v skupini pa je 1.460 zaposlenih preveč, "

Kopičenje vodstvenih funkcij je značilnost za večino podjetij v državni lasti. (večino, ne vse)
johndeer
# 20.11.2017 ob 11:51
Voznice in vozniki, lastnice in lastniki avtomobilov, ne pozabite, da ob vsaki registraciji vozila plačilo cestnega sklada namenjamo Slovenskim železnicam... Dobro pogajalce imajo, ni kaj.
timoti
# 20.11.2017 ob 11:38
"Nastavili smo si ogledalo, da bomo lahko na teh ugotovitvah gradili in sprejeli ukrepe, da bomo čez pet let imeli boljše storitve in bomo bolj konkurenčni,"

dej ne me penetrirat. a so imele SŽ od leta 91 kdaj + ob koncu leta ? kolikor imam v glavi naredijo 20 mil minusa na leto.
Seveda se nobenemu nič ne zgodi. Le zakaj bi se. Korito je tukaj namreč majhno.
Wolfy
# 20.11.2017 ob 11:53
S taksnimi cenami vozvnic kot jih imajo in kvaliteto storitev lahko potniski promet kar zaprejo.
crtomirjansa
# 20.11.2017 ob 11:51
V SŽ vlada totalen nered. Ce se sprehodite po Evropi lahko hitro ugotovite, da imamo eno najslabsih infrastruktur na podrocju zelezniskega prometa. Slabe povezave, tehnoloska zaostalost, prvec birokracije, posledicno pa majhen obisk in cisto previsoke cene...
Tako da bi po mojem mnenju tej temi morali v parlamentu nameniti vec casa. Strogo upostevati tovrstne raziskave, ki jih delajo ugledne analiticne druzbe, ker so ponavadi tam najbolj zalozeni s podatki in vejo kako stvar funkcionira. V zeleznicah je zagotovo velik potencial v donosnosti nalozb in s tem multiplikatorja, treba se je samo usest s STROKOVNO usposobljenim.osebjem in narest nacrt.
gremyus
# 20.11.2017 ob 11:56
Naj povem tole... Sam se furam z vlakom že več let na delovno mesto iz dolenjskega konca. Za ceno vozovnice dobimo potniki eno navadno skropucalo od vlaka. Vsaj tastare dizelce so podn od podna... Smrdi iz wc-jev po celem vlaku. Tudi sedeži smrdijo po švicu. Poletja pa da ne omenjam... Vročina pomešana s človeškim švicom, je recept za koktail, ki te vrže nekam ob steno. Pa so rekli da bodo naročil nove vlake, pa razpisi in pdobna jaja. Očitno mora nekdo na železnicah še naprej krast, ker potniki ne občutimo nikakršnih izboljšav že lep čas. Čistilke na vlakih NE čistijo, ampak buljo u luft in sedijo na sedežih vlakov. Temu sem bil priča mnogokrat. Tudi turisti se zgražajo nad stanjem vlakov. Kar me pa najbolj moti, je pa to, da se zjutraj na poti v službo tud usesti ne morem normalno, ker je vlak nabito poln. In vsi stojimo in se drenamo v nabitem CO2 okolju. Tudi s stališča varnosti to ni sprejemljivo. In zdaj naj mi reče država, da promovira javni prevoz, namesto avtomobilov po mestih. Najprej uredite kulturen prevoz, potwm promovirajte. Pa še nekaj... Ne vezano na vlake, ampak lj železniško postajo: skrajni čas je že, se mi zdi, da se počisti urinski smrad na vhodu v lj železniško postajo. Se vidi da je management totalno nesposoben že pri osnovnih zadevah.
Prismuknjen
# 20.11.2017 ob 11:42
Privatizirat. Ljudje moji, a mevodite, da tako ne gre več naprej? Koliko zmetanega denarja v vseh teh letih, nični kakovosti in potem se bodo našli nekateri, ki bodo v nedogled ponavljali "nacionalni interes".
Dovolj!!!
jurica
# 20.11.2017 ob 11:45
Od leta 91 SLO železnice obvladuje SDS in to na način stare dobre italijanske mafije iz leta 1920-30...
Kdor mi ne verjame, mi lahko da minus, a resnica je žal za slovenski narod drugačna pogubna...
Pa še nekaj v stilu Požareporta...od enega in edinega Ivana Janše je vsaj po mojih podatkih sindikat SLO železnic veliko močnejši...
škovacin
# 20.11.2017 ob 11:54
Predvidevam, da bo komentar od Lidie Glavina:
Delajo slabo, vendar bi lahko delali tudi slabše.
nonparel
# 20.11.2017 ob 11:49
Janezov železničarski sindikat uspešno brani tolikšno število nepotrebno zaposlenih v SŽ.
Nikec3
# 20.11.2017 ob 11:46
To me ne preseneča.
dharma
# 20.11.2017 ob 11:53
A to naj bi bila novica? Saj že dolgo časa vsi vemo, da so SŽ odlagališče političnih kadrov.
Binder Dandet
# 20.11.2017 ob 11:59
Imam v glavi, da že kakšnih 10 let vemo, da je 1500 zaposlenih preveč.
mikic007
# 20.11.2017 ob 12:12
Vsi govorite o sdsu. Kar je prav, ker gre za trdnjavo najhujših vojakov. Vseeno pa me bega, kako lahko SŽ pod večinsko levimi vladami tako dobro vozijo. Izgleda kot podkupnina, žrtvuješ 1 državno podjetje, da imaš v drugih mir. To je vsa resnica in očitno imajo maslo za tako stanje na glavi vsi..
vnk
# 20.11.2017 ob 12:08
Vlak na 19 min dolgi poti ima 4-5 min zamude redni zadne dva meseca. Cena je 600 eur letno z nakupom polletne vozovnice (sicer 720). Potem pa slisis o bozicnicah pa cloveku pritisk dvigne. Ma saj ko slisis kako je tam, ti je hitro jasno. Odstavit politicni kader pa enga zatezenega nemca na vrh dat. Porocilo je verjetno cisto realno.
RibičIČ
# 20.11.2017 ob 12:11
Storitve teh "železnic" so katastrofa od katarstrofe. Razpadajoči in zanemarjeni vlaki, hitrost kot na začetku 19. stoletja, zamude, od postaj živa ciganarija. Regionalne in primestne železnice bi morale biti hrbtenica javnega prevoza, imamo pa najslabše železnice te vrste v Evropi. Obup so tudi vse ostale železnice. Tri ure do Kopra pod predpostavko, da vlak izjemoma dejansko pelje po tirih brez nadomestnega prevoza!!! SRAMOTA!!
mcsb4
# 20.11.2017 ob 12:09
Čez 10 let jih bo torej predvidoma 5000 manj oz. celo 3540 premalo.
Zato bodo verjetno že danes zaposlili dodatnih 3540 ljudi.
Grešnica
# 20.11.2017 ob 12:14
Že 10 let ptiči čivkajo, da sta tako SŽ kot RTV kazensko "pokopališče" totalno nesposobnih članov uprav, ki priletijo iz (para-)državnih firm. Cel štuk zaposlenih, za katere nihče ne ve, kaj delajo. .D

Žal pa tudi na tem "pokopališču" vlečejo kar dobre plače.
AM
# 20.11.2017 ob 11:50
Sicer sem pa mnenja, da je železniški promet v javnem interesu in da podjetja ne bi smeli privatizirat.

Je pa potrebno upoštevati priporočila in odpustiti dvojne vodilne, ostalim pa plače znižat, pa bo podjetje na plusu.
divacvlade
# 20.11.2017 ob 15:17
Nikjer v Evropi ne dobiš muzejske vožnje z vlakom za tako nizko ceno karte
gesan
# 20.11.2017 ob 14:10
Ne vem pa zakaj moramo pri nas imet tolko visoko intelektualiziranih doktorjev znanosti iz ekonomije, če nam sedaj tujci morajo solit pamet o tem kaj so bedačeki kot jaz, vedeli že pred 20 leti?!
Korošec
# 20.11.2017 ob 12:54
Prištejte temu ostala državna podjetja, javno upravo, občine, vladne in nevladne organizacije financirane iz proračuna in pridete na kakšnih 50.000 - 70.000
mike1968
# 20.11.2017 ob 12:50
Ve se, da so SŽ odlagališče odsluženih vodstvenih kadrov. Denarja za SŽ je veliko, plače so velike, samo infrastruktura je iz leta 1920....
krivi--metak
# 20.11.2017 ob 12:17
Place pa vsi 1000+
fantomatic
# 20.11.2017 ob 13:18
Vsepovsod v javnih službah je 2x preveč ljudi. Kaj delajo? Še sami ne vejo kaj delajo!
Malo iz konteksta pa vendar, pred dnevi sem klical na Furs. Klic je trajal 30 min, pogovor pa 1 min. Oglasilo se mi je 6 uslužbencev in vsak me je prevezal k drugemu uslužbencu (samo delo prelagajo iz enega na drugega). Pri zadnjem pogovoru pa ena gospa hladno krvno reče "Poglejte jaz ne vem za kaj se gre, če vas bodo rabili vas bodo že poklicali"! Če bi se v gospodarstvu tako obnašali, bi država bila revež, ker ne bi bilo ne poslov ne davkov! Seveda pa je potrebno po vlečnem konju tepsti!
kotzi
# 20.11.2017 ob 12:20
berem da je vlada zaposlila v zadnjih dveh dveh8.500 novih javnih usluzbencev...nas je pa se vedno dva miljona......kaj ti ljudje delajo..na naovo zaposlenoi...
AM
# 20.11.2017 ob 11:57
"V prihodnjih desetih letih se bo v SŽ-ju upokojilo 5,000 zaposlenih,"

Problem presežnih delavcev, bo tu očitno lahko rešljiv. Če ne bo spet politika vse zaje*ala.
NNNP
# 20.11.2017 ob 14:17
Zdaj pa še na televizijo, klinični center, NLB...
Alatus
# 20.11.2017 ob 13:12
Maribor - Salzburg = 58,60 EUR
Spielfeld (Šentilj) - Salzburg = 34,00 EUR

Mislim, da to vse pove.
Lluka
# 20.11.2017 ob 11:59
ee moj Mes... 1400 vas je previška... ampak VAS...v raznih upravnih zgradbah itd. Železničarjev...torej fizikalcev pa je absolutno PREMALo vsaj glede na stanje SLOVENSKE ŽELEZNICE oz TIRNIC. Potrebovali pa bi 1400 novih FIZIKALCEV za vzdrževanje infrastrukture....., torej menim da bi tistih 1400 iz upravnih zgradb.. lahko se obleklo delavno železničarsko uniformo... in jim dalo v roke lopato, kladivo.. in vija gremo..... (pa še pri plačah bi lahko prišparali... namesto 2500€ bruto, bi teh 1400 ljudi dobivalo MINIMALNO plačo.... torej 1200 bruto..
Drummer
# 20.11.2017 ob 13:58
A bi za takšno analizo zaprosili še glede 212 občin...
lexani89
# 20.11.2017 ob 13:11
"Kolikor jaz vem od leta 2012 sž vsako leto posluje z dobičkom, tako da kar se mene tiče naj delajo kar hočejo, samo da ne išcejo denarja od drzave"

normalno da poslujejo pozitivno če nič ne vlagajo v razvoj..ko prideš na vlak ne veš v katerem stoletju živiš..
Grešnica
# 20.11.2017 ob 12:19
Aja, samo Mirko je svoj državni aparat "oplemenitil" za vsaj 8.300 ljudi. Prejšnja vlada pa za 5000.
Dragi volilci, vse to plačujete s težko prigaranimi davki. In dokler pri zaposlovanju v JS in (para-)državne firme, ni nobene higiene, so vsa plozanja "mainstream" medijev o davčnih utajah totalno nekredibilna. Lahko se pa za začetek pogovarjamo o tistem delu, ko državne firme perejo denar čez off-shore otoke (LK, Petrol, ....).
moj komentar
# 20.11.2017 ob 16:15
Če bi odpustili 1500 ljudi, bi ti ljudje obstali na cesti. Za 1500 ljudi bi bilo potrebno urediti nadomestilo, pa socialno pomoč, itd...

Še vedno je to veliko manjši izdatek, kot pa izdatek za njihove dobre plače, ki jih dobivajo kot zaposleni v upravnem sektorju železnic. Delavcev na terenu je premalo, zato se jih lahko usmeri tja.
JJstyle
# 20.11.2017 ob 14:57
A ste kdaj živeli v Nemčiji? Jaz sem nekaj let in lahko povem, da so zamude vlakov z izjemo podzemne tudi pri njih nekaj vsakdanjega. OK, tako pogoste in dolge kot v Sloveniji ne, ampak Švabi niso nikakršen zgled točnosti, kar se železnic tiče. Če že koga dajete za zgled, potem dajte raje Japonce, tam se po vlakih res lahko nastavi uro. Sam oni so drugi svet. Ko zamudiš minuto na sestanek, te gledajo, ko da si jim poslil ženo. Če ne bi bil tujec, bi jih verjetno poslušal cel mesec.
mlamat
# 20.11.2017 ob 14:25
Odpustiti bi bilo potrebno 3/4 ljudi, ne pa samo 1500.

Vsaka vaška postaja ima svojega prometnika, karte pa se še vedno prodajajo kot da bi bili v predprejšnjem stoletju (v LJ v desetih vrstah). Elektronsko karto za naše železnice lahko kupiš SAMO v Avstriji!!!

Slovenija bi bila idealen poligon za pilotski projekt samovozečih vlakov, tako da bi se lahko znebili tudi strojevodij.
Gravesen
# 20.11.2017 ob 12:02
Saj sem slutil vse to, amapk ob teh številkah sem se pa vseeno zgrozil!
Kar se pa tiče SDSa, pa to povsem drži, Šef sindikata je A.Pavlič, radikalen SDSovec, plača 10k in več, seveda če se izjasniš za SDSovca, boš imel službo in vse sindikalne pravice zagotovljene do smrti... Tako to gre, a-la mafija style...
Arso
# 20.11.2017 ob 14:35
Tudi plače imajo na SŽ nekateri pretirano visoke.
Pueblo Libre
# 20.11.2017 ob 14:32
zanimivo! transcare naj naredi še analizo komplet javne uprave... verjamem do bi bile številke šokantne...
cairns
# 20.11.2017 ob 14:09
Analiza: SŽ ima 1.400 zaposlenih preveč, vozovnice pretirano drage

SŽ so zelo okostenel neučinkovit sistem kar se vidi tudi v hitrosti vlakov. Zgodilo se verjetno ne bo nič, ker je SŽ volilna baza SDS ki je zaposlenim priskrbela visoke plače in varnost delovnega mesta.
Res si želim da ti analitični strokovnjaki iz Nemčije pridejo tudi na RTV SLO.
kolkrkaplc
# 20.11.2017 ob 12:04
Infrastruktura železnic je postavljena. Večina blaga gre po cesti, ker je tovornjak hitrejši in do vrat, brez vmesnih prelaganj. Tudi potniški promet gre po cesti, ker je avto dostopen. Zato potrebujejo pomoč države na način, da se spravi tovor in ljudi na tire (zakoni, subvencije).

Tovornjaki, od katerih ne dobimo veliko, nam uničujejo ceste in mostove ter nam povrhu še onesnažijo zrak, delajo hrup ter prah, zato da prevažajo plastiko iz enega konca Evrope čez nas. Na vlak ne bodo šli, razen če jih država "prisili".
topol
# 20.11.2017 ob 22:55
Nekdo je omenil, da Jugoslavija ni vlagala v železniški promet. V Sloveniji je bilo ukinjenih precej prog, nekateri tudi iz političnih - meddržavnih razlogov. MS Hodoš, ki je bila v Sloveniji ponovno zgrajena, Lendava, Gornja Radgona, Rateče. Pridobitev pa je elektrifikacija po italijanskem sistemu v Sloveniji, ker so začeli z njo Italijani. Druge po Jugoslaviji so gradili progo Beograd Bar, Do Sarajeva in naprej v Ploče, glavne elektrificirali. Ni mogoče reči da v 45 letih rezultatov ni bilo. V vseh naslednicah je trenutno stanje na progah slabše kot v Jugoslaviji, razen v Sloveniji, kjer se počasi izboljšuje. Težave so pa naslednje: ni internetne prodaje. Ni prodajnih avtomatov za karte. Postaje so zaprte - čakalnice. Vlakov ne znajo ponoči parkirati na varovanem mestu, da jih ne počečkajo. Večina postaj ima zanemarjeno okolico. Vlaki so stari tudi 40 ali 50 let. Vsi potniški vagoni so iz Jugoslavije. Ni vtičnic, wifija. Klima slaba, sedeži neudobni. Na obremenjenih progah se v konicah stoji. Premajhna kapaciteta vlakov, če so prepolni.
To je vse na strani sž. Država pa bi morala poskrbeti za drugi tir na gorenjsko, kjer je velik potencial potnikov in elektrificirati progo do Kamnika, kjer bi lahko vozili lažji in hitrejši vlaki - prej bi pospešili.
LosAlamos
# 20.11.2017 ob 16:22
Če se prav spomnim so o približno takem višku poročali že pred desetimi leti.
moj komentar
# 20.11.2017 ob 16:17
Zanimivo, da šefov in direktorjev nikoli ni zadosti.
Vedno jih primanjkuje.
sistemc.
# 20.11.2017 ob 14:43
Ko vodstvo nima jajc in se mora skrivati za naročenimi študijami.

Zanimivo je le, da take študije nista naredila AT Kearney ali McKinsey, ki v Sloveniji običajno služita za paravan nesposobnim vodstvem ali kanaliziranju predvolilnega denarja strankam. Kaže, da slovensko logistiko v celoti prevzemajo Nemci - Splošna plovba, avtobusni prevozniki, Adria, Brnik.

Takih študij smo v socialnih podjetjih (železnice, RTV, Telekom) videli že precej, samo nobena ni bila upoštevana.
Oglasno sporočilo
link
Kako izboljšati prodajo v 2018?
27. november 2017 ob 08:59 V podjetjih sedimo na zlatu (podatkih), vendar jih (še) ne znamo celovito izrabljati v svojo korist. Tipično slovensko podjetje še vedno porablja ogromno časa za ročno pripravo poročil po oddelkih.
Več novic ...
Kazalo